Ben ik nou zo dom?

19-06-2019 00:53 43 berichten
Ik heb dit account aan gemaakt in verband met herkenning. Mijn nickname van mijn gebruikelijke account is te herkenbaar, vandaar.

Als je mijn vorige topic gelezen hebt of nu gaat bekijken, ik heb een vrij problematisch denk patroon. Ik ben er mee bezig, passende therapie vinden om deze denk patronen te door breken. Maar op dit moment nog niet, dus dit hele topic gaat waarschijnlijk problematisch en over de top zijn. En ik wil het gewoon kwijt, advies, whatever van mensen die niet mijn vrienden zijn en alleen maar de boel sugarcoaten.
Er wordt vaak gevraagd op heel veel van dit soort topics 'Hoe oud ben je?'. Dus background informatie, ik ben jong. De man in het verhaal is jong. Beide begin 20.

Via de welbekende app tinder heb ik een man leren kennen. Een maand geleden nu, iets meer inmiddels denk ik. Op app lijkt altijd alles leuker te gaan, maar ik had al vanaf het begin duidelijk gemaakt dat ik niet te lang wil blijven praten op tinder/whatsapp, want je leert elkaar niet kennen op die manier. Je leert wel dingen over elkaar, maar het is anders uiteraard.

Date uiteindelijk gepland, hadden op dat moment 2 a 3 weken gepraat via whatsapp. Dag van de date heeft hij afgezegd. Hij had wel vrij lastige weken achter de rug (ivm herkenning wijk ik hier verder niet over uit) en wat ik tot nu toe van hem begreep is dat hij vrij lastige relaties achter de rug heeft. Dus hij vond het een beter idee voor zichzelf om de date te verzetten, om meerdere redenen die niets met mij te maken hadden. Verzekerde mij erg cliché dat het compleet aan hem lag.

Het praten werd steeds minder en afstandelijker. Niet meer zo spontaan. Reageerde alsnog wel, maar het gesprek kwam niet meer echt op gang van zijn kant. Ik merkte dit, dus ik dacht ik ga ook een dag niks zeggen. 24u geen whatsapp gesprek met elkaar gehad, en de volgende dag stuurt hij mij een bericht dat hij het gevoel had dat er van beide kanten meer weinig drang was wat contact betreft. Van mijn kant nog wel, had het hem gezegd maar ik wil mij niet opdringen vandaar dat ik stiller werd.
Dus vroeg aan hem hoe hij er over dacht. Hij zei dat hij het allemaal even niet weet, dat hij niet lekker in zijn vel zat. Ik probeerde er dieper op in te gaan maar daar had hij duidelijk geen zin in. Dus hem gelaten..

Niks meer gehoord, ik begon het vrij kut te vinden... Negatieve denk patronen kwamen weer om de hoek kijken. Dat niemand het met mij uit houd, dat ie mij zat is, hij heeft een ander die leuker is. Heb mezelf inmiddels flink naar beneden gehaald.
Dus hem een bericht gestuurd, dat ik het jammer vond hoe het nu gaat en ik het gevoel heb dat hij het allemaal niet meer ziet zitten en dat hij gewoon eerlijk moet zijn en dat ik het oneerlijk vind tegenover mij als hij ineens afstandelijk gaat doen. Niet precies in die woorden.
Hij zei dat hij het druk had en even moest nadenken wat hierop te zeggen.

Nooit meer iets gehoord, dus gister geapt of hij het nog druk had en of hij inmiddels weet wat hij wilt en of hij er over nagedacht had. Hij ging alleen in op het druk hebben, hadden even gekletst. Was laat in de avond en gingen beide slapen.

Maar ik voel me nu gewoon dom, aan het lijntje gehouden, weer in 'mooie woorden' getrapt. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik ga hem straks als hij nog antwoord op mijn laatste appje nog vragen of hij inmiddels weet wat hij wilt. Want ik word gek van onzekerheid en ik wil duidelijkheid. Maar ik heb gewoon het idee dat ik een hoop signalen mis die voor een ander misschien overduidelijk zijn. Ik weet het niet, ik heb gewoon meningen nodig, advies of iets. Misschien helpt het mij ook beter in te zien wat de situatie betreft.
Alle reacties Link kopieren
Mens,.....laat gaan. Hij wil niet ( hard genoeg ) . Klaar dan. Wis zijn nummer. Hij heeft de kans gehad en heeft ‘m laten lopen. Zijn gemis. Niet irritant worden zodat hij jou straks ineens blokkeert.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Niks meer sturen, hij is niet zo happig en dat kan. Waarschijnlijk ook al in een relatie en had wat behoefte aan wat spannends. Laat je niks wijsmaken en ga weer verder met je leven. Er zijn meer mannen dan kerken op de aardkloot.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil niet. Door naar de volgende.
ik geef mn bek ook maar een douw
Het kan wel leuker, lekker door naar de volgende!
Je hebt hem nog nooit gezien, ik snap de sprong naar 'dat niemand het met je uithoudt' niet.
Je praat alsof je 5 maanden leuk gedate hebt en hij nu afstand neemt. In werkelijkheid heb je wat appjes over en weer gestuurd en hij liet je zitten als je dan eindelijk na veel gedoe en gezeur over zijn problemen een date met je had.

Na de eerste keer afzeggen was ik er al klaar mee geweest.
Wat ik niet begrijp is waar je je druk om maakt, je zegt zelf al dat je godsonmogelijk verliefd kan worden op wat iemand appt.
Delete, next ;)

En niet zo aan jezelf twijfelen, of denken dat de kans groot is dat je een leuke jongen vind op tinder. Laat gáán!!
Wis zijn nummer.Hij is niet zo enthousiast.Dat kan gewoon.
Tijd voor een nieuwe date met een leukere vent.
Geen berichten meer sturen, zijn reacties lijken me duidelijk.
ava75 schreef:
19-06-2019 03:14

Tijd voor een nieuwe date met een leukere vent.
Beter om maar een tijdje helemaal niet te daten als je van een paar weken appen al in de "niemand vindt mij de moeite waard" modus valt.
Laat het gaan. Je kent hem nog helemaal niet en jullie zijn al allerlei ingewikkelde appjes aan het sturen. Dit wordt niks.
Niks meer sturen en op naar de volgende.
En ik ben waarschijnlijk ontzettend ouderwets als ik je adviseer geen serieuze relaties op Tinder te zoeken. Zover ik weet is die app daar niet voor.
bibi72 schreef:
19-06-2019 03:37

En ik ben waarschijnlijk ontzettend ouderwets als ik je adviseer geen serieuze relaties op Tinder te zoeken. Zover ik weet is die app daar niet voor.
Nee je hebt waarschijnlijk geen flauw benul hoe daten er tegenwoordig aan toe gaat. Maar loepen bij deze TO maakt duidelijk dat ze eerst aan zichzelf moet gaan werken.
Je maakt je druk om een wildvreemde. Wees blij dat je er niet dieper in zat.

Zijn beslissingen hebben niets met jou te maken, die heeft zo zijn eigen problemen.

Niet meer appen, dan gaat hij je wel echt vervelend vinden.
Je weet niet wat je ervan moet denken?! Je wordt hartstikke hard genegeerd door een onbekende man en jij blijft maar jengelen om aandacht. Het is al overduidelijk dat hij geen interesse heeft, doordat hij niet reageert. Hoeveel duidelijker moet het nog worden voor je?
Stop met dramatisch doen en die man lastig vallen. Hij wil je niet, dus vergeet hem.
In jouw geval zou ik mij trouwens afvragen of Tinder wel iets is voor je. Je verwacht veel te veel van onbekende mensen via een app.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
19-06-2019 05:02
Je weet niet wat je ervan moet denken?! Je wordt hartstikke hard genegeerd door een onbekende man en jij blijft maar jengelen om aandacht. Het is al overduidelijk dat hij geen interesse heeft, doordat hij niet reageert. Hoeveel duidelijker moet het nog worden voor je?
Stop met dramatisch doen en die man lastig vallen. Hij wil je niet, dus vergeet hem.
In jouw geval zou ik mij trouwens afvragen of Tinder wel iets is voor je. Je verwacht veel te veel van onbekende mensen via een app.

Precies dit.
Hoezo je zit in onzekerheid. Duidelijker kan niet.
Wis dat telefoonnummer en stop met contacten want je zet jezelf voor gek.
Gewoon naar de volgende. Matches genoeg op Tinder.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je gewoon een beetje pech hebt met deze date.
Gingen jullie Whatsapp gesprekjes goed?
Zo te horen heeft hij halverwege de energie/ spontaniteit verloren om ermee verder te gaan.
Het is lastig te zeggen waar dat mee te maken heeft. Jullie gesprekjes gaan over en weer en beiden reageren jullie op elkaar.
Ik zou je aanraden niet meer te reageren op deze jongen. Door zijn niet reageren en vaagheid geeft hij al tekens niet verder te willen. Zie dat zelf ook als tekens en signalen!
Iemand die wil, die zal er veel aan doen om een afspraak te maken.

Wat ik me wel nog afvraag ( na je vorige topic) is in hoeverre je al dingen gedeeld hebt met deze jongen qua je problematiek. Je vertelde in je vorige topic dat je vind dat je al in een vroeger stadium tegen een date wil vertellen over je problemen.
Op zich is dat helemaal niet nodig. In het begin gaat het er juist meer om om elkaar in het algemeen een beetje te leren kennen. Samen dingen ondernemen, leuke dingen doen. Om zo ‘ uit te filteren’ of je een beetje bij elkaar past.
Dan hoef je echt nog niks te vertellen over ‘ je problemen’.
Want je bent je problemen niet. En als je dat doet geef je het daten geen goede kans. Plus, het kan ook afschrikkend werken als je iemand vol monde over jouw problemen vertelt.
Je ‘ moet’ iemand niet over jouzelf vertellen. Dat is geen must.
In een later stadium kunnen bepaalde dingen altijd naar voren komen aangaande jouzelf en kun je die in toegespitste mate vertellen.

Vind je jezelf klaar voor het daten en om een eventuele relatie aan te gaan?
Brokentorn schreef:
19-06-2019 00:53

Maar ik voel me nu gewoon dom, aan het lijntje gehouden, weer in 'mooie woorden' getrapt. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik ga hem straks als hij nog antwoord op mijn laatste appje nog vragen of hij inmiddels weet wat hij wilt. Want ik word gek van onzekerheid en ik wil duidelijkheid.

Probeer de duidelijkheid wat minder van de ander af te laten hangen. Duidelijkheid kun je ook zef creëren.
Hij laat in alles blijken dat hij niet met je af wil spreken. Ook als je dat niet herkent, benoem je duidelijk dat je er onzeker van wordt en het je geen goed doet. Dus als ik het heb over afhankelijkheid van een ander of zelf duidelijkheid creëren, dan bedoel ik dat je in plaats van te vragen wat hij wil, hem laat weten dat jij hiermee/met hem niet verder gaat en/of zijn nummer wist/blokkeert.
En verder zou ik blij zijn als zo'n figuur uit je leven is. Je verdient iemand die echt voor je gaat. Overigens denk ik dat het beter is om eerst aan jezelf te gaan werken en pas daarna verder te gaan daten.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt je wel erg druk om iemand die je nog nooit hebt ontmoet. Je bent 20 geworden zonder deze meneer en de 40 haal je ook wel zonder deze meneer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Na 2/3 weken appen is er eigenlijk nog niet echt contact. Vaak bloedt het gesprek na die tijd nog dood. Het is niet zo gepast om al zoveel te investeren als jij nu doet en steeds te blijven appen.

Moet jij nu überhaupt wel willen daten? Je komt er niet bepaald stabiel genoeg voor over. Misschien is wachten op de therapie verstandiger.
Laat het gaan, hij heeft geen interesse.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat hem vragen of hij weet wat hij wil. En wat wil jij? Hopelijk niet zo’n type die geen antwoord geeft want druk-druk-druk of welk excuus dan ook omdat hij geen interesse heeft. Je date is je therapeut niet hè, je date is voor de leuk. Niet leuk? Volgende.

Je gaat iemand waar je mee hebt geappt ter verantwoording roepen, zo lijkt het wel. ‘Oneerlijk dat hij afstandelijk doet’: wat is daar oneerlijk aan? Is hij jou iets verschuldigd? Hoe duidelijk wil je het hebben: ik denk dat je inderdaad wat signalen mist.
Alle reacties Link kopieren
waarom zoveel tijd (en hoop) investeren in iemand die je niet kent?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Jouw gedrag naar hem is zo onaantrekkelijk. Laat gaan die banaan. Hij wil je niet leren kennen.

Tip voor een volgende tinderdate. Maximaal een week appen/mailen en komt het dan niet tot een afspraak dan ook laten gaan. Je bent te aanhankelijk en onzeker en dat schrikt af, vooral als je in eerste instantie wel sterk overkomt met ik wil niet te lang appen/mailen.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
19-06-2019 05:02
Je weet niet wat je ervan moet denken?! Je wordt hartstikke hard genegeerd door een onbekende man en jij blijft maar jengelen om aandacht. Het is al overduidelijk dat hij geen interesse heeft, doordat hij niet reageert. Hoeveel duidelijker moet het nog worden voor je?
Stop met dramatisch doen en die man lastig vallen. Hij wil je niet, dus vergeet hem.
In jouw geval zou ik mij trouwens afvragen of Tinder wel iets is voor je. Je verwacht veel te veel van onbekende mensen via een app.
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat het belangrijk is om je te realiseren dat die man je niets verschuldigd is. Geen contact, geen gezelschap en geen bevestiging. Het is nota bene iemand die jij niet kent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jullie hebben gelijk.
Ik ga niks meer sturen naar hem. Evt zn nummer wissen en wanneer ik er weer aan toe ben, ga ik weer op Tinder.

Bedankt voor de reacties tot nu toe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven