(Betaalbare) trouwringen

30-06-2008 20:41 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ons partnerschap omzetten in een huwelijk. We doen dit verder zonder poespas gewoon aan de balie, maar vinden het wel leuk om daarna allebei een trouwring te dragen.



Wie weet waar je (liefst omgeving Den Haag/Leiden) mooie ringen kunt kopen die ook nog betaalbaar zijn.

Via Google vind ik wel een heleboel zaken, maar in dit geval hecht ik meer waarde aan persoonlijke meningen dan aan het orakel Google ;-)



Dus waar heb jij je trouwring gekocht? En ook nog wel belangrijk, wat is de "levertijd" van een ring?
Op Overige is ook een topic over trouwringen. Hierin worden gouden en titanium ringen vergeleken.



Zelf hebben wij ringen gekocht van roodgoud met een randje witgoud. In mijn ring zit 1 klein diamantje. Om er bv nog 1 of 2 in te laten zetten kostte iets van 70 euro per stuk.



Wij zijn zelf eerst bij de juwelier gaan kijken. Hadden meteen een paar van 4000 euro te pakken. :rofl: Dat is het niet geworden, al was het alleen maar omdat er dan niet eens steentjes in de damesring zaten en die maakten het toch wel af...



Wij hebben de ringen laten maken via de juwelier. De combinatie die we wilden was er niet. Ik geloof dat het maar 2 weken geduurd heeft. Of ze lekker zitten weet ik nog niet want we gaan volgende maand trouwen dus hebben ze nog niet om.
Mosterd :)
Alle reacties Link kopieren
VIVAfeelfree schreef op 02 juli 2008 @ 19:57:

OMG!



Ik heb toevallig afgelopen weekend een topic geopend op overige. Ik kan niet linken, maar de titel is (trouw-)ringen, witgoud of titanium.



Na alles wat ik daar heb gelezen neig ik steeds meer naar titanium, en de ringen die ik mooi vind zijn óók de twee bovenste uit je post Josephine!



Op dat andere topic schreef iemand die de bovenste ring al drie jaar heeft en er erg tevreden mee is.



Bij ons in de buurt zit trouwens een juwelier die ze verkoopt. De reden dat ik het topic opende is dat ik zelf het verschil niet zag tussen de wiUit welke buurt kom jetgouden of titanium ring, behalve in het prijskaartje!
Uit welke buurt kom je?
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je allerlei dealers vinden, ik kom er net achter dat nog geen 5 minuten fietsen ook een dealer zit van Boccia....



http://www.jpc.nl/boccia/?id=dealers
Alle reacties Link kopieren
De juwelier waar ik het over had zit in Boxmeer. Maar met de link van Campina moet het lukken toch?

Ik was er toevallig tegenaan gelopen tijdens een dagje shoppen, anders zou ik het ook niet geweten hebben..!
Alle reacties Link kopieren
Campina, super daar kan ik wat mee. Bij mij in de buurt zitten een aantal juweliers die het merk verkopen dus we gaan van het weekend maar eens even kijken.



Ik had op google gezocht, maar was zo dom om geen gebruik te maken van het woord dealer. Met verkoopadres e.d. kwam ik er niet.
Alle reacties Link kopieren
Het verschil tussen witgoud en titanium is de uitstraling en de hardheid van het materiaal. Titanium is slijtvast en krast niet. En het is erg licht. Witgoud kan wel krassen. Titanium kan een beetje koud overkomen, waar witgoud wat warmer oogt. Dit kan ook nog versterkt worden door de kleur van je huid.



Ik ben ruim anderhalf jaar getrouwd en wij hebben gekozen voor een matte witgouden trouwring met een gehamerd mat roodgouden randje. In mijn ring zit een klein diamantje. De ringen zijn voor ons gemaakt, omdat de juwelier standaard de combinatie witgoud met geelgoud had. Maar ik vind roodgoud mooier.



Onze set kostte ongeveer 650 euro. De tweede ring was de helft van de prijs (aanbieding van de juwelier).



Op deze site zijn ook veel betaalbare ringen te vinden:

http://www.atlantistrouwringen.com/
Alle reacties Link kopieren
Nou, we zijn op pad geweest en geslaagd voor hele mooie, maar niet betaalbare ;-) ringen.

De titaniumringen waren leuk, maar ik vond ze toch wel erg licht en dat vind ik minder lekker dragen. En nadat we "de" ring hadden gezien konden we niet iets goedkopers vinden wat even mooi voor ons was.



Uiteindelijk is het een ring geworden van witgoud met een band van matgoud in het midden en dan in het midden een briljant. Helaas kwam de prijs niet in de buurt van de 250 euro die ik voorbij heb zien komen, maar voor 1700 euro :-$ 8-P hebben we straks 2 prachtige ringen die helemaal naar onze smaak zijn.



We hebben wel even getwijfeld, maar omdat we er verder ook niks aan doen en het als het goed is voor de rest van je leven is hebben we toch besloten om het geld er maar aan uit te geven.



In ieder geval heel erg bedankt voor jullie tips!
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat is wel even een verschil! Maar je hebt gelijk hoor, als je het kan doen, waarom zou je het dan laten. Ons budget is helaas net niet toereikend.... ;-)



Ben eigenlijk wel benieuwd!! Heb je een link of een plaatje?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook ringen met de hartslag van je partner erin. Klinkt apart, maar ik persoonlijk vind het er heel erg mooi (en origineel!) uitzien.

KLIK



(vermoed trouwens dat het niet echt betaalbaar is.)
Alle reacties Link kopieren
Campina2 schreef op 07 juli 2008 @ 21:29:

Zo, dat is wel even een verschil! Maar je hebt gelijk hoor, als je het kan doen, waarom zou je het dan laten. Ons budget is helaas net niet toereikend.... ;-)



Ben eigenlijk wel benieuwd!! Heb je een link of een plaatje?




De ringen zijn van Christian Bauer en de steen is een princess briljant. Het is me nog niet helemaal duidelijk wat het verschil tussen diamant en briljant is. Maar volgens mij zijn het beiden diamanten maar door de manier van slijpen wordt het een briljant dacht ik.



Heb wel een plaatje alleen daar zijn ze helemaal witgoud en wij hebben de middenband van mat geelgoud, dus ze zien er wel anders uit dan op de foto, maar dan heb je een idee.





http://i289.photobucket.com/albums/ll214/vivaforum_2008/1199479185_big.jpg
Mooi hoor! Wij vonden ook dat de ringen best wat mochten kosten. Je hebt ze tenslotte de rest van je leven elke dag om. Maar goed, je moet het geld er ook voor hebben natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Jemig Josephine, ze zijn echt prachtig.... Zo op het plaatje vind ik ze het mooist, maar jij hebt ze zoals jij ze het mooist vindt . X-D
josephine69 schreef op 08 juli 2008 @ 10:46:

[...]





Het is me nog niet helemaal duidelijk wat het verschil tussen diamant en briljant is. Maar volgens mij zijn het beiden diamanten maar door de manier van slijpen wordt het een briljant dacht ik.



Ja, dat klopt. alle briljanten zijn diamanten, maar niet alle diamanten zijn briljanten :-p Diamant staat voor het soort steen en briljant staat (net als o.a. "princesse" (=vierkant) en "baguette" (=rechthoekig) ) voor de manier waarop de steen geslepen is.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor je uitleg nummerzoveel. Maar misschien kan je nog iets voor me verduidelijken. Hoe kan het dan dat wel alle briljanten diamanten zijn, maar niet alle diamanten briljanten.



Is een diamant dan alleen een briljant als het op een bepaalde manier geslepen is en als het ruw is dan is het en diamant. Kan een diamant dan ook wat anders worden dan een diamant of een briljant? :-)
Alle reacties Link kopieren
josephine69 schreef op 12 juli 2008 @ 11:02:

Dank je voor je uitleg nummerzoveel. Maar misschien kan je nog iets voor me verduidelijken. Hoe kan het dan dat wel alle briljanten diamanten zijn, maar niet alle diamanten briljanten.



Is een diamant dan alleen een briljant als het op een bepaalde manier geslepen is en als het ruw is dan is het en diamant. Kan een diamant dan ook wat anders worden dan een diamant of een briljant? :-)


Mooie ringen Josephine!



Diamant is in ruwe vorm het basismateriaal. Een rond geslepen diamant wordt altijd een briljant genoemd (dat was de eerste slijpvorm die men onder de knie kreeg geloof ik). Daarna kwamen er nog diverse slijpvormen bij, die steeds andere namen kregen.



De vorm van diamant in jouw ring heet princess cut. Is het een langwerpige steen, dan is het een baquette cut. Verder heb je ook nog een ovaal, peervormig, hartvormig en vierkant maar dan veel hoger (meer slijpvlakken dan princess).
Alle reacties Link kopieren
Dank je Pinksterbloempje!



De juwelier heeft gebeld dat de ringen binnen zijn. Nou dat is nog hartstikke snel gegaan.

Vriend gaat ze morgen halen. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze ringen een paar weken geleden opgehaald en kijken er sindsdien elke dag naar. Ze zijn zooooo mooi! En het ziet er zoooo mooi uit als we ze om hebben! Jammer dat we nog tot september moeten wachten voor we ze echt om mogen. :-P
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze trouwringen bij Mark Bos Trouwringen vandaan in Twisk. Ze hebben daar echt zoveel keuze. Hij is ook de bedenker van de trouwringen met je hartslag van je partner in de ring. Hier zijn wij uiteindelijk niet voor gegaan omdat wij graag een eigen ontwerp wilde hebben. Voor ieder budget kun je bij hem al aan ringen komen omdat hij met verschillende materialen werkt zoals palladium. Dit is super wit en veel goedkoper als goud.

Via deze site is hij te vinden www.markbostrouwringen.nl



Succes met alle voorbereidingen!



Groetjes Francis
Alle reacties Link kopieren
Misschien een vreemde tip hoor, maar je kunt er best op afdingen. Je wilt niet weten hoe veel winst op die dingen wordt gemaakt...
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn eerst naar de juwelier gegaan, maar dat vonden we toch wel duur. We wisten daardoor al wel welke breedte en dikte ring we wilden. Uiteindelijk hebben onze trouwringen via internet uitgezocht , geen vervelende verkoper en goedkoper. Besteld bij http://www.trouwringenonline.com De levertijd zou 20 dagen zijn, maar we hadden ze wat eerder binnen.

Echt heel gaaf als je samen het pakje open maakt!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ringen van de kijkshop !



En achteraf maar goed ook... Ons huwelijk hield niet langer stand dan 5 jaar... Zal ook heus niet aan de ring hebben gelegen, gelukkig maar..
Gefelciteerd, Wij hebben onze ringen in Antwerpen gekocht. Dit is misschien wel iets verder weg maar je kan wel afdingen. En ze hebben daar 18 karaats in plaats van 14 karaats goud. Wij kregen onze ringen dezelfde dag nog gegraveerd mee.



Veel plezier met uitzoeken
Oh ja mocht je naar Antwerpen willen, de diamantbuurt ligt naast het centraal station. Daar zitten heel veel winkeltjes bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik heb onze trouwringen in Amstelveen gekocht bij juwelier Peereboom. Deze juwelier heeft altijd de actie 25% korting op trouwringen. Wij hadden de trouwringen bij een andere juwelier gezien maar vonden het te duur. Met 25% korting viel het precies binnen ons budget!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven