Ben ik een losweker?

26-03-2021 06:11 253 berichten
Dit n.a.v. een ander topic over wie de schuld heeft van vreemdgaan, waar sommigen vonden dat je fout bent als je iemand leuk vindt die al een relatie heeft en dat je dan geen afstand neemt. Dat is nl precies de situatie waarin ik me bevind sinds een aantal maanden : iemand die ik ken via werk (wel zelfde bedrijf maar geen directe collega) en ik trekken naar elkaar toe, we hebben samen een werkprojectje (niet iets wat hoeft, we doen het omdat we het interessant vinden en leuk samenwerken) en Skypen om de paar weken,

De gesprekken worden elke keer langer. Helaas heeft deze persoon een partner, ze wonen niet samen en zijn dat ook niet van plan, hij heeft het er nooit over. We houden het keurig, zeggen niks dat niet kan. Wel worden de gesprekken persoonlijker, het gaat over boeken, relaties, het loopt allemaal door elkaar en ik vind het zo leuk, dit is wat ik zolang al niet meer gehad heb. Als ik hem zie denk ik zeker te weten dat hij me ook leuk vindt, een paar dagen later twijfel ik weer of het allemaal in mijn hoofd zit. We hebben tussendoor ook contact over de mail, ik luister zijn favoriete muziek,hij kijkt mijn lievelingsfilms, hij wil me altijd met van alles helpen….

Ik ga geen move maken maar wil het niet afkappen. Al zou het op een vriendschap uitdraaien dan nog vind ik het te leuk. Ik wil hem eigenlijk gewoon beter leren kennen en zien hoe het zich verder ontwikkelt. Ben ik nou een gemeen poepmens dat iemand probeert los te weken? Ik weet niet eens de naam van die vriendin, ik wil er ook geen beeld bij hebben want dan ga ik me misschien schuldig voelen. Maar ik heb al zolang niet meer zulke vlinders gehad!
anoniem_396577 wijzigde dit bericht op 26-03-2021 08:10
4.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
26-03-2021 10:00
Tja, dat is nu net de vraag van dit topic, ik vind dus van niet.

Sorry, maar wat een flauwekul. Iemand moet toch wel bestand zijn tegen wat mooie praatjes van een collega? Wat voor relatie heb je dan, als dat alles al doet wankelen? Dat je moet hopen dat je partner maar stomme, domme en lelijke collega’s heeft, want anders gaat het mis.

Het zou me niet verbazen als TO vraagt om eens samen af te spreken met hem buiten het werk dat ze een nee krijgt. Hij vindt volgens mij de aandacht van een andere vrouw wel leuk maar meer niet.
Alle reacties Link kopieren
Echt, die collega’s altijd... Hou hier maar mee op. Hij is bezet.
hadea1 schreef:
26-03-2021 09:57
Ik snap dat het voor jou nu gevoelig ligt, maar ik vind het gedrag van de gebonden-man-met-interessante-collega kwalijker dan die van de TO. Als je een collega veel spreekt en ook over zaken buiten het werk, dan komt je partner toch ook ter sprake? Dat hij haar niet of nauwelijks noemt vind ik wel een rode vlag.
O dat is het zeker. Helemaal met je eens. Ik snap alleen niet dat je op zo'n man kunt vallen in haar geval. En vrouwen zoals haar maken het allemaal een stuk makkelijker. Man is zeker fout maar ook een vrouw die lekker gezellig loopt te doen en ondertussen meer voelt kan ik geen respect voor opbrengen als zij dit niet afkapt.
Poker schreef:
26-03-2021 10:05
Het zou me niet verbazen als TO vraagt om eens samen af te spreken met hem buiten het werk dat ze een nee krijgt. Hij vindt volgens mij de aandacht van een andere vrouw wel leuk maar meer niet.
Da’s waar, en voor TO’s eigen bestwil zou ik afstand nemen. Maar met die vriendin heeft ze niets te maken. Ik ben daar heel hard in.
MarvelousMrsMaisel schreef:
26-03-2021 09:58
Ja precies. Die partner van is niet zo lekker bezig. Maar niet dat TO nou rekening moet houden met die vriendin.

Tja en dat vind ik dus van wel, dat is namelijk ook een mens met gevoel en geen voorwerp. Als we zo allemaal met elkaar omgaan zou ik dat wel erg sneu vinden.
Zo gaat dat soms. Love is a battle field.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je moet nadenken of het

1) de situatie is "gewoon een mannelijk perspectief op dingen" waar je blij van wordt
of

2) je van hem blij wordt

is het 2, dan is het niet handig.

Je kunt altijd als het gevoel 2 is tegen hem zeggen, joh ik denk dat we maar weer gewoon back to business moeten gaan qua gesprekken, want ik ben bang dat ik het anders TE leuk ga vinden en jou dan te leuk ga vinden en jij hebt nu een keer een vriendin en ik geen zin om vlinders te kop op te laten steken.
Livingston schreef:
26-03-2021 10:19
Ik denk dat je moet nadenken of het

1) de situatie is "gewoon een mannelijk perspectief op dingen" waar je blij van wordt
of

2) je van hem blij wordt

is het 2, dan is het niet handig.

Je kunt altijd als het gevoel 2 is tegen hem zeggen, joh ik denk dat we maar weer gewoon back to business moeten gaan qua gesprekken, want ik ben bang dat ik het anders TE leuk ga vinden en jou dan te leuk ga vinden en jij hebt nu een keer een vriendin en ik geen zin om vlinders te kop op te laten steken.
Zo, dat zet lekker ff de deur open.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dit gewoon niet. Toen ik nog bij een groot bedrijf werkte en vrijgezel was, paste ik er echt voor om geen onbereikbare collega's nader te leren kennen. Zodra ik merkte dat er een relatie was, trok ik me gewoon terug. Jammer, ik snap die vriendin wel dat ze met jou is. Good for her!

Zo kom je gewoon niet in dit soort situaties terecht. Zodra het woord relatie valt, terug trekken. Dat kan best.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Doreia* schreef:
26-03-2021 10:24
Ik snap dit gewoon niet. Toen ik nog bij een groot bedrijf werkte en vrijgezel was, paste ik er echt voor om geen onbereikbare collega's nader te leren kennen. Zodra ik merkte dat er een relatie was, trok ik me gewoon terug. Jammer, ik snap die vriendin wel dat ze met jou is. Good for her!

Zo kom je gewoon niet in dit soort situaties terecht. Zodra het woord relatie valt, terug trekken. Dat kan best.
:worship:
Alle reacties Link kopieren
Tsja als je geen vlinders had zou het wel moeten kunnen maar dan vind ik het van hem toch nogal stom naar partner om uren en uren te kletsen met een andere vrouw. En daar emotioneel dan teveel betrokken mee te raken.
Het hangt ook helemaal van de gesprekken af. Als je samen een hobby deelt en vijf uur lang over postzegelverzamelen praat dan is er niets aan de hand. Maar als je uitgebreid bespreekt hoe je bent opgegroeid en wat je allemaal gemeenschappelijk hebt dan ben je gewoon aan het daten vind ik.
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
26-03-2021 08:10
Ik wel. Jaren geleden een collega gehad waar ik een enorme klik mee had en naast het werk om ook uren kon kletsen en leuke dingen mee deed. Heeft nooit in de weg gestaan van mijn relatie, is nog steeds een hele goede vriend.

Waarom moet een vriendschap tussen man en vrouw per se beladen zijn?
Ik kan me niet herinneren dat ik iets gezegd heb over man/vrouw vriendschappen in het algemeen?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
RikM schreef:
26-03-2021 10:40
Het hangt ook helemaal van de gesprekken af. Als je samen een hobby deelt en vijf uur lang over postzegelverzamelen praat dan is er niets aan de hand. Maar als je uitgebreid bespreekt hoe je bent opgegroeid en wat je allemaal gemeenschappelijk hebt dan ben je gewoon aan het daten vind ik.
Ja oké. Maar dat ligt dan bij degene met de relatie om het gesprek te keren. Kan die dat niet, dan is er iets mis met hoe diegene in z’n relatie staat.
novaviva schreef:
26-03-2021 11:00
Ja oké. Maar dat ligt dan bij degene met de relatie om het gesprek te keren. Kan die dat niet, dan is er iets mis met hoe diegene in z’n relatie staat.

Ook. Maar het komt dus ook voor dat degene aan de andere kant van de lijn doorheeft dat het wellicht niet helemaal lekker zit met de relatie, en daardoor zijn/haar kans schoon ziet en blijft hengelen. Dat is een losweker.
TO heeft hij het over boeken van James Joyce????
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
26-03-2021 10:07
Da’s waar, en voor TO’s eigen bestwil zou ik afstand nemen. Maar met die vriendin heeft ze niets te maken. Ik ben daar heel hard in.
helemaal mee eens.
Ik zou me terugtrekken, om meerdere redenen. Ik heb ook iets dergelijks aan de hand gehad en het contact verbroken. Ik kan mezelf dan goed aankijken in de spiegel en dat vind ik belangrijk.
En dat is niet leuk om te moeten doen, maar wel het enige juiste als je op meer hoopt. In geval van oprechte vriendschap is er niks aan de hand.
Dan gun je hem zijn relatie en kun je het prima over zijn vriendin hebben, zonder je daar niet fijn bij te voelen.

Het kan ook nog zijn dat dit egostreling voor die man is. Veel aandacht van een leuke vrouwelijke collega krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wees eerlijk naar jezelf over je intentie en dan heb je direct je antwoord.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
T0mmy_gun schreef:
26-03-2021 06:11
ik luister zijn favoriete muziek,hij kijkt mijn lievelingsfilms,
[...]
Ik wil hem eigenlijk gewoon beter leren kennen en zien hoe het zich verder ontwikkelt.
.
Ik ben heel erg van team niks-met-een-bezette-man/vrouw-doen. Ik heb daar ook een oordeel over als je het wel doet. Toch vond ik dit verhaal best prima tot ik bovenstaande twee zinnen las. Ik vind het heerlijk om goede en fijne contacten te hebben met zowel mannen als vrouwen als vrienden, maar dan zonder dubbele agenda. Jij hebt een dubbele agenda, zoals ik jou lees denk ik niet dat je in staat gaat zijn de grenzen te hanteren (wat ook begrijpelijk is bij een verliefdheid, daarom zou je wat mij betreft ook vooruit moeten denken om grenzen nog te kunnen stellen). Ik gok dat jij met je verliefdheid hem uit eindelijk toch steeds meer zal gaan proberen te verleiden jou toch leuker te vinden en te kijken of het meer kan worden dan 'alleen vriendschap'. Op dit moment vind ik je geen 'losweker' (nog nooit van dit woord gehoord), maar het kan wel die kant op gaan. Wil je dat?
Alle reacties Link kopieren
T0mmy_gun schreef:
26-03-2021 06:23
@theeleutje: ligt eraan wat je met "dit" bedoelt, dat is me nu niet duidelijk. Vrienden maken met nieuwe mensen: okay. Vreemdgaan: niet okay. Gevoelens krijgen voor een ander: kan gebeuren. Het uitmaken: au pijnlijk. Het afkappen met die ander: goed.

@Westerpaviljoen: klopt helemaal. Maar het leven is ook niet altijd handig.

@Fietsertje: oh dat is eigenlijk best wel een heel goed idee.... Ik kan natuurlijk ook gewoon zeggen hee stel me eens voor als ik in de buurt ben. Moest het nou ooit via de natuurlijke weg uitgaan dan ben ik in ieder geval geen aanstichter.
Dit zegt voldoende, toch? Jij hoopt op meer, hij is geen vrijgezel. Dat weet je en toch wil je ermee doorgaan.
Life is short. Eat dessert first.
Ja
Lucieanders schreef:
26-03-2021 10:00
T zou wel zo fatsoenlijk zijn!

Want? Misschien wil die man wel liever bij TO zijn..... dan gaat TO toch niet zeggen 'nou nee, ik zou je nooit leuk kunnen vinden want je bent al bezet'.

Ik zou dan zeggen 'Ik vind jou leuk, maar maak het eerst maar eens uit en dan zien we wel.'
2018anoniem schreef:
26-03-2021 10:09
Tja en dat vind ik dus van wel, dat is namelijk ook een mens met gevoel en geen voorwerp. Als we zo allemaal met elkaar omgaan zou ik dat wel erg sneu vinden.

Tja luister. Als jouw partner liever een ander heeft, dan heb jij gewoon pech. Het is niet aan de rest van de vrouwen om jouw partner af te wijzen, zodat ie maar bij jou blijft.
MarvelousMrsMaisel schreef:
26-03-2021 11:38
Tja luister. Als jouw partner liever een ander heeft, dan heb jij gewoon pech. Het is niet aan de rest van de vrouwen om jouw partner af te wijzen, zodat ie maar bij jou blijft.

Maar het zou de rest van de vrouwen wel sieren om jouw partner niet actief te benaderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven