Blijven voor de kinderen?

19-07-2019 20:36 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een leuk huis, mooie buurt. Beide een baan, genoeg tijd voor leuke uitjes, vakanties etc.
2 leuke kinderen (6 en 7) , allemaal gezond. Genoeg om mijn handen dicht te knijpen!!
Het enige wat ontbreekt (al 2 jaar) is een goede gelijkwaardige relatie en liefde voor mijn man.
Hebben al therapie gehad, weinig resultaat.. hebben nu een broer/zus relatie al wil man meer (sex) van mij.
We vechten elkaar de tent niet uit, het is rustig thuis.
Al een tijd ben Ik niet gelukkig maar wil niet zomaar mijn gezin opgeven om wille van mijn eigen gevoel. Wil het beste voor mijn kinderen en zit er aan te denken om te blijven voor mijn kinderen en mij te schikken in de relatie zodat de kinderen al die ellende van een scheiding niet nee hoeven te maken.
Aan de ene kant benauwd me dit ontzettend, Ben 33 en wil ik zo mijn leven door? Aan de andere kant vind ik dat als je kinderen hebt hun belang voorop moet staan..

En zo hou ik mezelf al weken bezig met 0 resultaat. Ik bespreek dit niet met vrienden of familie omdat hun niet neutraal kunnen reageren.
De meeste viva mensen wel dus mijn vraag aan jullie;
Wat zou jullie keuze zijn?
Zijn er hier mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten? En Wat hebben jullie gedaan?

Niet Dat Ik uit jullie reacties conclusies trek of een daadwerkelijke beslissing neem maar misschien helpt het tot inzicht of berusting?
Alle reacties Link kopieren
Waar zit het verschil van gelijkwaardigheid? Dat noem je in de eerste alinea.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al besloten dat het niks meer wordt met je man en dan vraag je hier om rationele argumenten om dit drama al of niet nog een jaar of 10 voort te zetten?

Praat met je man, niet met ons.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
wat is er ongelijkwaardig aan een broer/zus relatie
Mijn keuze zou zijn om obv goede afspraken voor co-ouderschap te gaan. Goed voor je kinderen zorgen kan nog steeds zonder jezelf volledig weg te cijferen en daar lijk je momenteel wel mee bezig. Ik vraag me ook af hoelang je jezelf nog fijn voelt in deze situatie, over 5 jaar zou je wel eens opgebrand kunnen zijn van deze situatie. Verwacht je problemen met je partner als jullie toch uit elkaar zouden gaan?
Waarom is het een broer-zustelatie geworden? Wat is er gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt de relatie ongelijkwaardig?

Ik zou nooit voor de kinderen bij elkaar blijven.
dannas schreef:
19-07-2019 20:45
Wat maakt de relatie ongelijkwaardig?

Ik zou nooit voor de kinderen bij elkaar blijven.

Dan mag ik hopen dat je geen kinderen hebt noch ooit zult krijgen.
TO, ik zou zeggen zoek een leuke hobby en leer van jezelf houden. Pas als je ook aan jezelf hebt gedacht kun je ook aan anderen denken.

Maar hou je kinderen in het oog bij je beslissing. Door je man te verlaten, verlaat je ook je gezin en zul je je kinderen kwetsen.
Alle reacties Link kopieren
Dat je een broer zus relatie hebt, ligt niet aan je man. Hij wil wel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Mijn keuze zou afhangen van wat er precies niet goed is aan mijn relatie, en van de bereidheid van mijn partner om een modus vivendi te vinden die voor beiden werkt.
En als 1 van de 2 morgen vreemdgaat en het komt uit is het wel end of story en volgt er een scheiding?

Dan is het dus gewoon wachten tot 1 van de 2 écht iemand anders tegenkomt en het een drama-scheiding wordt?
Broer/zus relatie staat niet gelijk aan een niet gelijkwaardige relatie. Plus geef je aan dat je zelf degene bent die de broer zus relatie in stand houd.

Doet mij afvragen wat de ongelijkwaardigheid doet veroorzaken en of het echt wel zo gezellig is als je jezelf en de omgeving doet willen geloven.
Alle reacties Link kopieren
Je noemt geen concrete dingen die je mist.
Ben je naar je man ook vaag? Wellicht dat daar al miscommunicatie zit?

Als ik je verhaal zo lees zeg ik natuurlijk nog proberen en blijven.
Je hebt kinderen en een verantwoordelijkheid naar hen toe.
Ik lees geen onuithoudbare situatie met een man die slaat of vreemdgaat of eindeloze ruzies.
-
Alle reacties Link kopieren
Rotterdame010 schreef:
19-07-2019 20:50
Dan mag ik hopen dat je geen kinderen hebt noch ooit zult krijgen.
Nee je kinderen in een gezin opvoeden waar geen liefdevolle warmte en intimiteit meer is, dat is een lekker voorbeeld...
Alle reacties Link kopieren
PotjePindakaas schreef:
19-07-2019 20:41
Mijn keuze zou zijn om obv goede afspraken voor co-ouderschap te gaan. Goed voor je kinderen zorgen kan nog steeds zonder jezelf volledig weg te cijferen en daar lijk je momenteel wel mee bezig. Ik vraag me ook af hoelang je jezelf nog fijn voelt in deze situatie, over 5 jaar zou je wel eens opgebrand kunnen zijn van deze situatie. Verwacht je problemen met je partner als jullie toch uit elkaar zouden gaan?
En de kinderen? Die laten we voor het gemak maar even helemaal buiten beschouwing?
Dit is precies het probleem tegenwoordig. Geen wonder dat er zo veel mensen scheiden.
Meteen wordt de handdoek in de ring gegooid en aan de kinderen en het impact op hen wordt niet gedacht.
-
Alle reacties Link kopieren
Dus jij wilt geen seks meer met je man en je vraagt je af of JIJ dat vol kan houden?

Hmm.. heeft je man daar nog iets over te zeggen of heeft ie er al een vriendin bij?
Alle reacties Link kopieren
milena1 schreef:
19-07-2019 21:04
Nee je kinderen in een gezin opvoeden waar geen liefdevolle warmte en intimiteit meer is, dat is een lekker voorbeeld...
Je kan niet verwachten dat een huwelijk altijd spannend is. Dan geef je jezelf en partner een schop onder de reet en probeer je elkaar weer te vinden, waar je verliefd op bent geworden.
Ik wacht totdat de 'je kinderen zijn vanzelf gelukkig als hun moeder gelukkig is' erin wordt gegooid.
-
Alle reacties Link kopieren
Zitten jullie niet gewoon in een dip? Maken jullie genoeg tijd voor elkaar? Iets leuks plannen samen om te kijken of het gevoel dan nog terug komt? Verliefdheid gaat over hè.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
19-07-2019 20:54
Mijn keuze zou afhangen van wat er precies niet goed is aan mijn relatie, en van de bereidheid van mijn partner om een modus vivendi te vinden die voor beiden werkt.
Dit. En daarvoor zul je toch met jouw man om tafel moeten gaan zitten. Het zal voor hem niet totaal onverwacht zijn (gezien de eerdere therapie). Om nu in je eentje al half uit de relatie te stappen door er al over te zitten broeden wat jouw opties zijn, gaat de intimiteit en het teamgevoel ook niet versterken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
19-07-2019 21:04
En de kinderen? Die laten we voor het gemak maar even helemaal buiten beschouwing?
Dit is precies het probleem tegenwoordig. Geen wonder dat er zo veel mensen scheiden.
Meteen wordt de handdoek in de ring gegooid en aan de kinderen en het impact op hen wordt niet gedacht.
Juist niet. Als je uit elkaar gaat omdat je een broer/zus relatie hebt, is de kans groot dat je op een harmonieuze wijze afscheid kan nemen en goede afspraken kan maken. Scheiden op zichzelf is niet verkeerd, maar ruzie is pas echt schadelijk voor de kinderen. Voorkom dat de sfeer in huis op den duur verziekt is of dat een van de twee een ander krijgt en de bom barst. Dan had je gewenst dat je in deze rustige situatie uit elkaar was gegaan.

To, hoe denkt je man over uit elkaar gaan?
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
19-07-2019 21:07
Je kan niet verwachten dat een huwelijk altijd spannend is. Dan geef je jezelf en partner een schop onder de reet en probeer je elkaar weer te vinden, waar je verliefd op bent geworden.
Ik wacht totdat de 'je kinderen zijn vanzelf gelukkig als hun moeder gelukkig is' erin wordt gegooid.
Uiteraard; ‘mijn kinderen hebben recht op een gelukkige moeder’.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
19-07-2019 21:10
Juist niet. Als je uit elkaar gaat omdat je een broer/zus relatie hebt, is de kans groot dat je op een harmonieuze wijze afscheid kan nemen en goede afspraken kan maken. Scheiden op zichzelf is niet verkeerd, maar ruzie is pas echt schadelijk voor de kinderen. Voorkom dat de sfeer in huis op den duur verziekt is of dat een van de twee een ander krijgt en de bom barst. Dan had je gewenst dat je in deze rustige situatie uit elkaar was gegaan.

To, hoe denkt je man over uit elkaar gaan?
Anders vraag je dit even aan kinderen, hoe leuk scheiden is.
Twee huizen, heen en weer gereis met heel je inboedel, bijna nooit meer met een compleet gezin zijn, en als klap op de vuurpijl krijg je met een beetje pech te maken met nieuwe partners en bijbehorende kinderen.
Scheiden is een grote nachtmerrie voor de kinderen. Tenzij er een onuithoudbare situatie is, ben je je kinderen verplicht te knokken voor je huwelijk.
Ben je daar niet toe bereid? Maak jezelf dan niet verantwoordelijk voor kinderen hun leven en geluk. Oftewel: krijg geen kinderen als je te egoistisch bent ze op de eerste plaats te zetten.
-
Je zal het niet geloven Phlox maar soms wensen kinderen dat hun ouders uit elkaar gaan. Ik ben 1 van die kinderen maar ik ken er nog veel meer.
Als kind zijnde voel je zoveel ook al doen je ouders nog zo hun best om niets te laten merken.
anoniem_63d7ddcace0a9 wijzigde dit bericht op 19-07-2019 21:18
4.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er idd aan wat er niet goed is in de relatie. Het gras lijkt groener als je weggaat maar geloof me... alleenstaande moeder zijn is zwaar (ook met co-ouderschap) en de datingmarkt is vreselijk rond deze leeftijd.

Als je weggaat zal je man waarschijnlijk vrij snel een nieuwe relatie hebben en jij misschien als je mazzel hebt... of je zit vast met allemaal losers die in het begin leuk lijken maar allemaal psychische problemen en bindingsangst hebben. Of je hebt het een tijdje leuk als single maar elke avond alleen op de bank is ook niet alles.

Ik zou echt kijken of ik t niet terug kan krijgen. Ligt er natuurlijk aan wat er mis is. Je bent ooit op hem gevallen. Wat vond je toen leuk? En waarom nu niet meer?

Plus ik heb de impact op de kids echt heel erg onderschat. Wij zijn rustig en in harmonie uit elkaar gegaan maar kids hebben er wel echt last van gehad. En in t begin is t harmonieus maar als je man een nieuwe partner krijgt en zijn prioriteit bij zijn nieuwe gezin ligt wordt t echt minder goed.

Als ik de keuze nog eens zou moeten maken had ik t misschien niet gedaan. Niet omdat ik mijn ex nou zou geweldig vind... Maar om de psychische impact op zowel mij als de kinderen.

Maar wellicht is mijn verhaal niet de jouwe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven