Apart gevoel bij collega

27-02-2021 09:13 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al bijna 2 jaar geleden een collega en sinds de laatste weken doet hij iets anders. Geïntresseerder, meer vertrouwen etc. Maar de vorige week zag ik hem tijdens een gesprek paar keer naar mijn borsten kijken. Dit zag ik hem nooit eerder zo doen. Nu lijkt het alsof het hem niet boeit dat ik het zie. Het aparte is dat hij daarvoor een keer over vrouwen had en zei zich erg goed te kunnen inhouden om naar vrouwelijke vormen te kijken en daar erg goed in is. Waarom dan bij mij kijken??

Owja ik heb wel gehoord dat de collega waarmee hij omgaat mij heel knap vind. Misschien heeft dat ermee te maken? Maar is dat een reden om zo te doen Is het een teken van disrespect?

Mijn vraag is eigenlijk waarom zou een man zo doen. Met welke reden?
alitta wijzigde dit bericht op 27-02-2021 09:22
20.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iemand die loert weet echt wel dat hij/zij fout bezig is.
En iemand die loert en zegt dat hij/zij gewoon graag kijkt weet heus van zichzelf dat hij/zij is afgegleden tot niveau treurig.

Je kunt er iets van zeggen. En als je dat niet wil is het mijn advies om niet beschaamd/ongemakkelijk te reageren, maar met de walging en het medelijden dat past bij niveau treurig.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Thordïs schreef:
27-02-2021 11:28
Ja laten we idd die vrouwen het probleem maken, die dichtklappen en altijd geleerd hebben dat ongewenste aandacht hun eigen schuld wel zal zijn. Laten we die verantwoordelijk maken voor het stoppen van dit gedrag.

Die mannen kunnen blijkbaar niet anders
Dat ligt eraan wat je hier als "probleem dat opgelost moet worden" ziet. Zij is niet degene die zijn gedrag gaat veranderen. Daar is zij ook niet verantwoordelijk voor.

Haar eigen probleem 'er gebeurt iets waar ik me ongemakkelijk bij voel' dat is inderdaad aan haar om op te lossen. En dat is ook haar verantwoordelijkheid. Je eigen weerbaarheid is toch echt een onderdeel van jezelf en niet van de ander. Verwachten dat een ander de situatie voor je oplost werkt zelden.
Dus nee, ze kan het gedrag niet stoppen, en ja, ze kan zichzelf wel mondiger maken en dit gedrag naar haar toe afkappen.

Maar aangezien ze er niets mee gaat doen, blijft haar probleem in stand. Moet je maar zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
27-02-2021 10:24
Ooit had ik ook zo’n collega, als hij met een vrouw in gesprek was, stonden zijn ogen ook gericht op borsthoogte. Denk niet eens dat dat bewust was of dat hij het echt zelf in de gaten had.

Op een gegeven moment was ik het zat en zei ik hem “ze praten echt niet terug hoor”, hij heeft nooit meer een woord met me gesproken, opgelost!
:HA: Haha, deze ga ik onthouden! Briljant!
Begrijp ik nou goed dat je vraag is waarom mannen naar borsten kijken?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
RikM schreef:
27-02-2021 13:18
Begrijp ik nou goed dat je vraag is waarom mannen naar borsten kijken?
:HA:

sorry :hihi: :daisy:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
27-02-2021 09:59
Ik voel me er klote onder. Alsof ik het verdien om zo respectloos behandeld te worden en dat hij het bij andere vrouwen niet durft. Dat vind ik het ergste, dat hij mij dus als zwak ziet en dat durft.
Joh, stel je niet aan.
Je maakt het erger dan het is.
Gewoon tegen hem zeggen dat hij niet zo moet gluren
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alitta schreef:
27-02-2021 09:13

Owja ik heb wel gehoord dat de collega waarmee hij omgaat mij heel knap vind. Misschien heeft dat ermee te maken?

Dus:
de collega van de borstenkijker vindt jou knap en DAT is de reden waarom hij (de borstenkijker) naar jou begint te gluren?

Is het raar dat ik die redenering niet kan volgen?
Alle reacties Link kopieren
Het is wel een dolle boel, dat werken bij McDonald's
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
27-02-2021 13:47
Joh, stel je niet aan.
Je maakt het erger dan het is.
Gewoon tegen hem zeggen dat hij niet zo moet gluren
Nou dit.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
27-02-2021 14:31
Het is wel een dolle boel, dat werken bij McDonald's
Ik weet dat veel mensen me hier als dom en kinderlijk zien, maar ik heb onder andere het gymnasium afgemaakt en dat zonder veel studeren en nooit huiswerk maken. Dus graag niet zo snel oordelen.
Alle reacties Link kopieren
“Ik krijg een heel apart gevoel vanbinnen” tralalalaa.
Sorry, heb dat liedje ineens in mijn hoofd.

TO, welkom in de grote boze mensen wereld: dit gaat je wel vaker overkomen, zeker met zo’n slanke taille en grote borsten. Of hoe had je jezelf nu omschreven? :daisy:
Als je er niet van gediend bent zeg je er wat van, negeert hem, of zoekt een andere afdeling. Maar daar zullen ook weer mannen (en vrouwen) zijn die er naar kijken dus zo is de cirkel weer rond.
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
27-02-2021 14:41
Ik weet dat veel mensen me hier als dom en kinderlijk zien, maar ik heb onder andere het gymnasium afgemaakt en dat zonder veel studeren en nooit huiswerk maken. Dus graag niet zo snel oordelen.
Niemand noemt je dom. Maar ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje onnozel en niet assertief overkomen dat je er zo op hamert dat je er vooral niets van wil zeggen. Wat wil je dan wel? Hopen dat hij je gedachten gaat lezen en er vanzelf mee stopt?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij anders wel voorstellen dat je onrustig wordt van dit gedrag. Je mag er best wat van zeggen. Met een grap kan ook.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
27-02-2021 14:41
Ik weet dat veel mensen me hier als dom en kinderlijk zien, maar ik heb onder andere het gymnasium afgemaakt en dat zonder veel studeren en nooit huiswerk maken. Dus graag niet zo snel oordelen.
Men vindt het dom gedrag van jou, dat je je als de geslagen hond gedraagt en jezelf verstopt voor hem. Dat heeft niets met dom zijn te maken.

Mijn zoon met een IQ van 130 vertoont ook wel eens dom gedrag.

Je zou toch moeten weten dat dat niets met elkaar te maken heeft.

Maat vrouw, als jij kiest om het te accepteren dat jij er zo rot onder voelt, dan moet je ook niet ergens gaan uithuilen. Als je wilt dat het stopt, dan moet je eens leren boven dat sneue mannenvolk te gaan staan. Je wordt er een beter mens van..
Alle reacties Link kopieren
Thordïs schreef:
27-02-2021 11:28
Ja laten we idd die vrouwen het probleem maken, die dichtklappen en altijd geleerd hebben dat ongewenste aandacht hun eigen schuld wel zal zijn. Laten we die verantwoordelijk maken voor het stoppen van dit gedrag.

Die mannen kunnen blijkbaar niet anders
Jij verwoord precies mijn gevoel. Wij moeten er weer iets aan doen, nee die vent moet in de eerste plaats gewoon zijn ogen bij zich houden. Ik krijg het toch ook voor elkaar om niet steeds naar de piemel van mijn mannelijke collega te kijken. Heb ik niet eens voor hoeven oefenen.
Hoi Alitta!

Mannen (en vrouwen) kijken naar lichaamsdelen die ze aantrekkelijk vinden omdat dit een stofje vrijmaakt in hun hersenen waar ze blij van worden.
Meer is er waarschijnlijk niet aan.

Je vind het vervelend en dat begrijp ik.
Het is hartstikke intimiderend als iemand naar jouw borstel staart en jou dus min of meer tot actie of acceptatie van iets rots dwingt.

Maar dat hij doelbewust jou wil disrespecten vind ik speculeren en eerlijk: om te gaan speculeren over wat er in deze vent zijn hoofd om gaat is veel te veel moeite voor iemand die dat niet verdiend. Stop daar dus mee :)

Ik zou je adviseren om zakelijk (netjes en inhoudelijk) met hem te zijn en voor de rest uit zijn buurt te blijven.
Je vind het zowieso een ploert begrijp ik dus dat moet te doen zijn ;)

Blijft hij naar je kijken op een intimiderende manier dan mag jouw leidinggevende daar mee dealen. Daar is zij/hij voor. Doen ok!

Succes!
Alitta schreef:
27-02-2021 09:30
Waarom kom ik kinderlijk en wereldvreemd over?
De woorden die je hier typt
Volgens mij doet 'ie het haske expres, hij heeft immers ook al waar TO bijstond gezegd dat hij probeert om niet naar tieten te kijken. Dit is gewoon uitlokken, vermoedelijk denkt/hoopt hij dat TO het wel vleiend vindt of in ieder geval niet mondig genoeg is om er iets van te zeggend. Dus dat zou ik vooral wel doen, een duidelijke waarschuwing geven.
En ja ik heb dit ook al eerder gelezen in dezelfde bloemrijke stijl
Because schreef:
27-02-2021 15:42
Men vindt het dom gedrag van jou, dat je je als de geslagen hond gedraagt en jezelf verstopt voor hem. Dat heeft niets met dom zijn te maken.

Mijn zoon met een IQ van 130 vertoont ook wel eens dom gedrag.

Je zou toch moeten weten dat dat niets met elkaar te maken heeft.

Maat vrouw, als jij kiest om het te accepteren dat jij er zo rot onder voelt, dan moet je ook niet ergens gaan uithuilen. Als je wilt dat het stopt, dan moet je eens leren boven dat sneue mannenvolk te gaan staan. Je wordt er een beter mens van..

Nee, hoor. Men vind dat niet. Verder... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Iets met een roze olifant...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Thordïs schreef:
27-02-2021 11:28
Ja laten we idd die vrouwen het probleem maken, die dichtklappen en altijd geleerd hebben dat ongewenste aandacht hun eigen schuld wel zal zijn. Laten we die verantwoordelijk maken voor het stoppen van dit gedrag.

Die mannen kunnen blijkbaar niet anders
Ja, blijkbaar.
Thordïs schreef:
27-02-2021 11:28
Ja laten we idd die vrouwen het probleem maken, die dichtklappen en altijd geleerd hebben dat ongewenste aandacht hun eigen schuld wel zal zijn. Laten we die verantwoordelijk maken voor het stoppen van dit gedrag.

Die mannen kunnen blijkbaar niet anders
Nou inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
27-02-2021 22:29
Volgens mij doet 'ie het haske expres, hij heeft immers ook al waar TO bijstond gezegd dat hij probeert om niet naar tieten te kijken. Dit is gewoon uitlokken, vermoedelijk denkt/hoopt hij dat TO het wel vleiend vindt of in ieder geval niet mondig genoeg is om er iets van te zeggend. Dus dat zou ik vooral wel doen, een duidelijke waarschuwing geven.
Dat gevoel/idee dat hij me probeert uit te lokken, maakt me gek. Kijken terwijl hij heeft gezegd dat hij zich heel goed kan inhouden.

En ook dat hij geen respect heeft voor me. Mannen kunnen doen alsof vrouwen domme mokkels zijn. Je kunt je als vrouw ook leuk en vlot kleden zonder dat het een uitnodiging moet zijn dat mannen ongenegeerd naar je kont en tieten mogen kijken.
Alitta schreef:
28-02-2021 08:35
Dat gevoel/idee dat hij me probeert uit te lokken, maakt me gek. Kijken terwijl hij heeft gezegd dat hij zich heel goed kan inhouden.

En ook dat hij geen respect heeft voor me. Mannen kunnen doen alsof vrouwen domme mokkels zijn. Je kunt je als vrouw ook leuk en vlot kleden zonder dat het een uitnodiging moet zijn dat mannen ongenegeerd naar je kont en tieten mogen kijken.
Zeg er wat van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven