Ben jij wel eens onaardig tegen anderen?

22-10-2019 21:47 174 berichten
Bijvoorbeeld tegen collega's, vrienden, onbekenden etc.
Ik merk dat ik onbewust graag aardig gevonden wil worden. Ik ben daar ook goed in en het komt van pas in mijn werk. Toch kan ik bewondering hebben voor een vriendin die heel duidelijk grenzen kan aangeven en het niet erg vindt als de ander haar daarom niet aardig vindt. Zo heb ik een andere vriendschap wat ik diep in mijn hart zou willen 'opzeggen' . Maar dat doe ik niet..
Soms vind ik iemand niet aardig maar heb ik toch de neiging om vriendelijk te doen of een praatje te maken. Waarom? Want blijkbaar mag die ander mij niet onaardig vinden ofzo en kan ik dat slecht verkroppen. Nu ik ouder ben is dit niet zo'n issue meer maar toch steekt het soms de kop op.
VGM1980 schreef:
22-10-2019 21:59
Ik moet zeggen, hoe ouder ik word - des te beter ik voor mijzelf durf op te komen en daardoor dus niet altijd maar ja zeg en aardig blijf.
Echt. Precies. Dit.

Ik durfde vroeger echt nooit voor mezelf op te komen. Wilde door iedereen aardig gevonden worden, zowel op school als op stage/werk/school.
Met als gevolg dat ik gepest werd. Want kwebbel deed toch alles wat je zei.
Ik heb de laatste jaren echt moeten leren om meer voor mezelf op te komen. En ja, dat verwachten sommige mensen niet.

En soms heb ik nog wel dat onzekere hoor, maar dat heeft ook met mijn jeugd te maken. zal toch wel blijven. Maar ik heb er vrede mee.
Ik ben irl heel aardig en gericht op harmonie.
Maar als ik iets vind zeg ik er wat van, ik ben redelijk kort. Dat vind ik ook aardig, want onduidelijk gedrag laat de ander in het duister tasten.
Het is niet altijd makkelijk om goed en duidelijk feedback te geven dus ik vind het al heel vriendelijk van mezelf dat ik die moeite doe om de verhouding goed te houden.
Desinteresse vind ik onaardiger.
Soms laat ik ook wat gaan, als ik me echt erger kies ik liever een voor mij handig moment om naar mijn ergernis te handelen. Dat is niet aardig, maar gewoon gemeen omdat ik dat doe om de ander zoveel mogelijk last te bezorgen.
Dat gebeurt maar eens in de zoveel jaar.
Vroeger was ik eigenlijk veel té aardig en meelevend met anderen. Gelukkig is dat niet meer zo. Ik vind mezelf niet onaardig maar heb wel steeds meer maling aan anderen, vooral qua empathie. Waarom zou ik ook? Als ik zie hoe goed anderen het hebben, moet ik dan medelijden met ze hebben als ze weer eens ergens over klagen? Ik vind het ook geen echte problemen waar ze mee komen maar meer tegenvallers, mensen hebben tegenwoordig zo'n hoge eisen en verwachtingen van het leven. Niets lijkt nog goed genoeg. Als iemand weer bezig is reageer ik er ook niet op en laat daardoor denk ik ook wel merken dat hun zogenaamde problemen me totaal niet interesseren.
Ik begrijp nooit zo goed wat mensen drijft die echt vals onaardig zijn. Op de een of andere manier zit ik bij sommige types in hun allergie, ook hier op het forum. Kennelijk straal ik dan ook uit dat je mij wel kunt afbekken. Meestal laat ik dat gaan, en soms geef ik een steek onder water terug of vraag wat ze bezielt om zo’n rotopmerking te maken.
(Ik hoop niet dat dit erg klinkt alsof ik in een slachtofferrol kruip. Indien nodig kan ik ook wel terug hakken, maar daar kies ik meestal niet voor).
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 23:13
17.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik herken heel erg wat je schrijft, ben te bang dat anderen mij niet aardig vinden. Zelfs hier, als iemand iets onaardigs naar mij antwoordt dan heb ik daar echt last van. Ik wilde dat ik dat minder had.
Ik probeer dat gevoel te negeren. In mijn werk moet ik soms mensen ontslaan of een vervelende boodschap brengen. Ik doe dat wel en volgens mij doe ik het ook goed, maar ik voel me daar echt afschuwelijk onder.
En ik ben al best wel oud, dus ik vrees dat dat nooit over gaat :@@:
Beter een half motto....
MinkeDeWit schreef:
22-10-2019 23:06
Ik begrijp nooit zo goed wat mensen drijft die echt vals onaardig zijn. Op de een of andere manier zit ik bij sommige types in hun allergie, ook hier op het forum. Kennelijk straal ik dan ook uit dat je mij wel kunt afbekken. Meestal laat ik dat gaan, en soms geef ik een steek onder water terug of vraag wat ze bezielt om zo’n rotopmerking te maken.
Ik denk dat ze je aanvallen op datgene dat zij niet hebben.
hiske2020 schreef:
22-10-2019 22:47
[...]
Nieuwe nickname zeker
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-10-2019 11:26
Reden: quote verwijderd
37.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
22-10-2019 22:04

Met aardige mensen kun je de gracht dempen zeiden we vroeger altijd. In mijn vriendenkring was de grap altijd dat het niet best was als iemand als een “aardige meid” werd omschreven. Daar kwam altijd een grote maar achteraan.
Hebben we in dezelfde vriendengroep gezeten? Die grap maakten wij ook altijd :-D
Alle reacties Link kopieren
als puber had was ik een volger en pleaser, nu trek ik mij minder aan wat mensen van mij denken en probeer minder afhankelijker
MinkeDeWit schreef:
22-10-2019 23:06
Ik begrijp nooit zo goed wat mensen drijft die echt vals onaardig zijn. Op de een of andere manier zit ik bij sommige types in hun allergie, ook hier op het forum. Kennelijk straal ik dan ook uit dat je mij wel kunt afbekken. Meestal laat ik dat gaan, en soms geef ik een steek onder water terug of vraag wat ze bezielt om zo’n rotopmerking te maken.
(Ik hoop niet dat dit erg klinkt alsof ik in een slachtofferrol kruip. Indien nodig kan ik ook wel terug hakken, maar daar kies ik meestal niet voor).
Ik heb dat gevoel dat mensen niet aardig tegen me zijn, of gemeen tegen me doen zelden. Misschien ervaar ik het anders? Ik ben zelf lang niet altijd aardig, maar ik vind mensen niet snel onaardig doen. Ook niet hier op het forum.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
22-10-2019 23:15
Ik heb dat gevoel dat mensen niet aardig of gemeen tegen me doen zelden. Misschien ervaar ik het anders? Ik ben zelf lang niet altijd aardig, maar ik vind mensen niet snel onaardig doen. Ook niet hier op het forum.

Dat ervaar ik ook zo.

Ik neem dingen ook niet zo snel persoonlijk of ben niet snel beledigd.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
nirakarin schreef:
22-10-2019 23:13
Hebben we in dezelfde vriendengroep gezeten? Die grap maakten wij ook altijd :-D
Ja, het is natuurlijk gewoon een uitdrukking. En de associatie aardig/grijze muis lees ik ook wel vaker.
Alle reacties Link kopieren
Het is misschien niet echt aardig om te zeggen, maar ik vind mensen die vooral pleasen niet zo aardig.

Ik ben trouwens ook niet aardig, maar geen pleaser.
Ik ben beleefd, vriendelijk, probeer eerlijk te zijn, maar aardig? Nee.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
ik heb wel altijd het gevoel dat mensen naar mij kijken of staren op een negatieve manier dan.
Tinkerbell1988 schreef:
22-10-2019 23:23
ik heb wel altijd het gevoel dat mensen naar mij kijken of staren op een negatieve manier dan.
Da’s dan waarschijnlijk vooral omdat je zelf zo zou kijken, of zoiets zou denken als je iemand in jouw ogen onaardig ziet doen.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 23:28
0.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe dichter bij de mensen staan hoe opener (aardiger) ik ben denk ik. Ik voel me niet zo meer geroepen om open te zijn en veel voor anderen te doen die verder weg staan. Hoewel het tegenovergestelde ook niet; dat is niet de intentie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
MinkeDeWit schreef:
22-10-2019 23:06
Ik begrijp nooit zo goed wat mensen drijft die echt vals onaardig zijn. Op de een of andere manier zit ik bij sommige types in hun allergie, ook hier op het forum. Kennelijk straal ik dan ook uit dat je mij wel kunt afbekken. Meestal laat ik dat gaan, en soms geef ik een steek onder water terug of vraag wat ze bezielt om zo’n rotopmerking te maken.
(Ik hoop niet dat dit erg klinkt alsof ik in een slachtofferrol kruip. Indien nodig kan ik ook wel terug hakken, maar daar kies ik meestal niet voor).
Als ik eenmaal door heb dat niemand echt onaardig doet kan ik ook van slag zijn. Ik vind dat hier op het forum wel opvallend, hoeveel mensen gewoon onaardig doen om het onaardig doen.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
22-10-2019 23:29
Als ik eenmaal door heb dat niemand echt onaardig doet kan ik ook van slag zijn. Ik vind dat hier op het forum wel opvallend, hoeveel mensen gewoon onaardig doen om het onaardig doen.
dat noemen ze trollen :D
Tinkerbell1988 schreef:
22-10-2019 23:31
dat noemen ze trollen :D
Huh?
Het-groepje schreef:
22-10-2019 23:29
Als ik eenmaal door heb dat niemand echt onaardig doet kan ik ook van slag zijn. Ik vind dat hier op het forum wel opvallend, hoeveel mensen gewoon onaardig doen om het onaardig doen.
Ja en daar heb je meelopers zat bij.
Het-groepje schreef:
22-10-2019 23:29
Als ik eenmaal door heb dat niemand echt onaardig doet kan ik ook van slag zijn. Ik vind dat hier op het forum wel opvallend, hoeveel mensen gewoon onaardig doen om het onaardig doen.
Ik heb zo’n collega. Ik weet niet wat ik haar ooit misdaan heb, maar ze vindt het altijd nodig mij terecht te wijzen. Als tien anderen onnodige tijdvullende discussies hebben veroorzaakt, wil ze mij afkappen als ik een (in mijn ogen wel nuttig) punt inbreng. Tegenwoordig doe ik lik op stuk, dat lijkt te werken.
Ik raak daar niet meer door van slag. Wel als een aanval uit een onverwachte hoek komt.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
22-10-2019 23:34
Huh?
mensen die gewoon onaardig doen puur om reactie uit te lokken noemen ze trollen
Tinkerbell1988 schreef:
22-10-2019 23:35
mensen die gewoon onaardig doen puur om reactie uit te lokken noemen ze trollen
O
feow schreef:
22-10-2019 23:21
Het is misschien niet echt aardig om te zeggen, maar ik vind mensen die vooral pleasen niet zo aardig.

Ik ben trouwens ook niet aardig, maar geen pleaser.
Ik ben beleefd, vriendelijk, probeer eerlijk te zijn, maar aardig? Nee.
Dat vind ik onduidelijk je bent vriendelijk maar niet aardig?
SanneH01 schreef:
22-10-2019 23:43
Dat vind ik onduidelijk je bent vriendelijk maar niet aardig?
Je laat mensen in het ongewisse over je echte gedachten, intenties en gevoelens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven