26 jaar relatie
zondag 26 april 2026 om 12:05
Na 26 jaar samen merk ik dat mijn partner emotioneel steeds afstandelijker wordt.
We hebben nog wel contact en soms ook intimiteit, maar ik voel me vaak onzeker en niet echt meer verbonden met hem.
Hij zegt zelf dat zijn gevoelens veranderd zijn en dat hij dat niet kan veranderen.
Het verwarrende is dat we soms nog wel “gewoon” samen zijn (bijvoorbeeld seks of praten), maar hij trekt zich ook vaak terug en lijkt liever alleen te zijn.
Ik vind het heel moeilijk om te begrijpen wat dit betekent en hoe ik hiermee om moet gaan, omdat ik zelf nog wel behoefte heb aan verbinding en duidelijkheid.
Zijn er mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt in een lange relatie? Hoe gingen jullie hiermee om?
We hebben nog wel contact en soms ook intimiteit, maar ik voel me vaak onzeker en niet echt meer verbonden met hem.
Hij zegt zelf dat zijn gevoelens veranderd zijn en dat hij dat niet kan veranderen.
Het verwarrende is dat we soms nog wel “gewoon” samen zijn (bijvoorbeeld seks of praten), maar hij trekt zich ook vaak terug en lijkt liever alleen te zijn.
Ik vind het heel moeilijk om te begrijpen wat dit betekent en hoe ik hiermee om moet gaan, omdat ik zelf nog wel behoefte heb aan verbinding en duidelijkheid.
Zijn er mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt in een lange relatie? Hoe gingen jullie hiermee om?
zondag 26 april 2026 om 14:09
Ja, ik heb helaas hetzelfde meegemaakt. Ik voelde dat de afstand groter werd (wilde ik niet), ging enorm compenseren en hard werken om die afstand kleiner te maken, wat averechts werkte.
Partner (nu ex) voelde het (onbewust?) ook en ging jagen buiten de deur. Na de derde verliefdheid, het begon een soort patroon te worden van vreemdgaan, betrapt worden, vreselijk spijt hebben, vechten voor de relatie, langzaamaan afhaken en weer jagen, zijn we uit elkaar gegaan.
Het enige wat “ons” misschien had kunnen redden is als we toen dit begon, een constructieve manier hadden gezocht om het te onderzoeken dmv relatietherapie. We hebben namelijk ook hele fijne en goede jaren gehad samen, maar ergens kwam de verwijdering en dat hebben we niet goed aangepakt. Geen idee of het geholpen zou hebben, maar dat is het enige advies wat ik je kan geven. Neem je gevoel hierin serieus. Sterkte.
Partner (nu ex) voelde het (onbewust?) ook en ging jagen buiten de deur. Na de derde verliefdheid, het begon een soort patroon te worden van vreemdgaan, betrapt worden, vreselijk spijt hebben, vechten voor de relatie, langzaamaan afhaken en weer jagen, zijn we uit elkaar gegaan.
Het enige wat “ons” misschien had kunnen redden is als we toen dit begon, een constructieve manier hadden gezocht om het te onderzoeken dmv relatietherapie. We hebben namelijk ook hele fijne en goede jaren gehad samen, maar ergens kwam de verwijdering en dat hebben we niet goed aangepakt. Geen idee of het geholpen zou hebben, maar dat is het enige advies wat ik je kan geven. Neem je gevoel hierin serieus. Sterkte.
zondag 26 april 2026 om 14:17
https://www.google.com/search?q=kan+gev ... ent=safari
Misschien kun je je partner eens op een paar van dit soort sites wijzen.
Misschien kun je je partner eens op een paar van dit soort sites wijzen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 26 april 2026 om 18:02
Hoe ziet hij zelf de komende 25 jaar?
"Hij kan niet veranderen" maar hoe wil hij de boel wél nog gezellig houden zodat jij jezelf niet over 3 jaar op de eerste de beste leuke collega stort?
Nu is er misschien nog geen ander. Maar als jullie zo doorgaan wordt de kans toch echt met het jaar groter.
"Hij kan niet veranderen" maar hoe wil hij de boel wél nog gezellig houden zodat jij jezelf niet over 3 jaar op de eerste de beste leuke collega stort?
Nu is er misschien nog geen ander. Maar als jullie zo doorgaan wordt de kans toch echt met het jaar groter.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 27 april 2026 om 10:32
Er zijn natuurlijk in 26 jaar wel wat dingen gebeurt en veranderd kinderen druk werk wij zijn 41 en 42 hij is nu ook erg met ze uiterlijk bezig rimpels haar uitvalblijfgewoonbianca schreef: ↑26-04-2026 14:05Ik zou inzetten op relatie therapie.
Is er iets gebeurd, waardoor je partner “ op slot is gegaan “ ?
Zou er een ander in het spel kunnen zijn ?
Heeft u het ook mee gemaakt
dinsdag 28 april 2026 om 15:22
Een beetje rimpeltjes hier en daar en wat haar op plekken die je niet wilt ipv waar je het wel wilt. Maar niet enorm nog nee.
koekies zijn lekker
dinsdag 28 april 2026 om 17:00
Er zijn altijd momenten van verbinding en van verwijdering. Belangrijkste is dat de verbinding terugkomt al is dat maar enkele keren per jaar. Sleur ontstaat altijd maar momenten van verbinding door samen activiteiten te doen komt altijd terug bij ons. Zijn er nog momenten van humor? Momenten van vertedering? Bewondering voor elkaar?
dinsdag 28 april 2026 om 17:48
woensdag 29 april 2026 om 08:53
Ja dat geloof ik meteen bij ons zit er echt een sleur in ook omdat we weinig tijd hebben niet veel doen met gezin of samen het is heel afwisselend ene keer praat hij vol op en is het gewoon gezellig en andere keer is sluit hij zich helemaal af en is ie moe en afwezig waar ik helaas niet zo goed tegen kan maar hij blijft wel zeggen dat ie daar niks aan kan doen en dat ie echt voor ons wilt zijn maar soms op een andere manier hoe ik het wil zienkneutraal schreef: ↑28-04-2026 17:00Er zijn altijd momenten van verbinding en van verwijdering. Belangrijkste is dat de verbinding terugkomt al is dat maar enkele keren per jaar. Sleur ontstaat altijd maar momenten van verbinding door samen activiteiten te doen komt altijd terug bij ons. Zijn er nog momenten van humor? Momenten van vertedering? Bewondering voor elkaar?
En hij wil eerlijk blijven tegen me en dat ie ook niet goed weet wat er gebeurt met ze gevoelens
woensdag 29 april 2026 om 08:59
Ja misschien wel
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in