Als vrienden uit elkaar
maandag 1 december 2025 om 21:55
Helaas, mijn vriend en ik gaan uit elkaar. We wonen samen en hebben drie kinderen. We hebben geen ruzie of iets dergelijks, maar we voelen geen liefde meer naar elkaar.
We willen voor de kinderen voorlopig nog wel samen blijven wonen. wie heeft er ervaring met zo'n situatie? Hoe doe je zoiets? En wat als je iemand tegen komt.
Het is allemaal nog heel vers. Ik ben wel erg opgelucht dat we tot het besluit zijn gekomen om uit elkaar te gaan. aar hoe nu verder.
We willen voor de kinderen voorlopig nog wel samen blijven wonen. wie heeft er ervaring met zo'n situatie? Hoe doe je zoiets? En wat als je iemand tegen komt.
Het is allemaal nog heel vers. Ik ben wel erg opgelucht dat we tot het besluit zijn gekomen om uit elkaar te gaan. aar hoe nu verder.
maandag 1 december 2025 om 22:05
Ik weet niet hoe groot je woont maar is het een idee om voor jezelf en je vriend ook een eigen plek te maken.
Vriendin van mij heeft dat zo voor bijna 2 jaar gedaan.
Ze hadden 2 (jonge) kinderen op 1 slaapkamer, 1 kind op de zolderkamer. En dan zij en vriend ook een kamer. Eten deden ze gezamenlijk maar ze trokken zich ook terug op eigen kamer zodat het wel duidelijk was dat er iets veranderd was en ze deelden dus geen slaapkamer meer.
Was niet ideaal en ze was blij dat hij na 2 jaar andere woonplek vond.
Maar er zijn gedurende die 2 jaar nooit grote ruzies geweest.
Vriendin van mij heeft dat zo voor bijna 2 jaar gedaan.
Ze hadden 2 (jonge) kinderen op 1 slaapkamer, 1 kind op de zolderkamer. En dan zij en vriend ook een kamer. Eten deden ze gezamenlijk maar ze trokken zich ook terug op eigen kamer zodat het wel duidelijk was dat er iets veranderd was en ze deelden dus geen slaapkamer meer.
Was niet ideaal en ze was blij dat hij na 2 jaar andere woonplek vond.
Maar er zijn gedurende die 2 jaar nooit grote ruzies geweest.
maandag 1 december 2025 om 22:20
Wij zijn goed uit elkaar gegaan.
Eerst nog 6 maanden onder een dak. Daarna 6 maanden birdnesting. Vervolgens heel blij dat we dat konden stopzetten, gaf vooral veel spanning en gedoe. Er was gewoon echt fysieke afstand nodig.
Nu dus al 5 jaar co ouderschap en vriendschap. Samen verjaardagen en feestdagen. En soms op vakantie.
De crux zat m bij ons wel echt in het geven van ruimte aan elkaar. Want als je nog close blijft, kan het ook pijnlijk zijn. Ik was in elk geval bang mijn ex pijn te doen met een nieuwe relatie oid.
Hier zijn we inmiddels wel doorheen.
Ook belangrijk om alle oude koeien en wrok te laten in het verleden. Hier bleek toch ook wel even tijd voor nodig. Ondanks de beste intenties die we vantevoren hadden.
Je gaat niet voor niks uit elkaar tenslotte.
Eerst nog 6 maanden onder een dak. Daarna 6 maanden birdnesting. Vervolgens heel blij dat we dat konden stopzetten, gaf vooral veel spanning en gedoe. Er was gewoon echt fysieke afstand nodig.
Nu dus al 5 jaar co ouderschap en vriendschap. Samen verjaardagen en feestdagen. En soms op vakantie.
De crux zat m bij ons wel echt in het geven van ruimte aan elkaar. Want als je nog close blijft, kan het ook pijnlijk zijn. Ik was in elk geval bang mijn ex pijn te doen met een nieuwe relatie oid.
Hier zijn we inmiddels wel doorheen.
Ook belangrijk om alle oude koeien en wrok te laten in het verleden. Hier bleek toch ook wel even tijd voor nodig. Ondanks de beste intenties die we vantevoren hadden.
Je gaat niet voor niks uit elkaar tenslotte.
maandag 1 december 2025 om 22:25
We hebben gelukkig geen wrok. We hebben ook nooit echt ruzie gehad of zo. We passen gewoon niet meer bij elkaar. We hebben ook Relatietherapie gehad om wel dichter naar elkaar te komen, maar de gevoelens zijn er al heel lang niet meer. Gelukkig zien we dat beide zo.
Dit weekend hebben we de knoop doorgehakt. Ik ben voor mijzelf opgelucht, maar voor de.kinderen vind ik het heel verdrietig.
Dit weekend hebben we de knoop doorgehakt. Ik ben voor mijzelf opgelucht, maar voor de.kinderen vind ik het heel verdrietig.
maandag 1 december 2025 om 23:23
Als je nu al bezig bent met "wat als ik iemand anders tegenkom" zou ik toch echt opteren om toch zo snel mogelijk écht uit elkaar te gaan en op zoek te gaan naar elk zijn of haar eigen huisvesting.
Altijd handiger en duidelijker voor die nieuwe partner.
Die zal het toch echt niet fijn vinden dat je nog met je ex in één bed ligt.
Ofwel huur je dus ergens een kamer zodat de kinderen in het huis blijven en jullie om en om wel privacy hebben.
Als vrienden uit elkaar, blijven samenwonen, in 1 bed blijven liggen en tegelijk ook al gelijk beginnen ronddaten werkt zelden.
Altijd handiger en duidelijker voor die nieuwe partner.
Die zal het toch echt niet fijn vinden dat je nog met je ex in één bed ligt.
Ofwel huur je dus ergens een kamer zodat de kinderen in het huis blijven en jullie om en om wel privacy hebben.
Als vrienden uit elkaar, blijven samenwonen, in 1 bed blijven liggen en tegelijk ook al gelijk beginnen ronddaten werkt zelden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in