Alleen seks in relaties

02-07-2019 15:43 861 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu heel langzaam aan het daten. Toch merk ik dat het nog stroef gaat. Mannen die enthousiast lijken haken af als ik aangeef dat ik niet aan scharrelen doe en seks voor mij iets is wat ik binnen een relatie wil doen. Het is moeilijk; aan de ene kant wil ik niet gebruikt worden en daarna gedumpt, aan de andere kant schrikt het woord relatie mannen af... maar voor mij werkt uittesten niet. Ik hecht me aan een man als ik er seks mee heb.

Hoe zorg ik ervoor dat ik bij online daten de types aantrek die echt een relatie willen? Dat vul ik nu in op Bumble, maar ook al hebben matches dat staan rennen ze toch weg zodra ik zeg dat er geen seks aan vooraf gaat...
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
02-07-2019 15:59
Ik snap je wel hoor. Denk dat je vooral moet blijven zoeken. Als je gelijk t bed induikt, dumpen ze je ook na een aantal dates. Dan maar gelijk duidelijk zijn.
Seks is iets intiems wat je imo alleen doet met iemand waarvan je houdt. Maar tegenwoordig wordt het als gebruiksartikel gezien.
Dat ja. Gek ook dat mannen roepen dat ze geen makkelijke vrouw willen maar dan wel boos worden als je geen seks wil
Sugar and spice, and everything nice.
Kandijsuiker schreef:
02-07-2019 15:56
Ja, maar je kan dat instellen, waar je naar zoekt. Bij mij staat er relatie.
Ja, maar voor veel mensen betekent de zoektocht naar een relatie ook dat je seks met iemand hebt, ook al heb je nog geen relatie.

Ik zeg niet dat je dat dan maar moet doen, maar ik wil er mee aangeven dat hoewel het voor jou duidelijk is je omdat je een relatie zoekt geen seks wil voor die tijd, dat dat voor een ander nog niet zo hoeft te zijn. Veel mensen willen geen relatie met iemand waar ze nog geen seks mee hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker bij je eigen gevoel blijven en vooral niks doen dat niet goed voelt.

Dat gezegd hebbende, ik zou denk ik nooit een relatie uitspreken indien ik geen seks met de persoon in kwestie heb gehad. Ik vind dit wel een een dusdanig belangrijk punt om een klik op te hebben dat ook mijn gevoel voor een persoon (verliefdheid etc.) voor een deel van de seks afhankelijk is. Ik snap best dat dit niet voor iedereen zo werkt, maar dat verteld mij dan ook weer dat diegene geen match is voor mij.

Kun je dan niet juist blij zijn dat er mannen afhaken zodra jij aangeeft geen seks te willen hebben voordat je een relatie hebt, als dit voor jou belangrijk is dan is het toch juist fijn als een man op basis daarvan aangeeft niet verder te willen daten, hij was immers niet degene die jij zoekt?

Succes!
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...
Alle reacties Link kopieren
winkje87 schreef:
02-07-2019 16:06
OKC is inderdaad heel vrij. Mensen zoeken daar wel relaties. Maar het publiek is overwegend wel meer op zoek naar open relatie, of een polyamoureuze situatie. En de moeilijke termen als sapiosekueel, queer, huppeldepuseksueel vliegen je om de oren. Dat lijkt me niet echt jouw doelgroep ;)

Iets conservatiever publiek lijkt me passender.
Ja veel polytypes, maar ook op Tinder en Bumble helaas.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
02-07-2019 16:05
Mijn vriendinnen gaan niet meer uit, ben zelf ook niet van het stappen. Dat was leuk toen ik studeerde maar nu zijn mijn vrienden er ook wel klaar mee. En om nou bij een concert of als ik wat ga drinken wanhopig rond te kijken werkt niet. Ik word ook nooit aangesproken door de mannen die ik leuk vind.

Plus ik heb ASS dus je moet mij niet in een drukke club neerzetten.

Voor mij is online daten juist ideaal,in de rust van mijn eigen huis. En ja, heb wel een bepaalde standaard. Ik val gewoon niet op mannen met een neckbeard of types die mijn vader konden zijn, ik kan wel nobel doen alsof maar dan word ik ongelukkig.

Mijn type is vaak hoogopgeleid, rustig, nuchter, geen pretentie en in voor leuke dingen. En verzorgd, ik heb echt snel een allergie voor slonzige looks.
Klinkt alsof je in de 'verkeerde vijver' vist.
Misschien heb je je lat te hoog liggen?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
02-07-2019 16:03
Ik associeer OK Cupid altijd met seks, maar ik ben er zelf nooit op geweest dus misschien zie ik dat verkeerd (ik ken de naam vanuit het minnaar-topic hier, een man die daar in het verleden meeschreef haalde zijn minnaressen van die site).
Over het algemeen zijn gratis sites niet serieus. Iemand die een serieuze relatie wil is bereid daar in te investeren.
Als je alleen selecteert op uiterlijk laat je waarschijnlijk een hoop leuke mannen schieten.
Misschien dat je hier nog wat meer tips over sites kunt lezen: https://www.datingsitekiezen.nl/artikel ... tingsites/
Dank je!
Sugar and spice, and everything nice.
Kandijsuiker schreef:
02-07-2019 16:07
Dat ja. Gek ook dat mannen roepen dat ze geen makkelijke vrouw willen maar dan wel boos worden als je geen seks wil
Ik heb dit nooit gehoord zelf en ik heb nooit boze mannen gehad als ik nog geen seks wilde.

Misschien kan je beter ander type mannen kiezen voor dates.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
02-07-2019 16:08
Ja veel polytypes, maar ook op Tinder en Bumble helaas.
dus ergens anders kijken :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
02-07-2019 16:09
Ik heb dit nooit gehoord zelf en ik heb nooit boze mannen gehad als ik nog geen seks wilde.

Misschien kan je beter ander type mannen kiezen voor dates.
Ik hoor het vooral in mijn ongeving.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Schrijf een ouderwetse annonce in de krant.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
winkje87 schreef:
02-07-2019 16:02
Ik zou gezien je toch wat lastigere eis, ander eisen iets soepeler te nemen. bedenk wat je echt belangrijk vind. De verpakking wordt na verloop van tijd bij iedereen minder
Ja, maar ik ben nog jong en voor ik 60 ben heb ik nog even. Ik vind een leuke bos haar, sprekende ogen, normaal postuur, leuke lach en hygiene al snel knap. Hoef geen model he, maar ik val niet op smoezelige types.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Als ik type Hans Teeuwen moet daten blijf ik liever alleen. Echt.
Dat is het type dat ik op Lexa krijg, of van die zwaar obese, onverzorgde IT'ers. Terwijl ik nu op het station zo 20 man zie waar ik best mee op date zou gaan.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
To, ik begrijp je wel hoor. Ik vind seks ook iets heel intiems, dus het moet veilig/vertrouwd aanvoelen, vóór ik die stap zet. En in de praktijk betekende dat gewoon dat ik al exclusief/een relatie had met diegene als seks om de hoek kwam zetten. En zoiets sluit kussen/knuffelen en zo niet uit.

Ik weet niet hoe je dit aan de dates brengt en op welk moment. De manier waarop kan iemand afschrikken. Een: "Ik wil je liever beter leren kennen voor ik aan seks begin." klinkt een stuk beter dan: "Ik doe niet aan seks buiten een officiële relatie." En of je dit op date 1 zegt of als het op een gegeven moment verwacht gaat worden of er wat heter aan toe gaat.

Linksom of rechtsom, je moet alleen aan seks beginnen wanneer jij denkt dat je er aan toe bent. Als een ander dat niet kan accepteren, dan zijn jullie gewoon geen. Respect voor elkaars keuzes lijkt mij erg belangrijk.

Trouwens ik heb wel eens gelezen dat mannen in de opmaat naar mogelijke seks een soort aanhankelijkheidshormoon aanmaken (weet de naam even niet) en na seks kan het niveau hiervan sterk dalen. Bij vrouwen werkt het juist omgekeerd, bij hen wordt het na seks met een man juist extra aangemaakt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Op Bumble zie ik leuke mannen, geen model maar gewoon leuk. Meer mijn ding.
Sugar and spice, and everything nice.
Ik snap heus wel dat je niet “zomaar” met iedereen seks wil hebben, voor de een is dat een andere emotie dan voor de ander maar ik denk dat hoe jij over seks denkt anderen kan “afschrikken”.
Ik zou om te beginnen het dwaze idee van “gebruikt voor de seks” loslaten. Als je er zelf mee instemt en aan mee doet dan heb je er toch ook plezier van? Seks is geen ruilmiddel wat je geeft in ruil voor garantie op een relatie. Je kan een leuke, serieuze klik hebben met iemand maar het staat hem of haar nog steeds vrij om na die ene keer seks de relatie te verbreken.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
02-07-2019 16:15
Als ik type Hans Teeuwen moet daten blijf ik liever alleen. Echt.
Dat is het type dat ik op Lexa krijg, of van die zwaar obese, onverzorgde IT'ers. Terwijl ik nu op het station zo 20 man zie waar ik best mee op date zou gaan.
daarom moet je dus de kroeg in, leukere mensen, veel minder IT-ers
8-)
Ik heb ook weleens gehad dat mannen eerder aanstuurden op seks dan ik dat wilde. Maar als ik daar dan niet in meeging haakten ze echt niet meteen af.

Als je dit soort principes hebt moet je wel zorgen dat je interessant genoeg bent voor iemand om contact te willen blijven houden. Ze moeten je wel al een beetje leuk vinden natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
02-07-2019 15:50
Ik heb ook OKCupid. Daar had ik een match die mij bij hem thuis uitnodigte. Toen ik aangaf dat niet te willen en waarom zei hij dat hij helemaal niet op zoek was naar een relatie. Dat stond wel op zijn profiel.

Ik heb lexa maar de spoeling daar vind ik het niet waard om voor te betalen. Veel minder knappe mannen dan Bumble of OKC
Ik heb mijn huidige vriendin via OKCupid leren kennen en genoeg horror verhalen gehoord, enorm veel mannen die meteen over seks beginnen of er inderdaad zo mee omgaan. Er zijn vast ook genoeg mannen op OKCupid die niet zo zijn, helaas is het alleen vooral afwachten. Mijn vriendin had denk ik zo'n 20 oversekste mannen (die ze meteen al negeerde niet eens meegeteld) per 1 'normale' man.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
02-07-2019 16:16
To, ik begrijp je wel hoor. Ik vind seks ook iets heel intiems, dus het moet veilig/vertrouwd aanvoelen, vóór ik die stap zet. En in de praktijk betekende dat gewoon dat ik al exclusief/een relatie had met diegene als seks om de hoek kwam zetten. En zoiets sluit kussen/knuffelen en zo niet uit.

Ik weet niet hoe je dit aan de dates brengt en op welk moment. De manier waarop kan iemand afschrikken. Een: "Ik wil je liever beter leren kennen voor ik aan seks begin." klinkt een stuk beter dan: "Ik doe niet aan seks buiten een officiële relatie." En of je dit op date 1 zegt of als het op een gegeven moment verwacht gaat worden of er wat heter aan toe gaat.

Linksom of rechtsom, je moet alleen aan seks beginnen wanneer jij denkt dat je er aan toe bent. Als een ander dat niet kan accepteren, dan zijn jullie gewoon geen. Respect voor elkaars keuzes lijkt mij erg belangrijk.

Trouwens ik heb wel eens gelezen dat mannen in de opmaat naar mogelijke seks een soort aanhankelijkheidshormoon aanmaken (weet de naam even niet) en na seks kan het niveau hiervan sterk dalen. Bij vrouwen werkt het juist omgekeerd, bij hen wordt het na seks met een man juist extra aangemaakt.
Maar hoe bind ik een man dan aan mij en niet aan mogelijke seks
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-07-2019 16:18
daarom moet je dus de kroeg in, leukere mensen, veel minder IT-ers
8-)
Ik ontmoet echt bijna nooit mijn type in de kroegen hier.
Sugar and spice, and everything nice.
Ik zou lekker bij mijn eis blijven, het is helemaal geen gekke eis en ik vind ook echt niet dat je te hoog inzet. En de mannen die afhaken daardoor, waren waarschijnlijk ook snel afgehaakt als je wel aan seks tijdens daten deed.

Je moet helaas met online daten gewoon langs een hele zooi mannen, voordat je eindelijk 1 ontmoet die wel heeft wat je zoekt. Ook al ben je wel van het seks tijdens daten maar wil je ook een serieuze relatie, dan is dat echt niet anders....daarom werkt online daten bij veel mensen ook niet, maar geduld is een schone zaak...
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
02-07-2019 16:18
Ik snap heus wel dat je niet “zomaar” met iedereen seks wil hebben, voor de een is dat een andere emotie dan voor de ander maar ik denk dat hoe jij over seks denkt anderen kan “afschrikken”.
Ik zou om te beginnen het dwaze idee van “gebruikt voor de seks” loslaten. Als je er zelf mee instemt en aan mee doet dan heb je er toch ook plezier van? Seks is geen ruilmiddel wat je geeft in ruil voor garantie op een relatie. Je kan een leuke, serieuze klik hebben met iemand maar het staat hem of haar nog steeds vrij om na die ene keer seks de relatie te verbreken.
Ja en ik ben daar zo bang voor dat ik weer wat ga voelen en dan gekwetst word dat ik dus een muur optrek.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Lluvia schreef:
02-07-2019 16:24
Ik zou lekker bij mijn eis blijven, het is helemaal geen gekke eis en ik vind ook echt niet dat je te hoog inzet. En de mannen die afhaken daardoor, waren waarschijnlijk ook snel afgehaakt als je wel aan seks tijdens daten deed.

Je moet helaas met online daten gewoon langs een hele zooi mannen, voordat je eindelijk 1 ontmoet die wel heeft wat je zoekt. Ook al ben je wel van het seks tijdens daten maar wil je ook een serieuze relatie, dan is dat echt niet anders....daarom werkt online daten bij veel mensen ook niet, maar geduld is een schone zaak...
Ja, ik denk dat ik wel 50 eu heb uitgegeven aan Bumble Boost en maar 2 dates gehad... klikte irl niet maar die waren normaal. Tinder heb ik niet meer, voelde me daar te ongemakkelijk.
Sugar and spice, and everything nice.
Tja ik snap die mannen wel. Geen relatie voordat je weet hoe de seks is. En het woord relatie schrikt gewoon nogal af.
Kandijsuiker schreef:
02-07-2019 16:20
Maar hoe bind ik een man dan aan mij en niet aan mogelijke seks
Ik krijg echt serieus de kriebels van “hoe bind ik een man aan mij”
Eh dat doe je niet, je kan toch niet verliefdheid af gaan dwingen, dat gebeurt of dat gebeurt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven