Afspraak niet nagekomen

03-12-2019 10:25 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden, vertelde een goede kennis uit de buurt, dat ze geopereerd moest worden en dat ze misschien die dag niet kon lopen. Ik beloofde haar, dat ze mij kon appen, om eventueel haar kind van school te halen. Die operatie was gisteren en ik had er totaal niet meer aangedacht. Ik had gisteren nieuw vrijwilligerswerk en dat duurde tot half 3, het was druk, dus aan iets anders denken zat er überhaupt niet in. Toen ik uiteindelijk mijn telefoon pakte, zag ik dat ze rond 13.30u een bericht had gestuurd of ik haar kind kon ophalen, want ze kon niet lopen. Paniek bij mij, want ze had natuurlijk al lang door dat ik het niet gelezen had. Heeft kind staan wachten, heeft ze iets anders kunnen regelen? Is ze toch zelf gegaan? Ik voelde me zo schuldig en nu nog. Heb haar meteen een aantal keer proberen te bellen, maar ze nam niet op. Ook paar keer geappt over hoeveel spijt ik wel niet heb en dat ik mij rot voel. Dat we het over hadden was zo'n 2 a 3 weken geleden. Ik zag net dat ze online was, maar de vinkjes werden niet blauw, terwijl dat voor dit gedoe wel altijd was. Ze heeft ook niet teruggebeld en het lijkt mij toch dat ze die gemiste oproepen heeft gezien toch? Ik ben zo bang dat ze nu boos/kwaad op mij is. Het was zeker niet met opzet en ik kom altijd mijn afspraken na, het is helemaal niets voor mij om dit te vergeten, zal zij ook ergens moeten weten. Ik durf haar niet onder ogen te komen. Weten jullie wat ik moet doen?
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
03-12-2019 17:49
Precies dit.
Hoop niet dat het expres is dat ze nu dus niks laat horen want dat zou echt flauw en overtrokken zijn.
Sowieso raar trouwens, app gewoon even met hey kan gebeuren het is trouwens nog geregeld!
Voelt een beetje alsof ze TO nu laat bungelen...
Als ik met iemand een afspraak had dat ze mijn kind op zou halen op school en ze liet hem daar gewoon staan want ‘ach ik ben nu toch te laat’ zou ik woest zijn. Ik zou zelf ook absoluut de dag van te voren nog even controleren of de afspraak nog stond (sterker nog, dat heb ik vandaag nog gedaan voor een haalafspraak voor mijn eigen kind), dat heeft de vriendin van to absoluut onhandig aangepakt en dat TO dat vergeten was is niet gek. Maar dat TO op het moment dat ze zich realiseert dat ze haar afspraak niet nagekomen is echt geen enkele actie onderneemt om toch op zijn minst te controleren dat er niet een kind in zijn uppie op een schoolplein staat, is ongelooflijk lomp.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit geen afspraak. Jij zegt 3 weken geleden dat ze mag appen als het nodig is, voor hetzelfde geldt is het allemaal niet nodig. Je hebt niks concreet toegezegd verder.
Jij kan ook ziek worden of er kan iets anders tussenkomen of je kunt het idd vergeten:
Uiteindelijk is het haar kind en zij wil wat van jou. Dan mag ze dus ook wat meer moeite doen en iemand herinneren van ‘goh je zei dat ik kon appen als het nodig was en morgen gaat niet lukken. Lukt het jou om kind morgen te halen?’.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
03-12-2019 12:44
Dat was geen afspraak, dat was: als je me nodig hebt laat maar horen. Vriendin had als het echt dringend was ook gewoon even kunnen bellen als er niet snel genoeg op de app gereageerd wordt. Ik heb een app ook niet altijd in de gaten, telefoon hoor ik wel.
Hoezo was het geen afspraak? Ze hebben het er uitgebreid (TO’s tekst) over gehad dat de vriendin in kwestie pas ná de ingreep zou weten of ze kon lopen of niet, en dat TO op dat moment indien nodig beschikbaar zou zijn om haar kind op te halen. Het was geen kwestie van iets wat een dagje van te voren nog even bevestigd moest worden. De afspraak was juist dat het op de dag zelf pas duidelijk zou zijn of het nodig was, maar dat TO dan paraat zou staan.
In de gegeven situatie had de vriendin het zo concreet afgesproken als ze maar kon.
De oelewapper in het verhaal is TO die nadat ze de afspraak vergeten was (dat kan ik me op zich nog voorstellen) geen enkel initiatief nam om te redden wat er te redden viel.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
03-12-2019 23:37
Als ik met iemand een afspraak had dat ze mijn kind op zou halen op school en ze liet hem daar gewoon staan want ‘ach ik ben nu toch te laat’ zou ik woest zijn. Ik zou zelf ook absoluut de dag van te voren nog even controleren of de afspraak nog stond (sterker nog, dat heb ik vandaag nog gedaan voor een haalafspraak voor mijn eigen kind), dat heeft de vriendin van to absoluut onhandig aangepakt en dat TO dat vergeten was is niet gek. Maar dat TO op het moment dat ze zich realiseert dat ze haar afspraak niet nagekomen is echt geen enkele actie onderneemt om toch op zijn minst te controleren dat er niet een kind in zijn uppie op een schoolplein staat, is ongelooflijk lomp.
Woest nog wel... Dat zegt ook echt iets over jou hoor. Jij bent nooit iets vergeten in je leven? Zeker als er zoveel weken tussen hebben gezeten.

Het is vervelend inderdaad maar ik neem aan dat kind inmiddels al opgehaald is. TO heeft al duidelijk laten merken dat ze het erg vervelend vond en haar excuses aangeboden, wat moet ze nog meer doen dan?

Sorry hoor maar ik vind niet dat TO nu door het stof moet ofzo. En dan nu expres niks meer laten horen (als dat het geval is) en niet even laten weten dat het geregeld is dat vind ik inderdaad raar en lichtelijk overdreven.

Maar ik ben benieuwd of je inmiddels iets hebt gehoord van haar Fluffy?
yesss wijzigde dit bericht op 04-12-2019 13:03
4.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
04-12-2019 10:39
Woest nog wel... Dat zegt ook echt iets over jou hoor. Jij bent nooit iets vergeten in je leven? Zeker als er zoveel weken tussen hebben gezeten.

Het is vervelend inderdaad maar ik neem aan dat kind inmiddels al opgehaald is. TO heeft al duidelijk laten merken dat ze het erg vervelend vond en haar excuses aangeboden, wat moet ze nog meer doen dan?

Sorry hoor maar ik vind niet dat TO nu door het stof moet ofzo. En dan nu expres niks meer laten horen (als dat het geval is) en even laten weten dat het geregeld is dat vind ik inderdaad raar en lichtelijk overdreven.

Maar ik ben benieuwd of je inmiddels iets hebt gehoord van haar Fluffy?
Lees even wat er staat, wil je? Ik schrijf heel expliciet dat ik het vergeten op zich nog wel snap, maar dat ik het ongelooflijk lomp van TO vindt dat ze vervolgens He-Le-Maal niets deed. De school ging op dat moment uit. Ze had kunnen bellen om aan te geven dat er een afspraak misgelopen was, of iemand wilde controleren of het kind wel gehaald werd en zo nee, of ze hem binnen wilden laten wachten tot ze er was of iets anders geregeld had. Helemaal niks ondernemen ‘want het is nu toch te laat’ is lomp, en dáárvoor mag TO flink door het stof.
Alle reacties Link kopieren
Het bericht was om 13.15 verstuurd, ik las hem om 14.40 (dus dik nadat de school uit was). Halve hartverzakking 'Oh k*t dat was vandaag'. Ik stuur meteen app naar de buurvrouw dat ik er niet meer aan gedacht heb, doordat ik nieuw vrijwilligerswerk had gekregen, wat pas een paar dagen er voor bekend was, als dat niet was geweest was ik gewoon thuis geweest en had kind opgehaald. Vroeg ook meteen of er iemand anders was die haar heeft kunnen ophalen. Ondertussen terwijl ik van vrijwilligerswerk naar huis loop, probeer ik haar diverse keren te bellen, geen gehoor en appjes worden niet gelezen. Ik vraag me af, of ze niet nu toch zelf is gegaan, ik hoop van niet.
Eenmaal in de buurt van mijn straat zie ik kind lopen richting de supermarkt, gelukkig die is terecht, hoef dus geen contact op te nemen met de school.
Ik bel bij haar aan, geen gehoor, later zie ik haar door het raam door de straat lopen. Ik denk nu zal ze zo wel mijn appjes lezen,gebeurt niet, ach misschien wil ze rust, morgen weer een dag. Maar tot nu toe zijn de appjes nog niet gelezen. Ik zie ook niet wanneer ze voor het laatst online was geweest. Dat ik haar gisteren online zag, was puur toeval.
fluffy85 wijzigde dit bericht op 04-12-2019 12:56
Reden: Niet 14.30 gelezen, maar 14.40
1.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat reageer je fel Eze.. pfoeh.. het is niet dat TO daarna nonchalant heeft gereageerd, ze heeft sowieso haar excuses al aangeboden en wel degelijk actie ondernomen zoals je kunt lezen, wat wil zeggen dat ze er dus wel degelijk mee zit en dit dus ook al op meerdere manieren heeft laten blijken aan die vriendin.

Nou ben benieuwd Fluffy, je hebt je excuses aangeboden meer kun je niet doen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft mijn berichten nog steeds niet gelezen. Snap dat ze nu even andere dingen aan haar hoofd heeft na zo'n operatie en dat ze misschien even boos op mij is, omdat ik het vergeten was. Eigenlijk heb ik mijn mobiel ook bijna altijd bij me, alleen deze keer niet. Aan de andere kant, was het handiger geweest als ze mij nog even een herinnering had gestuurd, want ook al had ik het beloofd na een paar weken vergeet ik gewoon zo iets, vooral als ik er zelf niets mee te maken heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven