Alles delen?

15-10-2018 14:12 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben nieuw op het forum, lees wel al een poosje mee en wil nu graag zelf even iets vragen.
Ik zou graag willen weten hoe jullie hier mee omgaan. Mijn vriend vindt dat ik geheimzinnig doe als ik bv een telefoontje of een berichtje via watsapp krijg. Hij vindt dat ik alles met hem moet delen. Als ik zeg dat het van een broer vriendin collega of wat dan ook is dan wil hij ook weten waar we het over hebben. Belt er bv een collega dan krijg ik een heel vragenvuur, belt die collega wel vaker? waarom deel je dat niet met mij? wat raar dat zij alleen maar gebeld heeft als ik niet thuis ben, waar gaat het over...enz enz. Ik vind het heus niet erg om hem te vertellen met wie ik app maar ik sta er vaak niet eens bij stil. Als mijn broer even wat vraagt of als mijn vriendin een foto stuurt, ik vind dat onschuldig maar hij wilt dat ik hem meteen uit mezelf vertel wie het is en ook wat er aan de hand is. Krijg ik telefoon dan duikt hij meteen overeind en kijkt op mijn mobiel wie het is, de tv gaat zacht zodat hij alles kan volgen. Hij vindt dat ik dit gedrag bij hem veroorzaak, omdat ik niet 'alles vertel' uit mezelf. Nog een vraagteken bij mij...hij verwijdt me dat ik wel heel gezellig met andere kan praten door de telefoon maar dat ik dat met hem niet doe. Ik word moe en onzeker van dit gedrag, doe ik iets verkeerd? Juist door dit gedrag maak ik me uit de voeten en keer ik me in mijn eigen wereld. Wat vinden jullie? Zie ik iets van mezelf over het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Klassiek gevalletje van een relatie met een narcist die gaat eindigen in geweld.

Ik zou naar de voordeur lopen, mijn telefoon naar buiten gooien en als ie hem pakt, de deur dichtgooien, nachtslot erop en nooit meer binnenlaten.
Iemand die jou niet 100% vertrouwt zul je nooit kunnen gerust stellen. Nooit. Er zal altijd iéts zijn dat zijn wantrouwen bevestigt en jij dus tekort schiet. Stel jezelf de vraag of zo wilt leven.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt maar 1 leven Toemaatje. Is dit hoe je die wilt doorbrengen? Tijd kun je nooit meer terug krijgen. Het is alsof je leeft met je vader die zich zelfs in die situatie ziekelijk met je bemoeit. Dit is een hele toxische situatie. Pas op dat hij niet zoveel controle over je krijgt dat je op een dag wakker wordt en niet eens meer echt weet wie je nou bent.
Als hij verder geweldig is, kun je altijd proberen het aan te kaarten en stoppen met accepteren van dit gedrag. Als er dan niet snel iets verandert moet je toch echt voor jezelf kiezen. Je leert hem nu dat hij hiermee weg kan komen en dat hij ook nog eens z'n zin krijgt omdat je alles deelt en amper nog een leven hebt buiten hem. Hij heeft totaal geen reden om er mee te stoppen.
Je bent niet verantwoordelijk voor zijn geluk, maar wel voor je eigen geluk.
Als hij je moe en onzeker maakt lijkt hij me geen leuke aanvulling op je leven.
En nee, je hoeft niet alles te delen.
Ivy_Signe schreef:
15-10-2018 15:55
Ik zou echt máken dat ik weg kwam!!!
Hij isoleert je, doet jou geloven dat het aan jou ligt terwijl hijzelf het grote probleem is. Dit controlegedrag en benauwen wordt alleen maar erger.
Dit dus.
Echt erg dat je je zit af te vragen wat je verkeerd doet.
Alle reacties Link kopieren
Alles moet gedeeld worden?

Rare insteek. Mijn man mag zo mijn telefoon hebben maar ik weet zeker dat hij het niet eens interessant vindt wat mijn familie, vriendinnen of moeders/vaders van school me appen. Of exvriendjes...

Gewoon helemaal niet interessant voor hem. Natuurlijk vat ik wel eens iets voor hem samen, of vertel veel te gedetailleerd, wat iemand me verteld heeft. Maar dat gaat van mij uit, niet op zijn verzoek. En natuurlijk vraagt hij of avondjes weg gezellig zijn geweest, maar dat vragen mijn kinderen ook. Geen kruisverhoor.

Ik vind het eng en benauwend klinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven