ben ik nou gek???? [Geen OP]

22-05-2020 18:09 286 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-06-2020 15:27
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.93% gewijzigd
Betaal je mee aan de vakantie?
Alle reacties Link kopieren
SimpeleZiel schreef:
22-05-2020 18:17
Ja, ik vind het wel gek. Dus het is prima dat hij banden heeft met jouw familie, maar alleen onder jouw voorwaarden? Zolang jij hem nog zielig vond ofzo? Dat mag jouw familie toch wel zelf uitmaken. Ook dat een nieuwe relatie betekent dat hij met haar dingen gaat ondernemen en niet met jou, vind ik volkomen logisch. En heeft ook niets te maken met of hij wel/niet een band heeft met jouw familie.
Ja dat. Jij bent helemaal niet degene die bepaalt of hij contact heeft met je familie. Dat bepaalt je familie samen met hem. Het is een situatie die zo gegroeid is, dus de familie vindt contact met hem inmiddels heel normaal. Dat verandert toch niet omdat hij een vriendin heeft?
Jullie zullen samen als ex stel wel minder ondernemen, dat is logisch. Dat zou ook zo zijn als jij degene was met een nieuwe partner.
Nee, ik vind je onredelijk. Komt misschien voort uit jaloezie of omdat je al besloten hebt dat je haar niet moet.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
22-05-2020 18:23
Dus hij moet single blijven om bij je familie te mogen horen?
Of had het wel een ander mogen zijn?

Weet je, het leven is echt veel te kort om jaren te blijven miepen over iets dat ooit gebeurde.
Ga er heen, drink een fles wijn leeg met die vrouw en maak er samen wat moois van.

Jij en je ex waren zo goed bezig. Verpest het niet door gerommel in de marge.
theemetchocolade wijzigde dit bericht op 22-05-2020 18:30
0.23% gewijzigd
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Ben je enigszins jaloers? Eerlijk? Vind je het ergens moeilijk dat hij een nieuwe liefde heeft gevonden?
Vrouwtjepollewop schreef:
22-05-2020 18:26
Kijk laat ik ff voorop stellen dat hij vrij is om met mijn familie om te gaan, dus bakkie koffie en zo , prima,ze kennen hem tenslotte al 20 jaar, geen probleem.
Maar familie uitjes e.d dat is volgens mij nu verleden tijd, dat is alleen mogelijk als je geen van beiden verder geen relatie hebt.
Het is idd heel bijzonder dat het zo lang zo goed is gegaan, en ik heb ook geen hekel aan hem, absoluut niet, het is de vader van mijn dochter en alleen dat maakt hem al heel dierbaar.
Maar bvb een familiereünie, hoe had hij zich dat voorgesteld??
Zij dan ook maar gezellig mee??
Dat is dan toch net zoals op vakantie???
Zij vind het niet leuk als ik met hem op vakantie ga?? dan gaat ze die familiereünie toch ook niet leuk vinden??
En haar mee nemen ga ik dus zeker niet doen!!!
Dat stapje terug heb ik dus nu gedaan en dat vind hij dan blijkbaar weer belachelijk.
Het klinkt mij een beetje als ik wil haar maar ik wil jou ook niet kwijt.
nou en dat gaat hem dus niet worden!!
Volgens mij ben jij ontzettend jaloers ;)
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
22-05-2020 18:26
Kijk laat ik ff voorop stellen dat hij vrij is om met mijn familie om te gaan, dus bakkie koffie en zo , prima,ze kennen hem tenslotte al 20 jaar, geen probleem.
Maar familie uitjes e.d dat is volgens mij nu verleden tijd, dat is alleen mogelijk als je geen van beiden verder geen relatie hebt.
Het is idd heel bijzonder dat het zo lang zo goed is gegaan, en ik heb ook geen hekel aan hem, absoluut niet, het is de vader van mijn dochter en alleen dat maakt hem al heel dierbaar.
Maar bvb een familiereünie, hoe had hij zich dat voorgesteld??
Zij dan ook maar gezellig mee??

Dat is dan toch net zoals op vakantie???
Zij vind het niet leuk als ik met hem op vakantie ga?? dan gaat ze die familiereünie toch ook niet leuk vinden??
En haar mee nemen ga ik dus zeker niet doen!!!
Dat stapje terug heb ik dus nu gedaan en dat vind hij dan blijkbaar weer belachelijk.
Het klinkt mij een beetje als ik wil haar maar ik wil jou ook niet kwijt.
nou en dat gaat hem dus niet worden!!

Ja. Dan gaat zij ook mee ja. Niet van dat benauwde he.

JIJ hoeft hem of haar niet meer uit te nodigen als je dat niet wil. Maar familiereunie van je familie, hij is de oom van veel andere kinderen daar.
Ik zeg niet dat het vaak voorkomt, maar ik zie dat toch wel eens hoor.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
22-05-2020 18:26
Kijk laat ik ff voorop stellen dat hij vrij is om met mijn familie om te gaan...
zolang hij single is
Alle reacties Link kopieren
Wat is er nu feitelijk veranderd? Jullie waren al uit elkaar, maar nu moet hij ook ineens afscheid nemen van jouw familie, omdat er een ander is? Wat zou dat uitmaken?
Bijzonder dat je er eerder geen probleem van maakte maar nu er een ander in het spel is wel ineens. Het doet me vermoeden dat je wellicht gewoon jaloers bent.
Alle reacties Link kopieren
Waar is trouwens een familie reünie voor nodig als je al zoveel onderneemt met de familie.
Ze zijn nog niet eens een week samen, maar toch is je dochter gek op haar..en jij vindt haar nep en er is lang geleden al iets voorgevallen. Kende jij haar al?

En de vakantie gaat toch wel door? Alleen jij wil niet meer,omdat zij ook meegaat. Dat is jouw goed recht, maar moet je niet zeggen dat je niet mee mag.

En dat hij jouw familie niet meer mag zien..jouw familie bepaalt zelf toch met wie ze omgaan. Had hij dan zijn hele leven vrijgezel moeten blijven?
Alle reacties Link kopieren
Laat de situatie zoals 'ie is, in het belang van jouw dochter. Dat is echt onbetaalbaar, terwijl je met jouw gedrag schade kan aanrichten bij jouw dochter die niet door geld te vergoeden is. Vergeet niet dat het jouw dochter echt niet uit maakt wie met wie n**kt, maar wel dat jij haar moeder bent en hij haar vader. Daar verandert toch niets aan nu je ex een nieuwe partner heeft?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het lullig dat ie de app heeft gestuurd, maar jij begon met nieuwe regeltjes en een kat in het nauw maakt rare sprongen, als jij ineens zo extreem doet dan kun je niet verwachten dat hij dat grappig vindt, ik snap dat hij denkt, ik gooi het ff in de groep dan is het duidelijk en bestaat er geen onduidelijkheid en je familie en dochter zijn niet voor niks boos, want het is best een rot actie van je, even voor je ex, dochter en je familie beslissen dat hij weg moet.
Alle reacties Link kopieren
Tijger32 schreef:
22-05-2020 18:35
Ze zijn nog niet eens een week samen, maar toch is je dochter gek op haar..en jij vindt haar nep en er is lang geleden al iets voorgevallen. Kende jij haar al?
Ik denk dat ze al langer bij elkaar zijn. Dit klinkt inderdaad helemaal niet logisch. Dus óf to weet het pas een week maar de relatie duurt al langer, óf to overdrijft.
Iedereen zoekt zijn eigen weg erin maar :

- ik ga niet op vakantie of stelletjesachtige dingen doen met mijn ex. Dat doe ik met de kinderen, soms met en soms zonder mijn vriend. Mijn ex ook, met of zonder zijn nieuwe vriendin.

- Mijn ex is 16 jaar in de familie geweest dus zij hebben ook hun eigen band met hem, los van mij. Op de begrafenis van mijn oma was ik daar met mijn vriend, mijn ex kwam ook, op mijn uitnodiging, want hij heeft mijn oma ook lang gekend.

-Andersom ga ik ook gerust nog eens wat drinken met mijn voormalige schoonmoeder.

- Wij hebben een uitgebreide app met kinderen etc erin, mogen ook partners in. Daarnaast hebben we ook een klein appgroepje met het voormalige kerngezin toen ik kind was, zonder kinderen, waar intieme dingen besproken kunnen worden. Exen zitten in beide groepen niet.

- Mijn ex is samen met vriendin dan wel weer welkom als ik een barbecue organiseer voor familie en intieme vrienden. Als gewone vriend/vader van mijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren
En dat ik hem zijn geluk niet gun is totale onzin en jaloers ben ik ook niet. maar misschien voel ik me wel een beetje gekwetst.
ze zijn verdorie nog niet eens een week bij elkaar en ik kan al in pakken, en zij mag beslissingen nemen over dingen die mij aangaan, zoals mijn dochter, zonder dat eerst met mij te overleggen.
Dus eigenlijk word ik er uit gemikt omdat zij er is maar moet ik hem wel blijven meeslepen naar mijn familie, dat vind ik krom
Mijn familie heeft idd zoiets van ooooh, zat het zo, maar willen er ook eigenlijk niet tussen zitten uit respect voor hem.
En als ik een nieuwe relatie zou hebben?? dan hangt het er van af wat mijn nieuwe vriend ervan vind, als hij er cool mee is dat mijn ex een plek inneemt vind ik dat best.
Vind hij het vervelend , dan komen er grenzen , maar hij zal nooit helemaal verdwijnen omdat hij de vader is van mijn dochter.
Ik wil hem ook niet helemaal blokken, dat zeg ik helemaal niet , maar ik geef wel een grens aan.
Tot hier en niet verder.
Hij kist voor haar en dat is goed, zoals ik al zei, ik gun hem zijn geluk, maar dat betekend dan dus dat hij nu bij haar familie hoort en niet bij de mijne, althans , niet meer wat bijeenkomsten e.d
hij is gewoon vrij om op de koffie te gaan of bij ze op de verjaardagen mocht hij dat willen, met vriendin!!
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
22-05-2020 18:39
Ik denk dat ze al langer bij elkaar zijn. Dit klinkt inderdaad helemaal niet logisch. Dus óf to weet het pas een week maar de relatie duurt al langer, óf to overdrijft.
Of je hebt weer zo'n kerel vast die over een maand zijn nieuwe vlam ten huwelijk zou vragen en wiens partner over 3 maand zwanger blijkt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
In wat voor happy go Lucky sprookjesland leven jullie allemaal dat je oké zou zijn met een ex wiens nieuwe partner aangeeft jou 'dan wel te tolereren' nog in je appgroep van je eigen familie?
je bent niet voor niets gescheiden
Maar hoe kan je dochter dan zo gek op haar zijn? Ze zijn 1 week samen. En in 1 die eerste week komt die vakantie al ter sprake? En heeft jouw dochter haar al (meerdere keren) ontmoet?
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
22-05-2020 18:40
En als ik een nieuwe relatie zou hebben?? dan hangt het er van af wat mijn nieuwe vriend ervan vind, als hij er cool mee is dat mijn ex een plek inneemt vind ik dat best.
Beetje hetzelfde voor hem toch. Hij heeft een nieuwe vriendin, hij hebben een nieuwe manier van doen en jij kan je daarbij voegen op bijvoorbeeld vakantie als je wilt.
Vrouwtjepollewop schreef:
22-05-2020 18:40
En dat ik hem zijn geluk niet gun is totale onzin en jaloers ben ik ook niet. maar misschien voel ik me wel een beetje gekwetst.
ze zijn verdorie nog niet eens een week bij elkaar en ik kan al in pakken, en zij mag beslissingen nemen over dingen die mij aangaan, zoals mijn dochter, zonder dat eerst met mij te overleggen.
Dus eigenlijk word ik er uit gemikt omdat zij er is maar moet ik hem wel blijven meeslepen naar mijn familie, dat vind ik krom
Mijn familie heeft idd zoiets van ooooh, zat het zo, maar willen er ook eigenlijk niet tussen zitten uit respect voor hem.
En als ik een nieuwe relatie zou hebben?? dan hangt het er van af wat mijn nieuwe vriend ervan vind, als hij er cool mee is dat mijn ex een plek inneemt vind ik dat best.
Vind hij het vervelend , dan komen er grenzen , maar hij zal nooit helemaal verdwijnen omdat hij de vader is van mijn dochter.
Ik wil hem ook niet helemaal blokken, dat zeg ik helemaal niet , maar ik geef wel een grens aan.
Tot hier en niet verder.
Hij kist voor haar en dat is goed, zoals ik al zei, ik gun hem zijn geluk, maar dat betekend dan dus dat hij nu bij haar familie hoort en niet bij de mijne, althans , niet meer wat bijeenkomsten e.d
hij is gewoon vrij om op de koffie te gaan of bij ze op de verjaardagen mocht hij dat willen, met vriendin!!
dit klinkt toch echt stikjaloers
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie wel echt klaar met elkaar?
Ik krijg dat idee niet eigenlijk.

Ik vind het idee van uit de familie app gooien te rigoureus.
En je mag toch ook mee met ex en zijn vriendin? Je kiest er alleen niet voor om dat te doen (begrijpelijk).

Ik denk dat je beter- zeker voor jullie kind- niet teveel heisa moet gaan maken. Laat het maar even bekoelen.
Je had anders kunnen reageren op het moment dat je ex de afspraken veranderde die jullie hadden gemaakt m.b.t. vakantie.
Je had met hem kunnen bespreken hoe jullie om kunnen gaan met afspraken en gewoontes die zijn gegroeid na jullie scheiding en in hoeverre die nog haalbaar zijn en wat er naast elkaar kan bestaan zodat een nieuwe partner weet wat jullie keuzes zijn. Op vakantie met een ex en kind gebeurt wel vaker maar het is wel noodzakelijk dat een nieuwe partner dat niet als bedreiging ziet. En misschien passen die vakanties jullie niet meer. Dat staat los van contact met jouw familieleden, maar ook dat zou kunnen veranderen.
Probeer dat alsnog te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Tijger32 schreef:
22-05-2020 18:44
Maar hoe kan je dochter dan zo gek op haar zijn? Ze zijn 1 week samen. En in 1 die eerste week komt die vakantie al ter sprake? En heeft jouw dochter haar al (meerdere keren) ontmoet?
Bwa, een weekje co-ouderschap volstaat al dat kind haar al zowat een hele week gezien heeft.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind jou heel raar. Jullie zijn al een tijd uit elkaar, het zat er dik in dat er bij een van jullie een nieuwe partner zou komen. Heb je daar dan niet eerder over nagedacht? Voor je familie hoort hij er blijkbaar wel bij, ook met nieuwe vriendin. En voor je dochter ook. Waarom is het voor jou ineens zo anders? Als je broer ineens een nieuwe vriendin mee neemt mag dat toch ook? Ik snap dat het je tegenvalt van de vakantie, maar laat dat de goede verhoudingen niet in gevaar brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven