Afstand relatie en zo onzeker

23-01-2020 21:20 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit had ik echt echt niet van mijzelf gedacht.
Onzeker in een relatie.
Ik heb dat nooit gehad, was nooit jaloers, dat ben ik nog niet, maar wel zo onzeker.
We wonen 5 uur rijden van elkaar vandaan, ja een best eind.
We zien elkaar eens in de maand, soms eens in de 1.5 mnd.
Dit is een half jaar gaande, we zitten feitelijk nog in elkaars ontdekkingsfase.
We appen, ik meer dan dat hij doet, hij is meer afstandelijk daarin, en daar is onzekerheid nr 1 al.
Nu hoeft hij echt niet meteen te antwoorden, maar om nou bijna 2 dagen te wachten op reactie?
Ik weet dat hij niet echt een socialmedia dier is, maar toch he.
Hoewel hij wel vaker op Facebook te vinden is, dat zie je natuurlijk als je zelf online komt via je laptop bijv.
Als hij zegt dat hij zal bellen, dan komt er ineens iets anders op z'n pad, waardoor hij vergeet te bellen.
Dan spreek ik hem daarop over aan, wel met humor, maar ik meen het wel.
Hij staat daar dan echt niet bij stil, mannending?
Ik weet dat hij mij leuk vindt, en dat hij het fijn vindt samen.
Hij zegt dat in korte zinnen, en dan is het klaar, en gaat er verder ook niet op i.
In juni gaat hij voor 4 maand weg naar Amerika.
Hij heeft wel laten blijken dat hij hoopt dat ik zijn kant op kom.

Maar....waar het mij eigenlijk omgaat is het volgende.
Is het raar om hem te vragen of ik de enige ben met wie hij euh ja wat is het, afspreekt, date, halfbakken relatie-achtig iets, en het bed deelt?
Niks is bij ons officieel, maar als ik zou weten dat hij verder date en met andere dames het bed deelt, wil ik hier niet mee verder.
Ik wil hem daar naar vragen, maar hoe pak ik dat subtiel aan?

Hier nog meerdere viva'rs die een afstandsrelatie hebben?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch gewoon vragen of jullie exclusief daten ? Lijkt mij niet veel anders bij een lange afstand relatie dan bij een dichtbij relatie
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is niet raar om te vragen. Het klinkt niet alsof hij erg veel moeite voor je doet..
dit is toch geen relatie?
Alle reacties Link kopieren
Een half jaar gaande en elkaar eens in de maand, anderhalve maand zien. Dus je hebt elkaar 5x gezien? Weet je al zeker of je hem leuk vindt? Want als hij nu al niet aan je verwachting voldoet.. hoe zie je de toekomst voor je?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-01-2020 22:55
dit is toch geen relatie?
Nope, niet echt, vandaar ook die onzekerheid denk ik
Alle reacties Link kopieren
louti schreef:
23-01-2020 22:57
Een half jaar gaande en elkaar eens in de maand, anderhalve maand zien. Dus je hebt elkaar 5x gezien? Weet je al zeker of je hem leuk vindt? Want als hij nu al niet aan je verwachting voldoet.. hoe zie je de toekomst voor je?
Wel, geen idee eigenlijk, elkaar vaker zien lukt gewoon voor nu even niet.
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
23-01-2020 22:53
Nee dat is niet raar om te vragen. Het klinkt niet alsof hij erg veel moeite voor je doet..
Dat zeg je goed, daar twijfel ik dus ook over.
Ik ga het maar gewoon op de man af vragen.
Alle reacties Link kopieren
En dan maar niet via de app vragen lijkt mij, want het jeukt wel om dat te doen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is dus nog geen relatie. Natuurlijk kun je bespreken hoe jij dit ziet en vragen hoe hij het ziet.
Met zo weinig contact klinkt het niet of hij dolenthousiast is. Iemand die na 2 reageert staat nou niet te springen om je te spreken. Hoe zie je het voor je? Hoe moet dat wat worden als jullie zo ver van elkaar wonen en elkaar nauwelijks spreken en zien? Ik noem dit een vage vriendschap. Dit is een kennis.
Ik denk wel dat je je moet voorbereiden op een enorme teleurstellende reactie van hem, want hij gaat lang naar het buitenland. De kans dat hij dat met een vriendin wil is vrij klein schat ik zo in. Hij wil dat vast als vrij man naartoe gaan. En dat is misschien ook de reden dat hij zo afstandelijk is. Hij wil mogelijk niets als hij weggaat.
Alle reacties Link kopieren
Hij durft zich niet te binden door het verleden, dat is wat het maakt dat hij afstandelijk is.
Ik besef echter wel dat ik teleurgesteld kan worden.
En toch vindt hij het fijn als we bij elkaar zijn, maar ja dat kan ook met een kennis idd.
We zijn beide wel aan het overdenken om werk elders te zoeken, zodat we dichter bij elkaar kunnen wonen.
Maar daar is het gewoonweg nog te vroeg voor.
Anderzijds, er zijn volgens mij best nog wat afstandsrelaties die wel kunnen werken.
Maar uiteindelijk zal dat niet mijn keus zijn.
Er zal wel wat meer moeten gebeuren dan hoe het nu gaat.
En ja, daar zal ik het ook maar eens over gaan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet zomaar in bindingsangst. Ik denk dat hij bedoelt dat hij vrij wil zijn zodat hij vrijgezel is op het moment dat hij wel een geschikte partner vindt.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt meer als een makkelijke FWB, als het zo uitkomt. En daar is niks mis mee, het is ook een soort van relatie. Zolang jullie dat allebei okee vinden is er niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Lange afstandrelaties kunnen echt wel werken maar vergen extra effort van de betrokkenen. Die moet hij willen geven.

Iedereen is anders maar ik had behoorlijk ‘bindingsproblemen’ na een relatie van tien jaar met een zeer onprettig en agressief iemand. Ik heb daarna veel vriendjes versleten maar bond me nooit echt aan iemand hield altijd afstand en een deel van mijn leven voor mezelf. Tot ik mijn partner ontmoette. Ik vond hem zo leuk dat ik al mijn issues soort van overboord gegooid heb en ervoor gegaan ben. Klinkt makkelijk was t niet voor mij maar ik wist wel zeker dat ik hem niet zou laten lopen. Dus als hij je leuk genoeg vind doet hij in elk
Geval
Moeite
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Het is duidelijk, tijd voor een gesprek, en die komt er.
Maar voor nu zou ik toch echt eerst willen weten of ik de enige ben.
En dat vind ik lastig om aan te kaarten.
Oh honey
Alle reacties Link kopieren
Vraag het hem. Nee heb je ja kun je krijgen en als hij
De vraag vervelend vind weet je waar je staat
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
24-01-2020 00:17
Oh honey
👌😂
Dus je hebt die kerel hoop en al 5 keer gezien, hij belt nauwelijks, appt nauwelijks, maar vraagt tegelijk wel dat je effe al je spaargeld erdoor gooit en naar Amerika overkomt?

Why?

En heeft ie nog nooit van Skype of Facetime gehoord?

Zo verliefd is ie duidelijk niet.

Eéntje om te klasseren onder de K van "kennis".
Maar niet onder de L van "liefde".
Alle reacties Link kopieren
Zelfs als je de enige bent is dit nog geen leuke vent/relatie. Je maakt je zorgen om het verkeerde onderwerp. Het is zijn gedrag dat je onzeker maakt.
Gun jezelf iets beter
Gatsie, weer die kul-smoes?!!!! Bindingsangt?

JULLIE HEBBEN GEEN RELATIE

hij vind jou wel lekker voor eens in de 5 weken
Bij een lange afstandsrelatie stel ik me wat anders voor,
Ik heb 3 jaar een afstandsrelatie gehad, en wij hingen iedere avond aan de telefoon, en sms-ste ons suf.(pre smartphone tijdperk)
We zagen elkaar minstens ieder weekend en soms nog meer, als we de kans kregen.
Ook werden we meteen aan elkaars familie en vrienden voorgesteld,
Het was vanaf het begin meteen duidelijk, dat we een relatie hadden, en niet met anderen zouden daten.
Vraag het hem gewoon, en als jullie elkaar echt zien zitten, besteedt dan meer tijd en aandacht aan elkaar, anders draait dit op niets uit.
ik zou zijn gebrek aan aandacht geven zien, als te weinig interesse, en dus geen relatiemateriaal, maargoed, wie weet hoe het loopt als jullie in gesprek gaan.
Alle reacties Link kopieren
spekkiedoh schreef:
23-01-2020 23:36
Hij durft zich niet te binden door het verleden, dat is wat het maakt dat hij afstandelijk is.
Ik besef echter wel dat ik teleurgesteld kan worden.
En toch vindt hij het fijn als we bij elkaar zijn, maar ja dat kan ook met een kennis idd.
We zijn beide wel aan het overdenken om werk elders te zoeken, zodat we dichter bij elkaar kunnen wonen.
Maar daar is het gewoonweg nog te vroeg voor.
Anderzijds, er zijn volgens mij best nog wat afstandsrelaties die wel kunnen werken.
Maar uiteindelijk zal dat niet mijn keus zijn.
Er zal wel wat meer moeten gebeuren dan hoe het nu gaat.
En ja, daar zal ik het ook maar eens over gaan hebben.

Dit, samen met elkaar pas vijf keer gezien te hebben in vijf maanden en verder dus geen diepgaand contact: geen gesprek meer nodig. Echt niet. Gewoon laten gaan en je richten op contacten die wél leuk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een negatieve reacties zeg.
Een afstandsrelatie kan best een relatie zijn of worden.
Het is nog zo pril bij jullie TO, je moet elkaar nog leren kennen, en dat gaat natuurlijk erg langzaam op deze wijze, en daar ben je oke mee of niet.
Hij hoeft niet perse geen interesse te hebben in jou.
Het kan best zijn dat hij ook onzeker is hierin.
Ga een gesprek aan.

Mijn ervaring.
Ik heb 3jaar een afstandsrelatie gehad.
Waarvan de eerste 2jaar wij elkaar eens in de 2mnd zagen, en dan vaak ook nog maar 2 dagen.
Dit had een financiele oorzaak maar ook werk gerelateerd.
Het was moeilijk, heel moeilijk, veel onzekerheden, ook wel eens achterdocht.
Ook een man die soms niet wist hoe de whats app werkte, maar wel online op Facebook was, dat ik weer dacht "jaja, anderen wel, en mij niet".
Ook hij was en is geen beller.
Vergat het gewoon, te druk in zijn hoofd, zijn balans was weg.
Hij was meerdere keren bedrogen door exen, waardoor hij geen vertrouwen meer had in relaties, andere dingen speelden mee.
Ja het was moeizaam, maar ik ben van hem gaan houden.
Hij is in therapie gegaan, om zichzelf weer in balans te krijgen.
Na 2 jaar gingen wij elkaar vaker zien, en nu wonen we dichter bij elkaar en zien we elkaar elke week.
Ik wil nog niet samenwonen, en we vinden het prima zo.
Dus het kan best wel werken zo'n relatie.

O ja..ga zeker aan hem vragen of jij de enige bent, dat geeft jou rust, anders blijft het maar malen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven