Ben ik jaloers?

07-03-2021 22:57 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik jaloers?

Even wat uitleg.

Regelmatig heb ik een’ friends with benefiets’ dat is alleen nadat we elkaar gezien hebben in gezelschap.
Nu is een vriendin van mij met hem aan het scharrelen en die zegt dat zij het zelf niet erg vind dat zij met hem scharrelt terwijl ik onlangs seks met hem heb gehad.
Ik heb uitgesproken dat zij zelf moet doen wat zij wilt maar dat het voor mij een ronduit ongemakkelijke situatie is en dat ik hen liever niet samen zou zien..
wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet prettig vindt, dan niet. Waarom heb je een label nodig? Spreek je uit.
Alle reacties Link kopieren
Ongeschreven regel dat je dit als vrienden niet doet, lijkt me. Bijzonder van je vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Mintel88 schreef:
07-03-2021 23:00
Ongeschreven regel dat je dit als vrienden niet doet, lijkt me. Bijzonder van je vriendin.
Zou een beetje oppassen met haar.

Nu is het nog een FWB, straks wil ze misschien ook aandacht van een je toekomstige vriend.
Alle reacties Link kopieren
Je bent iig eerlijk geweest tegen je vriendin, misschien niet helemaal naar jezelf daar hij in jouw ogen of voor je gevoel toch misschien iets meer was als een FWB en het nou je dus steekt dat hij met een ander wel meer onderneemt door te scharrelen en wie weet een relatie nemen. Sterkte met het gevoel
Alle reacties Link kopieren
Als je vriendin hem echtechtecht leuk vindt en hij haar ook, zou ik plaats maken en ze geluk wensen.

Als je vriendin een fwb aan gaat met jouw fwb vind ik dat wel wat raar.
Jaloers zou ik niet zijn, wel zou ik gaan twijfelen aan haar vriendschap. En de fwb per direct stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij fwb't met hem alleen na een avondje dat je hem ziet en zij scharrelt met hem?

Misschien vind hij haar dan leuker. Of zegt zij het zodat hij denkt dat hij haar leuker vindt.
Wat zegt hij?

Als zij samen gelukkig worden hoef jij dat geen getuige van te zijn.

Maar ook dacht ik altijd dat je van elkaars bedpartners af blijft. Tenzij je swingt natuurlijk.
De vraag is hoe belangrijk die vriendin de vriendschap met jou vindt denk ik.
(Ik zou hem afschrijven. Die vriendschap).
Stel een trio voor. Win-win-win.
Alle reacties Link kopieren
Jaloers? Nee. Misschien was zij het wel. En al was ze dan niet. Ik vind het op zn minst gezegd idioot en best wel genant.

Wanneer ik weet dat een vriendin van mij sex heeft met een persoon, dan ga ik daar toch niet ook ineens sex mee hebben? Lekker ongemakkelijk en goedkoop van " vriendin". Ze snapt toch zelf ook wel dat dit heel erg raar is.

Als ze nu verliefd op hem is , en hij op haar, dan is het een ander verhaal. Maar dan nog maak je dat toch eerst bespreekbaar met iemand waarvan je beweert daar goede vrienden mee te zijn.

Als dit vriendschap is, dan ben ik liever alleen denk ik. Ik zou dr echt uitlachen en op zoek gaan naar beter gezelschap. Ook niet erg galant/charmant van je friends with benefits touwens, om dat niet even netjes met jou te overleggen. Hij mag prima seks hebben met iedereen. Maar common courtsey en respect is hier ver te zoeken.

Misschien beide nexten een idee?
Universeinmotion schreef:
07-03-2021 23:17
Jaloers? Nee. Misschien was zij het wel. En al was ze dan niet. Ik vind het op zn minst gezegd idioot en best wel genant.

Wanneer ik weet dat een vriendin van mij sex heeft met een persoon, dan ga ik daar toch niet ook ineens sex mee hebben? Lekker ongemakkelijk en goedkoop van " vriendin". Ze snapt toch zelf ook wel dat dit heel erg raar is.

Als ze nu verliefd op hem is , en hij op haar, dan is het een ander verhaal. Maar dan nog maak je dat toch eerst bespreekbaar met iemand waarvan je beweert daar goede vrienden mee te zijn.

Als dit vriendschap is, dan ben ik liever alleen denk ik. Ik zou dr echt uitlachen en op zoek gaan naar beter gezelschap. Ook niet erg galant/charmant van je friends with benefits touwens, om dat niet even netjes met jou te overleggen. Hij mag prima seks hebben met iedereen. Maar common courtsey en respect is hier ver te zoeken.

Misschien beide nexten een idee?
Eens.
patchouli_ schreef:
07-03-2021 23:04
Als je vriendin hem echtechtecht leuk vindt en hij haar ook, zou ik plaats maken en ze geluk wensen.

Als je vriendin een fwb aan gaat met jouw fwb vind ik dat wel wat raar.
Jaloers zou ik niet zijn, wel zou ik gaan twijfelen aan haar vriendschap. En de fwb per direct stoppen.
En eens. Maar ik zou zowel de vriendschap als de FWB per direct stoppen.
Classy
Alle reacties Link kopieren
Oh z’on vriendin had ik ook.. Elke scharrel die ik had, had zij na mij. Ze moest iets bewijzen denk ik..
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ervoor gekozen met hem naar bed te gaan zonder dat er sprake was van een diepere liefdesband dus dan moet je er ook mee overweg kunnen dat een ander hem ook gebruikt voor seks.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Elk gedrag heeft z'n gevolg. De onderlinge band tussen jou en vriend + vriendin is gewoon erg oppervlakkig en dan krijg je dat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch stoppen om met hem te scharrelen. Wens haar alle geluk met deze man die blijkbaar nergens moeite mee heeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Jak, het idee dat zijn liefdeszwaard overal en nergens komt bij haar en daarna weer bij jou, zou me wat misselijk maken.
Maar hee, friends for lifffffe... :cheers:
Ik zou met allebei stoppen. Met hem omdat de gedachte me tegenstaat en met die vriendin omdat ze het nIet de moeite waard vindt om te overleggen. Veel plezier samen en doei!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
08-03-2021 07:05
Je hebt ervoor gekozen met hem naar bed te gaan zonder dat er sprake was van een diepere liefdesband dus dan moet je er ook mee overweg kunnen dat een ander hem ook gebruikt voor seks.

Hoezo móet dat? TO mag in iedere situatie helemaal zelf beslissen wat ze wil. TO, als je geen zin hebt in deze beerput, kun je gewoon besluiten dat je met deze mensen stopt.
Ik word een beetje te oud vooral die nieuwe relatievormen, dus voor de zekerheid:

Friends with benefits = je bent bevriend en daarnaast ga je met elkaar naar bed, no strings attached, het is géén relatie en je bent elkaar niks verschuldigd en beide partijen mogen andere relaties aangaan?

Scharrelen = je hebt een zeer minimale vorm van een relatie met elkaar, waarbij je geen toekomst met elkaar ziet maar wel lekker met elkaar naar bed gaat? Is er dan enige sprake van exclusiviteit omdat die vriendin kennelijk heeft aangegeven geen bezwaar te hebben tegen het feit dat jij nog seks met hem hebt?

"Je mag zelf weten wat je doet maar het is voor mij ongemakkelijk" = "doe wat ik zeg, of we zijn geen vrienden meer"?
Alle reacties Link kopieren
Van een aantal van mijn vriendinnen hou ik echt als familie. Ze mogen al mijn geld hebben, mijn hele koelkast leegeten en al mijn jurken lenen. Maar er worden géén piemels gedeeld.

Rotgevoel voor je, zeker nadat je hebt aangegeven bij haar dat het voor jou heel ongemakkelijk is. Geen idee of je jaloers bent. Als ik in jouw schoenen stond zou ik eerder balen van de andere waarde die zij aan jullie vriendschap hecht dan aan wat zij in hun vrije tijd aanrommelen.
Je houden aan de corona-regels lost echt al je problemen op. Hoezo zie je iemand ' in gezelschap'. Dat is helemaal niet de bedoeling.

Spreek gewoon 1-op-1 met hem af en dump die 'vriendin'.
Scharrelen, prima hoor. Maar ik heb geen zin in een bedpartner die mij met m’n vriendin vergelijkt.

En wat betreft vriendin, voor een beetje scharrelen kan ze best een ander uitkiezen. Voor de ware liefde snap ik het, en dan doe ik niet moeilijk. Maar dit is gewoon flauw.

Ik zou van beiden afstand nemen en mijn eigen plan trekken.
Alle reacties Link kopieren
Universeinmotion schreef:
07-03-2021 23:17
Jaloers? Nee. Misschien was zij het wel. En al was ze dan niet. Ik vind het op zn minst gezegd idioot en best wel genant.

Wanneer ik weet dat een vriendin van mij sex heeft met een persoon, dan ga ik daar toch niet ook ineens sex mee hebben? Lekker ongemakkelijk en goedkoop van " vriendin". Ze snapt toch zelf ook wel dat dit heel erg raar is.

Als ze nu verliefd op hem is , en hij op haar, dan is het een ander verhaal. Maar dan nog maak je dat toch eerst bespreekbaar met iemand waarvan je beweert daar goede vrienden mee te zijn.

Als dit vriendschap is, dan ben ik liever alleen denk ik. Ik zou dr echt uitlachen en op zoek gaan naar beter gezelschap. Ook niet erg galant/charmant van je friends with benefits touwens, om dat niet even netjes met jou te overleggen. Hij mag prima seks hebben met iedereen. Maar common courtsey en respect is hier ver te zoeken.

Misschien beide nexten een idee?

Dit.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven