Zomervakantie tips gevraagd

17-01-2022 21:25 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allen,

Ik ben op zoek naar tips voor onze zomervakantie, hopelijk gooit corona geen roet in het eten!

Gezinssituatie, man, ik, 3 kinderen, 2 pubers en 1 middenbouw basisschoolkind.

Verwachting is dat dit het laatste jaar is dat oudste kind meegaat. Normaliter gaan we naar zuid frankrijk of corsica. Kan in de buurt van het strand zijn maar ook de bergen vinden we heerlijk. We willen graag komend jaar gaan vliegen en willen eens iets 'anders'. Waar wij geen mensen voor zijn: rennen voor een bedje aan het zwembad aan een all-in hotel. Wij zitten normaliter in een mobile home of nog liever een glamping tent op een middelgrote camping. Aparthotel heeft dus eigenlijk de voorkeur. We houden van mooie natuur, wandelen, via ferrata bijvoorbeeld maar ook canyoning, maar dat afwisselend met een dagje strand, relaxen is voor ons perfect. Dus niet alle dagen extreem actief. Ook omdat jongste nog te klein is om aan alles volwaardig mee te doen (canyoning bijv is hij te klein voor)

Mijn droom was eigenlijk om de kinderen een keer mee te nemen naar Bali / zuid oost Azië, maar dat durf ik ivm corona- en quarantaine regels niet aan. En ik denk dat als we zoiets volgend jaar doen dat oudste heel snel toch zijn koffers pakt om mee te gaan ;-)

We hebben ons nu georiënteerd op griekenland/Sardinië/madeira/canarische eilanden maar we komen er gewoon niet echt uit. Ergens zou ik het liefst weer naar corsica gaan, dit heeft alles voor ons maar toch ook de wens om iets anders te doen. Budget voor de reis is max 5000€. Daar mag dan uiteraard nog bijkomen voor eten, drinken en activiteiten. Max 14 dagen.

Is er iemand die in een vergelijkbare situatie heeft gezeten en een top tip voor ons heeft? Bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
nieuwsbrief schreef:
18-01-2022 07:58
Ja ik zou zo graag naar Sardinië gaan, we zijn al vaker op Corsica geweest en dat is zo geweldig. Alleen voor 2 weken (incl reis) vind ik het met de auto al ver naar corsica, laat staan naar Sardinië, maar ik zou het nog eens kunnen bekijken!
Ik heb de boot vanaf Genua. Wij rijden het vanuit het midden van Nederland in een dag (wel door de weeks en vroeg rijden).
Waar nemen jullie de boot naar Corsica? Ook daar?
Alle reacties Link kopieren
Hammie4ever schreef:
18-01-2022 08:01
Ik heb de boot vanaf Genua. Wij rijden het vanuit het midden van Nederland in een dag (wel door de weeks en vroeg rijden).
Waar nemen jullie de boot naar Corsica? Ook daar?
Of vanaf toulon of savona, maar net hoe het uitkomt. Maar genua is niet gruwelijk veel verder dan savona dus dat zou ik zeker toch nog kunnen bekijken! Wij gaan ook vanuit midden Nederland, dan in 1x naar de boot, nachtboot en daarna het eiland op
Alle reacties Link kopieren
Als je geen massatoerisme wilt maar wel Griekenland kijk dan eens bij Ross Holidays: https://www.rossholidays.nl/. Of bel ze even voor overleg. Erg goede ervaringen mee! Ze hebben vaak kleinschalige accomodaties in de niet-toeristische gebieden van een eiland en denken graag met je mee.
Alle reacties Link kopieren
nieuwsbrief schreef:
18-01-2022 07:58
Ja ik zou zo graag naar Sardinië gaan, <…> Alleen voor 2 weken (incl reis) vind ik het met de auto al ver naar corsica, laat staan naar Sardinië, maar ik zou het nog eens kunnen bekijken!
Is het echt geen optie om dan te vliegen naar sardinie en dan een auto te huren?
Wij zijn ooit (buiten hoogseizoen) voor een week naar sicilie geweest, auto gehuurd, appartementje. Van Eliza Was hHere, was het toen, maar een glamping + auto moet ook te regelen zijn denk ik. De reistijd wordt er veel minder van. Binnen europa is vliegen vaak nog betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij illiosreizen ook daar altijd een huurauto erbij.
Alle reacties Link kopieren
Wij vliegen in de meivakantie naar Zakynthos en zitten in een kleinschalig aparhotel met privé zwembad.... autohuur inbegrepen .... Ik denk dat dit moet kunnen met jullie budget.
Wij boeken dit via elizawashere.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Florida kan denk ik prima. Wij gingen toen 3 weken in de zomer, maar hoor ook velen die in de meivakantie inderdaad 2 weken gingen.

Even snel gekeken voor vluchten bijv. 23 juli-6 aug (2 wk dus) en dat kan al voor ca. € 630,= p.p. van Dusseldorf naar Miami.
Een villa met privézwembad in Orlando zijn er legio. En ook te vinden vanaf ca. € 700,= voor een week tot net zo gek en luxe en duur als je het wil maken.

Komt dan natuurlijk autohuur, eten/drinken bovenop. Uit eten is niet heel duur, al loopt het wel op als je elke dag buiten de deur luncht/dineert. Maar je kunt ook prima (deels) zelf koken natuurlijk.
En uitstapjes, bijv pretparken maar ook daar kun je het duur of goedkoop maken wat binnen je budget past.


Heb je ook aan Scandinavië gedacht? Rondreis Zweden, Noorwegen?
Of Ierland, Schotland.
Wel allemaal geen zonzekere bestemmingen maar wel mooi qua natuurlijk denk ik.
Ik gooi de Azoren er maar weer eens in.

Vlieg je naartoe (goedkoopst is via Lissabon, kun je er nog een citytripje aan vast plakken).

Genoeg te doen, ook strand om op te chillen. Je kunt nog van eiland wisselen een keer. Auto huren wel een goed idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven