35+ mannen: saai, kleurloos en onaantrekkelijk

16-07-2017 12:09 1382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat het topic van een andere TO een beetje te vervuilen maar ik vind dit wel een leuk onderwerp, dus maar even een nieuw topic.

Het valt mij in zijn algemeenheid op dat mannen van boven de 35 a 40 ongeveer eigenlijk voor het grootste deel bere-onaantrekkelijk zijn. Maar toch hebben ze, zeker als ze vrijgezel zijn en daten, enorm veel noten op hun zang. Maar ook mannen die niet vrijgezel zijn en relaties hebben, lijken enorme eisen aan hun partners te stellen, terwijl ze zelf minimale moeite doen.

Het valt mij irl op dat de meeste vrouwen die ik ken van 35+ eigenlijk enorm leuk zijn. Veel van die vrouwen zijn goed verzorgd, kleden zich leuk aan, verven hun haar en hebben een leuk kapsel, gebruiken make-up, trekken een leuk jurkje of een kek hakje aan, zorgen er voor dat ze enigszins presentabel blijven door niet helemaal dicht te groeien, hun benen te scheren, hun oksels te scheren, hun tanden te verzorgen, een lekker luchtje op te doen, etc.

Daarnaast combineren ze meestal een baan met het leeuwendeel van de zorg voor kinderen en huishouden, organiseren het gezinsleven, zorgen dat ze leuke vriendinnen en dochters zijn, onderhouden sociale contacten, etcetera.

Na een scheiding hebben vrouwen vaak ook vrij snel hun boel weer op de rit. Ze hebben meestal vrij snel een gezellig huis, doen al snel al die dingen die ze in de relatie ook deden weer maar nu alleen, kortom: ik vind vrouwen van rond de veertig over het algemeen hele leuke, complete mensen met veel rijke schakeringen.

Van de mannen in dezelfde leeftijdscategorie vind ik dat dus helemaal niet. Over het algemeen vind ik ze er onverzorgd uitzien, ik kom irl zelden mannen van zeg een jaar of 42 tegen dat ik denk "goh, leuke outfit / cool kapsel / leuke schoenen / wat ruik je lekker / mooie tanden / leuke bril" of iets in die geest. Daarnaast vind ik ze ook niet sprankelend of interessant. En als ze gescheiden zijn is het helemaal kommer en kwel. Ik zie echt zelden een man die gescheiden is die zonder dat er een nieuwe vrouw in het spel is die hem dan weer opkalefatert, die gewoon op eigen kracht een leuk, rijk leven leidt.

Herkenbaar?
Am Yisrael Chai!
Waarom zijn kinderen opeens koters wanneer hun moeder een vrouw is waar je geen respect voor hebt? Die kinderen kunnen er niets aan doen dat hun moeder is zoals ze is.

Het kan ook gewoon willekeurige woordkeuze zijn hoor, maar voor mij spreekt uit gebruik van het woord 'koters' minachting voor die kinderen.
fashionvictim schreef:
19-07-2017 19:12
Ze had eerst een of andere scharrel waar ze ongepland zwanger van raakte. Toen vond ze dat ze ondanks dat ze een abortus onderging, toch moeder was. Vijf minuten later kreeg ze een relatie met volgens mij Pieter, waar ze toen ook binnen een week zwanger van was en in 3 jaar 3 koters mee kreeg. Pieter of hoe hij ook heette was het helemaal, en ze was supergelukkig en himmelhouch jauchzend met het gezinsleven. Toen kwam ze Peter Buwalda tegen en kwam ze tot de conclusie dat ze eigenlijk helemaal nooit gelukkig was geweest met het gezinsleven en dat ze pas echt een goede moeder was als ze niet bij haar kinderen maar met haar nieuwe lovert ging samenwonen. Toen vonden haar kinderen haar een kutmoeder, zij vond van niet, en ze had het heel druk met naar Buwalda staren en overdag met hem seksen. En toen ging het uit.

(Waarom onthou ik altijd alles wat ik lees? Zucht.)
Hahaha ik kende die mensen helemaal niet, maar heerlijk dit. Ik ga eens wat van haar columns lezen, puur om mij te ergeren.
Sazed schreef:
19-07-2017 18:50
Wat was daar ook alweer mee? Ik meen dat die een koter of 3 had en daar stukjes over schreef en toen haar leuke vent inruilde voor een man met randjes, zoiets?
Helaas neemt het rethans hoekje in mijn brein teveel ruimte in.
Het komt erop neer dat ze idd man met randjes had maar die moest haar kinderen niet en andersom en trok haar ook niet zo.
En na uitmaken had hij ipv bij te komen van deze allesverzengende passie hup een ander.
Elke column eindigt met hoe goed ze iets heeft aangepakt en hoe trots ze is op zichzelf.
Volgende column was dat eigenlijk niet zo want zichzelf voor de gek gehouden, en dan weer eindigend met een inzicht en trots op zichzelf.
En ze is heel leuk afgevallen van alle ellende, heeft er een prachtig huis aan overgehouden, sjans voor 10 en dan laat ze zich weer eens overhalen maar liever alleen met zichzelf.
fashionvictim schreef:
19-07-2017 19:12
Ze had eerst een of andere scharrel waar ze ongepland zwanger van raakte. Toen vond ze dat ze ondanks dat ze een abortus onderging, toch moeder was. Vijf minuten later kreeg ze een relatie met volgens mij Pieter, waar ze toen ook binnen een week zwanger van was en in 3 jaar 3 koters mee kreeg. Pieter of hoe hij ook heette was het helemaal, en ze was supergelukkig en himmelhouch jauchzend met het gezinsleven. Toen kwam ze Peter Buwalda tegen en kwam ze tot de conclusie dat ze eigenlijk helemaal nooit gelukkig was geweest W met het gezinsleven en dat ze pas echt een goede moeder was als ze niet bij haar kinderen maar met haar nieuwe lovert ging samenwonen. Toen vonden haar kinderen haar een kutmoeder, zij vond van niet, en ze had het heel druk met naar Buwalda staren en overdag met hem seksen. En toen ging het uit.

(Waarom onthou ik altijd alles wat ik lees? Zucht.)
Dat is wel het thema ja, er de hele tijd maar achter komen dat de dingen anders zijn dan ze eerder beschreef.
Al decennia lang volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
https://www.jan-magazine.nl/psyche/colu ... -even-goed

"Ik heb de breuk lange tijd beschouwd als een verraad aan onze liefde, inmiddels accepteer ik dat zijn drijfveren anders zijn. Maar dat betekent niet dat ik het niet in me heb. Ik heb wel echte liefde gekend, ik heb me er volledig aan overgegeven en dat was overweldigend en heerlijk. Het bleek niet de juiste man, maar die komt wel, ooit. En dan krijg ik een nog veel betere relatie. Ik heb me afgezet tegen de bodem, bij de weg omhoog ruim ik al het achterstallige leed op en inmiddels gaat het nu al beter met me dan ooit."

Tja. Ik kan hier echt weinig mee merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar al jaren niet meer gelezen, maar ik ben wel benieuwd hoe het nu met haar gaat. Hoe komt ze aan dat huis? Vertel!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
19-07-2017 19:12
Ze had eerst een of andere scharrel waar ze ongepland zwanger van raakte. Toen vond ze dat ze ondanks dat ze een abortus onderging, toch moeder was. Vijf minuten later kreeg ze een relatie met volgens mij Pieter, waar ze toen ook binnen een week zwanger van was en in 3 jaar 3 koters mee kreeg. Pieter of hoe hij ook heette was het helemaal, en ze was supergelukkig en himmelhouch jauchzend met het gezinsleven. Toen kwam ze Peter Buwalda tegen en kwam ze tot de conclusie dat ze eigenlijk helemaal nooit gelukkig was geweest met het gezinsleven en dat ze pas echt een goede moeder was als ze niet bij haar kinderen maar met haar nieuwe lovert ging samenwonen. Toen vonden haar kinderen haar een kutmoeder, zij vond van niet, en ze had het heel druk met naar Buwalda staren en overdag met hem seksen. En toen ging het uit.

(Waarom onthou ik altijd alles wat ik lees? Zucht.)
Niet.
;-)
Suzanne heeft drie kinderen, Mees (2000), Tijl (2003) en Keet (2008).
simbalabimba wijzigde dit bericht op 19-07-2017 19:44
0.91% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
19-07-2017 19:36
https://www.jan-magazine.nl/psyche/colu ... -even-goed

"Ik heb de breuk lange tijd beschouwd als een verraad aan onze liefde, inmiddels accepteer ik dat zijn drijfveren anders zijn. Maar dat betekent niet dat ik het niet in me heb. Ik heb wel echte liefde gekend, ik heb me er volledig aan overgegeven en dat was overweldigend en heerlijk. Het bleek niet de juiste man, maar die komt wel, ooit. En dan krijg ik een nog veel betere relatie. Ik heb me afgezet tegen de bodem, bij de weg omhoog ruim ik al het achterstallige leed op en inmiddels gaat het nu al beter met me dan ooit."

Tja. Ik kan hier echt weinig mee merk ik.
Ik kan hier ook niets mee. Naar mijn mening is zij zo iemand die steeds van bergtop naar bergtop springt en dan in de bijbehorende afgrond stort. Voor zulke mensen is niets afschrikwekkender dan een glad, rustig pad. Heel vermoeiend!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
19-07-2017 19:28
Helaas neemt het rethans hoekje in mijn brein teveel ruimte in.
Het komt erop neer dat ze idd man met randjes had maar die moest haar kinderen niet en andersom en trok haar ook niet zo.
En na uitmaken had hij ipv bij te komen van deze allesverzengende passie hup een ander.
Elke column eindigt met hoe goed ze iets heeft aangepakt en hoe trots ze is op zichzelf.
Volgende column was dat eigenlijk niet zo want zichzelf voor de gek gehouden, en dan weer eindigend met een inzicht en trots op zichzelf.
En ze is heel leuk afgevallen van alle ellende, heeft er een prachtig huis aan overgehouden, sjans voor 10 en dan laat ze zich weer eens overhalen maar liever alleen met zichzelf.
Een leuke, interessante, goed verzorgde, alles op de rit hebbende 35+ vrouw, waarover in de OP wordt geschreven?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
iones schreef:
19-07-2017 18:31
Het is wel zo dat uit onderzoek gebleken is dat de kans dat je gaat scheiden aanzienlijk toeneemt, wanneer ook je ouders gescheiden zijn. Maar toch heeft het aantal scheidingen toegenomen. Dat heeft denk ik echt te maken met de emancipatie van de vrouw. Vrouwen zijn autonomer en onafhankelijker, wat maakt dat ze de fratsen van mannen niet meer hoeven te accepteren. Ze gaan dan gewoon weg.

In 70% van de scheidingen wordt de aanvraag gedaan door de vrouw.
Komt denk ik ook voort uit een opvoedingsprobleem. Namelijk dat vrouwen geëmancipeerd zijn geraakt, maar mannen daarin niet zijn meegegroeid en nog verwend zijn door hun moesje. En dus verwachten dat hun vrouw dit overneemt.
Dat zal zeker een rol meespelen. Mannen krijgen nog steeds een vlag met wimpel vanwege hun vaderlijke activiteiten, terwijl dat bij vrouwen in hun rol als moederheel normaal wordt gevonden.
Daar kunnen die mannen ook niet heel veel aan doen. Zo wordt er nog steeds vaak tegenaan gekeken.
Mannen zijn absoluut niet te beroerd om uitvoerende taken op zich te nemen, maar de vrouw is vaak degene die het regelt.
Een soort van: we hebben de taken eerlijk verdeeld, maar eigenlijk toch niet en dat kan gaan wringen.
En bij Suzanne Rethans ben ik afgehaakt toen ze met Peter Buwalda aanpapte.
Peter Buwalda is niet saai en niet kleurloos. Over zijn onaantrekkelijkheid bestaat verschil van mening. Het is wel een intelligente man, dat vind ik pas echt sexy.
Die Suzanne uit Jan is net zo onstabiel als Halina Reijn die ook al jaren in de Jan mag, omdat haar zus de ex-schoonzus en een goede vriendin is van hoofdredactrice Esther en de zus tevens freelancer is bij Jan.
Zo wordt dat hele blad gevuld, met vrienden en kennissen. Dat is begrijpelijk en makkelijk om zo aan materiaal te komen, maar helaas komen dan de echte getalenteerden met een goed verhaal niet voorbij in de Jan.
Het verhaal van Suzanne is eigenlijk dieptriest geworden. Het is gewoon zielig om te lezen.
Ik vraag mij af wat de lezer met haar verhaal moet? Ze willen laten zien hoe wij allemaal niet moeten leven?
Oh ja, ik was idd afgehaakt na de vorige man, maar bedankt voor de update. Scheelt een boel lezen en ergernissen :yes:
simbalabimba schreef:
19-07-2017 19:44
Een leuke, interessante, goed verzorgde, alles op de rit hebbende 35+ vrouw, waarover in de OP wordt geschreven?
:-D
simbalabimba schreef:
19-07-2017 19:44
Een leuke, interessante, goed verzorgde, alles op de rit hebbende 35+ vrouw, waarover in de OP wordt geschreven?
Het is inderdaad nooit goed of het deugt niet. Ik snap de keuzes van Suzanne Rethans ook niet maar wat wordt ze hier altijd met de grond gelijk gemaakt zeg.
pejeka schreef:
19-07-2017 19:18
Ik denk (nogmaals) dat we in de huidige maatschappij te snel iemand afrekenen op uiterlijk en te snel willen dat een date ook een relatie wordt. Lees de verschillende topics hier op het forum maar. Zo van "Ja, hij was best wel aardig, maar hij liep in een geruite bloes van de Zeeman en zag er ook verder niet uit als de filmsterren in de Story en de Privé waar we wél van gaan soppen, dus wat moet ik nou...". Staat er dan niet letterlijk zo, maar het komt er wel op neer vaak.

Of: "HELP! Heb al 5 weken gedate met een man en hij wil het nog steeds geen relatie noemen, en elke keer als ik over samenwonen begin, trekt hij zich terug"... Ja duh, wat verwacht je dán na 5 weken daten? Een huwelijk? Samen een huis kopen?

Partners worden tegenwoordig net zo snel opzij geschoven als dat je een ongewenste reclame opzij swipet op je telefoon. Eén puntje dat niet bevalt en exit. Op naar de volgende. Die dan ook weer na 6 maanden plaats moet maken voor die nóg leukere gast die je uit de kroeg kent of op internet hebt leren kennen. Immers, keuze te over. Maar het resultaat is wel dat velen te weinig investeren in iemand, en het te veel zien als een vervangbaar item, dat als het niet bevalt, rustig teruggestuurd kan worden en vervangen door een nieuwe aanwinst, net zo makkelijk als dat je een jurk die bij nader inzien niet bevalt, terugstuurt naar de leverancier.

En of dat nou een geweldige ontwikkeling is, daar twijfel ik zeer aan.
Dát doet mij nou weer denken aan de dating perikelen uit/van Seinfeld (hoe lang geleden is dat inmiddels?).
Alle reacties Link kopieren
Suzanne is helemaal over Buwalda heen, maar in elke column zit tegenwoordig een valse sneer naar zijn nieuwe vriendin (zoals dat ze nog sex met hem had toen hij de nieuwe relatie al had of dat Buwalda daar op aan stuurde....weetikhet).

Super irritant maar ik lees het wel en alleen al het feit dat we het hier over haar hebben betaalt waarschijnlijk haar rekeningen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook vind/vond van Suzannes keuzes, ik lees nog steeds elke maand de Jan (en voorheen Flair) vanwege haar. En als ze ergens anders gaat schrijven blijf ik haar volgen. Er zijn er maar weinig die zo openhartig zijn als zij . En ik zie uit naar haar biografie over Sylvia Kristel.
.
In de Van Dale staat bij de B van 'Borderline(r) {m/v } ' een foto van Suzanne R.
Is niet erg.
Alle reacties Link kopieren
PowerCube schreef:
19-07-2017 20:58
Het is inderdaad nooit goed of het deugt niet. Ik snap de keuzes van Suzanne Rethans ook niet maar wat wordt ze hier altijd met de grond gelijk gemaakt zeg.

Ja dit dus. Ik kan zelfs wel een eind meegaan in haar keuzes, want als ze niet 'voor Peter' was weggegaan, dan denk ik dat haar relatie ook geen stand had gehouden. Maar goed er zijn talloze vrouwen (en mannen) die soortgelijke keuzes maken, alleen die schrijver er niet over, dus dan blijft de kritiek beperkt tot hun eigen sociale kringen. Het lijkt me voor Suzanne niet makkelijk nu. Elke nieuwe man die potentieel in haar leven komt, moet er rekening mee houden dat álles wat hij tegen haar zegt en met haar doet, in de JAN kan verschijnen. Ik zou daar geen trek in hebben.
Ik heb net voor het eerst een paar van haar columns gelezen en heb vooral te doen met haar kinderen. Die voelen zich echt in de steek gelaten door hun moeder. Dan mag je nog zo verliefd zijn en zoveel kriebel hebben en als je wil scheiden mijn zege heb je, maar als je kinderen dat voelen heb je toch iets grandioos verkeerd gedaan.

Kinderen zouden altijd prioriteit moeten hebben.
We zijn ongeveer even oud, toen ik in mijn studententijd de Viva las, had ze daar een column. Toen snapte ik haar al niet, maar so what? Ik vind dat ze heerlijk wegleest. Ze maakt haar hele leven al keuzes die ik niet zou maken, maar die een man zonder enig commentaar zou kunnen maken. Vrouwen zijn elkaars ergste vijanden.
Alle reacties Link kopieren
PowerCube schreef:
20-07-2017 10:21
We zijn ongeveer even oud, toen ik in mijn studententijd de Viva las, had ze daar een column. Toen snapte ik haar al niet, maar so what? Ik vind dat ze heerlijk wegleest. Ze maakt haar hele leven al keuzes die ik niet zou maken, maar die een man zonder enig commentaar zou kunnen maken. Vrouwen zijn elkaars ergste vijanden.
Ook van een man wordt het niet erg gewaardeerd als hij z'n partner en gezin in de steek laat vanwege jeuk aan z'n kruis en dat verwart met 'echte, meeslepende, grootse liefde'.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
ivankar schreef:
20-07-2017 12:00
Ook van een man wordt het niet erg gewaardeerd als hij z'n partner en gezin in de steek laat vanwege jeuk aan z'n kruis en dat verwart met 'echte, meeslepende, grootse liefde'.
Nee maar als een moeder dat doet zijn de reacties wel een stuk harder. En als Suzanne het doet helemaal ;-)

Ik vind/vond het ook erg zielig voor de kinderen allemaal. En dat besef is nu ook in volle omvang tot haarzelf doorgedrongen. (Zoals al vanaf het allereerste begin voorspeld door elke ramptoerist die haar ademloos volgt, mijzelf incluis.)
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven