Als vrouw van 59 jaar alleen naar de kroeg?

14-08-2018 02:12 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit de goede categorie is om deze vraag te stellen?
Bij mij vandaan een kleine 10 minuten, dus om de hoek is een bruin café. Is het raar om op mijn leeftijd daar alleen naar binnen te stappen? Er zijn niet altijd vriendinnen die mee kunnen. Hebben een echtgenoot e.d.
Vroeger ging ik naar een stamcafé. Maar die bestaat niet meer. Ik kende daar veel mensen en er kwamen vaker vrouwen alleen.
Zal ik het een keer proberen?
Liefs.
Alle reacties Link kopieren
Doe waar je zin in hebt. En doe er een dansje bij. :jump:
Mijn mening is gestippeld.
Zal wel aan mij liggen, maar ik zou het eenzaam vinden.

Ik zou dus eerst een paar keer met vriendinnen / scharrel / familie gaan en zorgen dat je er contacten legt.

Je kent toevallig niemand van dat oude stamcafé die mee wil?
Alle reacties Link kopieren
Dat hoeft niets met je leeftijd te maken hebben. Ik ben een stuk jonger, maar zou het niets aan vinden. Ik ben wel een gezelligheidsdier, maar graag met mensen die ik al ken.

Als jij makkelijk een praatje maakt en je goed kunt vermaken zonder per se iemand die je kent naast je, vooral doen!

Ik heb een vriendin die daar heel goed in is. Ergens bewonder ik dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen. Leeftijd staat er los van vind ik
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
14-08-2018 03:22
Gewoon doen. Leeftijd staat er los van vind ik
Dit! Gewoon proberen. Is het niks ga je niet meer en is het wel gezellig doe je het nog eens. Veel plezier!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ook al ben je 80 waarom zou dat niet kunnen?
Ik vind het echt intense armoe en eenzaamheid.

Maar mensen die op die leeftijd nog in de kroeg hangen en ondertussen een vermogen daar brengen vind ik sowieso lege mensen. Vaak nachtraven en rokers, brrr.

Maar tuurlijk kan het. Waarom stel je jezelf op je 59e nog deze vraag?
Als het er niet leuk is, dan is de terugweg naar huis ook 10 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Nee joh! Dat is helemaal niet raar.
Gewoon doen. Je leert er zó mensen kennen, en voor je het weet heb je een nieuw stamkroegje.
Waarom niet? Ik zie echt het leeftijdsgebonden aspect niet.
Bovendien: ga een een keer kijken. Als het je niet bevalt, loop je de kroeg toch gewoon weer uit.
Perzina schreef:
14-08-2018 06:02
Ik vind het echt intense armoe en eenzaamheid.

Maar mensen die op die leeftijd nog in de kroeg hangen en ondertussen een vermogen daar brengen vind ik sowieso lege mensen. Vaak nachtraven en rokers, brrr.

Maar tuurlijk kan het. Waarom stel je jezelf op je 59e nog deze vraag?
Waarom zou dat nou weer intense armoe en eenzaamheid zijn?
Bovendien nogal wat aannames die je doet: hoe weet je bijvoorbeeld dat iemand een vermogen naar de kroeg brengt en een leeg mens is? Dat is toch iets dat ik nergens in dit topic lees. Uit een eerder topic kreeg ik trouwens ook niet bepaald de indruk dat TO rookt.
Perzina schreef:
14-08-2018 06:02
Ik vind het echt intense armoe en eenzaamheid.

Maar mensen die op die leeftijd nog in de kroeg hangen en ondertussen een vermogen daar brengen vind ik sowieso lege mensen. Vaak nachtraven en rokers, brrr.

Maar tuurlijk kan het. Waarom stel je jezelf op je 59e nog deze vraag?
Tot op welke leeftijd kunnen mensen nog met goed fatsoen naar een kroeg volgens jou?
Perzina schreef:
14-08-2018 06:02
Ik vind het echt intense armoe en eenzaamheid.

Maar mensen die op die leeftijd nog in de kroeg hangen en ondertussen een vermogen daar brengen vind ik sowieso lege mensen. Vaak nachtraven en rokers, brrr.

Maar tuurlijk kan het. Waarom stel je jezelf op je 59e nog deze vraag?
Nou, misschien omdat TO bang is voor vervelende, kortzichtige en veroordelende reacties? Ik noem maar wat, hoor :P
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
14-08-2018 07:07
Waarom zou dat nou weer intense armoe en eenzaamheid zijn?
Bovendien nogal wat aannames die je doet: hoe weet je bijvoorbeeld dat iemand een vermogen naar de kroeg brengt en een leeg mens is? Dat is toch iets dat ik nergens in dit topic lees. Uit een eerder topic kreeg ik trouwens ook niet bepaald de indruk dat TO rookt.
Stel voor dat ze dat wel doet......sjonge....
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
14-08-2018 06:02
Ik vind het echt intense armoe en eenzaamheid.

Maar mensen die op die leeftijd nog in de kroeg hangen en ondertussen een vermogen daar brengen vind ik sowieso lege mensen. Vaak nachtraven en rokers, brrr.
Rokers in de kroeg? Maar ik ben het met je eens, je kunt veel beter lekker alleen thuis gaan zitten drinken. Aldi wijn uit pak, anders is het zonde van het geld...
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf begrijp de gezelligheid van een kroeg niet, dus ik ben niet echt een kenner van kroegengezelligheid. Ik drink ook niet dus melk of tomatensap zou dan mijn consumptie zijn. :proud:

Maar als je het oprecht gezellig vindt om met aangeschoten mensen te kletsen en makkelijk contact maakt, dan zou ik dat doen. Je leeft maar één keer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Thuis gaan zitten drinken dat moet je zéker niet doen. Ga dan samen drinken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Och wat een zeurpietjes hier...
Ja, natuurlijk kan je alleen naar de kroeg! Doet mijn moeder ook, ze is inmiddels 64 en heeft daar echt leuke vriendschappen opgebouwd! Maak een praatje, ga naast iemand aan de bar staan, of begin met het personeel.
Have fun!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker gaan.
Leeftijd maakt niets uit. Zou wel proberen de eerste 2 keer ofzo samen met iemand te gaan.
Het maakt de drempel wat lager.
Het maakt vaak ook wel uit welke dag je gaat. Zondag eind van de middag zitten er bij onze buurt kroeg ook veel gezinnen. Terwijl op vrijdagavond meer de begin twintegers er zitten.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan je gewoon alleen gaan. Bestel een kop koffie, biertje, ice tea of wat dan ook. Maak een praatje met de kastelein en bezoekers. En je merkt snel genoeg of dat dit een kroeg is waar je vaker wilt komen.

Is het niets dan loop je na je drankje weer naar buiten. Is het gezellig dan bestel je nog wat.

Leeftijd heeft hier helemaal niets mee te maken. En je weet niet of dat het een gezellige kroeg is, tot dat je binnen bent geweest.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
14-08-2018 06:02
Ik vind het echt intense armoe en eenzaamheid.

Maar mensen die op die leeftijd nog in de kroeg hangen en ondertussen een vermogen daar brengen vind ik sowieso lege mensen. Vaak nachtraven en rokers, brrr.

Maar tuurlijk kan het. Waarom stel je jezelf op je 59e nog deze vraag?
Oordelen over iemand die je niet kent, dat vind ik pas intense armoe.
Evenals thuis achter de geraniums blijven plakken terwijl je zin hebt in een verzetje. Lekker gaan dus TO!
Tijdschriftenverslindster schreef:
14-08-2018 06:59
Waarom niet? Ik zie echt het leeftijdsgebonden aspect niet.
Bovendien: ga een een keer kijken. Als het je niet bevalt, loop je de kroeg toch gewoon weer uit.
Precies. Gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker gaan en kijken of t iets is voor je, aansluiten bij de vrouwenbond kan altijd nog?! 🤗
Bimzarellio...what else

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven