Zwitsterland, treinen met de hond

30-06-2020 07:26 48 berichten
Onze hond gaat mee op vakantie naar Zwitserland (Berner Oberland).
Wij gaan daar verschillende dagtripjes doen met de trein en nemen onze hond dan mee.

Is het een beetje makkelijk in en uitstappen in de trein, ze is oud en beweegt niet meer zo soepeltjes helaas.
We kunnen eventueel de loopplank die ze voor de auto heeft gebruiken voor de trein maar ja dan zitten we de hele rit wel met die plank, dat is mss wat hinderlijk voor de overige passagiers.
Het is een grote hond die we niet zo even kunnen optillen.
Alle reacties Link kopieren
Dit geeft veelste veel stress aan die hond. Ik zou hem lekker thuis laten. Er zijn genoeg goede kennels.
Een oudere hond ligt liever ergens te dutten dan dat zij dagtripjes maakt met de trein. Ik zou een andere oplossing voor haar zoeken.
Volgens mij hebben ze altijd een ingang voor rolstoelen en 1 voor kinderwagens. Je moet wel op de borden kijken waar die precies zit aangezien de treinen vaak lang zijn. Op zich als je die gebruikt zou het moeten lukken. Je kan ook de SBB mailen of op de website kijken (is ook in Engels).
Nou een kennel gaat ze sowieso niet heen, over zielig gesproken.
Het is twee keer een dagtrip, de Jungfraujoch en de Brien Rothornbahn.
Jullie geen ervaring begrijp ik?
anoniem_63c7bd46b6f35 wijzigde dit bericht op 30-06-2020 08:09
0.59% gewijzigd
EllaBowie schreef:
30-06-2020 08:05
Volgens mij hebben ze altijd een ingang voor rolstoelen en 1 voor kinderwagens. Je moet wel op de borden kijken waar die precies zit aangezien de treinen vaak lang zijn. Op zich als je die gebruikt zou het moeten lukken. Je kan ook de SBB mailen of op de website kijken (is ook in Engels).
Thanks!! Ik kijk even op de site.
En als ik echt denk dat het te veel of te moeilijk is voor haar zoeken we gewoon een ander dagtripje.
Kan de hond niet in jullie accommodatie blijven terwijl jullie op dagtrip gaan? Of gaat ie blaffen?
Of thuis een oppas zoeken, dan hoeft ie uberhaupt die vermoeiende reis niet te maken.
Mogen honden uberhaupt mee in de trein nu met de coronamaatregelen?
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je op de top van de berg Jungfraujoch doen met je hond? Winkels en restaurants mag hij niet in.

Je kunt er gaan hiken in de sneeuw, lijkt mij niks voor een oude hond.
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
30-06-2020 08:08
Nou een kennel gaat ze sowieso niet heen, over zielig gesproken.
Onze hond is niet te houden van hyper blijdschap als we het terrein van het pension oprijden...

On topic, laatste keer trein in Zwitserland was 7 jaar geleden ofzo maar toen hadden alle treinen instap gelijk met het perron. Maar in de trein op sommige plekken wel stijle trappen maar je hoeft niet een coupe in natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-06-2020 08:11
Mogen honden uberhaupt mee in de trein nu met de coronamaatregelen?

Als ze maar een mondkapje hebben.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Op hun site staat dat iedereen een mondkapje moet dragen en 1,5 meter afstand moet houden. Er staat niks over honden wel of niet meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw mooie omgeving waar ik met mijn honden veel plezier aan heb beleefd.
Als het een oudere hond is die je eigenlijk niet zo blij meer maakt met dagtripjes dan moet je je wel afvragen wie je er een plezier mee doet.

Is er in je omgeving niet iemand die het leuk vind om gezelschap en een ommetje te hebben in die periode?
Neem gewoon die plank mee.
rumforviva schreef:
30-06-2020 09:27
Neem gewoon die plank mee.
Ja, lijkt me ideaal om daarmee door het land te sjouwen.... :yes:
DeeDee76 schreef:
30-06-2020 09:08
Wauw mooie omgeving waar ik met mijn honden veel plezier aan heb beleefd.
Als het een oudere hond is die je eigenlijk niet zo blij meer maakt met dagtripjes dan moet je je wel afvragen wie je er een plezier mee doet.

Bedankt voor je reactie!
Dat maken de forummers er hier van hoor, ze wil altijd maar 1 ding en dat is mee.
We gaan zeker niet uren hiken in de sneeuw oid
Honden mogen gewoon mee de trein in; en in restaurants in Zwitserland zijn honden ook welkom.
We proberen eerst een kort ritje, bijv. Lauterbrunnen-Wengen en als het niks is voor haar gaan we gewoon niet op de langere ritten en verzinnen we wat anders.
Kijk, dit is mogelijk bij heel veel treinen:

Afbeelding
Niq schreef:
30-06-2020 09:43
Kijk, dit is mogelijk bij heel veel treinen:

Afbeelding
Hahaha, bedankt! Koop ik gewoon een rolstoel voor haar!
Afbeelding
Dus dan vraag je op het station gewoon om die oprijplaten en hondje kan lekker mee.
En ik ook, voor als jullie eventueel een dagje met 2 er samen uit willen zijn.
Dit hondje durfde de trein niet in en toen hebben ze assistentie gevraagd en hebben een oprijding ervoor gezet.

Afbeelding
Haha ok Niq, ik pb je even.
Hond durfde er niet uit, hulptroepen arriveerden snel met op/afrijding.
Afbeelding
Ja ik zag al een eendje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven