Advies nodig na verbreken relatie met agressieve man.

18-09-2023 20:28 187 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Edit; ik heb genoeg voedsel geregeld. Bedankt allemaal. Wel zou ik graag in contact blijven.

Hallo allemaal,

Anoniem account for obvious reasons.

Ik heb van de week na jaren van mishandeling voor elkaar gekregen om een studio te huren ver weg van mijn "vriend". Ik heb mijn hond meegenomen.

Vriend heeft jaren lang alle controle gehad. Financieel. Over wie ik zag etc. en heeft mij vaak aangeraakt.

Gedurende 12 maanden heb ik steeds een beetje geld weggestopt dat ik kreeg voor boodschappen. Net genoeg voor een maand huur. Nadat er afgelopen week ruzie was en hij zowel mij als mijn hond wilde aanvliegen, was het de druppel.

De studio die ik huur is particulier. Verhuurder is akkoord met de borg in 4 termijnen ontvangen. Heb een nieuw rekeningnummer geopend en daar zal 3 oktober mijn salaris op komen.

Ik weet echter niet zo goed wat ik verder moet. Ik heb geen geld (kan niet eens eten). Geen familie (enig kind. Ouders jong overleden) en geen vrienden.
Werk kan niet een voorschot geven en voedselbank gaat niet zo snel lukken.

Gister stond ik op het punt om naar hem terug gegaan, maar ben sterk gebleven.

Wat nu?
ennuik wijzigde dit bericht op 19-09-2023 13:44
4.42% gewijzigd
Jeetje, wat heftig en wat zal je je nu alleen voelen. Heb je geen vertrouwenspersoon op je werk?
Ga ik over nadenken.
Goed gedaan. Als je geen familie en vrienden hebt voor wat eten zou ik naar een opvanginstantie (leger des Heils oid) gaan in je gemeente totdat je geld krijgt.
It won't stop until you wise up
Contact opnemen met je gemeente?

En als je nog 10 euro hebt kun je via toogoodtogo misschien een stel broden scoren en bij de lidl wat groenten etc?

Misschien kan een collega je wat geld lenen?
Wat goed dat je de stap hebt durven zetten! Doorzetten hoor. Goed om je eigen leven terug te pakken. 3 oktober krijg je weer salaris, dus je moet nog even 2 weken overbruggen. Ben je echt helemaal blut of heb je nog wel lege flessen en of een paar euro? Koop dan als dat nog wel kan wat droge pasta en rijst en wat olie of boter zodat je in ieder geval wat te eten hebt. Na het koken bak de rijst of pasta dan op. Dan vult het beter. Je kan ook langs een uitzendbureau gaan en vragen of je bv in de avond in jouw woonplaats kan werken. Als je deze week nog begint dan heb je volgende week alweer geld. Of kun je misschien wat geld lenen van een collega of baas (hoeft niet eens zoveel te zijn paar euro of 10 euro is genoeg om ff te kunnen overleven op droge pasta ed en het is maar nodig voor korte tijd). Heel veel succes en sterkte TO. En niet meer terug gaan naar die man. Je verdient beter dan dat. Zet hem op!
jennana wijzigde dit bericht op 19-09-2023 09:29
4.81% gewijzigd
Vertrouwenspersoon is een goede, de huisarts is ook een mooi startpunt. Knappe stap en hou vol.

Heb je nog oude vrienden? Die je lang niet hebt gezien? Als je contact durft op te nemen doe dat.
Ik vind het heel knap dat je bent gegaan! En hoop echt dat je niet terug gaat, maar een fijn eigen leven gaat leiden.
Is er een wijkteam / sociaal werk / buurthuis in jouw buurt die met je mee kunnen denken wat er aan hulpverlening is bij jou in de buurt?
Kunnen we hier geen inzamelingsactie
opzetten bij Viva? Met een doneerknop?
Een soort fonds voor vrouwen in nood?
Contact opnemen met Veilig Thuis? Als je in Rotterdam zit wil ik ook wel een tas boodschappen voor je halen hoor.
Wat goed van je zeg! En nu volhouden, wegblijven bij die man.

Neem toch je leidinggevende in vertrouwen, er moet toch wel iets van een voorschot te regelen zijn? Met 100 euro contant lenen ben je al gered. Of anders een andere collega?
Coffee is never my cup of tea
Als je op fietsafstand van mij, Den Haag, woont, kom ik je vanavond eten brengen
Campanula schreef:
19-09-2023 09:32
Dat zou mooi zijn maar dat mag niet zomaar (ook for obvious reasons).

Heel sterk dat je weg bent gegaan TO :hug: is er letterlijk niemand waar je een tientje van kan lenen? Je hebt collega's, toch? Snap dat het moeilijk is maar 2 weken niet eten lijkt me geen optie.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Niet teruggaan hoor! Geef op je werk aan hoe de situatie in elkaar zit. Ook om te voorkomen dat je ex via jouw werk bij jou op de stoep staat. Maar ook om geld te lenen. Als je mijn collega was geweest had je zo 50 gekregen.

Misschien kun je bij iemand een paar uurtjes schoonmaken?
Aviendha schreef:
19-09-2023 09:39
Dat zou mooi zijn maar dat mag niet zomaar (ook for obvious reasons).

Heel sterk dat je weg bent gegaan TO :hug: is er letterlijk niemand waar je een tientje van kan lenen? Je hebt collega's, toch? Snap dat het moeilijk is maar 2 weken niet eten lijkt me geen optie.

Crowdfunding mag overal. Met vanzelfsprekende redenen. Een beetje creatief husselen is altijd goed.
Wat knap van je dat je een vluchtplan hebt gemaakt.
En fijn dat je in veiligheid bent nu. Voor zover dan.

Ben je op 3 oktober ook daadwerkelijk uit de (financiële) problemen of wordt het de tijd daarna ook heel krap? Verdien je genoeg om in je eentje van rond te komen?

Tot je een netwerk hebt opgebouwd is het inderdaad zaak dat je hulp gaat vragen via de officiële kanalen, de gemeente, je werk. Kijk of je buren hebt die je in vertrouwen kunt nemen, misschien kunnen zij iets voor je betekenen.

Als het financiële stuk vanaf 3 oktober opgelost is zou je een voorschotje kunnen vragen aan je baas. Wees in elk geval open over de situatie waar je afgelopen jaren in hebt gezeten. Mensen zijn vaak heel welwillend maar het is wel goed om duidelijk te zijn over je situatie.

Heel veel sterkte!
...
Wat goed dat je weg bent gegaan.
Nieuwe facebookaccount aanmaken en lid worden van groepen in je buurt, weggeefhoeken etc. Je kunt daar vragen naar buurtkastjes. Mensen stoppen daar eten in en wie het nodig heeft kan het eruit halen.
Open en eerlijk zijn op je werk/tegen je leidinggevende

heb je wel voer voor je hond?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wat goed dat je weg bent gegaan!!!

Weet je vriend waar je werkt? Hoe groot is de kans dat hij daar op de stoep staat? Of je via die weg volgt? Maak een afspraak met de wijkagent zodat ze vaker langsgaan. Een vriendin van mij had zelfs een afspraak dat zodra zij belde (nummerherkenning) er direct iemand naar haar huis zou komen zonder vragen oid.

Verder zou ik echt open kaart spelen op werk. Ik kan me niet voorstellen dat je van collega's geen geld kan lenen, of een pakket kan krijgen.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Geen tips, wel een dikke knuffel.

Uiteraard ga je hier je adres niet neerzetten maar had je in de buurt gewoond had ik een potje eten langs gebracht.
.
Campanula schreef:
19-09-2023 09:32
Er zijn al vaker doneeracties opgezet hier met als gevolg alleen maar rellen, ellende en zo.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Wanneer je aan durft te geven waar je ongeveer zit (provincie is nauwkeurig genoeg) dan weet ik zeker dat je binnen no-time hulp hebt van het forum..
Dat is in het verleden al vaker gebeurd.
Niet geschoten is altijd mis
.
jahallo222 wijzigde dit bericht op 10-10-2023 11:45
Reden: Herkenbaarheid
99.77% gewijzigd
Rilena schreef:
19-09-2023 09:47
Nieuwe facebookaccount aanmaken en lid worden van groepen in je buurt, weggeefhoeken etc. Je kunt daar vragen naar buurtkastjes. Mensen stoppen daar eten in en wie het nodig heeft kan het eruit halen.
Goed advies

In veel plaatsen is een buurtkastje waar je eten uit kan halen.
Doen hoor.
Ik: "Ik eet geen vlees."
Ander: "Ook geen kip?"
Je kan de gemeente vragen om je gegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) niet door te geven.
Je adres krijgt dan een aanduiding 'geheim'.
explorista wijzigde dit bericht op 19-09-2023 10:26
1.38% gewijzigd
Ik: "Ik eet geen vlees."
Ander: "Ook geen kip?"

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven