Apart gevoel bij collega

27-02-2021 09:13 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al bijna 2 jaar geleden een collega en sinds de laatste weken doet hij iets anders. Geïntresseerder, meer vertrouwen etc. Maar de vorige week zag ik hem tijdens een gesprek paar keer naar mijn borsten kijken. Dit zag ik hem nooit eerder zo doen. Nu lijkt het alsof het hem niet boeit dat ik het zie. Het aparte is dat hij daarvoor een keer over vrouwen had en zei zich erg goed te kunnen inhouden om naar vrouwelijke vormen te kijken en daar erg goed in is. Waarom dan bij mij kijken??

Owja ik heb wel gehoord dat de collega waarmee hij omgaat mij heel knap vind. Misschien heeft dat ermee te maken? Maar is dat een reden om zo te doen Is het een teken van disrespect?

Mijn vraag is eigenlijk waarom zou een man zo doen. Met welke reden?
alitta wijzigde dit bericht op 27-02-2021 09:22
20.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AgirlnamedSue schreef:
27-02-2021 22:16
Hoi Alitta!

Mannen (en vrouwen) kijken naar lichaamsdelen die ze aantrekkelijk vinden omdat dit een stofje vrijmaakt in hun hersenen waar ze blij van worden.
Meer is er waarschijnlijk niet aan.

Je vind het vervelend en dat begrijp ik.
Het is hartstikke intimiderend als iemand naar jouw borstel staart en jou dus min of meer tot actie of acceptatie van iets rots dwingt.

Maar dat hij doelbewust jou wil disrespecten vind ik speculeren en eerlijk: om te gaan speculeren over wat er in deze vent zijn hoofd om gaat is veel te veel moeite voor iemand die dat niet verdiend. Stop daar dus mee :)

Ik zou je adviseren om zakelijk (netjes en inhoudelijk) met hem te zijn en voor de rest uit zijn buurt te blijven.
Je vind het zowieso een ploert begrijp ik dus dat moet te doen zijn ;)

Blijft hij naar je kijken op een intimiderende manier dan mag jouw leidinggevende daar mee dealen. Daar is zij/hij voor. Doen ok!

Succes!
Bedankt voor je berichtje! Nee hoor, ik heb er geen leidinggevende voor nodig. Ik kan prima van me afbijten. Ik zal daar vast wel nog de gelegenheid voor krijgen.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
27-02-2021 14:12
Dus:
de collega van de borstenkijker vindt jou knap en DAT is de reden waarom hij (de borstenkijker) naar jou begint te gluren?

Is het raar dat ik die redenering niet kan volgen?
Ik probeer voor mezelf redenen te bedenken. Sinds dat hij meer interesse in me toont, ben ik meer met hem gaan praten terwijl ik dat voorheen nooit deed. Ik weet pas sinds 2 weken hoe hij heet. Afgelopen maanden zag ik hem dus zo niet staan. Ik wist zijn naam niet eens.

Die collega waarmee hij samenwerkt, heeft wel iets charmants. Hij probeert aardige dingetjes te doen, vraagt of ik wel genoeg heb gegeten etc.

Terwijl die borstenstaarder sneaky trekjes heeft. Ik vertrouw hem niet zo. Maar ook hier kijk ik mee uit, want ik ben heel achterdochtig en paranoide. Dit maakt dat ik mensen vaak niet op hun waarde kan inschatten.
Steenbokje79 schreef:
28-02-2021 08:37
Zeg er wat van.
Dit, laat hem er niet mee wegkomen.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
28-02-2021 08:53
Dit, laat hem er niet mee wegkomen.
Hij heeft het nog maar 2 keer gedaan. Ik vind dat geen reden om meteen naar de leidinggevende te gaan.
Bijzonder.
Alitta schreef:
28-02-2021 08:55
Hij heeft het nog maar 2 keer gedaan. Ik vind dat geen reden om meteen naar de leidinggevende te gaan.
Je hoeft ook niet gelijk naar je leidinggevende. Zeg er wat van tegenover HEM.
Borsten staren is lastig te bewijzen, al zou ik hem zelf er zeker de eerste keer al op aangesproken hebben, nu gaat het een terugkerend ding worden en hij weet dat je geïntimideerd bent. Dat gesprek over "ik probeer me in te houden" is ronduit ongepast.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
28-02-2021 09:00
Borsten staren is lastig te bewijzen, al zou ik hem zelf er zeker de eerste keer al op aangesproken hebben, nu gaat het een terugkerend ding worden en hij weet dat je geïntimideerd bent. Dat gesprek over "ik probeer me in te houden" is ronduit ongepast.
Dat gesprek ging blijkbaar over een bezette vrouw die hem zag zitten. Natuurlijk is het gesprek ongepast. Ik zal in het vervolg ook meteen weglopen. Ik denk gewoon dat het een arrogant ventje is waar ik gewoon niets mee te maken moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
28-02-2021 08:38
Bedankt voor je berichtje! Nee hoor, ik heb er geen leidinggevende voor nodig. Ik kan prima van me afbijten. Ik zal daar vast wel nog de gelegenheid voor krijgen.

Maar ‘Het is uitgesloten dat ik dit ga bespreken. Dat ga ik niet doen’.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De prio's liggen bij batsen met de vriend van de tietenstaarder. Op de professionele werkvloer.
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
28-02-2021 08:35
Dat gevoel/idee dat hij me probeert uit te lokken, maakt me gek. Kijken terwijl hij heeft gezegd dat hij zich heel goed kan inhouden.

En ook dat hij geen respect heeft voor me. Mannen kunnen doen alsof vrouwen domme mokkels zijn. Je kunt je als vrouw ook leuk en vlot kleden zonder dat het een uitnodiging moet zijn dat mannen ongenegeerd naar je kont en tieten mogen kijken.

Blaas je het nou niet erg op voor jezelf? Want in je OP zeg je ‘Maar de vorige week zag ik hem tijdens een gesprek paar keer naar mijn borsten kijken. Dit zag ik hem nooit eerder zo doen.

Maar je wil er niks van zeggen, dat vind ik ook weer zo bijzonder.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
28-02-2021 08:50
Ik probeer voor mezelf redenen te bedenken. Sinds dat hij meer interesse in me toont, ben ik meer met hem gaan praten terwijl ik dat voorheen nooit deed. Ik weet pas sinds 2 weken hoe hij heet. Afgelopen maanden zag ik hem dus zo niet staan. Ik wist zijn naam niet eens.

Die collega waarmee hij samenwerkt, heeft wel iets charmants. Hij probeert aardige dingetjes te doen, vraagt of ik wel genoeg heb gegeten etc.

Terwijl die borstenstaarder sneaky trekjes heeft. Ik vertrouw hem niet zo. Maar ook hier kijk ik mee uit, want ik ben heel achterdochtig en paranoide. Dit maakt dat ik mensen vaak niet op hun waarde kan inschatten.
Waar werk jij?
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
27-02-2021 14:41
Ik weet dat veel mensen me hier als dom en kinderlijk zien, maar ik heb onder andere het gymnasium afgemaakt en dat zonder veel studeren en nooit huiswerk maken. Dus graag niet zo snel oordelen.
Wauw! Jij durft
Frankly my dear, I don"t give a damn
himalaya schreef:
28-02-2021 09:30
Maar ‘Het is uitgesloten dat ik dit ga bespreken. Dat ga ik niet doen’.
En hoezo kan je prima van je afbijten? Je topics en de bijzondere mannen die je tegenkomt zeggen wat anders.
calvijn1 schreef:
27-02-2021 14:31
Het is wel een dolle boel, dat werken bij McDonald's
:rofl: Echt he.
Alitta schreef:
28-02-2021 08:35
Dat gevoel/idee dat hij me probeert uit te lokken, maakt me gek. Kijken terwijl hij heeft gezegd dat hij zich heel goed kan inhouden.

En ook dat hij geen respect heeft voor me. Mannen kunnen doen alsof vrouwen domme mokkels zijn. Je kunt je als vrouw ook leuk en vlot kleden zonder dat het een uitnodiging moet zijn dat mannen ongenegeerd naar je kont en tieten mogen kijken.
Een paar posts geleden vroeg je je nog af of je wijde kleding moest gaan dragen. Vreemde posts.
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
27-02-2021 14:41
Ik weet dat veel mensen me hier als dom en kinderlijk zien, maar ik heb onder andere het gymnasium afgemaakt en dat zonder veel studeren en nooit huiswerk maken. Dus graag niet zo snel oordelen.
Op het gymnasium hoef je niet te leren omgaan met tietenstaarders (al kunnen ze op school ook rondlopen natuurlijk).

Tietenstaren is moeilijk te bewijzen.

Misschien kun je, als zoiets gebeurt, iets zeggen als
"zoek je iets?"
"waar kijk je naar?"
En dan moet je het een beetje bits vragen, niet vriendelijk.
Iets minder vriendelijk is volgens mij:
"heb ik wat van je an?"

En als iemand dan heel lullig antwoordt

"ben je met je verkeerde been uit bed gestapt ?"
"doe niet zo bits"
"wat is er met jou aan de hand?"
"ben je ongesteld ofzo?"

kun je zeggen "ik weet genoeg" en weglopen.
En verdere discussie afkappen ("ik wil hier niet verder over praten nu").
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Alitta schreef:
28-02-2021 08:35
Dat gevoel/idee dat hij me probeert uit te lokken, maakt me gek. Kijken terwijl hij heeft gezegd dat hij zich heel goed kan inhouden.

En ook dat hij geen respect heeft voor me. Mannen kunnen doen alsof vrouwen domme mokkels zijn. Je kunt je als vrouw ook leuk en vlot kleden zonder dat het een uitnodiging moet zijn dat mannen ongenegeerd naar je kont en tieten mogen kijken.
.
Wat een onzin, als ik naar iemand z'n mooie billen zit te staren dan wil dat toch niet zeggen dat ik geen respect heb?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
28-02-2021 22:34
.
Wat een onzin, als ik naar iemand z'n mooie billen zit te staren dan wil dat toch niet zeggen dat ik geen respect heb?
Integendeel, ik heb veel respect voor mooie billen
Waar moeten we aan denken bij leuk en vlot TO, doe es een foto? Ben je Dionne Stax?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven