advies nodig

15-07-2018 19:32 40 berichten
bedankt voor de reacties lieve mensen!
Ik had even deze spreekwoordelijke schop onder mijn kont nodig!
anoniem_646f501a755b3 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 19:48
94.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sunshinee91 schreef:
15-07-2018 19:51
Ja, ga ik ook zeker doen. Morgen het gesprek maar aan.....
Succes, mocht je je toch niet veilig voelen, vraag er anders iemand bij.
iris1969 schreef:
15-07-2018 19:52
Gewoon uitmaken. Een uitgebreid gesprek is niet nodig, want dan komt hij toch alleen maar met smoesjes.

Sterkte.
Ja precies! Ik ben daar ook bang voor.
Eigenlijk wilde ik de vorige keer er al een eind aan breien, met het vorige gesprek.
Toen heb ik me ook te veel laten beïnvloeden.
Dus je hebt daar zeker gelijk in. Kort en bondig houden.:)
Jake99 schreef:
15-07-2018 19:53
Goed zo. Ja dat gesprek is wel nog even moeilijk maar dan heb je het maar gehad.

Succes!
Ja, komt wel goed. Sta er wel achter, deze reacties hebben erg geholpen.
P80 schreef:
15-07-2018 19:55
Succes, mocht je je toch niet veilig voelen, vraag er anders iemand bij.
Of als ze echt niet durft in een whatsapp bericht. Niet erg classy maar soms is er geen andere manier.
FiIee schreef:
15-07-2018 20:00
Of als ze echt niet durft in een whatsapp bericht. Niet erg classy maar soms is er geen andere manier.
Ja, dan eerder nog wel bellen. Maar ik denk niet dat hij echt wat zou doen.
Meer veel huilen en proberen mij over te halen....
scheelt wel dat ik daar verder weinig meer heb qua spullen.
sunshinee91 schreef:
15-07-2018 20:03
Ja, dan eerder nog wel bellen. Maar ik denk niet dat hij echt wat zou doen.
Meer veel huilen en proberen mij over te halen....
scheelt wel dat ik daar verder weinig meer heb qua spullen.
Die kun je gewoon daar laten en vervangen, want dat scheelt een bezoekje aan zijn huis. Bij de telefoon kun je gewoon ophangen en dat is in dit geval wel zo handig.
iris1969 schreef:
15-07-2018 20:06
Die kun je gewoon daar laten en vervangen, want dat scheelt een bezoekje aan zijn huis. Bij de telefoon kun je gewoon ophangen en dat is in dit geval wel zo handig.

:winkie: klopt!
sunshinee91 schreef:
15-07-2018 20:03
Ja, dan eerder nog wel bellen. Maar ik denk niet dat hij echt wat zou doen.
Meer veel huilen en proberen mij over te halen....
scheelt wel dat ik daar verder weinig meer heb qua spullen.
Dat huilen en overhalen is ook niet lief bedoeld, maar ook gewoon een manier om zijn zin te krijgen.

Dit gaat om macht, niet om liefde.
Voel je daar ook niet gevleid onder, het gaat hem niet om jou als persoon, maar om iemand die hij onder controle heeft. Als hij jou daarin kwijtraakt, moet hij weer moeite doen voor een ander.

Kort en bondig, daarna wissen, blokkeren en verwijderen.
P80 schreef:
15-07-2018 19:40
Pas op jezelf, zo begint het. En zo https://panorama.nl/misdaad/bloemen-voo ... ra-korsman eindigt het.

Zoals zo vaak, toen je elkaar leerde kennen was hij nog niet zo? Dat controlerende?
Die ex van Laura had ptss door ontvoering met mishandeling. Hij heeft iets vreselijks meegemaakt, iets met slachtoffer geweest van een motorbende.
Dat praat dit natuurlijk niet goed maar geeft aan hoe gevaarlijk ptss kan zijn. Ik vermoed dat Sammy ook drugs gebruikte.

Of dit (ptss en drugs), bij de vriend van TO is weet ik niet,
Maar dat controlerende, bezitterige en beschuldigende betekenen niet veel goeds. Je zal je onschuld moeten "bewijzen" en dat terwijl je onschuldig bent. Klopt niet.
anoniem_349789 wijzigde dit bericht op 19-07-2018 01:22
0.38% gewijzigd
Julia10 schreef:
15-07-2018 20:16
Die ex van Laura had ptst door ontvoering met mishandeling. Hij heeft iets vreselijks meegemaakt, iets met slachtoffer geweest van een motorbende.
Dat praat dit natuurlijk niet goed maar geeft aan hoe gevaarlijk ptst kan zijn. Ik vermoed dat Sammy ook drugs gebruikte.

Of dit (ptst en drugs), bij de vriend van TO is weet ik niet,
Maar dat controlerende, bezitterige en beschuldigende betekenen niet veel goeds. Je zal je onschuld moeten "bewijzen" en dat terwijl je onschuldig bent. Klopt niet.
Ja een vriendin zei ook, je moet gewoon laten zien dat jij WEL te vertouwen bent. Je ben harstikke betrouwbaar etc. maar dat gaat ook al tegen mijn gevoel in. Ik ben niet diegene die hem ooit heeft besodemietert.

Ik denk (dit heb ik ook aangegeven) dat hij zonder professionele hulp niet gaat veranderen.
Hij ziet zichzelf alleen maar als 'slachtoffer'.
sunshinee91 schreef:
15-07-2018 21:23
Ja een vriendin zei ook, je moet gewoon laten zien dat jij WEL te vertouwen bent. Je ben harstikke betrouwbaar etc. maar dat gaat ook al tegen mijn gevoel in. Ik ben niet diegene die hem ooit heeft besodemietert.

Ik denk (dit heb ik ook aangegeven) dat hij zonder professionele hulp niet gaat veranderen.
Hij ziet zichzelf alleen maar als 'slachtoffer'.
Nee, je niet helemaal niets!

Hij moet er vanuit gaan dat jij te vertrouwen bent.
Als hij dat niet kan, dan moet hij weggaan. Gebrek aan vertrouwen is een gebrek aan basis voor een relatie.

Dus nee, jij hoeft niets te bewijzen. Als hij niet gelooft schud hem de hand, bedank hem voor de tijd en wens hem sterkte bij het herstellen van zijn vertrouwen in de mensheid.

Maar dit is wie jij bent. Verander niets aan jezelf. Het is voor hem NOOIT genoeg. Voor je het weet moet je je social nedia verwijderen of hem hè wachtwoord geven. Gewoon niet doen en wegwezen hier.
Doreia schreef:
15-07-2018 21:40
Nee, je niet helemaal niets!

Hij moet er vanuit gaan dat jij te vertrouwen bent.
Als hij dat niet kan, dan moet hij weggaan. Gebrek aan vertrouwen is een gebrek aan basis voor een relatie.

Dus nee, jij hoeft niets te bewijzen. Als hij niet gelooft schud hem de hand, bedank hem voor de tijd en wens hem sterkte bij het herstellen van zijn vertrouwen in de mensheid.

Maar dit is wie jij bent. Verander niets aan jezelf. Het is voor hem NOOIT genoeg. Voor je het weet moet je je social nedia verwijderen of hem hè wachtwoord geven. Gewoon niet doen en wegwezen hier.
Ja precies, bedankt voor je reacties Doreia, je omschrijft precies hoe ik het voel. Ik heb hier veel aan, dank ! :winkie:
Alle reacties Link kopieren
sunshinee91 schreef:
15-07-2018 21:49
Ja precies, bedankt voor je reacties Doreia, je omschrijft precies hoe ik het voel. Ik heb hier veel aan, dank ! :winkie:
Doreia kan inderdaad heel raak en juist beschrijven hoe dit soort relaties werken. Ik lees haar altijd met plezier en krijg er zelf ook weer nieuwe inzichten in qua wisselwerking met mensen.

Zelf wil ik je nog meegeven dat je goed voor jezelf moet zorgen zodat je sterk in je schoenen blijft staan. Hij heeft namelijk al een teen tussen de deur gekregen. Die gaat hij niet graag weghalen. Er is kans dat hij nog een tijd blijft smeken en doen en vooral Heel Erg Veranderd gaat zijn (maar niet heus).
lotus77 schreef:
15-07-2018 21:59
Doreia kan inderdaad heel raak en juist beschrijven hoe dit soort relaties werken. Ik lees haar altijd met plezier en krijg er zelf ook weer nieuwe inzichten in qua wisselwerking met mensen.

Zelf wil ik je nog meegeven dat je goed voor jezelf moet zorgen zodat je sterk in je schoenen blijft staan. Hij heeft namelijk al een teen tussen de deur gekregen. Die gaat hij niet graag weghalen. Er is kans dat hij nog een tijd blijft smeken en doen en vooral Heel Erg Veranderd gaat zijn (maar niet heus).
Ja, heel fijn. Was de eerste keer dat ik iets heb geplaatst hier, heb er wel veel aan.

Ik moet inderdaad niet toegeven, ik heb hem eerder een kans gegeven.
Ik kreeg wel advies van vriendinnen en familie, maar wilde graag van anderen horen hoe zij denken over de situatie.
Deze reacties hebben enorm geholpen, ik moet het gewoon afkappen, anders gaat het ten koste van mezelf vroeg/laat!
Het gaat nu al ten koste van jezelf.
Je bent al verandert. Heel subtiel.

Nu sta je onder de douche met je oren gespitst omdat hij wel eens kan bellen.
En je draait je telefoon alvast zo dat hij mee kan kijken.

Je hebt al een ongemakkelijk gevoel wanneer je een mannelijke bekende tegenkomt. Hij heeft je al zover dat je er al aan denkt hoe iets bij hem over zal komen, hoeveel gezeik je ermee krijgt en wat je kan voorkomen daarin.

Stop dat nu. Zo geleidelijk gaat het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven