Bijzonder verhaal, onhandige timing. (Geen OP)

23-10-2019 03:34 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kaksjx
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-10-2019 11:15
Reden: Op verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen bijzonder verhaal en een gunstige timing, lees ik uit je verhaal.

Maak het uit. Je vriendin verdiend beter. Als je dat nu doet, hoeft zij ook niet alles op te zeggen wat ze heeft opgebouwd. Je klinkt alsof je in een zakelijke relatie zit ipv head over heels op je vriendin bent. En daarbij ben je vreemd gegaan. Dat heb je zeker nog niet aan haar verteld? :nope:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie. Vreemdgaan is het niet echt, we hebben hier afspraken over. Ik twijfel enorm. Ik snap dat het, zoals ik het beschreef, zakelijk overkomt. Zo voelt het echter niet.

De vraag is misschien wel meer of het 'acceptabel is' om verliefd te zijn op een ander. Daarnaast weet ik dat er gewoon geen toekomst met die collega is en dat ik mijn vriendin eigenlijk niet kwijt wil. Maar.... het feit dat ik mijn verhaal hier gedaan heb, maakt misschien wel dat in ergens toch in conflict ben met mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Je bent verliefdop je collega en kiest rationeel voor een relatie met je vriendin.

Zo ingewikkeld is het niet hoor. Je vriendin verdiend iemand die 100% voor haar gaat en voor wie zij niet "de rationele keuze" is.

Je hangt veel te veel gewicht aan dingen.
Alle reacties Link kopieren
Opbiechten aan je vriendin, kan ze kiezen wat ze wil.
Alle reacties Link kopieren
Ja joh, delete je OP lekker.

Samenvatting:

TO heeft een vriendin. Al vanaf het begin heeft hij het gevoel dat zij meer verliefd is dan hij. Hij houdt wel van haar.

Ze gaan binnenkort samenwonen, in zijn streek. Vriendin gaat hiervoor verhuizen over een flinke afstand.

TO heeft een collega en daar heeft hij het heel leuk mee. Ze spreken vaak samen af. Laatst is dat verder gegaan dan alleen vriendschappelijk. Hij kan alleen nog maar aan collega denken. Een relatie zit er niet in, want collega is 10 jaar ouder.

Wat moet hij nu doen?

Hij geeft graag antwoord op vragen die mogelijk ontstaan na dit bericht (nouja, niet dus, want verwijderd. TO heeft de ruggegraat van een amoebe)
Alle reacties Link kopieren
Hessler schreef:
23-10-2019 03:50
Vreemdgaan is het niet echt, we hebben hier afspraken over.

Dan zou het ook geen probleem moeten zijn om je gevoel met je vriendin te bespreken. Vertel haar dan meteen dat je niet verliefd op haar bent en dat je je collega leuker vindt, voor ze haar hele leven op z'n kop zet voor jou. Je klinkt behoorlijk egoïstisch (en sneu, als je je OP verwijdert omdat de reacties je niet aanstaan).
Alle reacties Link kopieren
Elke vreemdganger denkt dat zijn verhaal en gevoelens uniek zijn, maar goed..je vriendin gaat in deze relatie heel ongelukkig en eenzaam worden omdat zij opnieuw moet beginnen in omgeving waar ze niemand heeft met iemand die haar nu al in de steek laat...ik vind je egoïsme grenzeloos. Ik durf voor 100% te wedden dat jij nooit naar haar zou verhuizen. Ik hoop dat zij op tijd de waarheid over haar relatie inziet. Laat haar anders even dit topic lezen op google cache staat de hele OP...jullie zijn toch zo eerlijk tegen elkaar?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dit soort mannen gewoon. :nope:
Alle reacties Link kopieren
Mannen überhaupt...je hebt er niks aan
beetjegek schreef:
23-10-2019 07:59
Mannen überhaupt...je hebt er niks aan
+1
TO: biecht alles op aan je vriendin, eerlijkheid duurt het langst, dan kan zij beslissen wat ze hiermee wil.
Gevoelens voor een ander kan gebeuren, maar hier niet eerlijk over zijn dat kun je echt niet maken.
Net als bij iemand zijn die meer voor jou voelt dan jij voor haar.
M.a.w. je houdt haar gewoon aan het lijntje.
Wees een vent en wees eerlijk. Ja inderdaad bestaat de kans dat je dan (even) alleen bent.
Waarom zijn mannen daar toch zo panisch voor, voor alleen zijn? Je overleeft dat heus.
Maak het uit met je vriendin. Je gaat haar toch niet zo ver laten verhuizen als je je zo gedraagt.

Het is echt niet oke en waarschijnlijk heel traumatiserend om naar een andere streek te verhuizen, alles achter te laten, een nieuw leven op te bouwen voor de liefde, om er vervolgens achter te komen dat jij vreemd bent gegaan.

Zij geeft heel haar oude leven op voor jou. Ik zou het echt een trap na vinden.
Alle reacties Link kopieren
Uniek verhaal wel, lekker kort ook.
En nou is het afgelopen!
Goh, wat een bijzonder verhaal. :facepalm:
toeffie schreef:
23-10-2019 08:44
Maak het uit met je vriendin. Je gaat haar toch niet zo ver laten verhuizen als je je zo gedraagt.

Het is echt niet oke en waarschijnlijk heel traumatiserend om naar een andere streek te verhuizen, alles achter te laten, een nieuw leven op te bouwen voor de liefde, om er vervolgens achter te komen dat jij vreemd bent gegaan.

Zij geeft heel haar oude leven op voor jou. Ik zou het echt een trap na vinden.
Dit TO.
Wees een vent en neem je verantwoordelijkheid.
beetjegek schreef:
23-10-2019 07:59
Mannen überhaupt...je hebt er niks aan
Zo denken ze ongetwijfeld ook over jou.
Hatchi schreef:
23-10-2019 09:06
Zo denken ze ongetwijfeld ook over jou.
Lekker belangrijk....
Phoebemeaculpa schreef:
23-10-2019 09:23
Lekker belangrijk....
Is ook helemaal niet belangrijk, maar het is even een reminder voor haar. Vrouwen die altijd maar roepen dat mannen niet deugen, deugen zelf niet. Dat ze dat even weten.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
23-10-2019 07:17
Hij kan alleen nog maar aan collega denken. Een relatie zit er niet in, want collega is 10 jaar ouder.
Bijzonder argument.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Je moet wel een enorme hekel aan je vriendin hebben als je dit niet verteld.
Wat ontzettend sneu voor haar.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
23-10-2019 09:06
Zo denken ze ongetwijfeld ook over jou.

Aaaah man gespot die zich aangesproken voelt. :rofl:
Fantastic_Ambiance schreef:
23-10-2019 10:16
Aaaah man gespot die zich aangesproken voelt. :rofl:
:applause:
Heeft blijkbaar iets op zn geweten...
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizarre reacties zeg. Dus omdat één droeftoeter z'n vriendin belazert is meteen de helft van de wereldbevolking waardeloos? Wat een seksisme hier.
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
23-10-2019 11:34
:applause:
Heeft blijkbaar iets op zn geweten...

Hell yeah girl. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
23-10-2019 11:38
Wat een bizarre reacties zeg. Dus omdat één droeftoeter z'n vriendin belazert is meteen de helft van de wereldbevolking waardeloos? Wat een seksisme hier.
Dit is echt niet de enige natuurlijk hè.
Maar ook vrouwen doen het idd :idee:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven