Co ouderschap perikelen [ Geen OP ]

14-09-2020 11:57 193 berichten
Dank je wel voor jullie reacties,

Ik ga wederom een poging wagen met mijn ex-man om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-09-2020 13:50
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
87.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien had je het met hem moeten overleggen voordat je haar ergens voor opgeeft waar ze het halve weekend mee kwijt is?

Ik kan natuurlijk niet in het hoofd van je ex-man kijken, maar het zou kunnen dat hij niet blij wordt als hij voor een voldongen feit wordt gesteld.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Dat hij in dit verhaal de bad guy is, dat lijkt me zijn probleem, je kunt niet eerst de ouder zijn die iets verbiedt en dan gaan zeuren dat je je de bad guy voelt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak momenteel in mijn omgeving iets dergelijks mee qua co-ouderschap. Moeder heeft aan kind een regeling toegezegd die ernstig inhakt op de tijd met de vader, zonder dat vooraf te overleggen. Vader wordt daarmee enorm voor het blok gezet en kan niet anders dan erin meegaan óf de boeman zijn die nee zegt. Nare situatie.
Je zet hem voor het blok met alles al zo te regelen.
Dit was/is het enige probleem met de co ouderschap?
Ik heb het nu zo geregeld dat hij er geen 'last' van heeft, omdat alles plaats vindt op mijn dagen.

Ook waren we al tijdje op zoek naar een sport of activiteit voor haar :)
Heb je het zonder overleg gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Je biedt je kind de optie om haarzelf persoonlijk te ontwikkelen. Een teamsport bovendien, altijd goed en ik vind dat heel wat offers (van de ouders) waard.

Maar ik snap je ex wel een beetje.

Hier niet gescheiden, maar het is wel altijd dezelfde die kan opdraven bij alle wedstrijden, de zwemlessen, etc. Moi dus. Ook ik sta vaak genoeg in de zeikende stromende miezerende regen aan de kant van het veld staan blauwbekken. Voordat je dan goed en wel weer terug bent, is de halve zaterdag alweer voorbij en zit je met een uitgeblust kind op de bank.
*2020* schreef:
14-09-2020 12:02
Je zet hem voor het blok met alles al zo te regelen.
Dit was/is het enige probleem met de co ouderschap?
Misschien ergens wel, omdat er anders ook niks van komt. Ik ben altijd al van de planning geweest.
Tot nu toe het enige probleem, gelukkig wel.
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:04
Ik heb het nu zo geregeld dat hij er geen 'last' van heeft, omdat alles plaats vindt op mijn dagen.

Ook waren we al tijdje op zoek naar een sport of activiteit voor haar :)

en dan heb je natuurlijk in het weekend de wedstrijden.


Niet dus.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
14-09-2020 12:05

en dan heb je natuurlijk in het weekend de wedstrijden.


Niet dus.
Maar misschien wisselen ze de zaterdagen wel af in hun regeling, er staat toch niet dat dochter iedere zaterdag bij haar vader is?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard eerst overleggen zoiets.
Hoe je het nu geregeld hebt moet hij niet zeiken natuurlijk want hij heeft er geen last van.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Heb je dit vooraf met hem besproken dat jullie dochter dit wilde, of heb je haar opgegeven en het toen pas tegen vaders gezegd?
wij hebben om het weekend onze dochter, dus nu alleen wedstrijden in mijn weekend.
Susan schreef:
14-09-2020 12:06
Maar misschien wisselen ze de zaterdagen wel af in hun regeling, er staat toch niet dat dochter iedere zaterdag bij haar vader is?
Nee, maar dus wel om de week en er is wekelijks een wedstrijd. Dus het is helemaal niet zo geregeld dat vader er geen omkijken naar heeft; de club en de ploeggenootjes moeten het nu oplossen.
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:05

Tot nu toe het enige probleem, gelukkig wel.
Zegt hij het zelfde? Als je het hem gaat vragen?
Alle reacties Link kopieren
Het was handiger geweest eerst met je ex te overleggen. Ik begrijp wel dat hij er niet blij van wordt als jij voor hem bepaalt hoe hij zijn weekend met dochter in moet vullen.

Sporten met wedstrijden in het weekend is een keuze waar je beiden achter moet staan. Natuurlijk is het hardstikke leuk voor je de dochter. Maar het heeft wel consequenties voor het hele gezin. Ook binnen gezinnen waarbij de ouders nog bij elkaar zijn is het niet altijd vanzelfsprekend dat dit kan of gewenst is.
Bijvoorbeeld als ouders in het weekend werken, naar een stacaravan of huisje willen, het niet te managen valt met de zorg voor broertjes/ zusjes of gewoon de weekenden vrij willen houden om naar eigen wens in te vullen.
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:07
wij hebben om het weekend onze dochter, dus nu alleen wedstrijden in mijn weekend.
Dus de schaarse tijd moet vader straks delen op het sportveld.
De hockey club is er coulant in, omdat meerdere ouders blijkbaar dit probleem hebben.

Ik had het misschien wat beter moeten overleggen met mijn ex, ik dacht misschien te veel aan mijn dochter en dat het vooral mijn gedoe wordt.
Fijne reacties, zet me wel aan het denken.
*2020* schreef:
14-09-2020 12:09
Dus de schaarse tijd moet vader straks delen op het sportveld.
nee, want dan hoeft ze niet te spelen.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
14-09-2020 12:09
Dus de schaarse tijd moet vader straks delen op het sportveld.
Hoezo?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:11
nee, want dan hoeft ze niet te spelen.
ook niet trainen?
Alle reacties Link kopieren
Is de Op veranderd of is iedereen hier stekeblind? Er staat toch echt dat al geregeld is dat het kind in ‘zijn’ weekend geen wedstrijden speelt en dat alles in haar tijd gebeurt. Waar bemoeit hij zich dan mee?
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
14-09-2020 12:08
Nee, maar dus wel om de week en er is wekelijks een wedstrijd. Dus het is helemaal niet zo geregeld dat vader er geen omkijken naar heeft; de club en de ploeggenootjes moeten het nu oplossen.
Blijkbaar is dat voor de club geen probleem en komt het vaker voor.
Vader heeft er nu geen omkijken meer naar, dus dat probleem is ook opgelost.
Het gaat hem er nu kennelijk alleen nog om dat hij nu de boeman is. Maar goed, dat was hij ook geweest als heel hockey niet was doorgegaan. De enige reden om dat te voorkomen was als TO net had gedaan alsof zij het ook niet had zien zitten dat dochter was gaan hockeyen, maar dat lijkt me persoonlijk onzin. Sowieso omdat het nu dus wel kan, alleen met wat aanpassing.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik het lees, heeft moeder geregeld dat dochter alleen wedstrijden speelt in de weekenden dat ze bij moeder is. De weekenden bij vader heeft ze geen wedstrijden. Dan is het toch vreemd dat hij tegen blijft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven