25 en 36... kan dat?

16-11-2018 00:10 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van een leeftijdsverschil tussen een man en een vrouw in een relatie waarbij de vrouw 25 is en de man 36? Te groot verschil, of kan wel?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het verschil best groot, maar niet ondoenbaar.
Kan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is 37 en ik 26, we zijn al 8 jaar samen en hebben 2 prachtige kinderen..
Alle reacties Link kopieren
Weetje, het maakt niet uit wat wij wel en niet vinden.

Maakt hij je gelukkig? Maak jij hem gelukkig? Denken jullie hetzelfde over belangrijke zaken in de toekomst? Huisje, boompje, beestje?


Ik heb dan geen relatie met hem, maar ik deel op intiem vlak mijn leven met een jongen die 10 jaar jonger is dan dat ik ben en eerlijk, je voelt er niets van, hij draagt me op handen en laat me echt helemaal vrouw voelen. En naast het intieme deel leer ik van hem en hij van mij. Wij liggen ook samen op de bank met wijn, kaas en film. Lachen ons de pleuris over de smsjes die we elkaar sturen.

Hiervoor had ik wel een relatie met een man die +10 jaar ouder dan mij was en we matchen totaal niet.. hij was zo egocentrisch als wat.. my way or the high way zeg maar :|
Self-love is the greatest middle finger of all time
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat Kan. De Kans dat het lang goed gaat, is wel een behoorlijk stuk kleiner dan bij een jaar of twee verschil.

Maar eeuh, zit jij wel goed genoeg in je vel, om een relatie aan te gaan? Of vraag je het voor een ander??
Tuurlijk kan dat.
Alle reacties Link kopieren
Alles kan. Alleen als hij aow krijgt, mag jij nog 11 jaar doorwerken.
Dusssss ga vast sparen, kan je later samen van je oude dag genieten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
ja kán . . .
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Leeftijd maatschappelijk gezien als acceptabel volgt uit de volgende formule:

([oudste leeftijd] / 2) + 6 ≥ [jongste leeftijd]

Dus...

(36/2=18) + 6 = 24. Kortom, je had zelfs nog een jaar jonger kunnen zijn! Volledig acceptabel dus!
Kan, mits jullie op dezelfde manier in het leven staan. Ik had op mijn 23ste een relatie met een 32 jarige die liever vandaag dan morgen kinderen wilde. Ik zag dat toen de komende 6/7 jaar nog écht niet gebeuren. Dus ja, toen liep het stuk. Hij kreeg in die 2 jaar erna 2 kinderen. Nooit een dag spijt van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Zou het zelf niet doen. 25/36 lijkt geen probleem maar wat als je bjjv 10 jaar verder bent. In omgeving al n paar vergelijkbare situaties waarin het leeftijdsverschil alsnog een breekpunt blijkt te zijn.
Bimzarellio...what else
Alle reacties Link kopieren
Ja het kan, maar je moet wel kijken of jullie dezelfde dingen willen.
Of jullie een beetje hetzelfde in het leven staan. Wat zijn de toekomstplannen (globaal)?

Toen ik man leerde kennen, was ik 24, hij 38.
Nu 8 jaar later, 3 kinderen verder, gaat het nog ontzettend goed.
Ons leeftijdsverschil is in bijna niets merkbaar. Behalve de muziekvoorkeuren. Dan wordt het wel duidelijk. Over een jaar of 10-20, zal het vast steeds meer gaan spelen, maar nu niet. We hebben nu een heel fijn leven samen. Daar gaat het mij om.
Alle reacties Link kopieren
Ach ik ken een stel waarvan de man 40 is en de vrouw 23. Binnen drie maanden een huis gekocht en zwanger... tja...
Tuurlijk kan dat.
Dat kan maar of een liefdesrelatie kan in jouw situatie is een andere vraag.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het uit of het kan? Jullie zijn beide meerderjarig. Liefde kan altijd overgaan, en relaties lopen nou eenmaal soms stuk, ongeacht leeftijd.
Zolang beide maar meerderjarig zijn is het geen probleem toch?
Alle reacties Link kopieren
Jahoor.. hier 33 en 44 en heb het nog nooit zo fijn met iemand gehad
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor als jullie op 1 lijn zitten voor de belangrijke dingen waarom niet?

Ik was 26 dat ik mijn man leerde kennen en toen was hij 40. We zijn inmiddels 9 jaar verder getrouwd en twee kinderen.
Ik vind leeftijd totaal niet interessant.
Ik heb net een nieuwe lover :flirting: , die is bijna 7 jaar jonger dan ik.
Merk ik dat? Het is nog pril maar ik merk er niks van.

Leeftijd is iets totaal anders dan levenswijsheid en ervaring, ik zou me er niet al te druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
16-11-2018 06:49

Ons leeftijdsverschil is in bijna niets merkbaar. Behalve de muziekvoorkeuren. Dan wordt het wel duidelijk.
Herkenbaar :-D
Prima. Ik zie het probleem niet zo. Als jullie maar op één lijn zitten wat betreft de belangrijkste dingen , dan komt het wel goed.

Zelf niet zo'n goede ervaring trouwens. Ik heb op mijn 19e een relatie gehad met een man van 28. Dat werd wel storend op een bepaald moment. Vooral omdat hij dacht dat hij alles al had meegemaakt wat ik meemaakte (alsof iedereen precies dezelfde levenslijn volgt) en in een soort adviesrol schoot, waar ik niet op zat te wachten.

Nu een relatie met een man die een paar maanden ouder is en ik vind het ontzettend prettig dat we echt van dezelfde generatie zijn. Geeft toch een bepaalde gelijkwaardigheid merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor. De vriendin van Mick Jagger is 23 en hij is 74. Kan allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Het is legaal

Niet iedereen zal dit acceptabel vinden.

Leeftijd is maar 1 factor. En net als elke andere relatie, in mijn ogen moet een relatie gelijkwaardig zijn. Dit kan heel goed bij 25/36. Maar het kan ook heel goed dat dit niet zo is.

Of het voor jou een goede relatie is, dan kan jij alleen bepalen. Iemand van 36 staat soms heel anders in het leven dan iemand van 25.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het wel kan werken, maar net zoals een 'gewone' relatie hangt dat heel erg af van de personen.
Ik heb zelf toen ik 19 was een relatie gehad met een man die 10 jaar ouder was. Dat is stukgelopen omdat ik hem ondanks die 10 jaar ouder nog veel te onvolwassen vond en omdat hij mij wilde gebruiken als een broedmachine en nog wat andere redenen. Het ging me dus niet zozeer om de leeftijd, maar om zijn gedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven