35+ mannen: saai, kleurloos en onaantrekkelijk

16-07-2017 12:09 1382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat het topic van een andere TO een beetje te vervuilen maar ik vind dit wel een leuk onderwerp, dus maar even een nieuw topic.

Het valt mij in zijn algemeenheid op dat mannen van boven de 35 a 40 ongeveer eigenlijk voor het grootste deel bere-onaantrekkelijk zijn. Maar toch hebben ze, zeker als ze vrijgezel zijn en daten, enorm veel noten op hun zang. Maar ook mannen die niet vrijgezel zijn en relaties hebben, lijken enorme eisen aan hun partners te stellen, terwijl ze zelf minimale moeite doen.

Het valt mij irl op dat de meeste vrouwen die ik ken van 35+ eigenlijk enorm leuk zijn. Veel van die vrouwen zijn goed verzorgd, kleden zich leuk aan, verven hun haar en hebben een leuk kapsel, gebruiken make-up, trekken een leuk jurkje of een kek hakje aan, zorgen er voor dat ze enigszins presentabel blijven door niet helemaal dicht te groeien, hun benen te scheren, hun oksels te scheren, hun tanden te verzorgen, een lekker luchtje op te doen, etc.

Daarnaast combineren ze meestal een baan met het leeuwendeel van de zorg voor kinderen en huishouden, organiseren het gezinsleven, zorgen dat ze leuke vriendinnen en dochters zijn, onderhouden sociale contacten, etcetera.

Na een scheiding hebben vrouwen vaak ook vrij snel hun boel weer op de rit. Ze hebben meestal vrij snel een gezellig huis, doen al snel al die dingen die ze in de relatie ook deden weer maar nu alleen, kortom: ik vind vrouwen van rond de veertig over het algemeen hele leuke, complete mensen met veel rijke schakeringen.

Van de mannen in dezelfde leeftijdscategorie vind ik dat dus helemaal niet. Over het algemeen vind ik ze er onverzorgd uitzien, ik kom irl zelden mannen van zeg een jaar of 42 tegen dat ik denk "goh, leuke outfit / cool kapsel / leuke schoenen / wat ruik je lekker / mooie tanden / leuke bril" of iets in die geest. Daarnaast vind ik ze ook niet sprankelend of interessant. En als ze gescheiden zijn is het helemaal kommer en kwel. Ik zie echt zelden een man die gescheiden is die zonder dat er een nieuwe vrouw in het spel is die hem dan weer opkalefatert, die gewoon op eigen kracht een leuk, rijk leven leidt.

Herkenbaar?
Am Yisrael Chai!
Elle1976 schreef:
16-07-2017 12:57
Ik zie overigens ook genoeg vrouwen hoor waarvan ik denk :facepalm:
Just sayin'!...
anoniem_65494a726b7e3 wijzigde dit bericht op 16-07-2017 13:02
0.96% gewijzigd
Wat een generaliserend topic. Wat maakt jou zo leuk in de ogen van een ander?
Alle reacties Link kopieren
sauvignonblanc schreef:
16-07-2017 13:00
Precies dit dus, je moet maar mooi haar hebben, de meeste mannen hebben dat gewoon niet. Kaal vind ik alleen leuk als je er ook de kop voor hebt.
Ik heb ook geen mooi haar (dun) dus gebruik ik haarstukken en clip in extensions en zie er daardoor stukken beter uit, mannen kunnen dat toch niet doen.

Maar mijn punt is dat vrouwen die minpunten dan op zijn minst proberen te compenseren, zoals jij bijvoorbeeld doet met extensions. Vrouwen hebben natuurlijk ook zat uiterlijke gebreken, maar doen dan leukere kleding aan, of compenseren met een leuke persoonlijkheid, of door make up of weet ik veel wat. Dat kunnen mannen ook doen.
Am Yisrael Chai!
Niet herkenbaar, wel enorm generaliserend wat je schrijft.
De 'voorbeeldige' mannen zijn ook echt te voorbeeldig naar mijn smaak. :-D
Alle reacties Link kopieren
Op ieder potje past een deksel. Ik denk dat er in alle leeftijdscategorieën goed en slecht verzorgde personen voorkomen. Wat me wel opvalt is dat het meestal gelijkgestemden zijn die elkaar treffen, dus een keurig gekleed stel en een slonzig gekleed stel samen. Bijna nooit een 'slons' samen met een 'nette'.
Vind peroxide-blond met extra veel schuimgel ontzettend vies.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het helemaal met je eens Fv. Een sexy 40 plus man vinden is een hele opgave. Ook in het buitenland.
wij slapen nooit.
iones schreef:
16-07-2017 13:06
Nee hoor, echt niet! Op televisie worden omroepsters en presentatrices na een bepaalde leeftijd verruild voor een jongere vrouw, daar waar mannen gerust nog mogen blijven. En neem nou eens bijvoorbeeld Anouk die "het lef had' een foto van zichzelf zonder make up op instagram te plaatsen. Sjonge jonge zeg, een hoop stront die ze over zich heen kreeg. Waar gaat dit over?????????
Mannen kunnen gerust een lelijke foto van zichzelf plaatsen maar vrouwen moeten het niet wagen.
En zijn er net zoveel mannen met dermate complexen als vrouwen over hun uiterlijk dat ze boulimia of anorexia krijgen? Dacht het toch echt van niet.

Die Harrison Ford en George Clooney krijgen met die ouwe koppen nog steeds hoofdrollen in films. Vrouwen zijn van hun leeftijd KANSLOOS.
Wat een hoop onzin in 1 post.
Alle reacties Link kopieren
Magister schreef:
16-07-2017 13:02
Just sayin'!...

Ik vind het trouwens best storend dat ik een topic om over mannen te zeuren open op een vrouwenforum, en dat vrouwen dan binnen no time weer de discussie proberen om te buigen naar zeuren over vrouwen. Waarom doen jullie dat toch? Waarom niet gewoon graciously eens complimenten in ontvangst nemen zonder jezelf of je sekse direct weer naar beneden te halen?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
watmoetikhiervandenken schreef:
16-07-2017 12:57
Dit is in het verleden misschien zo geweest. Anno 2017 worden mannen ook steeds meer op hun uiterlijk beoordeeld en veroordeeld.
Nee hoor, echt niet! Op televisie worden omroepsters en presentatrices na een bepaalde leeftijd verruild voor een jongere vrouw, daar waar mannen gerust nog mogen blijven. En neem nou eens bijvoorbeeld Anouk die "het lef had' een foto van zichzelf zonder make up op instagram te plaatsen. Sjonge jonge zeg, een hoop stront die ze over zich heen kreeg. Waar gaat dit over?????????
Mannen kunnen gerust een lelijke foto van zichzelf plaatsen maar vrouwen moeten het niet wagen.
En zijn er net zoveel mannen met dermate complexen als vrouwen over hun uiterlijk dat ze boulimia of anorexia krijgen? Dacht het toch echt van niet.

Die Harrison Ford en George Clooney krijgen met die ouwe koppen nog steeds hoofdrollen in films. Vrouwen zijn van hun leeftijd KANSLOOS.
Alle reacties Link kopieren
Pretzel66 schreef:
16-07-2017 12:58
Oh dan zou je mijn man (51) leuk vinden.
Heeft meer schoenen en vooral mooie Italiaanse in de kast dan de gemiddelde vrouw.
Besteedt aandacht aan zijn kleding .
Verzorgt zichzelf en zijn gebit goed .
Altijd een luchtje op , gaat naar een goede kapper
Ik begrijp dat ik trots mag zijn op mijn exemplaar :)
Je mag er op z'n minst toch heel blij mee zijn dat hij die moeite doet toch? Feit is dat hem dat aantrekkelijker maakt.
Ik vind het erg prettig als een man lekker ruikt en netjes gekleed gaat. En een mooi colbertje kan heel veel doen.

Weet je dat als mannen gaan solliciteren, dat een blazer of pak heel veel doet? Dat ze dan serieuzer genomen worden dan iemand zonder blazer of pak?
Woon je dan in een hele suffe plaats Fashionvictim dat je zulke types ziet?
In mijn omgeving zien ze er zelfs op het schoolplein perfect uit. Zonder overdrijven.
Ik vind de voorbeeldfoto's ook echt niet best.
Die vrouwen van 43 zien er op de foto uit als doorlopen moekes en de mannen als ouwe bokken.
Die types bestaan zeker, maar vaak in hele burgerlijke woonplaatsen.
Almere, Gouda, Schiedam, Leidschendam etc.
Ik denk dus dat je dat beeld van de man hebt, omdat dat je omgeving is. Maar gelukkig bestaan die aantrekkelijke mannen echt wel.
Goed om je heen kijken en anders verhuizen :)
fashionvictim schreef:
16-07-2017 13:07
Ik snap de vraag niet?

En ja, ik wil graag generaliseren. Mag het? Er wordt hier aan de lopende band over vrouwen gegeneraliseerd, ik wil het eens over mannen doen.

Jemig, hoe komt jouw panty zo in de knoop?
Nah, ik geloof niet dat ik het helemaal met je eens ben. Ik zie heus een heleboel onzelfstandige, suffe, saaie en kleurloze mannen van boven de 35, maar die hebben doorgaans net zo´n saaie, kleurloze suffe vrouw aan hun zijde.

Mijn man is boven de 35, maar die is niet uitgezakt, draagt leuke kleding en is verder ook prima in orde. Zijn vrijgezelle vrienden voldoen wel een beetje aan dat beeld dat je schetst, iets te zwaar, iets teveel alcohol, iets te vaak in de kroeg, iets te hoge eisen aan vrouwen, alles nét een beetje fout.
Maar als ik kijk naar vroegere klasgenoten (ben zelf half 30) dan schrik ik ook van de vrouwen. Nu ben ik ook te zwaar, altijd al geweest, dus geen leeftijdsding. Maar ik kleed me wel leuk geloof ik, vrouwelijk, mijn haar is lang, draag make up, word doorgaans een stuk jonger geschat dan ik ben. Maar als ik kijk naar klasgenoten dan zijn dat zonder uitzondering bijna vrouwen die eruit zien alsof ze 10 jaar ouder zijn dan ze eigenlijk zijn, te zwaar met driekwart broek en moederkapsel, kleurloos, seksloos, enz. Behalve de paar die dus niet meer wonen waar we allemaal vandaan komen, maar ergens anders. Bij de mannen zie ik eigenlijk hetzelfde, de paar die zijn gaan studeren en ergens anders zijn terecht gekomen zijn over het algemeen hip, jong uitziend, goed verzorgd, de mannen die zijn gebleven zijn te dik, saai, onverzorgd en zien eruit als 45 ipv 35.

Mijn leven ziet er ook héél anders uit dan dat van veel oud klasgenoten. Ik ga naar festivals, ga uit, onderneem dingen. De meeste mensen waar ik op doel zitten compleet vastgeroest in hun baan, als ze al werken ipv thuismoeder te zijn. Ze ondernemen alleen nog dingen als gezin of met familie.

Zou het niet daar iets mee te maken hebben?
Blaise* schreef:
16-07-2017 13:02
Wat een generaliserend topic. Wat maakt jou zo leuk in de ogen van een ander?
Wat een confronterende vraag, die begrijp ik niet hoor. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Het is ook allemaal niet snel goed als ik zo af en toe van alles hier mee lees. Vrouwen kleden zich niet goed en mannen zijn saai en kleurloos.
Alle reacties Link kopieren
Blaise* schreef:
16-07-2017 13:02
Wat een generaliserend topic. Wat maakt jou zo leuk in de ogen van een ander?
Ik snap de vraag niet?

En ja, ik wil graag generaliseren. Mag het? Er wordt hier aan de lopende band over vrouwen gegeneraliseerd, ik wil het eens over mannen doen.
Am Yisrael Chai!
Maar ik herken wel het beeld van alleenstaande vrouwen die een heel leuk leven hebben, leuk huis, alles goed op orde, en mannen die vrijgezel worden of zijn verslonzen toch een beetje. Koken niet goed, kleden zich niet goed, ondernemen weinig, drinken teveel en zitten te wachten tot 'een vrouw' dat soort taken weer overneemt.
Wat me de laatste jaren opvalt aan mannen en dat is niet gebonden aan leeftijd ( denk ik ) is dat zoveel mannen hun haar eraf scheren en een zwarte uilenbril opzet zodat ze erg veel op elkaar -en op dr. Bunsen Honeydew gaan lijken. Daarmee geven ze de schijn wel hun uiterlijk te verzorgen maar ik persoonlijk vind dát juist helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Sazed schreef:
16-07-2017 13:09
Maar ik herken wel het beeld van alleenstaande vrouwen die een heel leuk leven hebben, leuk huis, alles goed op orde, en mannen die vrijgezel worden of zijn verslonzen toch een beetje. Koken niet goed, kleden zich niet goed, ondernemen weinig, drinken teveel en zitten te wachten tot 'een vrouw' dat soort taken weer overneemt.
Misschien doen die vrouwen maar alsof ze een leuk leven hebben etc.
Ik vraag me af wat de voorbeelden van TO zeggen over haar smaak.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen worden meer beoordeeld op uiterlijk. Er zijn zelfs facebookpagina's over "de witte legging" en een "kort pittig kapsel". Zoiets is er voor mannen volgens mij niet.
Vind voorbeeld nr. 2 en 3 ook nog wel meevallen, de 2e lijkt met ouder dan 35, hij lijkt op een buurman maar die is tegen de 60. Fris gekleurd overhemd. Nr. 3 besteed denk ik wel aandacht aan zijn uiterlijk, het kan je smaak niet zijn natuurlijk.
Je ziet bij een ouderavond op school wel een grote groep mannen met het standaard ruitjesoverhemd, net zoals er veel vrouwen zijn in de standaard Miss Etam outfit. Ik kan het wel waarderen als een man een beetje moeite doet, maar veel interesseert het gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Saz schreef:
16-07-2017 13:03
Niet herkenbaar, wel enorm generaliserend wat je schrijft.
Kan me voorstellen dat je het generaliserend vindt wanneer je het niet herkent. Maar ik herken het wél en vind het dus niet generaliserend.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
16-07-2017 13:07
Woon je dan in een hele suffe plaats Fashionvictim dat je zulke types ziet?
In mijn omgeving zien ze er zelfs op het schoolplein perfect uit. Zonder overdrijven.
Ik vind de voorbeeldfoto's ook echt niet best.
Die vrouwen van 43 zien er op de foto uit als doorlopen moekes en de mannen als ouwe bokken.
Die types bestaan zeker, maar vaak in hele burgerlijke woonplaatsen.
Almere, Gouda, Schiedam, Leidschendam etc.
Ik denk dus dat je dat beeld van de man hebt, omdat dat je omgeving is. Maar gelukkig bestaan die aantrekkelijke mannen echt wel.
Goed om je heen kijken en anders verhuizen :)

Ik woon inderdaad in een suffe plaats maar werk zeker niet in een suffe omgeving. Creatief beroep dus wordt over het algemeen juist als erg hip and happening beschouwt. En dat geldt voor de vrouwen die ik in mijn werkleven zie dan ook zeker. Zien er allemaal uit om door een ringetje te halen. Slank, hip, goed verzorgd, strak in de lak, ook niet vies van botox en andere kunstmatige aantrekkelijkheid, kortom: leuke vrouwen waar je als man mee in je handjes mag knijpen als het op uiterlijk aankomt.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven