Apart gevoel bij collega

27-02-2021 09:13 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al bijna 2 jaar geleden een collega en sinds de laatste weken doet hij iets anders. Geïntresseerder, meer vertrouwen etc. Maar de vorige week zag ik hem tijdens een gesprek paar keer naar mijn borsten kijken. Dit zag ik hem nooit eerder zo doen. Nu lijkt het alsof het hem niet boeit dat ik het zie. Het aparte is dat hij daarvoor een keer over vrouwen had en zei zich erg goed te kunnen inhouden om naar vrouwelijke vormen te kijken en daar erg goed in is. Waarom dan bij mij kijken??

Owja ik heb wel gehoord dat de collega waarmee hij omgaat mij heel knap vind. Misschien heeft dat ermee te maken? Maar is dat een reden om zo te doen Is het een teken van disrespect?

Mijn vraag is eigenlijk waarom zou een man zo doen. Met welke reden?
alitta wijzigde dit bericht op 27-02-2021 09:22
20.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vraag het hem.
Honey, you should see me in a crown
Gelijk op z’n plek zetten zo’n collega. Echt niet ok op de werkvloer, wat een engerd.
Alle reacties Link kopieren
Tja weten wij veel. Misschien ziet hij je zitten? Misschien hangen je borsten uit je shirt? Misschien zit hij in een geile bui?

Als het irritant is dan zeg je er iets van en als je het leuk vindt dan ga je samen iets drinken.
Alle reacties Link kopieren
Bah! Wat vervelend. Aankaarten bij een vertrouwenspersoon oid!?
Alle reacties Link kopieren
Of vind je het niet vervelend?
Alle reacties Link kopieren
Sch0rpioen schreef:
27-02-2021 09:17
Of vind je het niet vervelend?
Ja, ik vind het denigrerend.
Alle reacties Link kopieren
Beetje vulgair type, niet druk over maken op je vrije dag joh. Tenzij je tips wilt om terug te flirten of hem te laten stoppen met zijn gekwijl, dat is mij niet duidelijk uit je vraag.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil je! Hij is verliefd op je!
"Het aparte is dat hij daarvoor een keer over vrouwen had en zei zich erg goed te kunnen inhouden om naar vrouwelijke vormen te kijken en daar erg goed in is. "

Wat is dat voor raar gesprek op je werk?
Blijkbaar is hij er toch niet zo goed in.

Volgende keer direct afkappen, He Sjaak, ik ben hierboven. Dank je.
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
27-02-2021 09:19
Ja, ik vind het denigrerend.
Gewoon wat van zeggen hoor!
Alle reacties Link kopieren
.
alitta wijzigde dit bericht op 27-02-2021 09:23
99.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
27-02-2021 09:19
Beetje vulgair type, niet druk over maken op je vrije dag joh. Tenzij je tips wilt om terug te flirten of hem te laten stoppen met zijn gekwijl, dat is mij niet duidelijk uit je vraag.
Mijn vraag is waar is hij mee bezig?
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
27-02-2021 09:20
Ik heb wel een ok/goed figuur. Slank met vrouwelijke vormen. Misschien is het beter om wijdere kleding te dragen. Kan het zijn dat mannen denken dat je wil dat ze kijken als je kleding aantrekt die silhouette meer laat zien?
Zolang je geen diep decolleté hebt, zouden ze dat niet mogen denken.
Alle reacties Link kopieren
‘Mijn neus zit 30 cm hoger, ik heb liever dat je daarnaar kijkt want dan hoor je misschien wat ik zeg’.

En als je hem leuk vindt, vraag je hem daarna waarom. Is het de engerd die hij nu lijkt te zijn, dan negeer je hem daarna.
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
27-02-2021 09:20
Ik heb wel een ok/goed figuur. Slank met vrouwelijke vormen. Misschien is het beter om wijdere kleding te dragen. Kan het zijn dat mannen denken dat je wil dat ze kijken als je kleding aantrekt die silhouette meer laat zien?
Ben jij 14 ofzo?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet zeggen: staar niet zo.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
.
Wat maakt het uit waarom hij het doet? Als jij het niet oké vindt, dan moet je daar naar handelen. Als je het wel oké vindt en het gewoon wil weten, dan vraag je het hem.
Alle reacties Link kopieren
Hallo mijn ogen zitten hier! Zeg ik dan in zo'n geval.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je, je komt erg kinderlijk en wereldvreemd over.

De gesprekken die jullie op t werk voeren zijn ook erg raar. Sowieso is het een rare snuiter als hij van zichzelf vind dat hij zich goed kan inhouden naar vrouwelijk vormen te kijken.

Jouw vraag : waar is hij mee bezig is ook wat overdreven. Hij is nergens mee bezig. Hij kijkt blijkbaar naar je borsten.. dus zeg er wat van als het je irriteert.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
27-02-2021 09:29
Hoe oud ben je, je komt erg kinderlijk en wereldvreemd over.

De gesprekken die jullie op t werk voeren zijn ook erg raar. Sowieso is het een rare snuiter als hij van zichzelf vind dat hij zich goed kan inhouden naar vrouwelijk vormen te kijken.

Jouw vraag : waar is hij mee bezig is ook wat overdreven. Hij is nergens mee bezig. Hij kijkt blijkbaar naar je borsten.. dus zeg er wat van als het je irriteert.
Waarom kom ik kinderlijk en wereldvreemd over?
Oh je gaat nu posts wissen? Stom zeg.

Blijkbaar link je zijn gedrag aan jouw kledingkeuze en ga je er maar van uit dat mannen iets van 2 hersencellen hebben waardoor ze niet zelfstandig kunnen nadenken, maar gewoon echt moeten kijken als jij een topje (of wat dan ook) aan hebt.

Misschien even iets meer verantwoordelijkheid nemen voor wat je zelf gewenst gedrag vindt van anderen naar jou toe. In dit geval is het een collega die ongewenst en grensoverschrijdend gedrag vertoont. Als dit bij mij zou gebeuren, dan heeft die collega acuut een groot probleem. Maar ik heb er dan ook geen problemen mee om iemand direct, ook al is het in aanwezigheid van anderen, aan te spreken op zijn gedrag. Ik heb er ook geen problemen mee om dit soort gedrag met mijn leidinggevende, vertrouwenspersoon of met HR op te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom een verklaring zoeken voor alles?
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
27-02-2021 09:21
Mijn vraag is waar is hij mee bezig?
Dat maakt toch niet uit. Je vraagt richt zich op hem en zijn gedrag maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om jou. En over hoe zijn gedrag op jou overkomt. Dáár wil ik graag met je over praten. Dat jouw gevoel hier de maatstaf is. Niet hoe hij het bedoelt.

Het voelt vreemd en respectloos, heb ik tot nu toe gelezen. Dat kun je hem in zijn gezicht zeggen, zeker op de werkvloer.

Wil je tips hoe dat aan te pakken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven