advies nodig

15-07-2018 19:32 40 berichten
bedankt voor de reacties lieve mensen!
Ik had even deze spreekwoordelijke schop onder mijn kont nodig!
anoniem_646f501a755b3 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 19:48
94.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je zelf?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Dit wordt niet beter hoor. Leuk dat hij lief is, maar hij heeft een hoog griezelgehalte met dat gecontroleer en de jaloezie.
Alle reacties Link kopieren
Maak het uit.

Hij heeft iets met zijn ex te verrekenen niet met jou. Hij behandelt alsof jij schuldig bent maar jij hebt hier niet mee te maken. Er mee stoppen dit niet normaal.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Lees even dat verhaal van die 24-jarige van vorige week. Die had ook zo'n leuke stalkerige vent en ligt nu in de koelcel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het stikbenauwd krijgen van zo'n gozer. Vier keer bellen in die tien minuten dat jij staat te douchen, omdat hij je stem wilde horen? Ben je mal, die had het op zijn heupen, zag jou al met een andere vent en moest dat even controleren.
I’d rather have a life of ‘Oh wells’ than a life of ‘What ifs’
Superongezond. Heel onaantrekkelijk. Ik zou niet de klant van zijn ex willen opvangen. Maar wie weet ging ex niet eens vreemd maar gedroeg hij zich zo paranoïde dat ze er ook geen zin meer in had. Je hoort alleen zijn kant
Jaloezie heeft niks met lief doen te maken. Hij controleert, doet agressief en claimt. Als je roze bril na een tijdje af is zal je dit steeds meer opbreken. Of het is zo ver dat je niks meer mag, durft en bent geïsoleerd.
Maak het uit.
Hij controleert je. En niet omdat hij jou zo lief vind. Stap er nu uit. Behoed jezelf voor ontzettend veel ellende.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar wel een advies. Hij heeft een probleem (gehad) en maakt daar nu jouw probleem van. Dat zijn gedrag niet goed is besef je zelf ook wel. Het is aan jou om te kijken hoe hier mee om te gaan. Je hebt al aangegeven dat je het niet prettig vindt. Hij zal moeten veranderen. Zo niet dan zul jij een knoop moeten doorhakken. Hij is gewoon te controlerend en te wantrouwend. Nog even en je moet verantwoorden waar je wanneer was met wie. Is dat wat je wil?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
sorry ik weet niet hoe ik op een bepaald bericht kan reageren, maar jullie hebben ( allemaal)wel gelijk.
Ik krijg het er ook spaans benauwd van, maar ik vind het lastig omdat ik ook niet 'te snel' wil opgeven.
Alle reacties Link kopieren
Pas op jezelf, zo begint het. En zo https://panorama.nl/misdaad/bloemen-voo ... ra-korsman eindigt het.

Zoals zo vaak, toen je elkaar leerde kennen was hij nog niet zo? Dat controlerende?
sunshinee91 schreef:
15-07-2018 19:38
sorry ik weet niet hoe ik op een bepaald bericht kan reageren, maar jullie hebben ( allemaal)wel gelijk.
Ik krijg het er ook spaans benauwd van, maar ik vind het lastig omdat ik ook niet 'te snel' wil opgeven.
Zijn gedrag zal niet veranderen, maar waarschijnlijk erger worden. Dan kun je beter te snel opgeven dan dat je straks niet meer durft.
P80 schreef:
15-07-2018 19:40
Pas op jezelf, zo begint het. En zo https://panorama.nl/misdaad/bloemen-voo ... ra-korsman eindigt het.

Zoals zo vaak, toen je elkaar leerde kennen was hij nog niet zo? Dat controlerende?
Minder opvallend, of misschien zag ik het toen minder?
Wel merkte ik dat hij toen al meekeek als ik bijv. een appje kreeg van iemand.
sunshinee91 schreef:
15-07-2018 19:38
sorry ik weet niet hoe ik op een bepaald bericht kan reageren, maar jullie hebben ( allemaal)wel gelijk.
Ik krijg het er ook spaans benauwd van, maar ik vind het lastig omdat ik ook niet 'te snel' wil opgeven.
Je geeft nu je beschikbaarheid voor een leuke vent op. Zijn vorige relatie is verleden tijd. In die tijd heeft hij blijkbaar niks gedaan om die te verwerken.

Met zijn jaloezie voedt hij zijn eigen onzekerheid en jij moet telkens blijven bevestigen.
Bezittingsdrang, jaloezie, argwaan en wantrouwen, onterechte beschuldigingen,"een beetje agressief" reageren om niets....

Dit zijn tekenen dat je met een niet-relaxed persoon te maken hebt.
Gevolg : een niet relaxte relatie.

En pas op dat je je niet "gevleid" voelt want dit gedrag is niet omdat jij zo speciaal bent of omdat hij zoooooveel van jou houdt, maar omdat hij een issue met vertrouwen heeft.
FiIee schreef:
15-07-2018 19:40
Zijn gedrag zal niet veranderen, maar waarschijnlijk erger worden. Dan kun je beter te snel opgeven dan dat je straks niet meer durft.
Ja precies, ik denk ook als ik er langer mee doorga, dat het alleen maar moeilijker wordt om eruit te komen.
Julia10 schreef:
15-07-2018 19:43
Bezittingsdrang, jaloezie, argwaan en wantrouwen, onterechte beschuldigingen,"een beetje agressief" reageren om niets....

Dit zijn tekenen dat je met een niet-relaxed persoon te maken hebt.
Gevolg : een niet relaxte relatie.

En pas op dat je je niet "gevleid" voelt want dit gedrag is niet omdat jij zo speciaal bent of omdat hij zoooooveel van jou houdt, maar omdat hij een issue met vertrouwen heeft.
Bedankt voor je reactie!! Een eye opener...:)
Alle reacties Link kopieren
Dit heeft niks met 'te snel' opgeven te maken, meid, echt niet. Niet 'te snel' opgeven is voor nieuwe hobby's, voor sporttrainingen of diëten. Niet voor relaties met mensen die jaloers zijn.
Mij vriend reageerde hier een beetje agressief op, WIE is dat? Waarom zegt hij gedag? Waar ken je hem van?
Dit gedrag is zo eng. Dadelijk gaat hij je nog isoleren van je vriendinnen en familie.
I’d rather have a life of ‘Oh wells’ than a life of ‘What ifs’
Run forest run!
HazelnutLatte schreef:
15-07-2018 19:44
Dit heeft niks met 'te snel' opgeven te maken, meid, echt niet. Niet 'te snel' opgeven is voor nieuwe hobby's, voor sporttrainingen of diëten. Niet voor relaties met mensen die jaloers zijn.

Dit gedrag is zo eng. Dadelijk gaat hij je nog isoleren van je vriendinnen en familie.
Ja ik schrok hier ook van! helemaal omdat ik al zo duidelijk was geweest, door de pauze in te lassen.
Ik was heel duidelijk dat ik geen zin meer in dit gedrag had.
Jake99 schreef:
15-07-2018 19:48
Run forest run!
Ja, ga ik ook zeker doen. Morgen het gesprek maar aan.....
Ik ben het eens met de voorgangers en ik vraag me zelfs af of dat verhaal van die ex wel waar is of dat hij dat als excuus gebruikt om jou te kunnen domineren, isoleren en controleren.

Je onderbuikgevoel geeft je nu al veel waarschuwingssignalen af, luister daar naar voordat je jarenlang vast zit in een zeer ongezonde situatie.
sunshinee91 schreef:
15-07-2018 19:51
Ja, ga ik ook zeker doen. Morgen het gesprek maar aan.....
Gewoon uitmaken. Een uitgebreid gesprek is niet nodig, want dan komt hij toch alleen maar met smoesjes.

Sterkte.
sunshinee91 schreef:
15-07-2018 19:51
Ja, ga ik ook zeker doen. Morgen het gesprek maar aan.....
Goed zo. Ja dat gesprek is wel nog even moeilijk maar dan heb je het maar gehad.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven