Alternatief voor openingsdans huwelijksfeest?

14-04-2014 16:57 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben benieuwd of jullie leuke tips hebben! Eind mei gaan mijn vriend en ik trouwen. De voorbereidingen zijn zo goed als afgerond, we zijn nu aangekomen op onze 'entree' 's avonds op ons huwelijksfeest.



Mijn vriend en ik willen allebei geen openingsdans doen. Mijn vriend houdt absoluut niet van dansen en ik vind een alternatief ook leuk. Maarja... wat is dat dan?



Het idee is nu om met het nummer 'Addicted to you' van Avicii op te komen. Op onze trouwlocatie heb je 'boven' de dansvloer een balustrade/balkon aan beide zijden. Daar willen we vanaf naar beneden komen lopen, via de trap die uitkomt op de dansvloer. Dat kan opzich wel op dat nummer van Avicii (wat langzaam steeds meer up-tempo wordt).



Maar dan staan we dus uiteindelijk beneden op de dansvloer.... en dan? Voor dit punt zoeken we dus een leuke act/actie (en dan geen gemixt liedje met verschillende dansstijlen). Hoe opent dan het feest? Moeten wij nog iets 'doen'? Niks doen is ook zo gek...



Ik heb al rondgezocht op internet, maar ik kom steeds op verschillende dansjes/dansroutines uit. En dat willen we juist niet....



Heeft iemand een leuk idee? Misschien al eens een bruiloft zonder openingsdans meegemaakt?



Let me know!



Groet, LDF
Alle reacties Link kopieren
De DJ kan het nummer langzaam wegdraaien als jullie beneden staan, dus je hoeft niet perse iets te doen onderaan de trap als je niet goed weet wat gepast is.
Alle reacties Link kopieren
De Kabouter Plop dans, de Vogeltjesdans, of de Macarena kunnen jullie toch wel?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:banaanaap schreef op 14 april 2014 @ 18:25:

Meds, ik ga dan wel niet trouwen. Maar toch. Mocht dat gebeuren. Ooit dan he.



Wil jij dan mijn weddingplenner zijn?Dat kan. Bel tegen die tijd met mijn agent.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie niet hoelahoepen op " jullie " nummer?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:coconutz schreef op 14 april 2014 @ 18:26:

De DJ kan het nummer langzaam wegdraaien als jullie beneden staan, dus je hoeft niet perse iets te doen onderaan de trap als je niet goed weet wat gepast is.Hmmm. En dan is het nog dodelijk stil ook, terwijl jullie door de hele zaal verwachtingsvol worden aangestaard..
Als je dit soort acts te moeilijk vindt, kan ik ook stand inns regelen die met de juiste make-up en kleding en bestuderen van je gedrag exact op jullie lijken. Het publiek zal geen verschil zien. ONdertussen kunnen jullie dan al onderweg zijn naar de huwelijksreisbestemming
Snel rondje op een step door de zaal; "quickstep"
Alle reacties Link kopieren
quote:Dat kan. Bel tegen die tijd met mijn agent.Dat is toch Blijfgewoonbianca? Of bedoel je de wijkagent (met snor)?
Alle reacties Link kopieren
Lmao! Kun je iets met de tips TO?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvraag, heb je ook mensen die alleen op het feest komen of is iedereen er de hele dag al bij?



Anders sta je daar een half uur tot een uur handen te schudden van mensen die alleen op het feest komen en dan? Ga je dan weer weg om dan ,al dan niet op ludieke wijze, weer binnen te komen?
quote:banaanaap schreef op 14 april 2014 @ 18:29:

[...]





Dat is toch Blijfgewoonbianca? Of bedoel je de wijkagent (met snor)?dat zijn dezelfde hè?
Alle reacties Link kopieren
Indien je niet kan dansen, is het dansje bij "Praise you" van Fatboy Slim altijd goed http://youtu.be/ruAi4VBoBSM





Of je dimt de lichten en knalt de muziek aan. Spot op de discobal en klaar!
Alle reacties Link kopieren
Heb je een sluier? Want een vuurspuw act doet het vaak ook goed.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Aaah, dat verklaart een boel!
het ligt natuurlijk wel aan het gezelschap, maar is sleutels wisselen een optie?
Alle reacties Link kopieren
http://www.youtube.com/watch?v=XHEFbX81XWQ



Zo moeilijk is het niet, om één, twee danspasjes te leren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je je jurk over je hoofd gooit, voorover buigt over de trapleuning en je keihard anaal laat nemen is het ijs ook wel gebroken voor die avond.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
waarom nou weer zo plat?

Jullie kunnen je ook laten bodypainten door het publiek en dan op je buik over de witte gietvloer die is ingesmeerd met groene zeep
Levend bowlen zeg maar
Alle reacties Link kopieren
De dj zei wat en toen begonnen wij met de polonaise.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Loop naar beneden met allebei een mandje met aanstekers. Deel die uit en laat de DJ " You'll never walk alone " draaien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 april 2014 @ 18:08:

mja mja mja ik zie wat je bedoelt.



Wat tegenwoordig helemaal in is, is een variété act.



Bijvoorbeeld:

Avici - fade out; instarten: Waldolalal LUV.



Jullie lopen naar beneden, hij staat al onderaan en vangt jouw op, ondertussen scheurt hij de (geprepareerde) bruidsjurk van je lijf en onthuld een glitterbadpak.



Jij reikt hem een glitterhoed aan en een toverstaf.



Jullie CMeester rijdt een kist op.

Jij draait de kist rond om te laten zien dat hij niet aan touwtjes zit.



Instarten rookmachine: Muziek: iets mysterieus



Hij klapt de kist open en jij gaat erin liggen, uiteraard hoofd, voeten en handen blijven zichbaar.



Hij gaat stap - stap- spagaathsprong de coulissen in en komt op met een kettingzaag

Muziek; Born to be wild



Jij gilt en hij zaagt de kist door. Publiek is extatisch. Hij rijdt de twee helften met jou naar beide zijden van de zaal. Veel rook en snoeiende gitaren. Het wordt donker en ineens een enorme knal. De beide kisten zijn weg en jij staat weer bovenop het balkon Terwijl je naar beneden loopt worden 300 witte duiven vrijgelaten (wel een plastic kapje op je hoofd vanwege de schijt)



Muziek om af te sluiten: Only Love van Nana MouskouriHahaha tranen van het lachen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips!



Het grootste gedeelte van de mensen is alleen 's avonds aanwezig. En wij gaan niet op een rijtje staan en handjes schudden. Mensen kunnen gedurende de avond naar ons toekomen, wij zullen gewoon rondlopen etc.



Het idee van het lint doorknippen vind ik wel leuk! En ja, ik heb wel een hele lange sleep.....



Mensen uit de zaal halen om mee te dansen is ook wel een idee. We kunnen met de dj afspreken dat hij gewoon doorgaat met leuke plaatjes draaien.
Alle reacties Link kopieren
Zakdoekje leggen?
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij kwam 'opdansen'/springen samen met haar broer&zus en haar lief met zijn zus op 'I got a feeling' (ja, van.......ik kom er even niet op), dit was meteen feest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven