Apart gevoel bij collega

27-02-2021 09:13 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al bijna 2 jaar geleden een collega en sinds de laatste weken doet hij iets anders. Geïntresseerder, meer vertrouwen etc. Maar de vorige week zag ik hem tijdens een gesprek paar keer naar mijn borsten kijken. Dit zag ik hem nooit eerder zo doen. Nu lijkt het alsof het hem niet boeit dat ik het zie. Het aparte is dat hij daarvoor een keer over vrouwen had en zei zich erg goed te kunnen inhouden om naar vrouwelijke vormen te kijken en daar erg goed in is. Waarom dan bij mij kijken??

Owja ik heb wel gehoord dat de collega waarmee hij omgaat mij heel knap vind. Misschien heeft dat ermee te maken? Maar is dat een reden om zo te doen Is het een teken van disrespect?

Mijn vraag is eigenlijk waarom zou een man zo doen. Met welke reden?
alitta wijzigde dit bericht op 27-02-2021 09:22
20.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
27-02-2021 09:30
Waarom kom ik kinderlijk en wereldvreemd over?
Loep jezelf eens anders.

En je wist je posts, dat is toch wel het toppunt van kinderachtig gedrag.
eurus wijzigde dit bericht op 27-02-2021 09:33
20.66% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown
Alitta schreef:
27-02-2021 09:30
Waarom kom ik kinderlijk en wereldvreemd over?

onder andere door wat er stond in de door jou gewiste opmerkingen. En de vraagstelling in de OP. Waarom...? Wat maakt dat jij denkt dat iemand hier de motieven van dit heerschap weet? Misschien heb je steeds een vlek op je kleding, is hij verliefd op je, wil hij je ongemakkelijk laten voelen, en zo kan ik nog heel veel redenen opnoemen hoor. Maar je mag ook gewoon beslissen dat het waarom niet belangrijk is en dat hij gewoon hufterig gedrag vertoond.
Eurus schreef:
27-02-2021 09:32
Loep jezelf eens anders.

En je wist je posts, dat is toch wel het toppunt van kinderachtig gedrag.

Altijd handig dat mijn mede forummers graag quoten ;-)
GenieInABottle schreef:
27-02-2021 09:33
onder andere door wat er stond in de door jou gewiste opmerkingen. En de vraagstelling in de OP. Waarom...? Wat maakt dat jij denkt dat iemand hier de motieven van dit heerschap weet? Misschien heb je steeds een vlek op je kleding, is hij verliefd op je, wil hij je ongemakkelijk laten voelen, en zo kan ik nog heel veel redenen opnoemen hoor. Maar je mag ook gewoon beslissen dat het waarom niet belangrijk is en dat hij gewoon hufterig gedrag vertoond.
Naar vrouwen kijken is tegenwoordig ook al hufterig?
PiperAlpha87 schreef:
27-02-2021 09:35
Naar vrouwen kijken is tegenwoordig ook al hufterig?

Nee hoor, kijken naar vrouwen is niet hufterig. Staren naar borsten en naar borsten blijven kijken terwijl je met de eraanvastzittende dame in gesprek bent wel. Dat is ongewenst gedrag, zeker op de werkvloer (tenzij je in een soap speelt en dit een onderdeel van je rol is, of vergelijkbaar).
GenieInABottle schreef:
27-02-2021 09:38
Nee hoor, kijken naar vrouwen is niet hufterig. Staren naar borsten en naar borsten blijven kijken terwijl je met de eraanvastzittende dame in gesprek bent wel. Dat is ongewenst gedrag, zeker op de werkvloer (tenzij je in een soap speelt en dit een onderdeel van je rol is, of vergelijkbaar).
Ja maar dat haal ik niet uit de OP, ik lees dat hij tijdens een gesprek een paar keer keek maar niet dat hij kwijlend in haar truitje probeerde te gluren. We houden nou eenmaal van kijken.
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
27-02-2021 09:35
Naar vrouwen kijken is tegenwoordig ook al hufterig?
Gut, een man die zich deze maand aangemeld is en het is nog een alpha ook.
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden de andere vrouwen op de werkvloer van zijn gedrag? Of ben jij de enige die dit opmerkt?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
27-02-2021 09:21
Mijn vraag is waar is hij mee bezig?
Simpel. Naar je tieten kijken.
Gewoon zwaaien naar hem en zeggen “hallo! Mijn ogen zitten hier hoor” en dan naar je ogen wijzen. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
27-02-2021 09:35
Naar vrouwen kijken is tegenwoordig ook al hufterig?
Naar een vrouw kijken als geheel niet. Naar tieten staren wel. Zeker als het een zakelijke omgeving als je werk is. Daar dien je niet dit soort zaken te doen maar je aan de zakelijke omgangsvormen te houden. Heel ingewikkeld is het allemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Ehm... waarom wis je sommige posts?
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
27-02-2021 09:41
Ja maar dat haal ik niet uit de OP, ik lees dat hij tijdens een gesprek een paar keer keek maar niet dat hij kwijlend in haar truitje probeerde te gluren. We houden nou eenmaal van kijken.
Oh dat zal best. Komt wellicht als een verrassing, maar zakelijk gezien ‘houden wij er daarentegen gewoon niet zo van”. We zijn er om ons werk te doen. Niet ter vermaak van de aanwezige mannen.
PiperAlpha87 schreef:
27-02-2021 09:41
Ja maar dat haal ik niet uit de OP, ik lees dat hij tijdens een gesprek een paar keer keek maar niet dat hij kwijlend in haar truitje probeerde te gluren. We houden nou eenmaal van kijken.
En daarbij (op een ander moment) zeggen “dat je je heel goed kan inhouden om naar vrouwelijke vormen te kijken”, dat maakt het onrespectvol. Als vrouw voel je je dan een object, niet passend in een werkomgeving.
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
27-02-2021 09:41
Ja maar dat haal ik niet uit de OP, ik lees dat hij tijdens een gesprek een paar keer keek maar niet dat hij kwijlend in haar truitje probeerde te gluren. We houden nou eenmaal van kijken.
We? Ben jij koninklijk meervoud? “Zo ben jij nu eenmaal” is wel het ultieme zwaktebod, alsof je niet van plan bent om iets te doen aan gedrag dat een ander stoort.

Niet iedereen houdt ervan om bekeken te worden, ook niet ‘een paar keer’. Dat klinkt alsof je het wilt bagatelliseren.

Je gaat ook voorbij aan hoe het op haar overkomt.
Alle reacties Link kopieren
B1loemetje schreef:
27-02-2021 09:54
En daarbij (op een ander moment) zeggen “dat je je heel goed kan inhouden om naar vrouwelijke vormen te kijken”, dat maakt het onrespectvol. Als vrouw voel je je dan een object, niet passend in een werkomgeving.
Nou inderdaad. Zoiets zeggen op de werkvloer tegen een vrouw, uit welke lang voorbijgegane eeuw kom je dan? Die zou zeker een “man doe even normaal!” krijgen op zijn minst. Het geeft juist aan dat hij er wel heel erg mee bezig is.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
27-02-2021 09:56
We? Ben jij koninklijk meervoud? “Zo ben jij nu eenmaal” is wel het ultieme zwaktebod, alsof je niet van plan bent om iets te doen aan gedrag dat een ander stoort.

Niet iedereen houdt ervan om bekeken te worden, ook niet ‘een paar keer’. Dat klinkt alsof je het wilt bagatelliseren.

Je gaat ook voorbij aan hoe het op haar overkomt.
Ik voel me er klote onder. Alsof ik het verdien om zo respectloos behandeld te worden en dat hij het bij andere vrouwen niet durft. Dat vind ik het ergste, dat hij mij dus als zwak ziet en dat durft.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Alitta schreef:
27-02-2021 09:59
Ik voel me er klote onder. Alsof ik het verdien om zo respectloos behandeld te worden en dat hij het bij andere vrouwen niet durft. Dat vind ik het ergste, dat hij mij dus als zwak ziet en dat durft.
Maar wat maakt dat je dit niet bespreekt met hem? Maakt toch niet uit wat er achter zit, JIJ voelt je niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je gesprekken over kijken naar vrouwen met hem op je werk? Dat vind ik een gesprek voor op school, niet in een professionele omgeving.
Daarnaast schatten mannen zichzelf vaak verkeerd in. Ze denken dat ze niet of subtiel kijken, maar in de praktijk is dat gewoon onzin..

Helemaal eens met anderen hier dat je er gewoon iets van moet zeggen en dat je kleding er niets mee te maken zou moeten hebben. Dat gezegd hebbende: een diep decolleté en volle borsten trekken de aandacht. Het zijn blikvangers. Als ik een vrouw tegenkom met zo'n outfit dan merk ik dat mijn ogen sneller die kant opgaan.
Alle reacties Link kopieren
B1loemetje schreef:
27-02-2021 10:09
Maar wat maakt dat je dit niet bespreekt met hem? Maakt toch niet uit wat er achter zit, JIJ voelt je niet fijn.
Het is uitgesloten dat ik dit ga bespreken. Dat ga ik niet doen
Alle reacties Link kopieren
Nena1996 schreef:
27-02-2021 10:04
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Oud genoeg.
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
27-02-2021 10:11
Waarom heb je gesprekken over kijken naar vrouwen met hem op je werk? Dat vind ik een gesprek voor op school, niet in een professionele omgeving.
Daarnaast schatten mannen zichzelf vaak verkeerd in. Ze denken dat ze niet of subtiel kijken, maar in de praktijk is dat gewoon onzin..

Helemaal eens met anderen hier dat je er gewoon iets van moet zeggen en dat je kleding er niets mee te maken zou moeten hebben. Dat gezegd hebbende: een diep decolleté en volle borsten trekken de aandacht. Het zijn blikvangers. Als ik een vrouw tegenkom met zo'n outfit dan merk ik dat mijn ogen sneller die kant opgaan.
Het gesprek ging die kant op. Hij begon erover, ik stond er alleen bij.

Verder heb ik nooit een diepe inkijk. Wel een slanke taille met ja voorgevel. Maar ik merk dat mannen er vaker naar kijken, zelfs vrouwen soms.
Misschien gaat het wel per ongeluk
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
27-02-2021 09:59
Ik voel me er klote onder. Alsof ik het verdien om zo respectloos behandeld te worden en dat hij het bij andere vrouwen niet durft. Dat vind ik het ergste, dat hij mij dus als zwak ziet en dat durft.
Dit is dus zijn doel, dat jij je gaat je afvragen of jij iets fout doet. Heeft niets te maken met aantrekkingskracht/iemand leuk vinden of per abuis dwalende ogen, het heeft te maken met macht willen uitoefenen over een ander. Het is een hufter dus. En hij zal niet stoppen als jij geen grens aangeeft en dat is lastig en geeft jou een zeer ongemakkelijk gevoel. Hij gaat er vanuit dat dit gevoel jou zal weerhouden op te treden. Nogmaals een hufter dus.
Alle reacties Link kopieren
En ga je aub niet verhullend kleden zeg, omdat hij niet met het fenomeen borsten om kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Whateffa schreef:
27-02-2021 10:15
Dit is dus zijn doel, dat jij je gaat je afvragen of jij iets fout doet. Heeft niets te maken met aantrekkingskracht/iemand leuk vinden of per abuis dwalende ogen, het heeft te maken met macht willen uitoefenen over een ander. Het is een hufter dus. En hij zal niet stoppen als jij geen grens aangeeft en dat is lastig en geeft jou een zeer ongemakkelijk gevoel. Hij gaat er vanuit dat dit gevoel jou zal weerhouden op te treden. Nogmaals een hufter dus.
Zo een gevoel kreeg ik er ook van. Maar ik ben benieuwd wat hij aan dat machtsgevoel heeft. Is dat iets fijns voor sommigen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven