Ben ik nou een zeikerd?

dinsdag 1 december 2020 om 23:50
Het volgende is gaande... Eigenlijk vind ik het bizar dat ik er een topic over aan maak, maar toch zit ik er schijnbaar mee en ik wil weten of ik onredelijk ben of niet.
Ik koop voor mezelf dure verzorgingsproducten waaronder ook douche gel. Het is echt “mijn momentje” als ik onder de douche sta en ik ben dan ook zuinig met mijn spullen. Nu heb ik sinds een week nieuwe douche gel waar mijn man schijnbaar ook verkocht aan is. Deze douche gel kost €25 per 500 ML. Ik zelf zou er zeker een half jaar mee doen, maar nu mijn man er ook mee sopt is er al 100 ML uit de fles. Ik heb al aangegeven dat hij minder moet gebruiken en liever zelfs helemaal niet, maar voor zijn doen gebruikt hij al heel weinig.
Ik baal er gewoon van, ik gun mezelf al niet zoveel “chill momentjes” en als ik dan eenmaal iets heb wordt het voor mijn neus opgebruikt
Stel ik me aan of heb ik een punt?
Ik koop voor mezelf dure verzorgingsproducten waaronder ook douche gel. Het is echt “mijn momentje” als ik onder de douche sta en ik ben dan ook zuinig met mijn spullen. Nu heb ik sinds een week nieuwe douche gel waar mijn man schijnbaar ook verkocht aan is. Deze douche gel kost €25 per 500 ML. Ik zelf zou er zeker een half jaar mee doen, maar nu mijn man er ook mee sopt is er al 100 ML uit de fles. Ik heb al aangegeven dat hij minder moet gebruiken en liever zelfs helemaal niet, maar voor zijn doen gebruikt hij al heel weinig.
Ik baal er gewoon van, ik gun mezelf al niet zoveel “chill momentjes” en als ik dan eenmaal iets heb wordt het voor mijn neus opgebruikt

Stel ik me aan of heb ik een punt?

woensdag 2 december 2020 om 11:23
Hebben wij ook een tijd gedaan. We hebben een hoge smalle voorraadkast en hebben een tijdlang voor ieder een plank gehad (kinderen gedeelde plank maar die hebben elk een trommeltje) en een gedeelde plank (voor o.a. broodbeleg en afbakbroodjes) maar is erg de klad in gekomen omdat "mijn plank" altijd de leegste bleek en die dan vol met snoep en chips werd gegooid.

woensdag 2 december 2020 om 11:25
Soms wordt mijn fiets door iemand gebruikt of gebruik ik die van een ander als ik haast heb en geen tijd meer heb om m'n band op te pompen. Ik vraag dan altijd of het kan. Een keer zei iemand: Tsum, ik neem morgen jouw fiets mee want m'n band is lek.
Soms geen probleem maar ik had m'n fiets zelf nodig voor belangrijke sollicitatie gesprekken. Zou wat zijn als je je fiets wil pakken en hij staat er niet omdat iemand zonder overleg je fiets mee neemt naar werk. Kom je veel te laat en dan kun je die baan wel vergeten.
Soms geen probleem maar ik had m'n fiets zelf nodig voor belangrijke sollicitatie gesprekken. Zou wat zijn als je je fiets wil pakken en hij staat er niet omdat iemand zonder overleg je fiets mee neemt naar werk. Kom je veel te laat en dan kun je die baan wel vergeten.
woensdag 2 december 2020 om 11:27
Juist

Niks is veilig. Wil je quiche bakken, zijn de eieren en bacon in een puber verdwenen. Aardbeien bij het toetje? Oops, dochter heeft een smoothie gemaakt. Daar ging de mango overigens ook in

woensdag 2 december 2020 om 11:28
Hoe het hier gaat:
- snoep, vleeswaren, kaas, een bepaalde fles wijn oid, dat ik wil bewaren, zet ik met zwarte stift (of een post-it) op: "afblijven".
- als ik een dure douchegel voor mezelf zou willen houden, zou ik hem in mijn kast zetten en meenemen als ik ga douchen. Maar dat is vrij hypothetisch, mijn man gebruikt geen zeepachtige dingen. En ik zelf vind een goedkope douchegel ook prima, en deel die graag met onze dochters.
- snoep, vleeswaren, kaas, een bepaalde fles wijn oid, dat ik wil bewaren, zet ik met zwarte stift (of een post-it) op: "afblijven".
- als ik een dure douchegel voor mezelf zou willen houden, zou ik hem in mijn kast zetten en meenemen als ik ga douchen. Maar dat is vrij hypothetisch, mijn man gebruikt geen zeepachtige dingen. En ik zelf vind een goedkope douchegel ook prima, en deel die graag met onze dochters.
woensdag 2 december 2020 om 11:29
woensdag 2 december 2020 om 11:32
Mijn vriend heeft twee scheermesjeshouders. Eentje ligt bij de wastafel. Die gebruikt hij voor zijn gezicht, en daar blijf ik af. Na een weekje zet hij het mesje op de houder die in de douche ligt en daarmee mag ik doen wat ik wil. Ze zijn nog ruim voldoende scherp om mijn benen en oksels een weekje mee te doen. Momenteel is hij aan het experimenteren met goedkope mesjes, dus ik doe een beetje voorzichtig (aangezien hij regelmatig met een hevig bloedende bovenlip rondloopt).Geronimo2 schreef: ↑02-12-2020 11:04Ik gebruik de verzorgingsproducten van Estee Lauder, mijn man klaagde tig jaar geleden over een droge huid op vakantie en ik zag hem met 2 vingers door mijn pot gezichtscreme gaan om er een flinke klodder uit te halen voor zijn gezicht en armen![]()
Heb hem maar even uitgelegd dat zoveel niet nodig is en meteen een pot Nivea voor hem gekocht. Aan de andere kant vind ik zijn scheermesjes zo lekker scherp voor het scheren van benen. Ik wist niet dat dit zijn mesjes bot maakte waardoor hij wel eens bloedend de douche uit kwam met de vraag of mijn benen toevallig lekker zacht voeldeHij koopt sindsdien dubbel in en checkt eerst zijn mesje voor hij gaat scheren aangezien ik nog steeds zijn mesjes gebruik.
Ik vraag me af of mensen met gescheiden inkomsten ook sowieso meer moeite hebben met de gunfactor want blijkbaar is het hebben van eigen geld behoorlijk belangrijk geworden.
woensdag 2 december 2020 om 11:34
Volgens mij is dat ook in geen enkele relatie een probleem. Wel dat sommige mensen een partner hebben die dan gewoon alle koeken opeet, gewoon, omdat hij trek heeft, en er verder niet over nadenkt of iemand anders misschien ook een koek had gewild.Naomir schreef: ↑02-12-2020 11:29Ik ben blij dat mijn relatie niet zo is. Wij doen hier alles samen, ik moet er niet aan denken dat ik een pak koeken koop en dat hij dan een koek pakt en dat ik dan moet zeggen, hehe dat was mijn koek he?
Als je zo financieel gescheiden moet leven, denk ik niet dat het mijn relatie zou zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 2 december 2020 om 11:35
Nou nee hoor. Ik heb een aantal hele dure hobbies, dus beiden ook eigen geld is wel prettig. Maar ik vind dat voor dingen in en om het huis niet gelden.Susan schreef: ↑02-12-2020 10:58Maar jullie hebben blijkbaar alles op één hoop, zij niet. En het is niet gezegd dat dat het idee van TO was. Misschien wil haar vriend dat wel, dat zij haar eigen persoonlijke luxe dingen zelf betaalt. Dan is het wel raar om niet te willen meebetalen aan die dingen, maar wel te vinden dat je ze gewoon mag pakken.
Maar goed, ik sta gewoon heel anders in het leven denk ik. Ik deel graag. Ik vind een kado geven leuker dan krijgen.
Zo was mijn vader ook. Die had het goed, dus had iedereen in zijn omgeving het goed.
Is misschien ook wel een beetje een cultureel dingetje.
woensdag 2 december 2020 om 11:38
Ja, maar dan vind jij denk ik ook niet dat je vriendin haar eigen lekkere douchegel moet betalen. Jij zou dan zeggen: als je die lekker vindt, nemen we die gewoon. En je vriendin ook. Dus dan is het al een gezamenlijke douchegel.DS1971 schreef: ↑02-12-2020 11:35Nou nee hoor. Ik heb een aantal hele dure hobbies, dus beiden ook eigen geld is wel prettig. Maar ik vind dat voor dingen in en om het huis niet gelden.
Maar goed, ik sta gewoon heel anders in het leven denk ik. Ik deel graag. Ik vind een kado geven leuker dan krijgen.
Zo was mijn vader ook. Die had het goed, dus had iedereen in zijn omgeving het goed.
susan wijzigde dit bericht op 02-12-2020 11:42
4.76% gewijzigd

woensdag 2 december 2020 om 11:38
Ik vind dat je getrouwd zijn en niet samenwonend zijn niet helemaal kan vergelijken.Lotus90 schreef: ↑02-12-2020 11:10Wie heeft het over bijhouden van verbruik eten. Dat maak jij ervan. Maar als jouw vriendin jouw favoriete champagne constant voor 3/4 of helemaal opmaakt en jij vindt dat geen enkel punt: prima. Good for you. Gewoon steeds in rap tempo gezamenlijk die dure champagne blijven aanslepen dan maar. Als dat voor jullie werkt.
Mijn stelling is dus anders. Alles wat van mij is, is niet automatisch ook van hem. En alles wat van hem is, is niet automatisch ook van mij. Wij wonen niet samen dus we hebben geen gezamenlijke rekening. Aangezien hij meestal hier is, doet hij ook regelmatig wat boodschappen voor hier. Wij sturen elkaar nooit Tikkies en hoeven gelukkig nooit op te letten of iets wel 50/50 verdeelt is.
Wij delen nagenoeg alles met elkaar. Maar we hebben respect voor elkaar en voor elkaars spullen en wensen. Dus ook voor die enkele dingen die de ander liever niet deelt. Ik ben mijn relatie ook nog meer gaan waarderen na het lezen van vele reacties hier. Ieder z’n ding. Dat is duidelijk.
Maar verder heb je gelijk hoor: het is een kwestie van welke normen en waarden je hebt.

woensdag 2 december 2020 om 11:39
Jij gebruikt dit topic als een soort bizarre ego streling ofzo.DS1971 schreef: ↑02-12-2020 11:35Nou nee hoor. Ik heb een aantal hele dure hobbies, dus beiden ook eigen geld is wel prettig. Maar ik vind dat voor dingen in en om het huis niet gelden.
Terwijl je helemaal niks geks zegt. De meeste mensen zeggen niet veel anders dan jij in dit topic. De meeste mensen zeggen iets als: ik hou rekening met een ander, ik wil graag dat anderen rekening met mij houden en ik deel mijn spullen prima met anderen.
Jij maakt daarvan dat iedereen zuinig is en het ieder voor zich is. En dat jij extreem gul en makkelijk bent.
Ik snap dat dat een fijn gevoel is, maar het zegt vooral iets over hoe jij de reacties leest en interpreteert
woensdag 2 december 2020 om 11:41
Ik had dat met een fles Snow Fairy van Lush. Vrij prijzig en het ruikt naar zuurstok. Kwam mijn man walmend naar de snowfairy beneden, want hij vond het zo lekker ruiken. Halve fles leeg. Ik had daar wel de balen van, vooral omdat het een fles is die je niet het hele jaar door kan kopen en je zou toch denken dat een man niet naar snoepjes wil ruiken. Ik heb er geen discussie van gemaakt, maar heb toen wel een goedkopere fles met ongeveer die geur gekocht voor hem, zodat het niet erg is als hij een halve fles in bad leeg knijpt.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

woensdag 2 december 2020 om 11:41
Ja echt welThordïs schreef: ↑02-12-2020 11:39Jij gebruikt dit topic als een soort bizarre ego streling ofzo.
Terwijl je helemaal niks geks zegt. De meeste mensen zeggen niet veel anders dan jij in dit topic. De meeste mensen zeggen iets als: ik hou rekening met een ander, ik wil graag dat anderen rekening met mij houden en ik deel mijn spullen prima met anderen.
Jij maakt daarvan dat iedereen zuinig is en het ieder voor zich is. En dat jij extreem gul en makkelijk bent.
Ik snap dat dat een fijn gevoel is, maar het zegt vooral iets over hoe jij de reacties leest en interpreteert

woensdag 2 december 2020 om 11:43
Zoals beginnen over egostreling?Thordïs schreef: ↑02-12-2020 11:39Jij gebruikt dit topic als een soort bizarre ego streling ofzo.

woensdag 2 december 2020 om 11:45
Ook toevallig.VGM1980 schreef: ↑02-12-2020 11:41Ik had dat met een fles Snow Fairy van Lush. Vrij prijzig en het ruikt naar zuurstok. Kwam mijn man walmend naar de snowfairy beneden, want hij vond het zo lekker ruiken. Halve fles leeg. Ik had daar wel de balen van, vooral omdat het een fles is die je niet het hele jaar door kan kopen en je zou toch denken dat een man niet naar snoepjes wil ruiken. Ik heb er geen discussie van gemaakt, maar heb toen wel een goedkopere fles met ongeveer die geur gekocht voor hem, zodat het niet erg is als hij een halve fles in bad leeg knijpt.

woensdag 2 december 2020 om 11:48
Dat is ook wel heel Nederlands ja. Precies genoeg.NYC schreef: ↑02-12-2020 11:46Bij mijn ouders heeft een ex van mij wel eens twee croissants opgegeten bij de lunch terwijl er zes (en we waren met 6 personen) in het broodmandje op tafel lagen. (Er lag ook gewoon brood, niet dat dat het enige was) En ook nog voor iedereen aan tafel zat. Hij had honger... Vond ik ook niet kunnen.
Maar hij (en ik geloof sommige forummers ook) vond het karig/zuinig als je alles precies 1 op 1 afstemt)

woensdag 2 december 2020 om 11:51
Ow ik zie nu pas dat TO het ook over deze douchegel heeft

inderdaad toevallig.
Tja een literfles bij de Action heb je voor 3 tot 5 euro. Niet erg als dat met 1 a 2 maanden op is.
Fles van Lush is 35 euro, dat vind ik toch minder grappig.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
woensdag 2 december 2020 om 11:52
Ooit toen ik nog heel klein was, was er met familie eten gehaald en toen had een familielid (jongen, toen een jaar of 15) van een bepaald gerecht álles opgegeten. Dus gewoon letterlijk het hele bakje boven zijn bord omgekeerd voor iemand anders genomen had.NYC schreef: ↑02-12-2020 11:46Bij mijn ouders heeft een ex van mij wel eens twee croissants opgegeten bij de lunch terwijl er zes (en we waren met 6 personen) in het broodmandje op tafel lagen. (Er lag ook gewoon brood, niet dat dat het enige was) En ook nog voor iedereen aan tafel zat. Hij had honger... Vond ik ook niet kunnen.
Maar hij (en ik geloof sommige forummers ook) vond het karig/zuinig als je alles precies 1 op 1 afstemt)

woensdag 2 december 2020 om 11:52
Mijn man pakt vaak de lader van mijn telefoon en vergeet vervolgens waar hij hem gelaten heeft. Heel storend vind ik dat, dan loop ik weer een dag zonder telefoon omdat hij zijn eigen lader kwijt was en vervolgens de mijne net zo hard heeft kwijt gemaakt. Het interesseert me geen bal dat anderen dat prima vinden, ìk vind het niet prima. En hij moet het met míjn mening doen, dus als ik er pissig om word, is de beste strategie om het gewoon niet meer te doen.