Zomervakantie Texel of toch wat anders

02-03-2021 13:45 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het voornemen om van de zomer samen met de kinderen naar Texel te gaan. Wij gaan eigenlijk nooit in Nederland op vakantie en houden rekening met slecht en goed weer.
Wat wij zoeken is:

Gezelligheid, maar niet te druk
Vakantie aan de zee (dit is voor ons echt een stuk rijden)
Bij slecht weer, moet er voldoende te doen zijn. Uiteraard hopen wij op een hele mooie zomer en een paar strand dagen. :-P

Ik heb geen idee of ik goed zit in Texel?
Wellicht zijn er nog andere optie's waar ik niet aan denk?
Alle reacties Link kopieren
Tadderak30 schreef:
02-03-2021 18:16
Heb je ook gedacht aan de Kop van Noord-Holland? Vanuit dorpen als Egmond aan Zee, Callantsoog, Schoorl of Bergen aan Zee kun je prima een dagje naar Texel. Verder zou je ook naar het marinemuseum kunnen in Den Helder, dagje slenteren door Alkmaar en het kaasmuseum bezoeken, dagje Enkhuizen en wat VOC historie opsnuiven, misschien (Corona afhankelijk) west-Friese markt in Schagen, aquarium in Bergen, dierenpark in Anna Paulowna, fietsen tussen de bloemenvelden etc, etc.
Hier zou ik ook eerder voor kiezen, veel meer te doen bij slecht weer. Als je rond Alkmaar gaat zitten ben je binnen 35 min met de trein in Amsterdam, dus kun je daar ook nog naar de musea e.d. als het echt 1,5 week rotweer zou zijn (ik hoop het niet voor je ;-) ).
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
04-03-2021 06:23
Wij zaten vorig jaar in Callantsoog, maar wat vond ik daar de omgeving saai zeg. We zijn naar den helder geweest in het Marinemuseum inderdaad, was wel leuk. En de klimduin in Schoorl. Maar verder vond ik het erg saai en heel plat en wijds. Vooral ook omdat ik een dagje strand wel leuk vind, maar het is echt heel erg gericht op het strand allemaal en daar hoef ik geen dagen achter elkaar heen. Voor ons nooit meer die omgeving, dan liever Zeeland :)
Echt? Ik vind de Kop van Noord Holland juist geweldig. Alkmaar, Hoorn, Medemblik, Enkhuizen, heel veel leuke musea (veiling Broek in Waterland, openluchtmuseum, Maritiem Museum etc)
Love_star schreef:
02-03-2021 15:16
Ik zit nu voor Zeeland te kijken, kent iemand Kamperland?
Ja dat is leuk :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven