Buren maken krijsende ruzie - wat zou jij doen?

06-02-2022 23:25 164 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoorde net mijn buren keihard tegen elkaar gillen en krijsen. Ons huis is niet gehorig, maar mijn man en ik vlogen allebei van de bank. Maar toen... wisten we niet wat we nou het beste konden doen. Aanbellen? Politie bellen? Iets anders? Morgen bij ze aanbellen? Ze aanspreken als we ze weer eens spreken bij het ophalen van een pakje of bij het aan de weg zetten van de vuilnisbak?

We kennen de buren niet goed, ze wonen er nog niet zo lang. Jong stel en ik heb wel vaker geluidsoverlast van ze gehad, ik heb dat gemeld en daar houden ze nu (min of meer) rekening mee. Dit gaat niet om de herrie, ik maak me zorgen of het allemaal wel goed gaat daar. Zo hysterisch ruzie maken dat je buren het kunnen horen, boven de televisie uit, dat is toch niet normaal? Het was ook niet de eerste keer, ik heb ze wel vaker tegen elkaar horen schreeuwen. Ik heb trouwens niet het idee dat er sprake is van huiselijk geweld, dan had ik wel aangebeld denk ik. Het was minutenlang schreeuwen, krijsen, gillen en met de deuren smijten.

Wat zouden jullie doen?
Wat eten we vanavond?
Niet mee bemoeien.... ruzie kan gebeuren toch.
Aanbellen en polshoogte nemen. Kijken hoe er gereageerd wordt. Politie bellen. Huiselijk geweld melden als je dat vermoed. Zou ik doen
summeriscomming wijzigde dit bericht op 09-02-2022 00:19
Reden: Tikfout
1.47% gewijzigd
Persoonlijk ben ik niet het type om me er mee te bemoeien, maar ik ken wel mensen die gewoon bij hun buur hebben aangebeld om te vragen “of alles wel goed ging”.
Goh, lastig. Ik denk dat ik zou proberen in te schatten of een van de twee gevaar loopt. Als je het vermoeden hebt van huiselijk geweld, dan altijd direct politie bellen of als je het ziet zitten zelf aanbellen.
Als t eenmalig is dan zou ik t laten. Als dit elke week voorkomt dan idd politie of Veilig Thuis bellen. Kun je checken of de buren van de andere kant van hun huis t ook horen?
Aanbellen en poolshoogte nemen.
Summeriscomming schreef:
06-02-2022 23:32
Aanbellen en polshoogte nemen. Kijken hoe er gereageerd wordt. Politie bellen. Huishoudelijk geweld melden als je dat vermoed. Zou ik doen
:proud: Ik zie het al voor me, dat ze elkaar met pannen en de stofzuiger te lijf gaan.

TO, ik geloof dat ik helemaal niets zou doen, als je niet het idee hebt dat er iemand gevaar loopt, en er uiteraard zelf geen last van hebt.
Hier gebeurt dat regelmatig hoor, vaak om drie uur 's nachts en inclusief gooien met spullen. Dan trapt ze hem het huis uit en drie dagen later neemt ze hem weer terug.

Ik bemoei me er niet mee.
Het is allemaal de schuld van instagram
Henk-and-Roelie schreef:
06-02-2022 23:54
Het is allemaal de schuld van instagram
Hij had een een andere vrouw toegevoegd.
Niets doen. Ook omdat je schrijft dat er geen sprake is van geweld. Ik denk dat ze in de boosheid niet door hebben dat jullie ze kunnen horen, zeker aangezien het normaal gesproken niet zo gehorig is.

In onze vroege jaren waren man en ik ook wat explosief en ik zou het echt vreselijk gênant hebben gevonden als de buren waren komen aankloppen.
Ik heb hier hetzelfde.
Toevallig ben ik laatst voor het eerst aan gaan bellen, want het leek erop dat er doden gingen vallen.
Het klonk alsof zij hem de gang door mepte, maar helemaal zeker weet ik dat ook niet natuurlijk.
Ik heb ze gevraagd of ze elkaar niet gingen vermoorden en gezegd dat ik me zorgen maakte.
Buurman bood excuses aan. Nu een week of twee geleden en tot nu toe niet meer gebeurd.

Niet fijn om langs te moeten gaan tijdens een ruzie van een ander, maar dit liep wel echt de spuigaten uit.
RikM schreef:
Hier gebeurt dat regelmatig hoor, vaak om drie uur 's nachts en inclusief gooien met spullen. Dan trapt ze hem het huis uit en drie dagen later neemt ze hem weer terug.

Jezus :rofl: .

Ben ik blij met m’n saaie onderbuurvrouw.
Afhankelijk van wie het zijn zou ik vragen of ze zachter willen ruziën omdat je het anders woordelijk kan volgen of (bij meer dreigender types) vragen hun radio niet zo keihard aan te zetten 's nachts.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Aardbeienslof1989 schreef:
07-02-2022 06:33
Jezus :rofl: .

Ben ik blij met m’n saaie onderbuurvrouw.
Hier ook blij met saaie buren :-D
Voor iedereen een groene tuin
Saivash schreef:
06-02-2022 23:49
:proud: Ik zie het al voor me, dat ze elkaar met pannen en de stofzuiger te lijf gaan.

TO, ik geloof dat ik helemaal niets zou doen, als je niet het idee hebt dat er iemand gevaar loopt, en er uiteraard zelf geen last van hebt.
Dat schijnt heel normaal te zijn bij sommigen :HA: :mrgreen:
Voor iedereen een groene tuin
Wij wonen hier nu ong 3 jaar. De buren al 30+ jaren.
Ook zij hebben af en toe krijsende ruzie. Althans, zij krijst, hij spreekt met verheven stem. En ook slaande deuren.
Volgens de overburen is dit normaal.
Wij reageren niet, onze hond blaft af en toe en het is meer dat ik een ongemakkelijk gevoel heb, dat ik er wat van wil zeggen.

Frapante is wel dat ze bij elk niet verklaarbaar geluid uit ons huis komen klagen. En dat was het balletje wat onze hond soms laat stuiteren op de grond. Laatste keer heb ik gezegd dat wij hun ook soms heel erg duidelijk horen. Gezegd dat dit bij de leefgeluiden hoort. Ik geloof dat buurman de hint begreep.
Nope
RikM schreef:

Bekend verhaal..
Naast mij was het ook vaak hommeles, zolang ik haar ook nog hoorde krijsen vond ik het wel meevallen, ik heb mij er ook nooit mee bemoeid.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
07-02-2022 08:00
Wij wonen hier nu ong 3 jaar. De buren al 30+ jaren.
Ook zij hebben af en toe krijsende ruzie. Althans, zij krijst, hij spreekt met verheven stem. En ook slaande deuren.
Volgens de overburen is dit normaal.
Wij reageren niet, onze hond blaft af en toe en het is meer dat ik een ongemakkelijk gevoel heb, dat ik er wat van wil zeggen.

Frapante is wel dat ze bij elk niet verklaarbaar geluid uit ons huis komen klagen. En dat was het balletje wat onze hond soms laat stuiteren op de grond. Laatste keer heb ik gezegd dat wij hun ook soms heel erg duidelijk horen. Gezegd dat dit bij de leefgeluiden hoort. Ik geloof dat buurman de hint begreep.
De vorige bewoners van mijn huis hadden ook zo'n relatie met de buren. Ik hoor ze ook regelmatig ruzie maken. Tja, kan gebeuren denk ik dan. En ik kan me niet voorstellen dat het ze dan iets kan schelen dat ik dat hoor, want dat weten ze inmiddels echt wel. Maar ze hebben hier ook een keer aan de deur gestaan omdat ze de keukenkraan hoorden (Ja, echt). Toen heb ik ze vriendelijk verteld wat ik van hun hoor (hoe vaak hij volgens haar vreemd gaat, dat zij een psycho-borderliner zou zijn en nog wat voorbeelden), Heb ze nooit meer gezien. Wel gehoord, maargoed...
Satchikoo schreef:
07-02-2022 00:18
Niets doen. Ook omdat je schrijft dat er geen sprake is van geweld. Ik denk dat ze in de boosheid niet door hebben dat jullie ze kunnen horen, zeker aangezien het normaal gesproken niet zo gehorig is.

In onze vroege jaren waren man en ik ook wat explosief en ik zou het echt vreselijk gênant hebben gevonden als de buren waren komen aankloppen.
Dan maar gênant, zulke herrie is gewoon niet normaal.
Als het alleen een keer gillen en krijsen is zou ik het voor een keer gewoon laten. Als het nog een keer voorkomt zou ik ze wel duidelijk maken dat ik ze kan horen en overlast ervaar en bij de derde keer zou ik de politie bellen.

Ik heb wel eens buren horen ruziën en dan hoorde ik hem haar echt kleineren. Op een heel lullige manier. Toen heb ik op t raam geklopt en gezegd dat als ie zou stoer was om een vrouw te kleineren dat ie t dan maar eens bij mij moest proberen. Kort daarna gingen ze uit elkaar.

Een keer ruzie kan. Maar als t vaak voorkomt zou ik wel de politie bellen. Als je niet kan horen wat ze zeggen dan weet je ook niet wat er gebeurd. De politie kan ze waarschuwen en als ze er reden voor zien eventueel veilig thuis inschakelen (dat is niet alleen voor mensen met kinderen).
dolfje schreef:
07-02-2022 08:11
Dan maar gênant, zulke herrie is gewoon niet normaal.
Precies het is ook gênant voor de buren die ongewild zulk ruzies mee krijgen .
De laatste keer dat mijn buren zo tekeer gingen ben ik erheen gegaan en heb gevraagd of ze wat zachter ruzie wilden maken. Waarop ze zich als één man tegen mij keerden, en mij op oorverdovende toon uit begonnen te maken voor bemoeizuchtige rotte vis.

Maar hee, ze hadden tenminste geen ruzie meer met elkaar :proud:
Yildizlar2 schreef:
07-02-2022 08:15
Precies het is ook gênant voor de buren die ongewild zulk ruzies mee krijgen .
Weet je wat nog erger is? Buren die eerst krijsende ruzie maken, en het daarna (nog immer krijsend) goed maken in de slaapkamer. Zulke buren hadden wij ooit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven