Advies nodig

21-07-2021 23:33 107 berichten
Ik heb advies nodig, laatste weken zijn een emotionele achtbaan geweest, weet nu echt even niet wat ik moet doen...

Heb een man leren kennen waar ik in korte tijd zeer veel gevoelens voor heb gekregen, maar het probleem is dat het niet goed met hem gaat. Hij komt oorspronkelijk niet uit Nederland, logeert hier en daar bij kennisen, heeft geen vastigheid hier en baalt enorm van zijn situatie en drinkt teveel om zijn stress te vergeten.

Als we samen zijn is alles goed, we zitten uren te praten, hebben het heel leuk, ik voel me 18 in plaats van 35, hij doet de meest romantische dingen.

Maar zodra ik niet bij hem ben is hij depressief, drinkt hij veel, krijg ik berichtjes dat hij me moet zien en dat hij hulp nodig heeft, dat hij mij nodig heeft, hoe shit alles is...

Ik wil en kan hem helpen, ik heb een goeie baan, eigen huis, stabiel leven. Maar ik ben bang dat het uiteindelijk ten koste van mezelf en mijn dochter zal gaan.

Vind het zo moeilijk, ik zie een zeer mooie, getalenteerde, lieve man, die door een moeilijke periode gaat, en ik weet niet of ik hem voor mijn eigen bestwil gewoon los moet laten of juist proberen voor hem te vechten en hem te helpen
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen moeilijke. Je hebt een dochter.
Alle reacties Link kopieren
Uh laat hen maar terugkomen als hij zijn problemen heeft opgelost. Volwassen vent met problemen, dan is hij vast ook volwassen genoeg om hulp te zoeken.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Zie reactie Attraverso. Heb er niks aan toe te voegen. Behalve dat ik het rot voor je vind, maar ook zonder dochter was dit recipe for disaster.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Weet je zeker dat het geen Keniaanse prins met een enorme erfenis is?

Normaal mailen die, maar misschien neemt deze de moeite om langs te komen.......
Uit je OP: Ik wil en kan hem helpen.
Wil je een relatie of wil je hulpverlener zijn?

Daarbij heb je een dochter. Ik denk dat er in jouw leven geen plek is voor een man als hij, hoe jammer ook.
Alle reacties Link kopieren
Wijs hem de weg naar echte hulpverleners. Dit klinkt te groot om op basis van liefde te kunnen dragen. En je bent nog maar aan het daten.

Je schrijft dat je hem kunt helpen, maar ik denk dat je jezelf overschat. Dit is complexe problematiek op vrijwel alle fronten van het leven. Ik kan zelf ook wat Florence nightingale trekken hebben en vind dat je mensen moet helpen waar je kunt. De vraag is alleen… wat kun je.

Drinken is geen goed copingsmechanisme en het belooft meer, groter en ingewikkelder drama voor de toekomst met flinke potentie voor lange termijn schade.

En zelfs áls dit goed gaat (ik acht de kans 0.0001% aangezien hij nu al verantwoordelijk lijkt te maken voor zijn problemen én geluk en jij daar kennelijk gevoelig voor bent) gaat dit met 100% zekerheid ten koste van je dochter. Minstens op het gebied van: stabiliteit, aandacht en geld. Maar ik vermoed nog heel veel meer.

Maar ik ken jullie niet en heeeeeeel af en toe gebeurt er een wonder. Ik wens je in ieder geval veel wijsheid.
Everything is fluid
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor hij is een hele leuke man alleen hij drinkt teveel. En je denkt dat dat over is als hij bij jou in huis komt? Echt er is altijd een reden om te drinken. Zoek iemand die dat niet doet.
Laat gaan dus en hoe bedenk je het om je dochter daar aan bloot te stellen.
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
Mooi laten gaan.
Hij moet nog van zo ontzettend ver komen om in jou niveau terecht te komen qua werk, inkomen, huisvesting en stabiliteit dat je deze echt aan je voorbij mag laten gaan.

Laat hem niet overnachten bij je!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Hij bespeelt je waar je bij staat.
Hij is je emotioneel aan het mind fucken dat denk ik.

Wat weet je nou precies van hem. Hij logeert hier en daar bij kennissen.
Heb jij die kennissen leren kennen?
Ik geloof er helemaal niets van.

En helaas heb ik dat ook moeten leren want ik dacht ook dat ik zo'n geweldige man had leren kennen maar het was gewoon een manipulatieve egoïstische leugenaar die mijn leven echt gigantisch op de kop heeft gezet.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen heeft deze man veel problemen. Dan kan het best een leuke vent zijn als jullie samen zijn, maar als hij alleen is gaat het dus niet goed.

Ik denk dat je ergens van binnen wel weet waar je goed aan doet. Op dit moment lijkt mij een relatie met hem niet de juiste keuze.

Laat hem eerst aan zichzelf werken! Hij zal hulp moeten zoeken en moeten stabiliseren.

Natuurlijk mag en kan je hem helpen bij het zoeken naar hulp (de aanmelding bijvoorbeeld), maar voor de rest moet hij het zelf doen.

Je hebt een dochtertje. Dat is denk ik voldoende reden om afstand te nemen. Je wilt geen onstabiele relatie, met iemand die ook nog een drankprobleem heeft. Ik neem aan dat je daar je dochtertje al helemaal niet in wil betrekken lijkt mij.

Houd hem in ieder geval uit de buurt van je dochter.

Kies voor jezelf. Als hij echt uit zijn situatie wil komen en voor je wilt gaan, zal hij toch hulp moeten zoeken.
marriepar wijzigde dit bericht op 21-07-2021 23:56
Reden: Typefout
1.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie een dakloze, depressieve, claimende alcoholist, die je heeeel ver uit de buurt van je dochter moet houden. Die gaat je kaal plukken en stalken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hij baalt van zijn situatie en zijn enige oplossing is veel drinken? En als jij er niet bent nog meer drinken?

Jij ziet jezelf misschien als de oplossing voor zijn problemen en hij ziet dat misschien ook wel zo. Hij is zoals madeliefjes al zegt een dakloze, werkloze alcoholist. Zet je roze bril snel af.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
22-07-2021 00:02
Ik zie een dakloze, depressieve, claimende alcoholist, die je heeeel ver uit de buurt van je dochter moet houden. Die gaat je kaal plukken en stalken.
Dit.
Afkappen.
Bedankt voor jullie reacties, ik weet diep in mijn hart ook wel wat wijsheid is hier, maar het doet me gewoon pijn dat iemand waar ik om geef zo in de ellende zit met zichzelf.
Vanmiddag ben ik naar hem toe gegaan met ontbijt, sapjes en fruit voor wat vitamientjes omdat hij zei dat hij zich niet goed voelde, om hem daar vervolgens in tranen met een fles whisky naast zich voor de deur te vinden.
Ik moest snel weer verder omdat ik een belangrijke afspraak had en kreeg het verwijt dat ik hem gewoon zo achter liet terwijl hij me zo hard nodig heeft en met me moest praten.
Ben gewoon weggelopen, met tranen in mijn ogen, en heb hem sindsdien niet meer gesproken.
Om nu vervolgens op de bank te zitten stressen of het wel goed met hem gaat.

Ik ga kijken of ik hem kan helpen zonder er zelf teveel onder te lijden, inderdaad zoals mensen al zeiden via officiële hulpverlening, lukt dit niet dan zal ik het moeten loslaten.
Alle reacties Link kopieren
Idd z.s.m. afkappen. Niet alleen voor jezelf maar vooral voor je dochter die jou nodig heeft.

Cocktail aan zware problemen. Goede kans dat je wordt gebruikt en in zijn ellende wordt meegezogen.

Mannen die 'de meest romantische dingen doen' zijn op de langere termijn vaak claimerig (zien je als bezit), zijn zeer jaloers en zijn ook vaak de types met losse handjes.
Alle reacties Link kopieren
Dat drinken is bij mij al een no go, dat probleem los je eerst maar op.
Verder vind ik zijn manier van handelen als je niet bij m bent ook verschrikkelijk. Ik moet je zien, ik heb je nodig, het gaat niet goed etc. Dat is gewoon echt niet gezond. Hij speelt in op je gevoel en dat weet ie.
Iemand (zonder vastigheid) met een verslaving help je maar op 1 manier! Door er voor ze te zijn als ze aan hun probleem werken.
Neem hem niet in huis, laat hem niet logeren, geef hem geen geld.
Help hem naar instanties te gaan die hem kunnen helpen! Jij kan dat niet! En als je m financieel wilt helpen, koop/betaal dan dingen voor hem maar geef geen geld! Ik heb zomaar t vermoeden dat dit ook iemand kan zijn die gewoon uit is op je geld, al is het maar om zijn verslaving te betalen! Als het niet zo is dan is het mooi maar ik zou het risico niet nemen!
Mootje schreef:
22-07-2021 00:31
Bedankt voor jullie reacties, ik weet diep in mijn hart ook wel wat wijsheid is hier, maar het doet me gewoon pijn dat iemand waar ik om geef zo in de ellende zit met zichzelf.
Vanmiddag ben ik naar hem toe gegaan met ontbijt, sapjes en fruit voor wat vitamientjes omdat hij zei dat hij zich niet goed voelde, om hem daar vervolgens in tranen met een fles whisky naast zich voor de deur te vinden.
Ik moest snel weer verder omdat ik een belangrijke afspraak had en kreeg het verwijt dat ik hem gewoon zo achter liet terwijl hij me zo hard nodig heeft en met me moest praten.
Ben gewoon weggelopen, met tranen in mijn ogen, en heb hem sindsdien niet meer gesproken.
Om nu vervolgens op de bank te zitten stressen of het wel goed met hem gaat.

Ik ga kijken of ik hem kan helpen zonder er zelf teveel onder te lijden, inderdaad zoals mensen al zeiden via officiële hulpverlening, lukt dit niet dan zal ik het moeten loslaten.
Sowieso loslaten. Deze man gaat je meesleuren in zijn ellende. En stop met hem zo te verzorgen.
Alle reacties Link kopieren
Mootje schreef:
22-07-2021 00:31

Ik ga kijken of ik hem kan helpen zonder er zelf teveel onder te lijden, inderdaad zoals mensen al zeiden via officiële hulpverlening, lukt dit niet dan zal ik het moeten loslaten.

Ik denk dat je hem boven alles moet loslaten. En eventueel kun je hem naar hulpverlening wijzen. Maar sowieso loslaten. Hulpverlening duurt te lang. Jij wil hem helpen tot hij die heeft. De vraag is hoe gemotiveerd hij is om mee te werken, als jij in de tussentijd die rol vervuld. En hoe meer jij in hem “investeert”, hoe moeilijker het is om hem los te laten.

Ik hoorde gisteren op tv een tienermoeders zeggen “ik dacht dat hij leuker zou worden, naarmate we langer samen waren. Maar dat was niet zo, hij werd alleen maar minder leuk”. Moest ik toch aan denken.

Sterkte.
Everything is fluid
Alle reacties Link kopieren
Even heel hard en realistisch: als hij hulp wil zijn daar genoeg voorzieningen voor. Ook voor slaapplekken. Dus als hij bij mensen op de bank slaapt en zich klem zuipt, dan is dat helemaal zijn eigen keuze.

Hij houdt niet genoeg van zichzelf om hulp te zoeken/accepteren. Hoe kan hij dan van jou houden?

Duw hem een lijstje opvangadressen in handen, en zeg hem dat hij terug mag komen bij je als hij een halfjaar nuchter is en hij een preventieplan heeft. Dat is de beste hulp die je hem op dit moment kunt geven.
Alle reacties Link kopieren
Mootje schreef:
22-07-2021 00:31
Bedankt voor jullie reacties, ik weet diep in mijn hart ook wel wat wijsheid is hier, maar het doet me gewoon pijn dat iemand waar ik om geef zo in de ellende zit met zichzelf.
Vanmiddag ben ik naar hem toe gegaan met ontbijt, sapjes en fruit voor wat vitamientjes omdat hij zei dat hij zich niet goed voelde, om hem daar vervolgens in tranen met een fles whisky naast zich voor de deur te vinden.
Ik moest snel weer verder omdat ik een belangrijke afspraak had en kreeg het verwijt dat ik hem gewoon zo achter liet terwijl hij me zo hard nodig heeft en met me moest praten.
Ben gewoon weggelopen, met tranen in mijn ogen, en heb hem sindsdien niet meer gesproken.
Om nu vervolgens op de bank te zitten stressen of het wel goed met hem gaat.

Ik ga kijken of ik hem kan helpen zonder er zelf teveel onder te lijden, inderdaad zoals mensen al zeiden via officiële hulpverlening, lukt dit niet dan zal ik het moeten loslaten.
Het is vast een fijn gevoel om hard nodig te zijn, om belangrijk te zijn in iemands leven. Dat leidt lekker af van je eigen besognes, dan stress je voortaan of hij zijn vitamientjes wel of niet wegspoelt met whisky en of hij wel of niet buiten slaapt. Ja, dat is nog eens een tijd- en aandachtslurpend project. Heerlijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hier een man, kies voor je dochter. Je hebt alles op de rit, laat geen poten onder je stabiliteit weg zagen. En ja, ik weet hoe moeilijk dat is (loep maar).
Alle reacties Link kopieren
Hij is manipulatief. Niet in meegaan en afkappen.
Alle reacties Link kopieren
Dus:
*Hij heeft zijn papieren niet in orde.
*Heeft geen fatsoenlijk dak boven zijn hoofd.
*Zuipt whisky.
*Is nu al - na amper een paar dates - verschrikkelijk claimend.

En dit zie je écht als de ideale toekomstige stiefvader van je kind?


Laat dat helpen maar over aan de vrienden bij wie ie onderdak heeft.
Of aan de politie die hem vroeg of laat wel eens tegenhoudt omdat ie dronken en / of illegaal is.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Je kunt pech hebben in het leven en een soort opstapje nodig hebben. Maar zo klinkt dit niet.
Dit is iemand die zijn negatieve gedrag inzet als versiertruc, en dat zegt heel veel over hoe hij eigenlijk over je denkt.
Je bent voor hem alleen een middel om zich beter te voelen, en alles wat hij doet en niet doet is zogenaamd omdat jij niet genoeg geeft.
Wat jij wenst of wil doet er niet toe, gaat daar weleens een gesprek over?
Ik zie een scenario voor me dat hij voor jou invult wat jij wil, en dat je dat alleen maar kunt krijgen op voorwaarde dat...
Dat is geen liefde.
Je kunt in een rotsituatie zitten maar dat geeft niemand het recht om jou niet netjes te behandelen.
En als zijn rotsituatie is opgelost, en dat moet jij dus voor hem doen, vindt hij wel wat anders om ongelukkig over te zijn en weer zal hij daar zelf niet zoveel aan hoeven doen. Behalve jou uitleggen waarom het jouw schuld is en jou vertellen wat je anders moet doen.
Dit gaat je naast heel veel geld en onveiligheid voor je kind, ook je eigenwaarde kosten. Hij laat je nu al aan jezelf twijfelen, kijk maar naar hoe je naar je belangrijke afspraak ging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven