Ben ik te veeleisend? [Lege OP]

26-05-2025 00:29 92 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-05-2025 13:28
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.93% gewijzigd
Rooss4.0 schreef:
26-05-2025 08:53
Een vriend waar ik mijn dagelijkse perikelen niet bij kwijt kan is niet mijn vriend. Het gaat niet om dat ene appje, het gaat om het totale uitchecken contacttechnisch. Ik ben inderdaad geen tijdsvak in een agenda, ik ben je partner. En je hoeft niet 24/7 je leven in het teken van mij te zetten maar ik wil er wél 24/7 zijn.

Ik denk dat ik een eventueel gesprek die insteek zou geven. Wat beteken ik voor jou als we niet samen zijn want ik heb dan nog gewoon een relatie met jou maar hoe zit dat andersom?
Ik heb simpelweg geen dagelijkse perikelen die ik kwijt moet. De meeste dagen verlopen gewoon normaal.

Ja, zou iemand pas zijn flauwgevallen dan, informeer ik wat meer. Maar daarna weer over tot de orde van de dag.

De grootste reden dat ik niet van samenwonen houd is het idee dat je bij thuiskomst de dag die je net achter de rug hebt, weer mag doornemen.
Het belangrijkste is dat jij het niet fijn vindt. Wil niet zeggen dat je vriend per se iets fout doet. Maar als deze manier van contact nier bij je past dan zou ik mijn conclusies trekken.

Dat strikte “deze dagen geen contact” zou ik overigens ook niet chill vinden. Alsof je op die dagen geen contact mag zoeken ofzo?
Wat ik ook niet goed begrijp is waarom iemand niet zelf gewoon iets kan appen als je wat kwijt wil over de dag. Met dat flauwvallen was het leuk geweest als hij wat meer uit zichzelf meeleefde. Maar verder kun je toch gewoon prima zelf vertellen wat voor heisa er overdag op werk was?

Bij mij meestal gewoon de usual werk-shit, ik hoef daar niets over kwijt, behalve als er iets raars is gebeurd.

Maar goed, je bent wie je bent, daar mag hij zich ook een beetje naar voegen.
Slaapt hij de dagen dat jullie samen zijn ook bij elkaar?
Ik zou overdag ook gewoon mijn ding kwijt willen bij mijn partner dus zeker een random een appje of een belletje. Zeker als je bent flauwgevallen lijkt me het dan niet vreemd als hij even tijd en interesse voor je heeft. Mijn vriend zou dat zeker willen weten ieder geval. Blijkbaar hebben jullie andere behoeftes hierin.
Ik denk dat je zelf activiteiten/ invullingen aan je leven of mensen/ vrienden/ familie moet zoeken om je niet eenzaam te voelen/ iets anders om handen te hebben.

Je ziet hem best vaak en jullie hebben het leuk, hou het dan leuk! En niet claimerig of afhankelijk.
pina schreef:
26-05-2025 09:54

Maar goed, je bent wie je bent, daar mag hij zich ook een beetje naar voegen.
Zeker. Maar andersom ook.
Itsnojoke schreef:
26-05-2025 10:26
Zeker. Maar andersom ook.
Zij zal ook water bij de wijn moeten doen, maar zo te lezen doet ze dat al.

Maar je moet er wel over kunnen praten, nu is ze bang hem kwijt te raken als ze gaat zeuren. Dat is geen goede basis. Maar iets bespreken hoeft niet meteen te zijn dat je een ander wat oplegt. Je kunt zeggen hoe je je bij iets voelt zonder dat de ander vervolgens verplicht gaat zitten appen.

Het verschil is gewoon dat hij uit zichzelf die behoefte niet heeft, de vraag is of je dat kunt creëren. Het is makkelijk praten om al die dingen te doen als je dat zelf ook fijn vindt. Maar wie dat niet in zich heeft en wie dat niet zo ervaart voelt het dan als een taakje. Voor TO zelf zou het geen taakje zijn.
Niet alle reacties gelezen maar mijn vriend en ik hebben ook nauwelijks contact op de dagen dat we elkaar niet zien. Alleen het hoognodige en ik zie hem zoveel minder per week dan TO.
Wellicht passen jullie niet echt bij elkaar. Jij wil meer aandacht van hem dan dat hij kan of wil geven. Ik snap best dat hij naast een drukke baan ook wat tijd voor zichzelf wil en ook nog dingen wil ondernemen met vrienden zonder vriendin erbij.

Het is aan jou wat je ermee doet, vind je het contact echt te weinig en maakt dat je ongelukkig dan kun je beter stoppen. Of zou je het kunnen accepteren dat het zo is omdat hij een eigen leven ook belangrijk vindt?
.
insecure44 wijzigde dit bericht op 26-05-2025 10:53
99.69% gewijzigd
Sorry ik heb de openingspost weggehaald omdat het wel erg herkenbaar is. Bedankt voor de reacties allemaal, ik besef me nu wel dat het te veeleisend was en ik ga het loslaten.
Huh dat bed, daar zou ik de eerstvolgende avond/middag samen voor reserveren. Samen heb je zo'n bed toch zo in elkaar?

Maar goed ik vind samen slapen en wakker worden enorm belangrijk. Jullie niet zo blijkbaar.

Oh en je reactie vind ik gek, niks veeleisends aan, tis meer de vraag of jullie matchen in jullie wensen. Jezelf wegcijferen levert op den duur ellende en ontevredenheid op
Het klinkt niet alsof hij in een relatie zit met jou, al 4 maanden geen tijd om een bed in elkaar te zetten? Hoe slaapt hij zelf dan?
Dus hij komt die avonden bij jou, en dan? seks en naar huis en radiostilte..
Daar zou ik geen genoegen mee nemen, niet mijn idee van een relatie/partner.
Insecure44 schreef:
26-05-2025 10:45
Sorry ik heb de openingspost weggehaald omdat het wel erg herkenbaar is. Bedankt voor de reacties allemaal, ik besef me nu wel dat het te veeleisend was en ik ga het loslaten.
Je hoeft je niet te schikken om maar een"relatie" te hebben hoor.
Insecure44 schreef:
Heb wat berichten gemist, maar er ontstaat nu een heel ander beeld bij mij. Wat is dit voor gedoe met een bed?

Dan lijkt het me juist zeker niet goed dat je het allemaal los laat. Misschien staat het niet-appen dan symbool voor een groter probleem. Dan mag je best een beetje op je strepen staan om uit te vinden waar jij precies staat in zijn leven. Niet appen hoeft geen probleem te zijn, maar je moet niet een soort bijzaak zijn in zijn leven, iets dat hij inpast tussen andere zaken door.

Hoe dan ook, speak up! Je gaat nu zitten oppotten en dat gaat mis. Je creëert zo intern allerlei wrok en verwijten waar hij geen weet van heeft. Op een dag zegt hij “goedemorgen!” en dan ontplof jij.
Insecure44 schreef:
Herkenbaar? Een vrouw die wil dat haar vriend meer appt? Dat kun je toch niet menen!
Itsnojoke schreef:
26-05-2025 11:15
Herkenbaar? Een vrouw die wil dat haar vriend meer appt? Dat kun je toch niet menen!
Dat bed waar iets mee is, denk ik. Heb het niet gelezen, maar ze kan niet blijven slapen omdat er nog geen bed is, of iets dergelijks. Beetje rare situatie.
.
insecure44 wijzigde dit bericht op 27-05-2025 13:32
99.73% gewijzigd
Itsnojoke, het was herkenbaar omdat ik specifiek de dagen dat we wel en niet bij elkaar zijn had benoemd en alles.
Weet je zeker dat hij ook een relatie heeft met jou?
.
Ja maar, dan klap je dat bed toch in elkaar? Of zet 1 in jouw huis en dan daar slapen.

Ik krijg de indruk dat jij wel een relatie hebt met hem maar hij niet met jou. Je moet juist wel ruimte voor jezelf opeisen en niet constant gaan pleasen. Dat lijk je aardig te doen namelijk.
Insecure44 schreef:
26-05-2025 11:23
Itsnojoke, het was herkenbaar omdat ik specifiek de dagen dat we wel en niet bij elkaar zijn had benoemd en alles.
Nou, dat kan er maar één zijn dan.
.
insecure44 wijzigde dit bericht op 27-05-2025 13:33
99.54% gewijzigd
Insecure44 schreef:
26-05-2025 11:31
Ja dat weet ik zeker, hij heeft het alleen erg druk altijd en hij komt er niet toe om het bed in elkaar te zetten zegt hij. Natuurlijk wil ik helpen met alles alleen ik durf niet zo goed een concrete dag zeg maar te noemen want ik merk dat hij zich dan opgejaagd voelt of me benauwend vindt. Ook als hij vier dagen vrij is heeft hij het er niet over om het bed in elkaar te zetten.
Ik wil ook niet pushen. En ook niet veeleisend zijn.
Misschien heeft hij in zijn ogen een relatie met jou, maar jullie hebben niet allebei dezelfde relatie. Jij bent bang om hem tot last te zijn. Hij vindt het leuk zolang het gaat zoals hij wil.

En dat zeg ik als niet-apper.
.
insecure44 wijzigde dit bericht op 27-05-2025 13:33
99.69% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven