Ben ik een losweker?

26-03-2021 06:11 253 berichten
Dit n.a.v. een ander topic over wie de schuld heeft van vreemdgaan, waar sommigen vonden dat je fout bent als je iemand leuk vindt die al een relatie heeft en dat je dan geen afstand neemt. Dat is nl precies de situatie waarin ik me bevind sinds een aantal maanden : iemand die ik ken via werk (wel zelfde bedrijf maar geen directe collega) en ik trekken naar elkaar toe, we hebben samen een werkprojectje (niet iets wat hoeft, we doen het omdat we het interessant vinden en leuk samenwerken) en Skypen om de paar weken,

De gesprekken worden elke keer langer. Helaas heeft deze persoon een partner, ze wonen niet samen en zijn dat ook niet van plan, hij heeft het er nooit over. We houden het keurig, zeggen niks dat niet kan. Wel worden de gesprekken persoonlijker, het gaat over boeken, relaties, het loopt allemaal door elkaar en ik vind het zo leuk, dit is wat ik zolang al niet meer gehad heb. Als ik hem zie denk ik zeker te weten dat hij me ook leuk vindt, een paar dagen later twijfel ik weer of het allemaal in mijn hoofd zit. We hebben tussendoor ook contact over de mail, ik luister zijn favoriete muziek,hij kijkt mijn lievelingsfilms, hij wil me altijd met van alles helpen….

Ik ga geen move maken maar wil het niet afkappen. Al zou het op een vriendschap uitdraaien dan nog vind ik het te leuk. Ik wil hem eigenlijk gewoon beter leren kennen en zien hoe het zich verder ontwikkelt. Ben ik nou een gemeen poepmens dat iemand probeert los te weken? Ik weet niet eens de naam van die vriendin, ik wil er ook geen beeld bij hebben want dan ga ik me misschien schuldig voelen. Maar ik heb al zolang niet meer zulke vlinders gehad!
anoniem_396577 wijzigde dit bericht op 26-03-2021 08:10
4.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lucieanders schreef:
27-03-2021 07:30
Maar waarom een relatie stukmaken? Dat weet je toch nooit zeker of zij beter past. Als je verliefd bent, is alles leuk aan die ander, totdat je iedere week zijn vieze sokken moet wassen!
Tja er gaan zo veel relaties over omdat 1 van de 2 verliefd wordt op een ander. That’s life. Het is aan hem om afstand te houden en te bepalen of zijn relatie goed genoeg is of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in zo'n situatie gezeten, 4 jaar lang. Ik kon op een gegeven moment aan niemand anders meer denken. Het ging uiteindelijk naar emotioneel vreemdgaan, hoewel het in het begin onschuldig en lief en leuk voelt. Op een gegeven moment houd je jezelf voor de gek. Het voelt namelijk niet goed op een gegeven moment. Maar je denkt: ach, fysiek gebeurt er toch niks... magneten blijven om elkaar heen draaien en op een geven moment ga je voor de bijl... Het zal denk ik ook gaan opvallen, jullie erg goede verstandhouding op het werk. Mag ik je een tip geven: denk je 24/7 aan hem? Stop dan! Deze man is bezet!
Ik heb in een situatie gezeten die omgekeerd was. Ik vond iemand iets te leuk terwijl ik al een relatie had. En hij mij ook, dat voelde ik wel aan. Wij werkten ook samen, en hoewel er niks verkeerds gedaan of gezegd werd, ontstond er een soort ongepaste band. Ongepast omdat ik kriebels kreeg ervan, ik merkte dat hij een potentiële partner had kunnen zijn zeg maar. Ik heb toen afstand genomen, zonder expliciet iets uit te leggen aan hem. Ik liet minder diepgang toe en hij voelde goed aan dat ik afstand nam en ging daarin mee. En dat is goed gekomen, uiteindelijk switchte ik van werk en bloedde het contact dood.

Ik vind niet dat je iets verkeerds doet. Je zoekt hem niet op, verleid hem niet, je stelt je gewoon open op en ik vind niet dat dat verkeerd is. Je bent niet van plan te stoken in die relatie zo te lezen. Kun je ermee omgaan als het bij gewoon leuk contact blijft? Zo nee, dan heb je niet de juiste intenties. En als HIJ iets voor JOU voelt zou hij afstand moeten nemen als zijn relatie hem dat waard is. Misschien voelt hij alleen een leuke vriendschap met jou, en dat moet kunnen vind ik zelf.

Ik vind het dus zijn verantwoordelijkheid, zeker omdat jij hem niet uit de tent lokt. Je werkt gewoon samen met hem en toont interesse in hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven