Apart gevoel bij collega

27-02-2021 09:13 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al bijna 2 jaar geleden een collega en sinds de laatste weken doet hij iets anders. Geïntresseerder, meer vertrouwen etc. Maar de vorige week zag ik hem tijdens een gesprek paar keer naar mijn borsten kijken. Dit zag ik hem nooit eerder zo doen. Nu lijkt het alsof het hem niet boeit dat ik het zie. Het aparte is dat hij daarvoor een keer over vrouwen had en zei zich erg goed te kunnen inhouden om naar vrouwelijke vormen te kijken en daar erg goed in is. Waarom dan bij mij kijken??

Owja ik heb wel gehoord dat de collega waarmee hij omgaat mij heel knap vind. Misschien heeft dat ermee te maken? Maar is dat een reden om zo te doen Is het een teken van disrespect?

Mijn vraag is eigenlijk waarom zou een man zo doen. Met welke reden?
alitta wijzigde dit bericht op 27-02-2021 09:22
20.55% gewijzigd
Ooit had ik ook zo’n collega, als hij met een vrouw in gesprek was, stonden zijn ogen ook gericht op borsthoogte. Denk niet eens dat dat bewust was of dat hij het echt zelf in de gaten had.

Op een gegeven moment was ik het zat en zei ik hem “ze praten echt niet terug hoor”, hij heeft nooit meer een woord met me gesproken, opgelost!

TO, als je het vervelend vindt, dan zeg je er wat van. Wat heeft het voor nut om te weten waarom hij het doet, niks toch?
Alitta schreef:
27-02-2021 10:12
Het is uitgesloten dat ik dit ga bespreken. Dat ga ik niet doen
Oke, klaar dus. Dan blijft het zo. Ben nog wel benieuwd naar de reden hiervoor, maar dat zul je wel niet gaan zeggen.

Ik ben weg hier, krijg er een dubbel gevoel van, zeker nu je ook weer benadrukt dat je “volle borsten en een slanke taille hebt”. Je geeft hier (ook?) dubbele signalen.
Sch0rpioen schreef:
27-02-2021 09:17
Bah! Wat vervelend. Aankaarten bij een vertrouwenspersoon oid!?


Serieus?
Alle reacties Link kopieren
Whateffa schreef:
27-02-2021 10:15
Dit is dus zijn doel, dat jij je gaat je afvragen of jij iets fout doet. Heeft niets te maken met aantrekkingskracht/iemand leuk vinden of per abuis dwalende ogen, het heeft te maken met macht willen uitoefenen over een ander. Het is een hufter dus. En hij zal niet stoppen als jij geen grens aangeeft en dat is lastig en geeft jou een zeer ongemakkelijk gevoel. Hij gaat er vanuit dat dit gevoel jou zal weerhouden op te treden. Nogmaals een hufter dus.
En verder ga ik hem zoveel mogelijk negeren, uit de weg gaan. Als iemand me een zo een nare gevoel geeft, klopt er gewoon iets niet.
Alle reacties Link kopieren
Als ik alle mannen op mn werk die stiekum kijken moest vermijden kon ik beter thuisblijven :rofl:

De gene die opzichtig kijken weet ik inmiddels wel een gevatte opmerking of veel betekenende blik toe te werpen.
Sommige kunnen er ook echt niets aan doen, daar dwaalt soms een oog af. Ik vind t wel grappig en ga rustig door met mn werk.
Ik word er niet minder door geschap want de meeste kennen me inmiddels wel.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
27-02-2021 10:22
Zo een gevoel kreeg ik er ook van. Maar ik ben benieuwd wat hij aan dat machtsgevoel heeft. Is dat iets fijns voor sommigen?

Wat maakt het uit? Jij vindt dat hij naar je borsten kijkt, je vindt dat vervelend en wil er niks van zeggen. Je ontloopt hem. Meer opties zijn er niet echt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Volgens mij heb ik dit onderwerp vaker voorbij zien komen met deze schrijfstijl
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
27-02-2021 09:59
Ik voel me er klote onder. Alsof ik het verdien om zo respectloos behandeld te worden en dat hij het bij andere vrouwen niet durft. Dat vind ik het ergste, dat hij mij dus als zwak ziet en dat durft.
Niemand verdient het om respectloos behandeld te worden, ook jij niet. Ik kan me voorstellen dat als je in het verleden hebt geleerd dat je uitspreken niet helpt, je daartoe nu minder geneigd bent. Maar opstaan en weglopen kan altijd. Altijd. Je verdient het om je prettig te voelen op de werkvloer.
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
27-02-2021 09:59
Ik voel me er klote onder. Alsof ik het verdien om zo respectloos behandeld te worden en dat hij het bij andere vrouwen niet durft. Dat vind ik het ergste, dat hij mij dus als zwak ziet en dat durft.
Dit vind ik absoluut niet rijmen met wat je verder zegt, dat het absoluut uitgesloten is dat je er iets van gaat zeggen.
Je vindt het erg omdat je concludeert dat hij je als zwak ziet. Nou, pak je kracht en zeg er wat van! Probleem opgelost, jij voelt je weer sterk en hij zal het waarschijnlijk niet meer doen.
Waarom is het zo uitgesloten dat je er wat van gaat zeggen? Dat vind ik echt heel raar, zeker als het je zo dwars zit dat je je er zelfs zwak door voelt.
Pak je kracht terug dan.
Alle reacties Link kopieren
Oh en laat je niet door types als PiperAlpha aanpraten dat het heel normaal gedrag is.
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
27-02-2021 10:24
En verder ga ik hem zoveel mogelijk negeren, uit de weg gaan. Als iemand me een zo een nare gevoel geeft, klopt er gewoon iets niet.
Je moet je niet zo opstellen als de geslagen hond.
Ik begrijp niet dat je je zo aanpast aan zijn gedrag. Hij stelt zich ongepast op he?
Als je aangezien wilt worden voor een volwassen collega, dan zeg je gewoon dat je het onprettig vindt dat hij naar beneden staart tijdens een gesprek.
Ik vind het juist zwak als mensen zich gedragen naar andermans grillen.
Jufjoke schreef:
27-02-2021 10:58
Oh en laat je niet door types als PiperAlpha aanpraten dat het heel normaal gedrag is.
Waar zeg ik dat?
PiperAlpha87 schreef:
27-02-2021 11:02
Waar zeg ik dat?
Je reactie van 9:35 en van 9:41
Alsof vrouwen het maar moeten accepteren dat collega’s naar borsten kijken omdat mannen “nou eenmaal graag kijken”
Hou je ogen gewoon waar ze horen.
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
27-02-2021 11:02
Waar zeg ik dat?
Misschien is dat een probleem. Het feit dat je iets niet letterlijk zegt, betekent nog niet dat je toch de indruk kunt wekken. Lees je post eens terug. Het valt toch echt niet te ontkennen dat je de indruk wekt dat dit vrij normaal mannelijk gedrag is. Dat je het niet letterlijk schrijft, doet daar niets aan af.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
27-02-2021 10:46
Volgens mij heb ik dit onderwerp vaker voorbij zien komen met deze schrijfstijl
Dat idee heb ik ook.

Ik vind t trouwens tergend irritant dat er vrouwen zijn die dit gedrag niet direct rechtzetten maar aan zichzelf gaan twijfelen hierdoor.
Kijk dat je een keer een toevallige blik werpt op een goed gevormde collega vind ik begrijpelijk. Je bent maar een mens. Ik zie ook wel dat sommige mannen op mijn werk hun best doen in de sportschool.
Maar geef weerwoord aan die stomme staarder, kwijlende kneusjes en andere aso's.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Mannen kijken graag naar borsten.
Alle reacties Link kopieren
FransjeG schreef:
27-02-2021 11:20
Mannen kijken graag naar borsten.
Dat zal best. Dat neemt niet weg dat het uiterst onprofessioneel en ongepast gedrag is op de werkvloer.
Apatura schreef:
27-02-2021 11:12
Dat idee heb ik ook.

Ik vind t trouwens tergend irritant dat er vrouwen zijn die dit gedrag niet direct rechtzetten maar aan zichzelf gaan twijfelen hierdoor.
Kijk dat je een keer een toevallige blik werpt op een goed gevormde collega vind ik begrijpelijk. Je bent maar een mens. Ik zie ook wel dat sommige mannen op mijn werk hun best doen in de sportschool.
Maar geef weerwoord aan die stomme staarder, kwijlende kneusjes en andere aso's.
Ja laten we idd die vrouwen het probleem maken, die dichtklappen en altijd geleerd hebben dat ongewenste aandacht hun eigen schuld wel zal zijn. Laten we die verantwoordelijk maken voor het stoppen van dit gedrag.

Die mannen kunnen blijkbaar niet anders
PiperAlpha87 schreef:
27-02-2021 09:41
Ja maar dat haal ik niet uit de OP, ik lees dat hij tijdens een gesprek een paar keer keek maar niet dat hij kwijlend in haar truitje probeerde te gluren. We houden nou eenmaal van kijken.
Dan kijk je maar naar iets anders. Niet jouw tieten, dus indien niet gewenst staat je maar naar de muur ofzo als je zo van staren houdt
Alle reacties Link kopieren
FransjeG schreef:
27-02-2021 11:20
Mannen kijken graag naar borsten.
En dan vooral nadat ze eerst verkondigd hebben dat niet te doen (zie OP) Klinkt als een klein kind dat roept dat het eten zo lekker is, terwijl je al aan hem kunt zien dat hij het echt niet lekker vindt en het wil laten staan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
FransjeG schreef:
27-02-2021 11:20
Mannen kijken graag naar borsten.
Nou en? Als de ander dat ongemakkelijk vindt doe je het niet. En als je je niet kan voorstellen dat je je daar ongemakkelijk bij voelt: stel je een extreem homoseksuele collega voor die elke keer als ie naar je praat richting je kruis kijkt. Die tijdens gesprekken naar je kruis afdwaalt en in gesprekken met anderen die jij kunt horen benoemt dat hij graag naar billen en kruizen kijkt maar zich vaak moet inhouden. En dat je voelt dat elke keer dat je naar het koffieapparaat loopt hij naar je kont staart en snel wegkijkt als je omkijkt of erger nog even waarderend lacht.

En dat week in, week uit. Terwijl jij gewoon je werk wilt doen en niet eens op hem valt, sterker nog het idee van seks met hem maakt je misselijk.

Maar hij kijkt gewoon graag....

Vul bij homoseksuele man eventueel vrouw van 86 met kunstgebit of iets anders wat je totaal niet aantrekkelijk vindt in
Vreemd topic.
Maar goed. Loerende mensen zijn eikels m/v. Niet de schuld van de beloerde.
Alle reacties Link kopieren
TO, heel jammer dat je er niets van zegt. Zo houd je het dus in stand. Als niemand hem terecht wijst zal hij nooit weten dat hij fout bezig is. Dus wees de sterke vrouw die je kunt zijn en zeg de volgende keer dat het gebeurt dat je het niet prettig vindt.
Zo geef je hem teveel macht, want jij druipt af.
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
27-02-2021 10:12
Oud genoeg.
Nu is de vraag waarom wil je niet zeggen hoe oud je bent?
Dat vind ik dan weer interessant.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, de vraag was: wat is de reden.
Die heb je zelf al beantwoord in de TO toch?
ik heb wel gehoord dat de collega waarmee hij omgaat mij heel knap vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven