Buitenlandse vriend?!

21-10-2018 22:03 116 berichten
Ik heb sinds een tijdje een vriend die niet van Nederlandse afkomst is. Nu is het probleem dat mijn familie snel vooroordelen heeft. Nu is mijn vraag of jullie misschien tips hebben hoe ik dit het beste tegen mijn familie kan vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Roodkaarsje schreef:
21-10-2018 22:09
Krijg je mooie kindjes van ;-) en zo buitenlands issie dus ook niet als ie half / half is toch? Ik had vroeger indo’s in de straat, knappe kerels en je kunt er rustig mee thuiskomen
Vind jij van die witte kaaskindjes met wit haar dan niet mooi?
HKr schreef:
22-10-2018 03:58
Ik ken weinig mensen die een punt maken van ras; wel van houding. Dus als hij inderdaad met een che guavara tshirt aankomt en naar wiet stinkt, dan krijg je doorgaans andere reacties dan bij een welbespraakte vent met dito stijl. Maar misschien val jij wel op de eerste categorie.
Heel veel ouders zijn oh zo ruimdenkend als het kind van een ander thuis komt met iemand met een andere kleur of achtergrond. De werkelijke gevoelens zie je pas als het hun eigen kind is.
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
22-10-2018 08:27
Vind jij van die witte kaaskindjes met wit haar dan niet mooi?
vanwaar je vraag??
zin in een relletje op maandagmorgen?
Alle reacties Link kopieren
Dit is off-topic, maar moet het toch kwijt.

Je hebt helemaal geen buitenlandse vriend. Je hebt een Nederlandse vriend met een vader of moeder uit een ander land.

Ik merk dat jouw topic me verdrietig maakt. Mijn zoon heeft een buitenlandse vader.

Zoon is hartstikke Nederlands, spreekt alleen Nederlands, “Nederlands” opgevoed.
En toch wordt hij dan dus geclassificeerd als niet van Nederlandse afkomst en kan dit topic over hem gaan over een paar jaar. Bizar!

Verder kan ik je niet helpen met je vraag, ik heb het zelf gewoon kunnen vertellen aan mijn ouders.
diddie schreef:
22-10-2018 08:47
Dit is off-topic, maar moet het toch kwijt.

Je hebt helemaal geen buitenlandse vriend. Je hebt een Nederlandse vriend met een vader of moeder uit een ander land.

Ik merk dat jouw topic me verdrietig maakt. Mijn zoon heeft een buitenlandse vader.

Zoon is hartstikke Nederlands, spreekt alleen Nederlands, “Nederlands” opgevoed.
En toch wordt hij dan dus geclassificeerd als niet van Nederlandse afkomst en kan dit topic over hem gaan over een paar jaar. Bizar!

Verder kan ik je niet helpen met je vraag, ik heb het zelf gewoon kunnen vertellen aan mijn ouders.
Ik las dit topic ook met verbazing. Mijn vader komt uit een ander land maar ik voel mij net zo Nederlands als Frans Bauer....Blijkbaar zien mensen mij als "Buitenlander".
Nou, lekker dan.
Alle reacties Link kopieren
diddie schreef:
22-10-2018 08:47
Dit is off-topic, maar moet het toch kwijt.

Je hebt helemaal geen buitenlandse vriend. Je hebt een Nederlandse vriend met een vader of moeder uit een ander land.

Ik merk dat jouw topic me verdrietig maakt. Mijn zoon heeft een buitenlandse vader.

Zoon is hartstikke Nederlands, spreekt alleen Nederlands, “Nederlands” opgevoed.
En toch wordt hij dan dus geclassificeerd als niet van Nederlandse afkomst en kan dit topic over hem gaan over een paar jaar. Bizar!

Verder kan ik je niet helpen met je vraag, ik heb het zelf gewoon kunnen vertellen aan mijn ouders.
de vriend van TO heeft een kleurtje, gewoon klassiek racisme
Onder de noemer 'buitenlander' gaat het gewoon om angst voor 'zwarten'.
Ik ben officieel allochtoon (1 van ouders niet in NL geboren, een westerse allochtoon dat wel), ben dus meer allochtoon dan veel anderen, maar aangezien ik gewoon lekker blank ben, gelden alle angsten voor mij niet.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-10-2018 08:44
vanwaar je vraag??
zin in een relletje op maandagmorgen?
Het stoort mij dat de 4e reactie al zo'n achterlijk cliché is. Altijd hetzelfde.
Mooie kindjes, ja hoor. Wat koop je daarvoor? Voor de rest zijn het toch een ander soort kindjes, blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
22-10-2018 10:38
Het stoort mij dat de 4e reactie al zo'n achterlijk cliché is. Altijd hetzelfde.
Mooie kindjes, ja hoor. Wat koop je daarvoor? Voor de rest zijn het toch een ander soort kindjes, blijkbaar.
en de poster mag een kind met een kleurtje gewoon mooi vinden.
Ik vind kinderen met rood haar mooi.
En baby's Met haar vind ik leuker dan Kale baby's.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-10-2018 10:39
en de poster mag een kind met een kleurtje gewoon mooi vinden.
Ik vind kinderen met rood haar mooi.
En baby's Met haar vind ik leuker dan Kale baby's.
Ja natuurlijk mag dat. Maar waarom moet dat ook gezegd worden dan? Is het zo belangrijk dat zij dat mooie kindjes vindt dat het hele forum dat moet weten?
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
22-10-2018 10:44
Ja natuurlijk mag dat. Maar waarom moet dat ook gezegd worden dan? Is het zo belangrijk dat zij dat mooie kindjes vindt dat het hele forum dat moet weten?
nou, als dat het meeste opvallende aan dit forum was
Alle reacties Link kopieren
Kaydens schreef:
21-10-2018 22:07
Half Jamaicaans en half Nederlands
Zeg gewoon dat hij voor het het leeuwendeel erg mee valt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit een vriendje met racistische ouders. Hij heeft niet moeilijk gedaan, en me meegenomen en gezegd; ma, pa, dit is Annelleke, mijn vriendin.


Ik ben Nederlandse, maar veel Nederlanders noemen mij buitenlander vanwege mijn kleur.
diddie schreef:
22-10-2018 08:47
Dit is off-topic, maar moet het toch kwijt.

Je hebt helemaal geen buitenlandse vriend. Je hebt een Nederlandse vriend met een vader of moeder uit een ander land.

Ik merk dat jouw topic me verdrietig maakt. Mijn zoon heeft een buitenlandse vader.

Zoon is hartstikke Nederlands, spreekt alleen Nederlands, “Nederlands” opgevoed.
En toch wordt hij dan dus geclassificeerd als niet van Nederlandse afkomst en kan dit topic over hem gaan over een paar jaar. Bizar!

Verder kan ik je niet helpen met je vraag, ik heb het zelf gewoon kunnen vertellen aan mijn ouders.
Ik wist ook niet hoe ik het anders moest benoemen dan buitenlands. Voor mijn ouders is hij gewoon niet Nerderlands door zijn kleurtje. Gelukkig zijn er genoeg mensen die er anders over denken.
Alle reacties Link kopieren
Kaydens schreef:
22-10-2018 11:59
Ik wist ook niet hoe ik het anders moest benoemen dan buitenlands. Voor mijn ouders is hij gewoon niet Nerderlands door zijn kleurtje. Gelukkig zijn er genoeg mensen die er anders over denken.

Dan zeg je gewoon dat hij wél Nederlands is en dat Nederlanders tegenwoordig niet meer standaard wit zijn. Dat familie van veel mensen met een kleurtje hier toch echt al enkele generaties wonen en dat je die niet 'buitenlands' kunt noemen.
Later is nu
JollyRider schreef:
21-10-2018 23:13
Pa, ma, dit is Bob. En inderdaad, precies zoals jullie al denken, hij is erg muzikaal, heeft een geweldig ritmegevoel, vrijwel constant stoned, en oh ja, een lul van 30cm waarmee hij me driemaal daags een totaal-ruptuur neukt. Iemand nog vragen?

Zo zou ik het doen, maar ja, ik heb helaas van die ruimdenkende GrienLinks-ouders
:rofl: :applause: Dan ben je vermoedelijk meteen van het gezeik af.

TO, ff serieus, waarom zou jij je aan moeten passen aan de gedachtegang van jouw familie? Het is toch jouw leven of niet?
Als zij problemen hebben met jouw vriend is dat hun probleem, niet dat van jou. Daar hoef jij je echt niet voor te verantwoorden.
De tijden dat man vader vriendin om hand moet vragen zijn echt voorbij, je te promesse...
diddie schreef:
22-10-2018 08:47
Dit is off-topic, maar moet het toch kwijt.

Je hebt helemaal geen buitenlandse vriend. Je hebt een Nederlandse vriend met een vader of moeder uit een ander land.

Ik merk dat jouw topic me verdrietig maakt. Mijn zoon heeft een buitenlandse vader.

Zoon is hartstikke Nederlands, spreekt alleen Nederlands, “Nederlands” opgevoed.
En toch wordt hij dan dus geclassificeerd als niet van Nederlandse afkomst en kan dit topic over hem gaan over een paar jaar. Bizar!

Verder kan ik je niet helpen met je vraag, ik heb het zelf gewoon kunnen vertellen aan mijn ouders.
:hug:
Het is ook bizar dat mensen überhaupt zo denken.
En als iemand totaal niet Nederlands is, wat in godesnaam is het probleem.
Alsof je een beter mens bent enkel omdat je in Nederland geboren bent...... :nut:
Phoebe-returns schreef:
22-10-2018 12:26
:rofl: :applause: Dan ben je vermoedelijk meteen van het gezeik af.

TO, ff serieus, waarom zou jij je aan moeten passen aan de gedachtegang van jouw familie? Het is toch jouw leven of niet?
Als zij problemen hebben met jouw vriend is dat hun probleem, niet dat van jou. Daar hoef jij je echt niet voor te verantwoorden.
De tijden dat man vader vriendin om hand moet vragen zijn echt voorbij, je te promesse...

Ja je hebt zeker gelijk maar het zijn toch mijn ouders ik denk dat de meeste mensen willen dat de ouders je accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas er me over, dat jij een Nederlander met een kleurtje een "buitenlander" noemt. :facepalm:
Dat doe jij zelf, niet je ouders.
karin6789 schreef:
22-10-2018 13:06
Ik verbaas er me over, dat jij een Nederlander met een kleurtje een "buitenlander" noemt. :facepalm:
Dat doe jij zelf, niet je ouders.
Nee dat doe ik zeker niet dat zijn mijn ouders woorden.
Alle reacties Link kopieren
Kaydens schreef:
22-10-2018 13:16
Nee dat doe ik zeker niet dat zijn mijn ouders woorden.
En die heb jij overgenomen. Je hebt hun mentaliteit overgenomen, anders stel je hem gewoon voor. Dit is X en hij is mijn vriend.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
22-10-2018 13:06
Ik verbaas er me over, dat jij een Nederlander met een kleurtje een "buitenlander" noemt. :facepalm:
Dat doe jij zelf, niet je ouders.
Dat doen veruit de meeste mensen. Mensen vragen mij altijd waar ik vandaan kom, en als ik mijn geboorteplaats noem vragen ze waar ik echt vandaan kom :facepalm:

Alsof ik niet echt uit mijn geboorteplaats kan komen met mijn kleur... En mijn ouders blijkbaar ook niet, want als is hun geboortekaarten noem vragen ze weer waar hun ouders vandaan komen. Je kunt blijkbaar niet gewoon een Nederlander zijn met een kleurtje. Mensen beseffen niet hoe discriminerend het is om maar door te blijven vragen waar je vandaan komt. En als ik steeds Nederlandse plaatsnamen blijf noemen komt opeens de vraag hoe ik dan aan mijn kleur kom. Dan begin ik uit te leggen over erfelijkheid en zo. Maar dat is niet wat ze willen horen. Ze willen me kunnen plaatsen in een hokje buiten Nederland.
Annelleke schreef:
22-10-2018 13:35
En die heb jij overgenomen. Je hebt hun mentaliteit overgenomen, anders stel je hem gewoon voor. Dit is X en hij is mijn vriend.
Ik heb zeker niet de mentaliteit over genomen als ik dat had gedaan had ik het zelfde gedacht over mijn vriend als mijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
22-10-2018 13:35
En die heb jij overgenomen. Je hebt hun mentaliteit overgenomen, anders stel je hem gewoon voor. Dit is X en hij is mijn vriend.
niet zo stoken!
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
22-10-2018 08:27
Vind jij van die witte kaaskindjes met wit haar dan niet mooi?
Die zijn prachtig :heart: ik was vroeger zo’n wit kaaskindje! Wit ben ik nog steeds alleen dat haar niet meer.
Self-love is the greatest middle finger of all time
Kaydens schreef:
22-10-2018 12:50
Ja je hebt zeker gelijk maar het zijn toch mijn ouders ik denk dat de meeste mensen willen dat de ouders je accepteren.
Ja natuurlijk snap ik dat je dat graag wil en dat dit lastig is, maar dat iemand beoordelen enkel op afkomst nogal generaliserend is, dat ben je toch hoop ik wel met me eens, net als dat dat niet kan? (Althans dat vind ik)
Daar hoef je, ondanks dat het je ouders zijn, i.m.o echt niet in mee hoor...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven