Beste vriendin heeft een foute vriend

29-06-2020 22:59 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Zoals de titel al aangeeft: mijn bff heeft een foute vriend. Of naja, echt haar vriend wil hij zichzelf niet noemen want hij wil het niet officieel maken. Hij is al vaak vreemd gegaan (ook al hadden ze afgesproken alleen met elkaar te gaan), het is meerdere keer over gegaan en ik heb haar ontelbare keren getroost. Het is haar probleem en niet die van mij, maar ik irriteer me kapot. Ze praat over hem alsof hij een god is, maar ik zie vaak dat ze verdriet heeft omdat hij dan weer iets heeft geflikt. Laatst was hij op mijn verjaardag aanwezig en hij gedroeg zich heel aso. Veel schreeuwen en alle aandacht opeisen. Ik ben niet zo’n fan dus. Mijn beste vriendin heeft een blinde vlek voor hem en ik weet dat ik er niks aan kan veranderen, maar ik merk dat er steeds meer irritatie tussen ons is. Ik herken haar steeds minder terug, ze doet alles wat hij van haar vraagt (zijn huur en reparaties van zijn auto voorschieten en dat nooit terugbetalen bijvoorbeeld), ze is zich anders gaan kleden en ze praat alleen over hem en niet meer over haar werk bijvoorbeeld, zoals ze dat vroeger met veel passie deed. Ik wil eigenlijk haar gewoon niet meer in pijn zien, maar ik merk dat ik dit moeilijk vind om aan haar uit te leggen. Ik ben denk ik te bang dat we ruzie krijgen. Heeft iemand tips om een gesprek met haar te beginnen of moet ik het volledig loslaten?
Alle reacties Link kopieren
Hoe lastig het ook is, voorlopig even loslaten. Ze zit nu nog in de verliefdheidsfase en ziet nu alleen de goede dingen.
Als jij haar gaat tegenspreken, vindt ze dat je geen gelijk hebt en ontstaat er misschien ruzie.
Uiteindelijk moet ze het echt zelf gaan inzien!
Wat je wel kunt doen is vragen stellen wanneer ze weer eens verdrietig is. Vragen of dit is wat ze zich bij een relatie voorstelt, of hij wel de juiste voor haar is e.d. Maar zonder verwijt. Hopelijk zet het haar aan het denken.
Alle reacties Link kopieren
Loslaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven