bijna 29 en geen kerel in beeld; wat nu?

19-04-2008 01:19 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi na een verbroken relatie zit ik diep in de put.... met name omdat ik zo bang ben om alleen over te blijven. Iedereen om me heen gaat trouwen en krijgt kindjes. ik ken geen een vrienddin die vrijgezel is. Ik heb enkel relaties van korte duur gehad. Hoe moet het nou met mij? Vind ik ooit de ware? ik wil zooo graag kinderen?

Kunnen jullie mij geruststellen? ik kan mezelf echt helemaal gek maken...
Lief keuteltje,

ik erken je probleem maar zoals je zelf weet je ook wel dat aan elk keuteltje een luchtje hangt....

afz. poepje
Ik herken de angst zeker. Maar hoe bepalend is die angst nu voor jou, keuteltje?

Jij bent het hoofdgerecht een man is het toetje en als uit die liefde nog eens een toefje slagroom mag komen is dat super.

Oftewel probeer eerst zelf een leuk leven te creëeren, overwin de angst. De rest zal vanzelf op je pad komen.
Switch even van pijler. Op overig staat een topic: Tips voor vrouwen.

Ik heb er heel veel aan gehad
Misschien even googelen?
www.leukemannen.nl
Hee maar ging jij niet een huis kopen met, zover ik het begreep hoor, je partner? Het zal de absurde nick zijn dat ik het onthouden heb....
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Misschien kun je bij jezelf nagaan waarom die relaties niet werkten en of het probleem misschien bij jouzelf ligt? Als je het probleem weet, kun je er misschien iets aan doen. (hier ben ik nu zelf ook mee bezig).

Het is niet het einde van de wereld als je op je 28ste geen vaste relaties hebt, maar het voelt inderdaad wel erg rot als iedereen om je heen allemaal al zo gesettled is.
quote:Chardonnay schreef op 19 april 2008 @ 07:54:

Misschien even googelen?

En ja lolapaloeza, dit is inderdaad dezelfde keutel. Ik meen me ook te herinneren dat ze voor een kind gingen...
euhm was jij niet zwanger aan het worden in een ander topic, want je vroeg daar of je alcohol mocht drinken als je zwanger was en zwanger probeerde te worden

dan hoef je namelijk alleen maar een bezoekje te brengen aan de spermabank
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
hai keutel,

momenteel voel je je waarschijnlijk vooral heel ellendig en angstig en probeer je grip te krijgen op je toekomst. dat is een rotgevoel, dus:

wat kun je doen? probeer je eerst op een heel basaal niveau wat beter te voelen; zoek vrienden op, praat over je verdriet, zoek afleiding, knap je huis op, ga op vakantie, de kapper, etc, etc (zie de tips). soms voelt dat heel mechanisch, omdat je je weinig vreugdevol voelt, maar je moet het toch maar doen, het helpt.

op de wat langere termijn verwerk je zo je verbroken relatie, en ga je op zoek naar een leven met jezelf, dat klinkt nu nog vaag, maar geloof me, over een paar maanden geef je hier hetzelfde advies aan vers alleenstaande dames

het hielp mij erg om mijn nieuwe leven als een uitdaging te zien; iets wat ik moest leren maar wis en waarachtig toch zeker wel onder de knie zou krijgen! en jawel, het was niet makkelijk, maar het lukte, en toen opeens een jaar of twee later was daar een leuke man, en heb ik nog jaren over om eventueel met hem kindjes te maken. ik was net zo oud als jij toen ik op mezelf teruggeworpen werd en alles voelde erg absoluut. feit is dat je nog steeds jong bent en je leven nog lang niet ten einde is. (dat heb je vaker gehoord denk ik )

sterkte, wat veel dames hier is gelukt, lukt jou ook.

noammeke
quote:Chardonnay schreef op 19 april 2008 @ 07:54:

Misschien even googelen?

jezus Sjardonnee

Succes ermee keuteltje, ik zou me er maar niet al te druk om maken.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
lees ik nou dat keuteltje hier al langer post?

ik heb eerdere berichten niet gelezen, maar het kan toch dat ze een huis ging kopen en kids ging maken met de man dien u haar ex is?

of heeft deze keutel echt een luchtje? (ook bedonderd dat ik dan zo'n serieuze reactie geef, tsss...)
Wat nu?

Nou, da's duidelijk, 29 en nog geen man, da's voor eeuwig hopeloos. Neem 2 honden, een man vind je toch niet meer.
Het is uit.... na 2 jaar... we hadden nog geen concrete kind-plannen maar was pure nieuwsgierigheid. Wel idd plannen om een huis te kopen samen. Alles is nu weg, voel me zo leeg...

dit was niet de ware daar ben ik van overtuigd, de pijn zit hem vooral in de angst over te blijven en niet de ware te zullen vinden.
quote:tangerine schreef op 19 april 2008 @ 10:39:

Wat nu?

Nou, da's duidelijk, 29 en nog geen man, da's voor eeuwig hopeloos. Neem 2 honden, een man vind je toch niet meer.Ik zou een b.fteckel nemen...
Opfriscursus: "Waar vind ik een Geliefde?"

Mais Vilan, schrijven sommige Liefdescursisten mij vermanend. Alles goed en wel met jouw praktische benadering van de Liefde, maar we kunnen geen partner vinden om jouw wijze lessen op toe te passen. Vooral de dertig plussers onder de Cursisten zitten met hun handen in het haar. Daarom deze week in de Opfriscursus aandacht voor het verwerven van het basismateriaal, ofwel: waar vind ik een Geliefde?

In principe hoeft het geen probleem te zijn. Laat u niets wijsmaken door cynische alleenstaanden die menen dat er boven de dertig alleen nog kneuzen over zijn. Onzin, zeg ik u, onzin!

Bepaalt u eerst eens wat u wenst, een man of een vrouw. In deze moderne tijd is het sociaal toegestaan om eens te wisselen. Persoonlijk ben ik daar erg voor. Het kan zo verfrissend zijn. Is uw keuze eenmaal gemaakt, dan gaat u bepalen waar uw Aanstaande Geliefde zich bevindt.

Zoekt u een man, dan scoort u gemakkelijk bij een sportvereniging. Nodig uzelf ter oriëntatie uit voor een trainingsavond of woon eens spontaan een wedstrijd bij. Ach, als ik alle mogelijkheden moest opsommen... u begrijpt vanzelf wel dat er tussen rugby en schermen vele nuances liggen.

Bedenk evenwel, dat als u in de sportsfeer een geschikte man vindt, u waarschijnlijk voortaan mee moet naar de wedstrijden. Kies daarom een sport uit, die bij voorkeur ook binnen uitgeoefend kan worden, zodat u in Elfstedenweer niet staat te kleumen.

Bent u op zoek naar een vrouw, dan treedt u de wereld van cursussen en opleidingen binnen. Vrouwen leren graag en zullen u met plezier helpen bij uw huiswerk. Doe u daarom altijd dommer voor dan u bent. Niet overdrijven, hoor! Bij een beetje vrouw valt u immers zo door de mand.

Ik geef toe dat het collegegeld voor een cursus kunstgeschiedenis of Nederlandse literatuur aanzienlijk is. Toch is het altijd nog goedkoper dan een relatiebureau en bovendien steekt u er nog wat van op ook. Dat is toch ook wat waard?

Denkt u hier eens over na, Liefdescursisten. En neem initiatief. Ik kan u heus niet allemaal aan de hand meevoeren, want ik heb zelf ook een liefdesleven te onderhouden. Mijn amants klagen al over de aandacht die ik u schenk.

...volgende les

Volgende week maandag in de Opfriscursus: het juiste woord.

Uw Liefdesdocente,
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
misschien help dit je te relativeren:

1. de ware bestaat niet, echt niet. leuke kerels waar je een prettige relatie mee kunt opbouwen daarentegen wel. het is nu tijd je ietwat naieve idee van de 'ware' te laten varen.

2. je moet wel heel erg je best doen om in de komende 30 jaar alleen te blijven. het kan wel; als je je huis niet uitkomt, permanent depressief blijft en jezelf 100 kilo erbij vreet. misschien moet je dat eens een jaar proberen, kijken hoe lang je het volhoudt. ik bedoel maar: je WEET niet wat er in je toekomst gebeurt, je weet dus ook niet zeker of je altijd alleen blijft.

3. als jij met name uit angst om alleen te blijven met die kerel samen was, is het maar goed dat het uit is. je moest kennelijk eerst leren op je eigen benen te staan, hard maar waar. je lijkt niet verdrietig omdat je hem mist.

je gevoel is zeer herkenbaar hoor, maar probeer het ook van een afstandje te bekijken.

sta je open voor dit soort relativeringen, of momenteel helemaal niet?
10 regels om de man van je leven te vinden.

Hoe vind ik een man, zie hier
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
jawel, maar ik hield wel echt van hem...

en gaat niet over komende30 jaar.. mara ik wil gewoon graag kids en samenwonen met een man...

ik ben niet gemaakt om alleen te zijn...

met wie breng ik de vakanties door? met wie kan ik op zondag bank-hangen?al mijn vriendinnen doen dit met hun kerel...
@mylenevalerie: die site van Vilan van der Loo is briljant!
Wat sneu, een 'ik ben niet gemáákt om alleen te zijn'. 'Ik wil gewoon graag kids en samenwonen met een man'. Hell, heeft niemand je geleerd dat je je levensgeluk als eerste uit JEZELF moet halen?

Jij bent de enige die je altijd meeneemt in je leven, waar je ook gaat en staat. Je kunt jezelf dus op zijn mínst leuk gezelschap gaan vinden.
quote:keuteltje schreef op 19 april 2008 @ 10:55:

jawel, maar ik hield wel echt van hem...

en gaat niet over komende30 jaar.. mara ik wil gewoon graag kids en samenwonen met een man...

ik ben niet gemaakt om alleen te zijn...

met wie breng ik de vakanties door? met wie kan ik op zondag bank-hangen?al mijn vriendinnen doen dit met hun kerel...uhm, misschien raar idee, maarre alleen zijn kun je leren hoor! En verder, als ik ooit kinderen krijg, wil ik dat alleen met een man waarvan ik toch het gevoel heb daar wil ik oud mee worden. Garanties heb je niet in het leven, maar als je bij voorbaat er al niet vanuit gaat dat je nog heel lang samen bent, zou ik niet aan kinderen willen beginnen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
@ keuteltje: probeer deze vraag serieus te beantwoorden:

1. is wat je wilt nu voorgoed allemaal niet meer mogelijk?

ja, voorgoed voorbij / nee, kan nog best

(@tangerine: ik ga het ook opgeven hierna )

2. bij ja: mooi! dan kun je je energie besteden aan het accepteren van die realiteit. Hoe doe ik dat? is dan je volgende vraag.

3. bij nee: wat ga je dan nu doen?
en ik altijd maar denken dat ik de ware man was / ben, en nu lees ik hier dat de ware man niet bestaand??!!!

ik word gek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven