Competitie-angst

01-11-2025 23:06 868 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Drie jaar geleden eindigde mijn relatie met een ex die mij geestelijk mishandelde. Ik deed steeds meer voor hem en hij hield liefde en aanraking bij me weg als ik hem niet zinde. Uiteindelijk ging hij vreemd. Dit gaf zo'n enorme knauw dat ik mezelf minderwaardig ben gaan voelen. Ik denk dat een man nooit voor me zal kiezen, al geef ik hem álles. Ik heb er kort therapie voor gehad maar het heelt niet. Laatst datete ik een man die claimde monogaam te zijn. We hadden gezoend en toen bekende hij toch nog anderen te daten en te twijfelen. Ik ben opgestaan en in paniek weggelopen. Hij zou nooit voor mij kiezen. Ik ben geen model, niet stinkend rijk, succesvol etc. Ook al weet ik dat alle mensen om me heen die getrouwd zijn dat ook niet zijn... natuurlijk appte hij ook later dat ik hem niet overtuigd had...

Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
O, geef je Engels of zo? Waarom niet in het Nederlands?
Kom je misschien ook niet meer van die vreemde mannen tegen.
ItsMineru schreef:
03-11-2025 12:07
Ik heb wel een zwak voor intellectuele types ja. Vaak narcistisch.
Je bedoelt mannen die wat in het rond blaten en jou daarmee inpakken. Net zoals je hier allerlei jargon rondslingert dat je op het internet bent tegengekomen waar je van onder de indruk was. Je lijkt me erg gevoelig voor personen of posts die net doen alsof ze de (dating-/mannen-/...) waarheid in pacht hebben.

Maar wat ga je nu in de toekomst veranderen, nu je weet dat het allemaal niet klopt?
n00r schreef:
03-11-2025 13:17
O, geef je Engels of zo? Waarom niet in het Nederlands?
Kom je misschien ook niet meer van die vreemde mannen tegen.
Ik date gewoon Nederlanders.
Quincy2 schreef:
03-11-2025 13:20
Je bedoelt mannen die wat in het rond blaten en jou daarmee inpakken. Net zoals je hier allerlei jargon rondslingert dat je op het internet bent tegengekomen waar je van onder de indruk was. Je lijkt me erg gevoelig voor personen of posts die net doen alsof ze de (dating-/mannen-/...) waarheid in pacht hebben.

Maar wat ga je nu in de toekomst veranderen, nu je weet dat het allemaal niet klopt?
Nou, de laatste had een podcast dus hij blaat wel vaker.

En geen idee, het is precies hergene wat ik lees in gesprekken op de apps en wat een andere TO ook heeft gepost vandaag.
ItsMineru schreef:
03-11-2025 11:42
Dat zeg ik niet. Maar in de manosphere heerst het beeld dat Chad, het type onderbroekmodel, alle matches krijgt en lelijke mannen niks. Maar zelfs lelijke mannen doen aan multidaten. Zelfs die ene.
Je doet alsof multidaten een misdrijf is in plaats van een voorkeur anders dan die van jou. Denk je altijd zo rigide?
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
ItsMineru schreef:
03-11-2025 11:46
Jaloers? Op?

Ik ben niet jaloers op multidaters. Ik kan ook multidaten. Ik doe het niet uit principe.

Maar het punt is, ze gedragen zich op apps alsof ze God zijn.
Op "lelijkerds" die makkelijker daten dan jij. Nogmaals, wat is de relevantie? Hou je bezig met wat jij wilt i.p.v. wat anderen willen. Iets met, ik zal het voor jou maar even in het Engels formuleren, circle of influence.
ItsMineru schreef:
03-11-2025 12:17
Een man die iel en zweterig is dat noemen is niet zeiken.
Jazeker wel. Het is namelijk niet relevant. Als het jouw match niet is, kap je het af en kijk je verder.
ItsMineru schreef:
03-11-2025 13:27
Nou, de laatste had een podcast dus hij blaat wel vaker.

En geen idee, het is precies hergene wat ik lees in gesprekken op de apps en wat een andere TO ook heeft gepost vandaag.
De vraag is wat JIJ gaat veranderen. De apps, sites, manosphere waar je nogal door geobsedeerd lijkt veranderen namelijk niet. Ik zou mijn tijd zinniger en leuker besteden dan daar te lezen. Het helpt jou precies niks verder.
Wie zo pocht met zijn intellectuele kennis is zelden sympathiek, of wijs..
ItsMineru schreef:
02-11-2025 08:55
Daar heb je gelijk in. Ik liet mee meeslepen en was ook eenzaam.

Maar wat ik dan ook op Reddit lees is dat mannen boos worden als je niet zoent omdat ze denken dat je ze gebruikt voor gratis eten. Al wilde deze 50/50.
je leest teveel.
En doooooor!
broadway schreef:
03-11-2025 13:52
je leest teveel.
Ik zit idd in zo'n algoritme nu..
Waitingforthenight schreef:
03-11-2025 13:47
Wie zo pocht met zijn intellectuele kennis is zelden sympathiek, of wijs..
Klopt. Witte mannen met microfonen zijn altijd narcisten.
Wat lees ik hier in hemelsnaam?
ItsMineru schreef:
03-11-2025 13:56
Klopt. Witte mannen met microfonen zijn altijd narcisten.
wat?

echt, je bent veel teveel met allemaal nietszeggende termen bezig. ga eens weg van die gekke theorietjes en ga eens gewoon (be)leven.
En doooooor!
Internagelaktisch schreef:
03-11-2025 14:22
Wat lees ik hier in hemelsnaam?
TO is giving en flext met haar pubertaal. You dig?
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Zou het je kunnen helpen TO, om eens een tijdje wat meer offline te gaan leven? Dus in plaats allerlei (date)websites leeg lezen, gewoon eens een leuk boek pakken (niet over daten of zelfhulp, gewoon een leuk verhaal), knutselen, je huis opruimen of gaan sporten? Of wat dan ook maar dat niet online is?

En dan niet met een dating-doel, maar gewoon omdat je iets doet dat je zelf leuk vindt en dat bovendien een (tijdelijk) einde maakt aan het gemaal waar je volgens mij in zit. Je dieper liggende problemen lost 'eens even iets anders gaan doen' niet op. Maar even niet malen en je aandacht ergens anders op richten brengt je geest altijd een beetje tot rust en wie weet is het nog wel gewoon leuk ook nog.

Daarnaast, uit eigen ervaring als 100 jaar single, kan ik je een offline leven alleen dat draait om dingen die je leuk vindt en waar je energie van krijgt (hobby's? vrienden? waar gaat jouw hart sneller van kloppen?) echt enorm aanraden boven een online leven dat vooral frustreert en pijn doet, en waarin je per saldo net zo alleen bent.
SweetFirefly schreef:
03-11-2025 14:29
:-D
Deck mich zu mit Zärtlichkeiten
ItsMineru schreef:
03-11-2025 12:07
Ik heb wel een zwak voor intellectuele types ja. Vaak narcistisch.
Narcisme komt maar weinig voor, dus als jij die "vaak" tegenkomt doe je echt iets niet goed.
Bastuba schreef:
03-11-2025 14:31
Zou het je kunnen helpen TO, om eens een tijdje wat meer offline te gaan leven? Dus in plaats allerlei (date)websites leeg lezen, gewoon eens een leuk boek pakken (niet over daten of zelfhulp, gewoon een leuk verhaal), knutselen, je huis opruimen of gaan sporten? Of wat dan ook maar dat niet online is?

En dan niet met een dating-doel, maar gewoon omdat je iets doet dat je zelf leuk vindt en dat bovendien een (tijdelijk) einde maakt aan het gemaal waar je volgens mij in zit. Je dieper liggende problemen lost 'eens even iets anders gaan doen' niet op. Maar even niet malen en je aandacht ergens anders op richten brengt je geest altijd een beetje tot rust en wie weet is het nog wel gewoon leuk ook nog.

Daarnaast, uit eigen ervaring als 100 jaar single, kan ik je een offline leven alleen dat draait om dingen die je leuk vindt en waar je energie van krijgt (hobby's? vrienden? waar gaat jouw hart sneller van kloppen?) echt enorm aanraden boven een online leven dat vooral frustreert en pijn doet, en waarin je per saldo net zo alleen bent.
Je hebt gelijk. Het is hertraumatisering.
apppie schreef:
03-11-2025 14:51
Narcisme komt maar weinig voor, dus als jij die "vaak" tegenkomt doe je echt iets niet goed.
Onjuist. Gediagnosticeerd narcisme komt weinig voor. Narcisten zoeken niet zo snel hulp en manipuleren hun omgeving. De werkelijke huiselijk geweldcijfers zijn bijv ook veel hoger, ik mocht niet eens aangifte doen.
itsmineru wijzigde dit bericht op 03-11-2025 14:57
0.26% gewijzigd
SweetFirefly schreef:
Dan lees je niet
SweetFirefly schreef:
Daarom dacht ik dat ze 21 was, maar ze is eind 30...

Of ze is niet echt, of ze is gewoon nooit meer te helpen.
ItsMineru schreef:
03-11-2025 14:56
Onjuist. Gediagnosticeerd narcisme komt weinig voor. Narcisten zoeken niet zo snel hulp en manipuleren hun omgeving. De werkelijke huiselijk geweldcijfers zijn bijv ook veel hoger, ik mocht niet eens aangifte doen.
Dus nu geef jij alle klootzakken die je tegenkomt zelf maar die "diagnose", gebaseerd op je eigen Libelle-psychologie?
TO plaatst alles buiten zichzelf. Daar helpt geen therapie aan.
apppie schreef:
03-11-2025 15:10
Dus nu geef jij alle klootzakken die je tegenkomt zelf maar die "diagnose", gebaseerd op je eigen Libelle-psychologie?
Nee, mijn traumatherapeut zei dat hij de standaard narcistische relatie volgde. En ik kan zelf ook medische literatuur lezen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven