35+ mannen: saai, kleurloos en onaantrekkelijk

16-07-2017 12:09 1382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat het topic van een andere TO een beetje te vervuilen maar ik vind dit wel een leuk onderwerp, dus maar even een nieuw topic.

Het valt mij in zijn algemeenheid op dat mannen van boven de 35 a 40 ongeveer eigenlijk voor het grootste deel bere-onaantrekkelijk zijn. Maar toch hebben ze, zeker als ze vrijgezel zijn en daten, enorm veel noten op hun zang. Maar ook mannen die niet vrijgezel zijn en relaties hebben, lijken enorme eisen aan hun partners te stellen, terwijl ze zelf minimale moeite doen.

Het valt mij irl op dat de meeste vrouwen die ik ken van 35+ eigenlijk enorm leuk zijn. Veel van die vrouwen zijn goed verzorgd, kleden zich leuk aan, verven hun haar en hebben een leuk kapsel, gebruiken make-up, trekken een leuk jurkje of een kek hakje aan, zorgen er voor dat ze enigszins presentabel blijven door niet helemaal dicht te groeien, hun benen te scheren, hun oksels te scheren, hun tanden te verzorgen, een lekker luchtje op te doen, etc.

Daarnaast combineren ze meestal een baan met het leeuwendeel van de zorg voor kinderen en huishouden, organiseren het gezinsleven, zorgen dat ze leuke vriendinnen en dochters zijn, onderhouden sociale contacten, etcetera.

Na een scheiding hebben vrouwen vaak ook vrij snel hun boel weer op de rit. Ze hebben meestal vrij snel een gezellig huis, doen al snel al die dingen die ze in de relatie ook deden weer maar nu alleen, kortom: ik vind vrouwen van rond de veertig over het algemeen hele leuke, complete mensen met veel rijke schakeringen.

Van de mannen in dezelfde leeftijdscategorie vind ik dat dus helemaal niet. Over het algemeen vind ik ze er onverzorgd uitzien, ik kom irl zelden mannen van zeg een jaar of 42 tegen dat ik denk "goh, leuke outfit / cool kapsel / leuke schoenen / wat ruik je lekker / mooie tanden / leuke bril" of iets in die geest. Daarnaast vind ik ze ook niet sprankelend of interessant. En als ze gescheiden zijn is het helemaal kommer en kwel. Ik zie echt zelden een man die gescheiden is die zonder dat er een nieuwe vrouw in het spel is die hem dan weer opkalefatert, die gewoon op eigen kracht een leuk, rijk leven leidt.

Herkenbaar?
Am Yisrael Chai!
Wat mij betreft verschilt het ook enorm. Ik zie ook echt leuke mannen in mijn leeftijdscategorie. maar "mooie" mannen zonder humor daar heb ik dan weer niks mee. Eigenlijk is t uiterlijk voor mij niet t eerste waar ik op let, telt wel mee hoor, maar meer t hele plaatje denk ik. Gedrag vind ik ook zeker zo belangrijk!
iones schreef:
16-07-2017 13:11
Kan me voorstellen dat je het generaliserend vindt wanneer je het niet herkent. Maar ik herken het wél en vind het dus niet generaliserend.
Generaliseren is niet echt een menig hoor.
Bossanova schreef:
16-07-2017 12:59
Misschien zijn mannen niks voor TO... De 'voorbeeldige' vrouwen vind ik echt niks, stralen alle drie saaiheid uit, op de laatste misschien na, die houdt wel van een feestje, maar gaat voornamelijk naar white parties.
Tja TO is nogal absoluut in haar subjectieve beeld van mannen. Alles wat het gesprek breder voert kapt ze direct af. Die foto's plaatsen slaat natuurlijk nergens op want er zijn net zo goed foto's die de 'stelling ontkrachten...
Ah ok, begrijp dat TO gewoon graag even wil zeiken over mannen. 'neemt een paar passen afstand van haar topic*
Alle reacties Link kopieren
Saz schreef:
16-07-2017 13:05
Wat een hoop onzin in 1 post.
Wat een ongefundeerde reactie! Dan reageer maar niet meer. Want ik verkondig FEITEN, geen onzin. Wat ik zeg is algemeen bekend. Ik lees het in interviews met vrouwelijke BN-ers, die worden er zelf mee gecontronteerd.
En feit is ook dat meer mannen eetproblemen hebben dan vrouwen. En onderzoek heeft uitgewezen dat overwicht bij mannen vaker voorkomt dan bij vrouwen, dus een feit. En feit is ook dat vrouwen meer onderhuids bindsweefsel hebben, de plek waar vet zich opslaat, waardoor ze meer aanleg hebben om dik te worden.

Allemaal feiten die jij afdoet al onzin. Dus erg DOMME reactie van je. Ga maar een eindje fietsen of zo als je niets zinnigers te verkondigen hebt.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
16-07-2017 13:05
Ik ben het helemaal met je eens Fv. Een sexy 40 plus man vinden is een hele opgave. Ook in het buitenland.
Echt he? Ik hoorde iedereen steeds over Tinder, dus ik ging dat ook eens even checken maar ik moet serieus door 1000 foto's swipen voor ik er eens 1 echt aantrekkelijk uit vind zien. En die heeft dan een tekst of geen tekst waar je direct op afknapt.
Am Yisrael Chai!
7102 schreef:
16-07-2017 13:10
Misschien doen die vrouwen maar alsof ze een leuk leven hebben etc.
Dat denk ik niet. Een aantal van mijn vriendinnen zijn vrijgezel en die hébben een heel leuk leven. Die zijn daar zelf ook blij mee. Maar die vertikken het wel om een relatie te gaan beginnen waar ze opeens voor twee mensen moeten zorgen omdat ze ook zíjn kleren moeten kopen, ook zijn sociale leven moeten onderhouden, moeten denken aan verjaardagen van zíjn familie, enzovoorts.

En een aantal wil heus graag een relatie, maar niet zo graag dat ze dat soort dingen voor lief nemen.
Alle reacties Link kopieren
Toch, als je een groep hebt van zeg 50 mensen, waarvan 25 vrouw en 25 man, zie je toch meer aantrekkelijke vrouwen dan aantrekkelijke mannen.
Magister schreef:
16-07-2017 13:12
Tja TO is nogal absoluut in haar subjectieve beeld van mannen. Alles wat het gesprek breder voert kapt ze direct af. Die foto's plaatsen slaat natuurlijk nergens op want er zijn net zo goed foto's die de 'stelling ontkrachten...
We zitten weer ouderwets op één lijn.
Alle reacties Link kopieren
Bossanova schreef:
16-07-2017 13:10
Ik vraag me af wat de voorbeelden van TO zeggen over haar smaak.
Ik heb niet echt een specifieke smaak.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
16-07-2017 13:13
Echt he? Ik hoorde iedereen steeds over Tinder, dus ik ging dat ook eens even checken maar ik moet serieus door 1000 foto's swipen voor ik er eens 1 echt aantrekkelijk uit vind zien. En die heeft dan een tekst of geen tekst waar je direct op afknapt.
Ik ben blij dat ik geen relatie wil, en scharrelen met leeftijdsgenoten durf ik niet meer.... :) Mijn laatste date was zo verslapt dat zijn billen bijna in zijn knieholtes hingen. De date daarvoor bleek het bovenlichaam model legoblok te hebben en een platte kont. Maar wel beiden op zoek naar een slanke vrouw, liefst jaren jonger.
wij slapen nooit.
Overigens vind ik dhr van Nieuwkerk gewoon best leuk hoor. Dat is nou juist niet een voorbeeld van een viezige saaie oude man. Vind ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Niet zozeer onverzorgd maar velen ogen zo saai?
Als je ze in de zomer ziet rondlopen dragen ze allemaal zo'n goedkope polo in knalgroen, blauw of lichtroze met een nietszeggende print en van die geruite bermuda's.


Dus zeg maar http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/heren ... 128-1.html

+

https://www.bonprix.nl/product/bermuda- ... AkLv8P8HAQ

En dan zo'n nietszeggend kapsel als ze nog een goede bos haar hebben. En een slechtzittende spijkerbroek en een te groot overhemd aan naar hun werk.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Magister schreef:
16-07-2017 13:12
Tja TO is nogal absoluut in haar subjectieve beeld van mannen. Alles wat het gesprek breder voert kapt ze direct af. Die foto's plaatsen slaat natuurlijk nergens op want er zijn net zo goed foto's die de 'stelling ontkrachten...
Huh? Ik snap je niet. Wat kap ik direct af?

Ik vind de vrouwen op mijn plaatjes heel "gewoon". Niet bijzonder knap, niet bijzonder lelijk. Gewoon doorsnee.
Maar het valt mij dus op dat hele "gewoon doorsnee" vrouwen, er nog steeds enorm veel verzorgder, sprankelender en aantrekkelijker uitzien dan "gewoon doorsnee" mannen.

Ze besteden in ieder geval duidelijk meer aandacht aan hun algehele presentatie dan hun mannelijke evenknie.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
ivankar schreef:
16-07-2017 13:19
Hahaha wat een reltopic. Als ik -en vele mannen met mij- ergens op afknappen, zijn het vrouwen die zich 'hip en happening' wanen, een waslijst aan eisen aan mannen hebben, en zich dan ook nog verbaasd afvragen waarom ze geen partner hebben.
Ik ben helemaal niet hip en happening. Ik ben wel aantrekkelijk en voor mijn leeftijd erg goed geconserveerd. Ik heb ook wat te melden en mijn zaken goed op orde. Ik ben bovendien erg zelfstandig, ondernemend en initiatiefrijk.

Het is toch niet veeleisend om minstens hetzelfde van een man te verwachten?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha wat een reltopic. Als ik -en vele mannen met mij- ergens op afknappen, zijn het vrouwen die zich 'hip en happening' wanen, een waslijst aan eisen aan mannen hebben, en zich dan ook nog verbaasd afvragen waarom ze geen partner hebben.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
fashionvictim schreef:
16-07-2017 13:14
Ik heb niet echt een specifieke smaak.
Smaak je wel een beetje naar banaan? :kwijl:
fashionvictim schreef:
16-07-2017 13:11
Ik woon inderdaad in een suffe plaats maar werk zeker niet in een suffe omgeving. Creatief beroep dus wordt over het algemeen juist als erg hip and happening beschouwt. En dat geldt voor de vrouwen die ik in mijn werkleven zie dan ook zeker. Zien er allemaal uit om door een ringetje te halen. Slank, hip, goed verzorgd, strak in de lak, ook niet vies van botox en andere kunstmatige aantrekkelijkheid, kortom: leuke vrouwen waar je als man mee in je handjes mag knijpen als het op uiterlijk aankomt.
Hip en creatief, dan denk ik aan muffe hipsters :)
Allemaal met tatoeages, allemaal dezelfde zonnebril, dezelfde jeans, mannen met vieze baarden. Vrouwen met ingewikkelde kapsels van Kinky.
En sinds wanneer is Botox aantrekkelijk?
Ik denk dat we een ander beeld hebben van aantrekkelijk.
En een andere achtergrond hebben.
Dan kom je andere types tegen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
16-07-2017 13:13
Echt he? Ik hoorde iedereen steeds over Tinder, dus ik ging dat ook eens even checken maar ik moet serieus door 1000 foto's swipen voor ik er eens 1 echt aantrekkelijk uit vind zien. En die heeft dan een tekst of geen tekst waar je direct op afknapt.
Het komt niet door die mannen, het komt simpel om het feit dat jij nog niet aan daten toe bent.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
16-07-2017 13:14
Toch, als je een groep hebt van zeg 50 mensen, waarvan 25 vrouw en 25 man, zie je toch meer aantrekkelijke vrouwen dan aantrekkelijke mannen.
Ja, ben ik absoluut met je eens.
wij slapen nooit.
Maar FV, je zou toch net zoveel foto's kunnen plaatsen van suffe vrouwen van die leeftijd? En dan een paar van goedgelukte exemplaren met een piemel, om exact het tegenovergestelde te beweren?

Er zijn gewoon verschillende soorten mensen, niet iedereen vindt hetzelfde belangrijk, dus de één vindt uiterlijk belangrijk, de ander niet, de één wil graag hip zijn, de ander boeit het niet, de één is huiselijker en de ander niet, dan zijn er nog enorme verschillen in leefstijl, gezondheid, inkomen en omgeving, en dus zien mensen er verschillend uit. Dat je dat wilt opsplitsen in 'de mannen' en 'de vrouwen' vind ik eigenlijk te kort door de bocht.

Want geloof me, in mijn omgeving zien de vrouwen er níet uit zoals de foto's die jij hier plaatst

Eerder een beetje zo, afhankelijk waar je kijkt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op mijn schoolplein is het vaak iets hipper en beter verzorgd, maar kom je op het schoolplein van de vinexwijk ernaast dan is bovenstaande wat je tegenkomt. Bij mij staan ook véél meer vaders. Het hangt er echt van af waar je kijkt en in welke kringen je zit denk ik
anoniem_348828 wijzigde dit bericht op 16-07-2017 13:28
14.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
16-07-2017 13:14
Ik heb niet echt een specifieke smaak.
Ik ben tegenwoordig al blij met goeie billen en benen en een kapsel. Is nog steeds een speld in een hooiberg :)
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
16-07-2017 13:19
Hip en creatief, dan denk ik aan muffe hipsters :)
Allemaal met tatoeages, allemaal dezelfde zonnebril, dezelfde jeans, mannen met vieze baarden. Vrouwen met ingewikkelde kapsels van Kinky.
En sinds wanneer is Botox aantrekkelijk?
Ik denk dat we een ander beeld hebben van aantrekkelijk.
En een andere achtergrond hebben.
Dan kom je andere types tegen denk ik.
Nee, weinig hipsters in mijn omgeving. Paar van die jonkies, maar dat zijn er maar een paar.

En Kinky kapsels heb ik al sinds een jaar of 20 niet meer gezien.

Ik heb helemaal niet gezegd wat ik aantrekkelijk vind, dus of we daar een ander beeld van hebben weet je helemaal niet.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Dan kennen jullie mij nog niet.
Laatst was ik op een tumblr terecht gekomen met allemaal prachtige, nee bloedmooie vrouwen en ze hadden allemaal een piemel. Ik vind dat niet erg, sterker, geef mij maar een wereld met alleen maar vrouwen met en zonder piemel, scheelt sowieso enorm veel ellende op de wereld. ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven