35+ mannen: saai, kleurloos en onaantrekkelijk

16-07-2017 12:09 1382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat het topic van een andere TO een beetje te vervuilen maar ik vind dit wel een leuk onderwerp, dus maar even een nieuw topic.

Het valt mij in zijn algemeenheid op dat mannen van boven de 35 a 40 ongeveer eigenlijk voor het grootste deel bere-onaantrekkelijk zijn. Maar toch hebben ze, zeker als ze vrijgezel zijn en daten, enorm veel noten op hun zang. Maar ook mannen die niet vrijgezel zijn en relaties hebben, lijken enorme eisen aan hun partners te stellen, terwijl ze zelf minimale moeite doen.

Het valt mij irl op dat de meeste vrouwen die ik ken van 35+ eigenlijk enorm leuk zijn. Veel van die vrouwen zijn goed verzorgd, kleden zich leuk aan, verven hun haar en hebben een leuk kapsel, gebruiken make-up, trekken een leuk jurkje of een kek hakje aan, zorgen er voor dat ze enigszins presentabel blijven door niet helemaal dicht te groeien, hun benen te scheren, hun oksels te scheren, hun tanden te verzorgen, een lekker luchtje op te doen, etc.

Daarnaast combineren ze meestal een baan met het leeuwendeel van de zorg voor kinderen en huishouden, organiseren het gezinsleven, zorgen dat ze leuke vriendinnen en dochters zijn, onderhouden sociale contacten, etcetera.

Na een scheiding hebben vrouwen vaak ook vrij snel hun boel weer op de rit. Ze hebben meestal vrij snel een gezellig huis, doen al snel al die dingen die ze in de relatie ook deden weer maar nu alleen, kortom: ik vind vrouwen van rond de veertig over het algemeen hele leuke, complete mensen met veel rijke schakeringen.

Van de mannen in dezelfde leeftijdscategorie vind ik dat dus helemaal niet. Over het algemeen vind ik ze er onverzorgd uitzien, ik kom irl zelden mannen van zeg een jaar of 42 tegen dat ik denk "goh, leuke outfit / cool kapsel / leuke schoenen / wat ruik je lekker / mooie tanden / leuke bril" of iets in die geest. Daarnaast vind ik ze ook niet sprankelend of interessant. En als ze gescheiden zijn is het helemaal kommer en kwel. Ik zie echt zelden een man die gescheiden is die zonder dat er een nieuwe vrouw in het spel is die hem dan weer opkalefatert, die gewoon op eigen kracht een leuk, rijk leven leidt.

Herkenbaar?
Am Yisrael Chai!
Helemaal niet herkenbaar. Ik vind mannen pas leuk worden vanaf plm 45 jaar. Daarvoor vind ik het echt onvolwassen puppies waar ik geen tweede keer naar omkijk.
Ja, ik ben 50 en al 17 jaar vrijgezel.
Dat is helaas niet voor niets; als je al eens een leuke man tegen komt is ie gebonden.
Goh, waar komen jullie die aantrekkelijke 35+ mannen dan tegen?
Totaal niet herkenbaar. Misschien scheelt het dat ik mannen in pak erg aantrekkelijk vind. Ik herken ook helemaal niet dat mannen boven de 35 zich verwaarlozen. Dat vind ik eerder het geval bij de 35- hipsters die hier ook veel zitten, met die ranzige baarden.
Ik ken trouwens bijna geen gescheiden mannen.
Theamuts schreef:
16-07-2017 12:16
Goh, waar komen jullie die aantrekkelijke 35+ mannen dan tegen?
Werk, schoolplein.
PowerCube schreef:
16-07-2017 12:18
Werk, schoolplein.

Schoolplein?
Gaat dat dan om een tweede leg ofzo? (Dan heb ik het meer over de 45+ mannen)
Alle reacties Link kopieren
:-o

Niet herkenbaar. Ik ben op mijn 33e al saai, kleurloos en onaantrekkelijk. :-|
nee, juist niet! ik vindt ze aantrekkelijker worden naarmate ze de 40 naderen. Daarvoor zijn ze nog studenten en bang om zich te binden.

Met 40 gaan ze nog naar festivals, maar zie je ze ook met kinderen. Perfecte combi.
Ik vindt ze over het algemeen redelijk hip en verzorgd in mijn omgeving. Vooral de net gescheiden mannen, die lijken er meer moeite voor te doen.
Mannen tussen 30 en 40 vind ik juist aantrekkelijk en op hun best. :$
Werk, lezingen, beurzen, culturele evenementen,...
Er zijn ook zat 35+ vrouwen die er heel onverzorgd uit zien hoor.
Blondie456 schreef:
16-07-2017 12:21
Er zijn ook zat 35+ vrouwen die er heel onverzorgd uit zien hoor.

Misschien een idee om je eigen topic daarover te openen?
sassa_82 schreef:
16-07-2017 12:20
Mannen tussen 30 en 40 vind ik juist aantrekkelijk en op hun best. :$

En 50+ mannen?
Alle reacties Link kopieren
Voor mij niet echt herkenbaar eigenlijk, maar dat komt wellicht ook doordat ik de dingen die jij noemt (schoenen, outfit, cool kapsel, leuke bril) niet zo boeiend vind eigenlijk. Dat zijn geen dingen die een man voor mij interessant/aantrekkelijk maken.
De meeste mannen die ik om me heen heb zijn slim, lief, grappig, en gepassioneerd en dát zijn kwaliteiten waar ik wel op val.
Mannen tussen 30 en 40 vind ik juist aantrekkelijk en op hun best. :$
Alle reacties Link kopieren
Even illustreren met wat plaatjes. Irl is dit ook een beetje het beeld wat ik zie.

Vrouw van 43:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Man van 43:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Am Yisrael Chai!
Ik herken slechts een klein deel. En wel de " eisenlijst" van sommige mannen qua datingmateriaal.
Daar val ik soms van mijn stoel als ik zie wanneer je eventueel "in aanmerking " zou kunnen komen voor een date.
Voorbeeldje; ik val op slanke verzorgde zorgzame vrouwen met een klassieke uitstraling, die 15& jaar jonger zijn op zn minst als ikzelf, die niet steeds de zorg over hun eigen kinderen hebben en hun tijd flexibel in kunnnen delen om bij mij en mijn jongens te zijn.....oke..
En dan zijn verhaal daarbij...... :facepalm: en de foto .
Dat verbaast me dus.
Ht gebrek aan realiteitszin soms.
@FV, ohja, die mannen.
Toch lijken die niet echt op de mannen die ik tegenkom op het kinderdagverblijf of op mijn werk.
Theamuts schreef:
16-07-2017 12:18
Schoolplein?
Gaat dat dan om een tweede leg ofzo? (Dan heb ik het meer over de 45+ mannen)
Nee joh. De meeste mannen die ik ken krijgen pas rond hun 35/40e hun eerste kind. Dus staan rond de 45 gewoon op het schoolplein van de basisschool.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken als twintiger juist veel mannen van mijn leeftijd die erg onverzorgd zijn. Type hipster inderdaad, of gewoon ongeïnteresseerd of lui. En ik ken toevallig wat mannen die tijdens of na hun scheiding ineens aandacht aan hun uiterlijk gingen besteden. Een paar jaar geleden kwam ik in een gesprek terecht van mijn vaders vrienden (toen allemaal tussen 40 en 60) en die waren enorm bezig met randjes vet, wallen, hun kleurtje, merkkleding, enzovoort. Vond ik heel opvallend.

Maar er zijn natuurlijk ook heel veel mannen van die leeftijd die inderdaad verlept en niet leuk zijn.
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
16-07-2017 12:22
Voor mij niet echt herkenbaar eigenlijk, maar dat komt wellicht ook doordat ik de dingen die jij noemt (schoenen, outfit, cool kapsel, leuke bril) niet zo boeiend vind eigenlijk. Dat zijn geen dingen die een man voor mij interessant/aantrekkelijk maken.
De meeste mannen die ik om me heen heb zijn slim, lief, grappig, en gepassioneerd en dát zijn kwaliteiten waar ik wel op val.

in het andere topic ging het over seksuele sleur of opwinding en tja, het oog wil ook wat. Natuurlijk val ook ik naast het fysieke op een aantal karaktereigenschappen die iemand aantrekkelijk maken, maar mij valt dus op dat het sowieso op het eerste oog al allemaal drama is. Ik zie nu nooit een man van boven de 40 met een beetje fatsoenlijk kapsel, bijvoorbeeld. Terwijl vrouwen boven de 40 wel aandacht aan dat soort dingen besteden. Veel slechte tanden ook in die leeftijdscategorie, bijvoorbeeld.
Daarnaast vind ik dat slim, gepassioneerd en grappig ook bar tegenvallen. Ik kan me eigenlijk niet heugen wanneer ik voor het laatst een man van boven de 40 ben tegengekomen die me met zijn tekst wist te boeien.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
herkenbaar, tenminste de eisen van de meeste single 35+ mannen, terwijl ze zelf een behoorlijke rugzak hebben.
Ik vind single vrouwen van 35 plus vaak hele leuke vrouwen , vaak leuker dan de single mannen.
daar komt nog bij dat ik single mannen ontzettend sexgericht vind, maar dat is natuurlijk ook wel man eigen.
Reden voor mij om het daten op een laag pitje te zetten!
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen hebben over het algemeen ook meer middelen om zichzelf uiterlijk te verzorgen. Ga maar eens na hoe die vrouwen op de foto's eruit zouden hebben gezien als ze niet gezegend waren met een mooie bos haar waar ze een mooi model in kunnen laten knippen en zonder poedertjes en kleurtjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven