Co ouderschap perikelen [ Geen OP ]

14-09-2020 11:57 193 berichten
Dank je wel voor jullie reacties,

Ik ga wederom een poging wagen met mijn ex-man om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-09-2020 13:50
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
87.63% gewijzigd
Sporten, kinderfeestjes, en andere voor het kind leuke actitiveiten werd hier voor vader ook opeens een probleem.
De rechter en een afgevaardigde van de raad van kinderbescherming maakten daar resoluut korte metten mee.
Kind heeft recht op sport en spel, punt!
Omdat papa geen zin had te rijden voor de voetbal of om een wedstrijd bij het kind te gaan kijken, of het kind te brengen/halen voor een kinderfeestje, kortte de rechter de omgangsregeling in. Kind ging op zaterdag om 18.00 uur naar papa in plaats van op vrijdag om 18.00 uur.
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
14-09-2020 12:37
Wat een rare redenering. Alsof het om hem en zijn rechten op jou draait in plaats van om jouw behoeften.
Dat is het verdrietige van de hele zaak, het ging natuurlijk niet om mij. Ik kan het nu wel plaatsen, maar man man dat is niet makkelijk gegaan. Ik heb het contact ook moeten afbreken als tiener omdat ik het daar niet meer trok.
Alle reacties Link kopieren
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:37
Ik ben netjes het gesprek aangegaan, uitgelegd hoe en wat, de oplossing. Maar de deur ging dicht ( zelfs geblokkeerd een paar dagen ).
Wat een extreme reactie op zoiets normaals als je kind dat op een sport gaat. Wat hij erover zegt is dus dat hij zich nu de boeman gemaakt voelt en dat dit inbreuk maakt op zijn tijd. Dat mag dan zo wezen, daar kan hij gewoon fatsoenlijk over communiceren vind ik. Tenzij jij zijn deur hebt ingetrapt en haar abonnement in zijn gezicht hebt uitgespuugd maar dat is niet zo zeg je zelf al.

Hopelijk heeft hij dat niet uitgespeeld op een manier dat jullie dochter er teveel van meegekregen heeft... Ik zou het nu laten bezinken en afkoelen dan.
Alle reacties Link kopieren
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:29
Dat ik van regelen en doorpakken ben, zit wel in zijn irritatie zone ja.
Over zijn grenzen wellicht...
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft hij te zeggen over jouw dagen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-09-2020 12:41
Wat heeft hij te zeggen over jouw dagen?
Het gaat toch om zijn dagen?
Alle reacties Link kopieren
poeziewoezie schreef:
14-09-2020 12:39
Sporten, kinderfeestjes, en andere voor het kind leuke actitiveiten werd hier voor vader ook opeens een probleem.
De rechter en een afgevaardigde van de raad van kinderbescherming maakten daar resoluut korte metten mee.
Kind heeft recht op sport en spel, punt!
Omdat papa geen zin had te rijden voor de voetbal of om een wedstrijd bij het kind te gaan kijken, of het kind te brengen/halen voor een kinderfeestje, kortte de rechter de omgangsregeling in. Kind ging op zaterdag om 18.00 uur naar papa in plaats van op vrijdag om 18.00 uur.
Belangrijk om te weten voor dit topic denk ik.

Ik heb ook zo'n ex die altijd loopt en liep te mekkeren dat hij tijd en moeite kwijt was aan de kinderen maar daar is het een overkoepelend probleem dat zijn behoeften centraal staan. De kinderen zijn nu groot genoeg om het zelf te regelen en het gevolg is dat ze op de fiets of trein stappen en niet naar hem toe. Heel sneu dat ze dat besef nu hebben aan de andere kant dat het niet om hen draait bij hem...
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:34
Hij wil haar op een activiteit plaatsen, zonder vorm van overleg off course.
Vind ik prima, want het is zijn zaterdag. Maar andersom, ho maar.
Je zou denken dat de wens van dochter daar leidend in is.
Oooh, wacht. Het gaat helemaal niet om tijd met zijn dochter, het gaat om zijn ego. In dat geval, doorzetten. En doordrukken dat zij ook gewoon wedstrijden speelt op zijn dagen. Gooi hem ook in de ouderapp van het team en maak hem daarmee mede verantwoordelijk. Peerpressure werkt prima in zo'n app.

Zo te lezen is hij wel het type dat moeilijk gaat doen maar niet het type dat dan het lidmaatschap van dochter opzegt of andere actie onderneemt. Dus er is alsnog vrij weinig te vrezen, behalve dan wat boze appjes.
viva-amber schreef:
14-09-2020 12:41
Wat heeft hij te zeggen over jouw dagen?
Niks.
We hebben van te voren afspraken gemaakt over school, wie wat regelt.
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:37
Ik ben netjes het gesprek aangegaan, uitgelegd hoe en wat, de oplossing. Maar de deur ging dicht ( zelfs geblokkeerd een paar dagen ).
Hij is dus een grote kleuter.

Sterkte en blijf gewoon vechten voor je dochter.
Alle reacties Link kopieren
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:44
Niks.
We hebben van te voren afspraken gemaakt over school, wie wat regelt.
Het zijn trouwens ook niet "zijn" dagen maar jullie dochter's zaterdagen die zij uiteraard mag besteden aan de sport die zij het leukst vindt. Ongeacht bij wie ze die dag moet slapen.
Am Yisrael Chai!
DS1971 schreef:
14-09-2020 12:44
Hij is dus een grote kleuter.

Sterkte en blijf gewoon vechten voor je dochter.
Doe ik ook, ze gaat op een sport, al moet ik op mijn kop staan.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
14-09-2020 12:42
Het gaat toch om zijn dagen?
Het gaat al niet meer om zijn dagen, want dat heeft ze dus al opgelost.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-09-2020 12:46
Het zijn trouwens ook niet "zijn" dagen maar jullie dochter's zaterdagen die zij uiteraard mag besteden aan de sport die zij het leukst vindt. Ongeacht bij wie ze die dag moet slapen.
Ook dat ja.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:27
Hier kan ik wel mee inkomen hoor, maar zou graag zien dat hij wat meer aan zijn dochter denkt.
Ik sta ook niet perse te springen om elke keer langs het veld te staan, maar doe het gewoon voor haar.

Feit blijft dat je niet over zijn tijd te beslissen hebt.
Meestal staat zoiets ook in het ouderschapsplan, sport en kosten daarvoor in overleg.
Alle reacties Link kopieren
Dat kind is er toch niet voor zijn tijdverdrijf? Hij hoor voor haar te zorgen in zijn tijd, en daar hoort dit gewoon bij. Als ze straks 14 is laat ze zich dit toch ook niet meer verkopen?

En ja, dat hij dan enigszins betrokken was bij de besluitvorming zou fijn geweest zijn. Maar als dat zijn enige probleem is, dan denkt hij niet in belang van dochter door er zo'n probleem van te maken.

En ja, hij is de boeman, want zij mag van hem niet op een teamsport. Alle klasgenootjes wel, maar zij niet. Moet moeder dan verbergen voor kind dat het van haar wel mag?
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:46
Doe ik ook, ze gaat op een sport, al moet ik op mijn kop staan.
en op de sport die zij leuk vind
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in de familie ook een geval. Vader liet het gezin in de steek voor nieuwe vlam. Dreigde constant de kinderen af te pakken van moeder. Maar ging in zijn tijd zeker geen moeite steken in kinder gedoe afspraken, sport enzo. Neefjes hun grootste wens was op voetbal. Moeder buigt zich in allerlei bochten om zo veel mogelijk te compenseren voor neefjes. Dus wedstrijden om de week.
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat flauw van hem zeg! En wat sneu voor jullie dochter.
Het gaat hem dus helemaal niet om de tijd of het gedoe met brengen/halen etc. Dat is trouwens heel makkelijk op te lossen hoor. Hier twee sportende kinderen en co-ouderschap.
Maar als de 1 daar heen moet en de ander daarheen dan zijn wij in dat weekend, ongeacht of kinderen bij vader of moeder zijn, gewoon samen ouders en pakken we dat samen op.
Kun jij niet wat meer betekenen in de weekenden dat ze bij hem is? Dat jij haar dan brengt/haalt/langs de lijn staat? Het kost je misschien maar 2 uurtjes en dat op een heel weekend....
Dan bekijkt hij het toch lekker verder.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens sta ik ook vaak langs de lijn in de weekenden dat ze niet bij me zijn. Veel te leuk!
*2020* schreef:
14-09-2020 12:09
Dus de schaarse tijd moet vader straks delen op het sportveld.
Ze hebben co-ouderschap.
Alle reacties Link kopieren
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:19
De doordeweekse trainingsdag is ook op mijn dag.

Ik verwacht wel dat idd niet zo soepel gaat verlopen allemaal met bijvoorbeeld toernooien of wisselen van trainingsdag.
We doen nu ook nog proeftrainen om te kijken of ze het uberhaupt wat vindt.
Zit stiekem ook al te kijken naar andere sporten, die geen weekend activiteiten hebben.

Misschien moet je dat niet stiekem doen maar in overleg met je dochter en je ex-man.

Er zit trouwens wel een verschil tussen dingen regelen en doorpakken of gewoon eigenwijs alles al bepalen voordat een ander überhaupt kans heeft om zijn mening te geven.
Wat is het echte probleem to?
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
14-09-2020 12:50
Ze hebben co-ouderschap.
En al hadden ze dat niet, met je kind naar sport hoort gewoon bij ouderschap.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven