Zuid-Afrika - rondreis/safari met kinderen

08-11-2019 22:52 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na onze geslaagde eerste verre reis willen we graag op safari in Afrika. Mijn voorkeur ging uit naar Oeganda, maar gezien het malariarisico, de prijs enz. kijk ik nu eerder naar Zuid-Afrika. Vliegen naar Johannesburg - dan Krugerpark en omgeving - St Lucia - Drakensberg.
Ik wil niet zelf rijden, maar een groepsreis is het ook niet echt voor ons, we reizen liever 'traag', blijven graag wat langer op een plek, ... Op onze vorige reis hebben we een combinatie gedaan van taxi's en voor de langere afstanden toeristenbussen die langs populaire plaatsen reden. Ik vond al Baz Bus. Iemand daar ervaring mee, of nog een andere tip voor vervoer?
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth_Salander schreef:
10-11-2019 06:21
Ik zie nogsteeds alleen maar de Nederlandse bus met toeristen van een paar jaar terug. Je andere vb zijn geen toeristenbussen. Nogmaals , ik zeg nergens dat ZA geen problemen heeft maar je kunt er prima reizen als je je gezond verstand gebruikt
Dat is dan jouw mening. Mijn mening is anders.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
10-11-2019 08:30
Dat is dan jouw mening. Mijn mening is anders.
Dat kan maar jij hebt het over ladingen toeristenbussen die regelmatig worden overvallen maar vervolgens is er geen enkele link die je hier post die dat vertelt. Onnodig onrust stoken .
.
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 10-11-2019 09:48
99.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een malaria risico is overigens makkelijk te vermijden door malaria pillen te slikken. Ben meerdere keren in een Afrikaans land met hoog malaria risico geweest maar nog nooit malaria gehad. Pillen slikken, 's avonds insmeren met Deet en een muggennet rond je bed.
Ik heb met mijn dochter (14) een individuele rondreis gedaan in Kenia. De reis was niet gericht op kinderen dus ik vond soms de dagen te lang. De organisatie waar ik mee was (afrikareizen.nl) heeft ook rondreizen speciaal voor gezinnen met jongere kinderen. De malariapillen vielen ons alleszins mee, we hebben er geen bijwerkingen van gehad. Wel zijn we na thuiskomst direct gestopt met slikken omdat het vervelend grote pillen waren en we toch nergens last van hadden (eigenlijk moet je nog een week doorgaan).
Zuid-Afrika lijkt me ook erg mooi, maar het is me opgevallen dat die rondreizen meer gevarieerd zijn met ook culturele excursies. Dat is niet aan mijn dochter besteed dus zo’n reis zou ik zonder kinderen doen.
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth_Salander schreef:
10-11-2019 09:43
Dat kan maar jij hebt het over ladingen toeristenbussen die regelmatig worden overvallen maar vervolgens is er geen enkele link die je hier post die dat vertelt. Onnodig onrust stoken .
Ik schreef dat er regelmatig bussen met toeristen worden overvallen. Dat is iets anders dan “ladingen toeristenbussen”.

En ik heb 3 links geplaatst; 1 met het bekende verhaal van de Nederlanders, 1 over een airlinecrew die werd overvallen en 1 van de bus naar Maputo die veel toeristen gebruiken en die zelfs regelmatig overvallen schijnt te worden. En dan heb ik het nog niet over het “gewone” OV, waar nog veel meer over te vinden is.
Alle reacties Link kopieren
Multomap: ik wil mijn kinderen geen anti-malariapillen geven daarom blijf ik weg uit malariagebieden. Voor mezelf kan ik het risico afwegen maar wil dit niet voor mijn kinderen doen. In mijn directe omgeving heb ik 2 gevallen meegemaakt waarbij kinderen ernstige psychische bijwerkingen kregen.
onderdepalmboom schreef:
10-11-2019 10:57
Multomap: ik wil mijn kinderen geen anti-malariapillen geven daarom blijf ik weg uit malariagebieden. Voor mezelf kan ik het risico afwegen maar wil dit niet voor mijn kinderen doen. In mijn directe omgeving heb ik 2 gevallen meegemaakt waarbij kinderen ernstige psychische bijwerkingen kregen.
Ging het daar om Lariam? Ik was ook wel wat huiverig voor de malarone maar we hebben daar dus 0 last van gehad. Ook geen darmproblemen. Ik heb er overigens ook mensen gesproken die er een jaar woonden en nooit malaria hadden gehad. De lokale bevolking slikt ook niets.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
10-11-2019 10:47
Ik schreef dat er regelmatig bussen met toeristen worden overvallen. Dat is iets anders dan “ladingen toeristenbussen”.

En ik heb 3 links geplaatst; 1 met het bekende verhaal van de Nederlanders, 1 over een airlinecrew die werd overvallen en 1 van de bus naar Maputo die veel toeristen gebruiken en die zelfs regelmatig overvallen schijnt te worden. En dan heb ik het nog niet over het “gewone” OV, waar nog veel meer over te vinden is.
Airline crew zijn geen toeristen en (Nederlandse) toeristen gebruiken over het algemeen geen local openbaar vervoer , dit wordt ook ten zeerste afgeraden door ministeries en staat in elke reisgids/op elke reissite over ZA . Dan heb je dus niet je gezond verstand gebruikt als je dat doet. Kortom , roepen dat er regelmatig toeristenbussen worden overvallen klopt gewoon niet , je hebt het nergens aan kunnen tonen . Onnodig onrust zaaien dus. To , laat je niet gek maken en gebruik je gezonde verstand.
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth_Salander schreef:
10-11-2019 13:33
...
Ik stop met deze discussie, want je schrijft steeds hetzelfde. Zoals gezegd verschillen wij (enorm) van mening.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet wilt kamperen, dan zijn in elk geval Namibie, Botswana, Tanzania duur.
Oeganda is goedkoop als je kampeert, maar ook met lodges aardig aan de prijs.
M.i. bestaat het niet om in dergelijke landen goedkoop te reizen als je niet wilt kamperen. Ook het huren van een auto en het bezoeken van wildparken gaat flink wat kosten, maar is afhankelijk van wat je wilt en waar je heen wilt.
Als je een privé chauffeur inhuurt, lopen de kosten ook hard op.
En als je reist met kinderen:
- hoe oud zijn ze?
- kunnen ze omgaan met campsites of lodges die niet omheind zijn met hekken?
- zijn ze geïnteresseerd in wild of cultuur of sleep je ze mee op een reis die leuk is voor jou als ouder, maar waar je kinderen veel minder plezier aan beleven?
Wat betreft malaria: in Namibie komt dat alleen in Caprivi strip voor, in Oeganda, Tanzania en Botswana moet je er wel rekening mee houden.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen zijn oud genoeg en willen het zelf ook heel graag, ik weet dat het geen goedkope reis zal worden, maar als ik een ruwe schatting maak, kom ik met 10.000 euro verder in ZA dan in Oeganda bv.
onderdepalmboom schreef:
10-11-2019 15:59
Kinderen zijn oud genoeg en willen het zelf ook heel graag, ik weet dat het geen goedkope reis zal worden, maar als ik een ruwe schatting maak, kom ik met 10.000 euro verder in ZA dan in Oeganda bv.
Dat klopt. Ik wilde graag naar Tanzania maar dat was onbetaalbaar. Nu hadden wij ook wel wensen, privé rondreis, goede lodges. Zuid-Afrika vond ik voor mijn kind minder geschikt, dus toen werd het Kenia. Als je gaat kamperen lukt het best met 10K.
Veel rondkijken en vergelijken loont en let ook goed op wat erbij zit. Veel aanbieders hebben reizen zonder de vlucht van en naar Nederland. Dan is het dus geen 2500 pp maar in het hoogseizoen soms wel +1200 pp.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
10-11-2019 16:07
Dat klopt. Ik wilde graag naar Tanzania maar dat was onbetaalbaar. Nu hadden wij ook wel wensen, privé rondreis, goede lodges. Zuid-Afrika vond ik voor mijn kind minder geschikt, dus toen werd het Kenia. Als je gaat kamperen lukt het best met 10K.
Veel rondkijken en vergelijken loont en let ook goed op wat erbij zit. Veel aanbieders hebben reizen zonder de vlucht van en naar Nederland. Dan is het dus geen 2500 pp maar in het hoogseizoen soms wel +1200 pp.
Tanzania is heel erg duur, maar mijn informatie is ook dat je daar niet zelfstandig in wildparken kunt/mag rondreizen. En dan is het kassa.
Een stel zonder kinderen in mijn naaste omgeving was voor twee weken Tanzania in december met prive chauffeur en bezoek aan wilparken inclusief vlucht € 20.000,00 kwijt.

In Oeganda is kamperen goedkoop, maar is een bezoek aan de berggorilla's weer schreeuwend duur.

Prijzen zijn zo afhankelijk van wat je precies wilt en wanneer je gaat.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven