Co ouderschap perikelen [ Geen OP ]

14-09-2020 11:57 193 berichten
Dank je wel voor jullie reacties,

Ik ga wederom een poging wagen met mijn ex-man om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-09-2020 13:50
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
87.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
14-09-2020 18:53
Kinderen willen zoveel. Alsof je ze altijd maar met alles hun zin geeft.
Als het kind nog niet op een sport zit en je niet armlastig bent, waarom zou je dan in godsnaam je kind verbieden om net als alle andere kinderen op een sport te gaan?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ayh schreef:
14-09-2020 18:44
Overal heel erg je plasje over willen doen gaat over ego. Niet over wat je kind wil. Kind wil graag op hockey. En dat kost geld en moeite. Tja, dat heb je met kinderen.
Kind weet helemaal niet of ze graag op hockey wilt, TO vond het wel geschikt voor haar.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
14-09-2020 19:41
Nee, de hele dag door ijs en snoep eten doe je niet toestaan.

Maar we hebben het hier over ik wil op hockey.
Neen. We hebben het over TO die hockey geschikt vindt, niet over de grote wensdroom van kind.
Alle reacties Link kopieren
We kunnen de OP niet meer lezen, maar volgens mij wilde kind het toch echt zelf graag.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ze stelt zelf in een reactie dat dochter nu aan proeftrainen doet, om te zien of ze het überhaupt iets vindt.
Alle reacties Link kopieren
zurimat schreef:
14-09-2020 21:11
Ze stelt zelf in een reactie dat dochter nu aan proeftrainen doet, om te zien of ze het überhaupt iets vindt.
Ja, duh. Dochter wilde zelf graag op hockey en doet nu het x aantal proeftrainingen dat elk kind bij elke nieuwe sport mag doen. Want soms kunnen kinderen wel dénken dat ze iets leuk vinden maar blijkt in praktijk dat ze het toch stom vinden of niet kunnen of doodeng vinden ofzo.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-09-2020 21:14
Ja, duh. Dochter wilde zelf graag op hockey en doet nu het x aantal proeftrainingen dat elk kind bij elke nieuwe sport mag doen. Want soms kunnen kinderen wel dénken dat ze iets leuk vinden maar blijkt in praktijk dat ze het toch stom vinden of niet kunnen of doodeng vinden ofzo.
Zou kunnen, maar dat weet je niet. Nergens schreef TO dat het idee van dochter kwam.
Alle reacties Link kopieren
zurimat schreef:
14-09-2020 21:17
Zou kunnen, maar dat weet je niet. Nergens schreef TO dat het idee van dochter kwam.
Jawel, dat schreef ze volgens mij in de OP, maar dat kunnen we niet meer teruglezen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
zurimat schreef:
14-09-2020 20:59
Kind weet helemaal niet of ze graag op hockey wilt, TO vond het wel geschikt voor haar.
Ja, en zo gaat dat toch? Fysieke sport is gezond en leerzaam en met een beetje mazzel ook nog leuk, dus je laat je kind wat proberen. Mijn kinderen hadden ook suggesties nodig hoor, anders zaten ze nu nog op de bank na de verplichte zwemdimploma’s.
Alle reacties Link kopieren
Ayh schreef:
14-09-2020 23:23
Ja, en zo gaat dat toch? Fysieke sport is gezond en leerzaam en met een beetje mazzel ook nog leuk, dus je laat je kind wat proberen. Mijn kinderen hadden ook suggesties nodig hoor, anders zaten ze nu nog op de bank na de verplichte zwemdimploma’s.
Dat is net mijn punt, TO doet evengoed haar plasje over wat kind zal doen.

Het is idioot zoiets te beslissen zonder overleg en dan te komen janken dat er issues zijn in het co ouderschap.
Alle reacties Link kopieren
zurimat schreef:
14-09-2020 23:42
Dat is net mijn punt, TO doet evengoed haar plasje over wat kind zal doen.

Het is idioot zoiets te beslissen zonder overleg en dan te komen janken dat er issues zijn in het co ouderschap.
Tuurlijk niet. Dat heet initiatief. En overleg had aardig geweest, maar in principe maakt t niks uit. Kind moet gewoon sporten. Dat papa gaat lopen piepen is gewoon ego. Hij had ook kunnen denken. O ja, dat is best een goed idee. Fijn dat er iets is geregeld voor onze dochter. Dat kind nu de helft bvan de wedstrijden gaat missen omdat papa te besodemieterd is, daar heb ik geen goed woord voor over.
Alle reacties Link kopieren
Ayh schreef:
15-09-2020 06:50
Tuurlijk niet. Dat heet initiatief. En overleg had aardig geweest, maar in principe maakt t niks uit. Kind moet gewoon sporten. Dat papa gaat lopen piepen is gewoon ego. Hij had ook kunnen denken. O ja, dat is best een goed idee. Fijn dat er iets is geregeld voor onze dochter. Dat kind nu de helft bvan de wedstrijden gaat missen omdat papa te besodemieterd is, daar heb ik geen goed woord voor over.
Oh, kom op. Dat heet dus helemaal niet initiatief.

Dit is echt een geval 2 volwassenen die er samen een potje van maken om dit geval. Dit kun je echt niet bij de een leggen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-09-2020 20:43
Als het kind nog niet op een sport zit en je niet armlastig bent, waarom zou je dan in godsnaam je kind verbieden om net als alle andere kinderen op een sport te gaan?

Wat een constructieve manier van discussiëren joh. Dat staat er helemaal niet en dat snap jij ook wel dus ik ga het niet nog een keer uitspellen.
Alle reacties Link kopieren
zurimat schreef:
14-09-2020 23:42
Dat is net mijn punt, TO doet evengoed haar plasje over wat kind zal doen.

Het is idioot zoiets te beslissen zonder overleg en dan te komen janken dat er issues zijn in het co ouderschap.

Juist.
Zonder overleg beslissingen nemen en er niet over communiceren is wat er aan de hand is.

Beetje gaan janken over rechter erbij halen en zeggen dat die vent niet moet zeuren slaat helemaal nergens op.
Ayh schreef:
15-09-2020 06:50
Tuurlijk niet. Dat heet initiatief. En overleg had aardig geweest, maar in principe maakt t niks uit. Kind moet gewoon sporten. Dat papa gaat lopen piepen is gewoon ego. Hij had ook kunnen denken. O ja, dat is best een goed idee. Fijn dat er iets is geregeld voor onze dochter. Dat kind nu de helft bvan de wedstrijden gaat missen omdat papa te besodemieterd is, daar heb ik geen goed woord voor over.
Dit. Had het kind willekeurig wat voor andere teamsport gekozen had je hetzelfde issue.
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:07
wij hebben om het weekend onze dochter, dus nu alleen wedstrijden in mijn weekend.
Zo werkt het niet. Als je dochter het leuk vindt dan is het een kwestie van tijd totdat ze elk weekend wil.

Daarbij, als je op deze manier start dan is dat voor de rest vh team niet leuk en zal ze er niet helemaal bij horen.
Ayh schreef:
15-09-2020 06:50
Tuurlijk niet. Dat heet initiatief. En overleg had aardig geweest, maar in principe maakt t niks uit. Kind moet gewoon sporten. Dat papa gaat lopen piepen is gewoon ego. Hij had ook kunnen denken. O ja, dat is best een goed idee. Fijn dat er iets is geregeld voor onze dochter. Dat kind nu de helft bvan de wedstrijden gaat missen omdat papa te besodemieterd is, daar heb ik geen goed woord voor over.
Ik ben een voorstander van sporten maar los hiervan, er zijn genoeg (getrouwde) ouders die geen teamsport voor hun kind willen en dat is hun goed recht.
Om dit dan zomaar eenzijdig te beslissen een kind er wel heen te laten gaan en de andere ouder ervoor op te laten draaien is gewoon niet ok.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven