Beste vriend van mijn man heeft ‘gevoelens’ voor mijh

01-05-2018 21:33 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
De beste vriend van mijn man, en eigenlijk ook de man van mijn beste vriendin heeft een hele tijd geleden (oktober 2017) mij op de hoogte gebracht dat hij wel wat gevoelens heeft voor mij.
Niet zo zeer verliefdheid. Maar meer een verlangen omdat hij te kort heeft in zijn relatie.

Nu was ik in oktober 7maand zwanger van mijn 1ste kindje en heb ik hem duidelijk gemaakt dat ik daar helemaal geen behoefte aan heb. Dit heb ik blijkbaar heel verkeerd laten overkomen want nu kwam hij gisteren weer naar mij om te zeggen dat het gevoel bij hem nog steeds niet weg is. Hij vindt het ‘opwindend’ dat ik zo moeilijk bereikbaar ben. Ik snap er niets van.
Binnen 2 maand (22/06) trouw ik en is hij mijn man zijn getuige en zijn vrouw mijn getuige. Wij zijn dus al 6jaar beste vrienden van elkaar. Als je hem dan nog de beste vriend van mijn man kan noemen..

Ik had gedacht dat hij in oktober wat onzin aan het uitkramen was omdat er dan ook wel drank in het spel zat. Maar aangezien hij hier nu weer op terug komt blijkt dat hij hier echt mee bezig is.
Uiteraard heb ik hem duidelijk gemaakt dat ook nu ik bevallen ben en niet meer zwanger ben ik hier nog steeds geen behoefte aan heb. Ik ben dood gelukkig ik mijn relatie en kijk uit naar mijn trouw.

Waar ik mee zit is dat mijn toekomstige eigenlijk in een leugen leeft aangezien zijn beste vriend/getuige dus heel achterbaks is!! Ik heb zelf het gevoel dat ik ook al een hele tijd aan het liegen ben tegen hem en ik zelf hou van eerlijkheid. Maar ik weet als ik dit verhaal boven ga brengen. Zeker nu voor de trouw. Ik zoveel kapot ga maken. Heel die vriendschap zal kapot gaan. Ook tussen mij en mijn beste vriendin.. ik wil dit helemaal niet. Ik hou van die mensen en wij hebben al zoveel leuke momenten meegemaakt.
Ze hebben zelf ook een kindje van ongeveer 1 jaar dus wil ik eigenlijk hun relatie ook niet op het spel zetten.

Stel jullie dit scenario eens even voor bij jullie vrienden groep. Hoe zouden jullie dit aanpakken. Het gewoon zo laten en hopen dat die man mij effectief met gerust laat en alles in ‘vrede’ laten of er eerlijk over zijn ookal maakt dit meer kapot dan goed....
Vertel het je aanstaande. Als ik hier later achter zou komen zou ik woest zijn, dat je dat niet met me had gedeeld. En laat de rest erbuiten.
Tenzij je nóg meer drama wilt.
Alle reacties Link kopieren
Vertel het je partner...
Als een ander dit ooit naar buiten brengt en jij hebt de lippen stijf op elkaar gehouden, dan gaat je partner twijfelen aan je betrouwbaarheid. Want: 'Wie weet wat ze nog meer voor me verborgen houdt?'.
Als je het niet aan je aanstaande man wil vertellen dan zou ik het zeker niet aan iemand anders in de vriendenkring vertellen, dan weet straks iedereen het behalve je man. En hoe meer mensen het weten, hoe meer kans dat het ooit toch uitkomt. Lullig voor je man, ik denk dat je dan pas echte drama krijgt. Ik zou me verraden voelen als mijn man dat soort dingen wel met gezamelijke vrienden bespreekt maar niet met mij.

Ik kan me goed voorstellen dat het heel vervelend is als je altijd zo leuk met elkaar om bent gegaan, dat wil je niet kwijt. Maar jij kan daar niks aan doen, die "vriend" is helaas niet te vertrouwen. Denk aan je gezin, jullie hebben een kind samen, dat lijkt me belangrijker dan koste wat kost de leugen van een zogenaamde vriendschap in stand willen houden.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon jouw verloofde/man vertellen.

Jij: Man, Die vriend heeft nu al twee keer laten weten dat hij seks met mij wil
Man: Ha, ja, wat een eikel, dat zeg je toch niet. Maar ik snap hem wel. Jij bent ook zo'n lekker wijf.
Jij: Maar wat moet ik daar nu mee?
Man: Uhm, niets. Als hij er nog eens mee komt, zeg maar dat je het er met zijn vrouw over zal gaan hebben om eerst te weten te komen hoe zij er in staat, maar dat jij het sowieso nooit ziet gebeuren. Of wel soms
Jij: Nou, het speelt nu al maanden door mijn hooft en ik durfde het er niet met jou over te hebben want blijkbaar vermaakt het idee mij wel.
Man: En dan moet ik zeker met zijn vrouw? Nee echt niet. Aan jou heb ik meer dan genoeg.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen interesse, wil geen interesse hebben, niet fair t.o.v. beste vriendin en vriend, kleine kindjes in het spel, net bevallen, gaat trouwen etc.. Elke reden die je aandraagt is al meer dan oke

Mocht hij de boodschap niet begrepen hebben, maak hem duidelijk dat je geen enkele interesse hebt. En: maak niet van zijn probleem het jouwe.
jaw schreef:
03-05-2018 13:21
Gewoon jouw verloofde/man vertellen.

Jij: Man, Die vriend heeft nu al twee keer laten weten dat hij seks met mij wil
Man: Ha, ja, wat een eikel, dat zeg je toch niet. Maar ik snap hem wel. Jij bent ook zo'n lekker wijf.
Jij: Maar wat moet ik daar nu mee?
Man: Uhm, niets. Als hij er nog eens mee komt, zeg maar dat je het er met zijn vrouw over zal gaan hebben om eerst te weten te komen hoe zij er in staat, maar dat jij het sowieso nooit ziet gebeuren. Of wel soms
Jij: Nou, het speelt nu al maanden door mijn hooft en ik durfde het er niet met jou over te hebben want blijkbaar vermaakt het idee mij wel.
Man: En dan moet ik zeker met zijn vrouw? Nee echt niet. Aan jou heb ik meer dan genoeg.
:applause:
Vlinder19891005 schreef:
02-05-2018 23:20

Er is nog zoveel op de achtergrond dat hier rol bij speelt maar te moeilijk is om hier allemaal duidelijk te plaatsen.
.
Werkelijk geen idee wat erop de achtergrond kan spelen. Ik lees vooral het advies het met je toekomstige man te bespreken, en jouw reactie is om het met iemand in je vriendengroep te bespreken??
Krijg het idee dat je het wel vleiend en misschien zelfs leuk vindt. Geen idee waarom je het niet met je partner zou bespreken? Zoals iemand al zei: je maakt jezelf partner in crime van iemand waarvan je zegt niets te willen. Vreemd.
Mij is ook ooit eens de liefde verklaard door de beste vriend van mijn toenmalige vriend. Echt, op het moment dat hij vertrokken was bij ons thuis ben ik naar mijn vriend gerend en heb hem verteld wat mij zojuist was overkomen.
Vriend is in de auto gestapt, erachteraan gereden en heeft neus aan neus met zijn beste vriend gestaan dat hij effe normaal moest doen.

Toen kwam hij weer thuis en nooit is er meer met een woord over gesproken.
Het kwam niet eens in me op om het voor me te houden.
@Doreia : en zo hoort het ook!
Is er die keer in oktober toch iets gebeurd, aangezien je zegt dat dat verkeerd is overgekomen? Dat je het daarom niet tegen je partner durft te vertellen? Anders is het vrij bizar hoor, om dit achter te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven