Advies nodig na verbreken relatie met agressieve man.

18-09-2023 20:28 187 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Edit; ik heb genoeg voedsel geregeld. Bedankt allemaal. Wel zou ik graag in contact blijven.

Hallo allemaal,

Anoniem account for obvious reasons.

Ik heb van de week na jaren van mishandeling voor elkaar gekregen om een studio te huren ver weg van mijn "vriend". Ik heb mijn hond meegenomen.

Vriend heeft jaren lang alle controle gehad. Financieel. Over wie ik zag etc. en heeft mij vaak aangeraakt.

Gedurende 12 maanden heb ik steeds een beetje geld weggestopt dat ik kreeg voor boodschappen. Net genoeg voor een maand huur. Nadat er afgelopen week ruzie was en hij zowel mij als mijn hond wilde aanvliegen, was het de druppel.

De studio die ik huur is particulier. Verhuurder is akkoord met de borg in 4 termijnen ontvangen. Heb een nieuw rekeningnummer geopend en daar zal 3 oktober mijn salaris op komen.

Ik weet echter niet zo goed wat ik verder moet. Ik heb geen geld (kan niet eens eten). Geen familie (enig kind. Ouders jong overleden) en geen vrienden.
Werk kan niet een voorschot geven en voedselbank gaat niet zo snel lukken.

Gister stond ik op het punt om naar hem terug gegaan, maar ben sterk gebleven.

Wat nu?
ennuik wijzigde dit bericht op 19-09-2023 13:44
4.42% gewijzigd
Vooral blijven kletsen hier, er zitten hier mensen met allerlei kennis en ervaringen, ook mensen die zelf bij een gewelddadige partner zijn weggegaan. Er is hier veel steun te halen. En misschien is het ook leuk om je aan te sluiten bij een topic met verhalen over je huisdier?
EnNuIk schreef:
19-09-2023 13:40
Ik wil iedereen erg bedanken..ik heb inmiddels hulp gevonden!
:cheer2: Supergoed nieuws dit!!
Waarschijnlijk is het nu heel lastig om überhaupt je dagen door te komen, maar het wordt beter!

Ga na 3 oktober op bokszaktraining. Klinkt stom, maar dat heeft mij heel erg geholpen! Lekker je agressie, woede en verdriet eruit gooien en misschien ontmoet je daar wel leuke mensen :)
Een aanmelding doen bij het wijkteam/sociaal team van de Gemeente. Zij kunnen doorverwijzing naar voorliggende voorzieningen en/of maatschappelijke hulp. Het is fijn om met iemand te kunnen sparren hoe nu verder en welke stappen je nog moet nemen. De gemeente kan ook inventariseren of je recht hebt op toeslagen etc
EnNuIk schreef:
19-09-2023 13:25
Zonder hem is toch wel heel alleen.
Alleen is beter dan met iemand die jou als afval behandelt.
Je gaat juist minder alleen zijn omdat je nu weer ruimte hebt om vrienden te maken.

Denk ook aan je hond als je nog niet genoeg om jezelf geeft.
Jij bent ook verantwoordelijk als je je hond weer in gevaar brengt door naar hem terug te gaan.
Anderlicht schreef:
19-09-2023 14:00
Een aanmelding doen bij het wijkteam/sociaal team van de Gemeente. Zij kunnen doorverwijzing naar voorliggende voorzieningen en/of maatschappelijke hulp. Het is fijn om met iemand te kunnen sparren hoe nu verder en welke stappen je nog moet nemen. De gemeente kan ook inventariseren of je recht hebt op toeslagen etc
Dit is echt een goede tip. Hier ga ik mee aan de slag.
BijDeLeest schreef:
19-09-2023 16:54
Alleen is beter dan met iemand die jou als afval behandelt.
Je gaat juist minder alleen zijn omdat je nu weer ruimte hebt om vrienden te maken.

Denk ook aan je hond als je nog niet genoeg om jezelf geeft.
Jij bent ook verantwoordelijk als je je hond weer in gevaar brengt door naar hem terug te gaan.
Dat is waar. De hond zal wanneer ik salaris heb ook naar de dierenarts moeten want die heeft denk ik stress. Allemaal kale plekken.
Haar moet ik vooraan zetten.
Supergoed van je dat je bent weggegaan, een ontzettend moedige stap! Samen met je hond kun je nu een nieuw leven beginnen. Het wordt beter, echt waar. Heel veel sterkte!
EnNuIk schreef:
19-09-2023 17:19
Dat is waar. De hond zal wanneer ik salaris heb ook naar de dierenarts moeten want die heeft denk ik stress. Allemaal kale plekken.
Zeker doen.
Je wilt toch niet dat je hond dood gaat vanwege die sukkel? Nu heeft ze nog een kans om te genezen en bij te komen. Wat zal die blij zijn dat ze weg is bij die griezel!

Zet je hond op nummer 1 als je jezelf nog niet op nummer 1 kan zetten.
jij bent de belangrijkste voor je hond en de enige die haar kan redden.
Een dier kan niet gillen en smeken om weg te gaan. Die zit gedwongen ergens en moet alles ondergaan. Zelfs een kind kan nog praten en communiceren met ons. Jouw hond's lichaam toont al hoe erg het is. Luister daarna.
Zet jezelf daarom tenminste op nummer 2 zodat zij straks niet helemaal kapot gaat door die kerel, want dat zul je jezelf nooit vergeven achteraf.

Blijf dus bij hem uit de buurt.
bijdeleest wijzigde dit bericht op 19-09-2023 19:57
12.87% gewijzigd
Hier omgeving zwolle en breng je met liefde eten voor jou en je hond.
Sorry, lees nu dat eten is geregeld.
Billy_Mean schreef:
19-09-2023 19:56
Hier omgeving zwolle en breng je met liefde eten voor jou en je hond.
Toch mooi om te zien dat mensen zoals jij er zijn :)

TO, het is helemaal niet erg of raar om zonder man te zijn. Er zijn massa's vrouwen die na een scheiding nooit meer een relatie aan willen gaan.
Misschien wil jij dit wel, ooit, maar zeker niet met deze vent doen en ook gewoon even lekker op jezelf zijn.
Hij heeft jou geisoleerd zodat je nu alleen bent en dat zul je blijven zolang je bij hem bent. Pas als hij uit beeld is, kan je weer een vriendenkring opbouwen en contacten leggen. Je bent nu al goed begonnen door hulp te zoeken en op dit forum te praten. Ga zo door.
Zit je in het noord-oosten? Dan kan ik ook hulp aanbieden
Hier ook noord-oost, to.
We helpen je graag.
Knappe stap EnNulk! Er zijn al volop goeie tips gegeven. Schrijf je ook in bij de woningbouw, dan heb je zicht op een goedkoper, steady-er huis dan particulier. En vraag huursubsidie aan, scheelt ook weer.

Sterkte de komende tijd. Zal niet makkelijk zijn geweest. Nogmaals: dapper en volhouden nu. Je kunt het!!
Super lief allemaal. Dankjewel.

Ik voel me vrij goed vandaag.

Afspraak met dierenarts. Behandeling hond gaat rond de 125 kosten, dus hoop dat volgende maand te kunnen doen.

Ook mijn mobiel te koop gezet, dan lukt het misschien eerder.

Over 1.5 week kennismaking nieuwe huisarts.
Intotheunknown schreef:
19-09-2023 13:57
Waarschijnlijk is het nu heel lastig om überhaupt je dagen door te komen, maar het wordt beter!

Ga na 3 oktober op bokszaktraining. Klinkt stom, maar dat heeft mij heel erg geholpen! Lekker je agressie, woede en verdriet eruit gooien en misschien ontmoet je daar wel leuke mensen :)

Klinkt goed!
Je bent goed bezig !
Is het wel een verstandige keus om de telefoon te verkopen? Daarmee sta je juist in verbinding met de buitenwereld. Het is denk ik heel belangrijk om actief je netwerk te vergroten.
Misschien kun je ook wel een afbetalingsregeling treffen met de dierenarts?
Ga snel naar de gemeente of er voorzieningen zijn waar je nu al gebruik van kan maken. Inloop spreekuren/lotgenoten contacten/maatjes projecten/ online programma’s etc
anderlicht wijzigde dit bericht op 20-09-2023 16:02
2.97% gewijzigd
EnNuIk schreef:
19-09-2023 17:19
.
Ik heb ooit een hondje uit een opvang weg gehaald dat zichzelf van achteren helemaal kaal geplukt had door stress. Hondje was bij haar vorige baasje weg gehaald.

Na een half jaartje met veel aandacht, rust en geduld was er echt helemaal niets meer te zien van de kale plekken en was het weer een schitterende hond zonder wat voor behandeling dan ook.
Niet geschoten is altijd mis
TO, je hebt PB
Nee heb je, ja kun je krijgen
EnNuIk schreef:
20-09-2023 14:40

Ik voel me vrij goed vandaag.

Afspraak met dierenarts. Behandeling hond gaat rond de 125 kosten, dus hoop dat volgende maand te kunnen doen.

Ook mijn mobiel te koop gezet, dan lukt het misschien eerder.

Over 1.5 week kennismaking nieuwe huisarts.
zo!

Jij bent goed bezig zeg.

Denk dat het vooral ook hierdoor komt
EnNuIk schreef:
20-09-2023 14:40

Ik voel me vrij
TjeetjeMina schreef:
19-09-2023 18:43
Supergoed van je dat je bent weggegaan, een ontzettend moedige stap! Samen met je hond kun je nu een nieuw leven beginnen. Het wordt beter, echt waar. Heel veel sterkte!

Hier sluit ik mij bij aan. Je moet er echt doorheen en het wordt pittig. Maar teruggaan is geen optie. Bedenk, als je toch gaat twijfelen, wat er is gebeurd. Hoe je bent behandeld.
En godsamme een hond met kale plekken door de stress. Maak een foto zodat je dit nooit meer zult vergeten mocht je toch weer twijfelen. Arm beest zo zielig.
Gelukkig werk je vanuit huis dus is de hond niet alleen. Zorg goed voor jezelf en je hond.
Op een dag zul je rust ervaren, geef het even de tijd om aan je nieuwe situatie te wennen.

Heb je voer voor je hond? Mengen met rijst of macaroni, diepvriesgroente en dat kost niet veel.

Succes TO hou vol.
En wees extra lief voor je hond. Deze situatie zal jou niet in de koude kleren gaan zitten dus voel je stress ga dan een stukje wandelen. Hondeneigenaren maken altijd een praatje met elkaar als je er voor open staat.
En wie weet kom je hierdoor iemand tegen die jou kan helpen. Eigenlijk weet ik dat wel zeker. Elke hondeneigenaar is begaan met het lot van een huisdier.
Maar ook voor zomaar even een praatje zodat je wat afleiding hebt.

Ik woon in de regio Den Haag. Te ver van het noorden vandaan maar had je anders graag geholpen.
anoniem_651d1f4cc2d79 wijzigde dit bericht op 20-09-2023 18:56
9.99% gewijzigd
Je hebt een Persoonlijk Bericht (PB) in je Inbox.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven