Begin 30 en alleen, op zoek naar succesverhalen

09-05-2021 13:59 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: Ik ben begin dertig en nog alleen. Nadat een lange relatie enkele jaren geleden op de klippen liep, ben ik nooit meer iemand tegengekomen waar ik echt een toekomst mee zag. Af en toe ga ik wel op date, maar ik mis die ene klik. Ik ben liever alleen dan met iemand die het net niet is.

Ondertussen bouwt mijn omgeving rustig door. Het is momenteel zelfs zo dat al mijn vriendinnen zwanger zijn, een jong kindje hebben en/of hun bruiloft plannen. Ik ben natuurlijk heel blij voor ze, want hun dromen komen uit. Zelf heb ik echter niets met bruiloften en een kinderwens heb ik ook al niet.

Mijn leven is verder wel heel leuk, en ik vermaak me meestal prima. Maar ik ben toch wel weer toe aan een relatie. Laatst probeerde ik een datingsite waarop ik duidelijk aangaf dat ik geen kinderen wil, maar kreeg toen vooral reacties van mannen die ze wél wilden. Of teksten in hun profiel hadden staan als "trotste papa van 3 prinsesjes". Da's niet helemaal wat ik zoek.

Vandaag ben ik in een mopperbui en heb ik het gevoel dat ik alleen achterblijf. Daarom lees ik graag verhalen van vrouwen die na hun 30e nog een hele leuke partner vonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 35 toen ik mijn vriend leerde kennen. We zijn nu ruim 5 jaar samen waarvan 3,5 samenwonend. We hebben geen kinderen. Voordat ik mijn vriend leerde kennen (via Tinder) had ik al heel lang geen serieuze relatie gehad.
Ik was 29, maar een maand later 30 toen ik wat kreeg met m'n vriend. Telt dat ook?;)

Ik was op m'n 26e toen vrijgezel geworden. Dus ja het kan gewoon, je bent nog zo jong:)
Alle reacties Link kopieren
Spring_time schreef:
09-05-2021 19:37
Blij met dit topic, in een ander topic las ik wel eens dat alleen de 'losers' na hun 30ste nog alleen zijn. :-? Ook dat er dan geen leuke mannen meer zijn omdat de leukste al bezet zouden zijn. o_o
Daar zit wel een kern van waarheid in. Leuke mannen zijn meestal maar kort vrijgezel. Het gekke is dat dat bij vrouwen anders is, ik ken heel leuke vrouwen die semi-permanent vrijgezel zijn. In het algemeen zijn mannen toch gewoon weer een extra persoon om voor te zorgen, als je ze in huis haalt.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
09-05-2021 20:04
Daar zit wel een kern van waarheid in. Leuke mannen zijn meestal maar kort vrijgezel. Het gekke is dat dat bij vrouwen anders is, ik ken heel leuke vrouwen die semi-permanent vrijgezel zijn. In het algemeen zijn mannen toch gewoon weer een extra persoon om voor te zorgen, als je ze in huis haalt.
:rofl:
Maar helaas waar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
09-05-2021 20:04
Daar zit wel een kern van waarheid in. Leuke mannen zijn meestal maar kort vrijgezel. Het gekke is dat dat bij vrouwen anders is, ik ken heel leuke vrouwen die semi-permanent vrijgezel zijn. In het algemeen zijn mannen toch gewoon weer een extra persoon om voor te zorgen, als je ze in huis haalt.


Dan tref je toch echt de verkeerde mannen. Ik ken er genoeg die dat niet zijn.

Weet je, ik heb ook heel lang zo gedacht en misschien is een gedeelte er ook best van waar. Maar uiteindelijk zijn er ook echt nog (of weer) leuke mannen vrijgezel en je hebt er maar eentje nodig.

Hoe en wanneer kan niemand je vertellen, maar de kans dat je tot je dood (laten we zeggen de aankomende 65 jaar) alleen blijft, is denk ik heel klein.
Ik was 36 en al ruim 10 jaar single toen ik mijn vriend leerde kennen. We zijn 7 jaar verder, zouden afgelopen jaar zelfs gaan trouwen. Ik ben nog altijd smoorverliefd en ben zo blij dat ik in die 10 jaar ervoor niet aan een of andere ‘goed genoeg’ vent ben blijven plakken. Mijn lief was het wachten meer dan waard. :heart:
KamilleT schreef:
09-05-2021 20:04
Daar zit wel een kern van waarheid in. Leuke mannen zijn meestal maar kort vrijgezel. Het gekke is dat dat bij vrouwen anders is, ik ken heel leuke vrouwen die semi-permanent vrijgezel zijn. In het algemeen zijn mannen toch gewoon weer een extra persoon om voor te zorgen, als je ze in huis haalt.
Dit is voor mij de reden om bewust single te zijn met af en toe een fwb. Volgens een ander topic behoor ik inderdaad tot de losers, want ik ben 30+.
PhiIae schreef:
09-05-2021 21:58
Dit is voor mij de reden om bewust single te zijn met af en toe een fwb. Volgens een ander topic behoor ik inderdaad tot de losers, want ik ben 30+.
Zolang ben jij toch nog niet uit elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken er best veel, eerlijk gezegd.

Met als uitschieter twee collega's (m)

Eerste, 52, woonde alleen, ergens op een kamer of in een klein appartement. Nooit eerder een vriendin gehad. Ontmoet en dame, leuke vrouw, binnen 2 jaar getrouwd.

Andere collega, midden 40, woonde alleen, zijn moeder deed de was. Aardige vent, zag er niet uit. Maar ook hij ontmoette iemand toen hij tegen de 50 liep.

Meerdere vriendinnen die hun man tegen het lijf liepen toen ze de 30 gepasseerd waren.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Hier succesverhaal

Op mijn 32e kreeg ik een relatie met mijn vriend na jarenlang vrijgezel te zijn geweest
34 jaar: kind 1
35 jaar: trouwen (dat is volgend jaar)

Vriend is 3 jaar ouder dan ik en we hadden allebei nog geen kinderen of een leven opgebouwd met een ex. We maken het allemaal dus samen mee. Ik had niet gedacht dat dat op mijn leeftijd nog mogelijk was
Alle reacties Link kopieren
-April- schreef:
09-05-2021 23:46
Hier succesverhaal

Op mijn 32e kreeg ik een relatie met mijn vriend na jarenlang vrijgezel te zijn geweest
34 jaar: kind 1
35 jaar: trouwen (dat is volgend jaar)

Vriend is 3 jaar ouder dan ik en we hadden allebei nog geen kinderen of een leven opgebouwd met een ex. We maken het allemaal dus samen mee. Ik had niet gedacht dat dat op mijn leeftijd nog mogelijk was
Jullie zetten er vaart achter :)
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik blij met alle reacties! Dank jullie wel. Ik ga ze even op mijn gemak lezen. Zag al wat succesverhalen tijdens het scannen, dus ik ga ervoor zitten met een kopje thee en mijn hoop laten groeien.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
09-05-2021 14:03
Die zijn er zat, lijkt me. Ik ben met mijn partner samen sinds mijn 34e. Toen hadden we allebei wel al twee kinderen. Mijn buurman heeft zijn vrouw leren kennen op zijn 52e. Toen had hij nog nooit een lange relatie gehad. Binnen twee jaar zijn ze getrouwd en nu alweer een jaar of 7 samen.
Wat geweldig! Vooral voor die buurman. Dat geeft moed.
Alle reacties Link kopieren
Begon op de wc. Was klaar voor de verloskundige kwam. Ze is nu 14. Ik woonde nog thuis indertijd en mijn broertje riep me moeder. Mijn bevalling was peanuts. Opvoeden. Pff dat is zwaarder en moeilijker. Je lijf is ervoor gemaakt heb vertrouwen 🙏🙏🙏
Summeriscomming schreef:
10-05-2021 00:16
Begon op de wc. Was klaar voor de verloskundige kwam. Ze is nu 14. Ik woonde nog thuis indertijd en mijn broertje riep me moeder. Mijn bevalling was peanuts. Opvoeden. Pff dat is zwaarder en moeilijker. Je lijf is ervoor gemaakt heb vertrouwen 🙏🙏🙏
Deze reactie :rofl:
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
09-05-2021 19:50
Ik was 35 toen ik mijn vriend leerde kennen. We zijn nu ruim 5 jaar samen waarvan 3,5 samenwonend. We hebben geen kinderen. Voordat ik mijn vriend leerde kennen (via Tinder op kantoor) had ik al heel lang geen serieuze relatie gehad.
Dit scheelt mij typen zeg! :-D
Mijn broer van midden 40 was een tijd single na lange relatie, maar leerde iemand kennen met wie hij is getrouwd. Een collega van midden 40, jaar of 6 single leerde iemand kennen met wie hij trouwde en een kind kreeg. Nog een collega van 40 die al jaren single was, woont nu samen.
Een vriendin van begin 40 leerde iemand kennen en is al jaren gelukkig.

En zo ken ik er nog meer. Kortom; het kan je ineens overkomen, hoe oud je ook bent. Het kan ineens allemaal kloppen met iemand en dan gaat het snel.
Je bent liever alleen dan met iemand die het net niet is schrijf je.
Het valt mij op dat meerdere vrouwen dit roepen die lange tijd vrijgezel zijn en ik vind het zo een ontzettende dooddoener. Als je het vrijgezel zijn beu bent is het misschien goed om wat meer open-minded erin te staan. Waar zit dat ''net niet'' hem meestal in? Uiterlijkheden? Daar zou ik niet teveel waarde aan hechten want een perfecte kop gaat niet garanderen dat jij gelukkig bent. Op sommige gebieden kun je best een ietsiepietsie inleveren want ook de mannen die op het eerste gezicht helemaal perfect voor jou lijken hebben bepaalde dingen waar je later achter komt dat het niet helemaal bij je past maar wat je toch voor lief neemt. Ik denk dat heel wat vrouwen het geluk mis zijn gelopen in de liefde omdat er zo strak wordt vastgehouden aan een checklist in plaats een man gewoon eens een kans te geven, daar kunnen de mooiste relaties uit ontstaan hoor :)
PhiIae schreef:
09-05-2021 21:58
Dit is voor mij de reden om bewust single te zijn met af en toe een fwb. Volgens een ander topic behoor ik inderdaad tot de losers, want ik ben 30+.
Of we zijn juist de ultieme winnaars, dermate dat we onszelf de markt uitprijzen
moentje_ schreef:
10-05-2021 03:09
Je bent liever alleen dan met iemand die het net niet is schrijf je.
Het valt mij op dat meerdere vrouwen dit roepen die lange tijd vrijgezel zijn en ik vind het zo een ontzettende dooddoener. Als je het vrijgezel zijn beu bent is het misschien goed om wat meer open-minded erin te staan. Waar zit dat ''net niet'' hem meestal in? Uiterlijkheden? Daar zou ik niet teveel waarde aan hechten want een perfecte kop gaat niet garanderen dat jij gelukkig bent. Op sommige gebieden kun je best een ietsiepietsie inleveren want ook de mannen die op het eerste gezicht helemaal perfect voor jou lijken hebben bepaalde dingen waar je later achter komt dat het niet helemaal bij je past maar wat je toch voor lief neemt. Ik denk dat heel wat vrouwen het geluk mis zijn gelopen in de liefde omdat er zo strak wordt vastgehouden aan een checklist in plaats een man gewoon eens een kans te geven, daar kunnen de mooiste relaties uit ontstaan hoor :)
Laat me raden: jij bent man en vrijgezel? ZO niet eens met alles wat je schrijft. Waarom zouden wij iets moeten inleveren en gaan voor 'net niet' en wie bepaalt wat redelijke en wat te hoge eisen zijn? 'Net niet' slaat niet op een checklist, dat slaat op chemie wat mij betreft. Ik ken zat vrouwen die juist een hoop geluk mislopen door te settelen. Je kunt namelijk in je eentje ook gelukkig zijn, gelukkiger dan in een net niet relatie.
Alle reacties Link kopieren
moentje_ schreef:
10-05-2021 03:09
Je bent liever alleen dan met iemand die het net niet is schrijf je.
Het valt mij op dat meerdere vrouwen dit roepen die lange tijd vrijgezel zijn en ik vind het zo een ontzettende dooddoener. Als je het vrijgezel zijn beu bent is het misschien goed om wat meer open-minded erin te staan. Waar zit dat ''net niet'' hem meestal in? Uiterlijkheden? Daar zou ik niet teveel waarde aan hechten want een perfecte kop gaat niet garanderen dat jij gelukkig bent. Op sommige gebieden kun je best een ietsiepietsie inleveren want ook de mannen die op het eerste gezicht helemaal perfect voor jou lijken hebben bepaalde dingen waar je later achter komt dat het niet helemaal bij je past maar wat je toch voor lief neemt. Ik denk dat heel wat vrouwen het geluk mis zijn gelopen in de liefde omdat er zo strak wordt vastgehouden aan een checklist in plaats een man gewoon eens een kans te geven, daar kunnen de mooiste relaties uit ontstaan hoor :)
Ik ben niet de TO maar kan hier wel antwoord op geven. Ik ben 38 en heb een heerlijk leven. Ik wil niet trouwen en kinderen hoeft ook niet. Ik ben gelukkig met mijzelf.Ik ga ook alleen voor een echt leuke partner want ik heb het nu al zo goed, iemand moet dan wel echt iets toevoegen. Ik heb trouwens totaal geen checklist want dat slaat toch nergens op, mensen passen niet in protocollen.
Waarom zou je toeleggen op een relatie? Eigenlijk wil ik iets wat beter bij me past, maar omdat dat er niet is dan deze maar. Wat TO heeft snap ik wel.
Alle reacties Link kopieren
moentje_ schreef:
10-05-2021 03:09
Je bent liever alleen dan met iemand die het net niet is schrijf je.
Het valt mij op dat meerdere vrouwen dit roepen die lange tijd vrijgezel zijn en ik vind het zo een ontzettende dooddoener..... Ik denk dat heel wat vrouwen het geluk mis zijn gelopen in de liefde omdat er zo strak wordt vastgehouden aan een checklist in plaats een man gewoon eens een kans te geven, daar kunnen de mooiste relaties uit ontstaan hoor :)
Bij dit soort reacties krijg ik een beetje medelijden met degene die het oppert. Je adviseert dit niet als je zelf de liefde van je leven bent tegen gekomen. Een relatie is echt geen voorwaarde voor een gelukkig, succesvol leven! Geluk komt vanuit jezelf.
Alle reacties Link kopieren
moentje_ schreef:
10-05-2021 03:09
Je bent liever alleen dan met iemand die het net niet is schrijf je.
Het valt mij op dat meerdere vrouwen dit roepen die lange tijd vrijgezel zijn en ik vind het zo een ontzettende dooddoener. Als je het vrijgezel zijn beu bent is het misschien goed om wat meer open-minded erin te staan. Waar zit dat ''net niet'' hem meestal in? Uiterlijkheden? Daar zou ik niet teveel waarde aan hechten want een perfecte kop gaat niet garanderen dat jij gelukkig bent. Op sommige gebieden kun je best een ietsiepietsie inleveren want ook de mannen die op het eerste gezicht helemaal perfect voor jou lijken hebben bepaalde dingen waar je later achter komt dat het niet helemaal bij je past maar wat je toch voor lief neemt. Ik denk dat heel wat vrouwen het geluk mis zijn gelopen in de liefde omdat er zo strak wordt vastgehouden aan een checklist in plaats een man gewoon eens een kans te geven, daar kunnen de mooiste relaties uit ontstaan hoor :)
Que?

Het is toch logisch dat je liever alleen bent, dan met iemand die het niet is? En uiterlijkheden, really? Zeker nooit een man gedate? Want qua alle parels die hier voorbij komen op die topics is het uiterlijk wel het minst waar het hem niet in zit.
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
10-05-2021 03:49
Laat me raden: jij bent man en vrijgezel? ZO niet eens met alles wat je schrijft. Waarom zouden wij iets moeten inleveren en gaan voor 'net niet' en wie bepaalt wat redelijke en wat te hoge eisen zijn? 'Net niet' slaat niet op een checklist, dat slaat op chemie wat mij betreft. Ik ken zat vrouwen die juist een hoop geluk mislopen door te settelen. Je kunt namelijk in je eentje ook gelukkig zijn, gelukkiger dan in een net niet relatie.
En dit inderdaad.
Emboldened by the flame of ambition

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven