Contact met collega buiten werktijd om
vrijdag 31 juli 2026 om 15:58
Mijn man en ik zijn bijna 20 jaar samen met twee tieners van 13 en 15. Sinds vorig jaar heeft hij via een project van zijn werk veel contact met een vrouw (meisje) van 22. Enkele maanden geleden heeft hij ervoor gezorgd dat zij bij zijn bedrijf kon komen werken.
Ik kan niet uitleggen waarom maar het contact met haar geeft mij een vervelende bijsmaak. Hij heeft het veel over haar, is 15 kilo afgevallen en collega’s maken er grapjes over, dat hij tegenwoordig voor jonge bloemen gaat. Ondertussen blijft hij aangeven dat ik me nergens zorgen over moet maken.
We zijn nu op vakantie en hij heeft nog steeds heel veel contact. Hij geeft aan omdat hij haar moet helpen met een project. Maar toen ik gisteren binnenliep vanuit het park waar we zitten hoorde ik ze bellen. Niet meteen iets alarmerends maar het ging zeker niet over werk maar over van alles en nog wat, tot aan een tv realiteitsprogramma aan toe waar mensen met elkaar het bed in duiken en waar hij dan ook aan refereert met termen als ‘maar goed dat men vroeger niet alles opnam’.
Ik heb aangegeven dat ik hier allemaal een heel vervelend gevoel bij krijg. Hij geeft aan het te snappen maar dat er echt niets aan de hand is. Ondertussen heb ik er buikpijn van. Checkvraag; hoe zouden jullie je voelen of handelen in deze?
Ik kan niet uitleggen waarom maar het contact met haar geeft mij een vervelende bijsmaak. Hij heeft het veel over haar, is 15 kilo afgevallen en collega’s maken er grapjes over, dat hij tegenwoordig voor jonge bloemen gaat. Ondertussen blijft hij aangeven dat ik me nergens zorgen over moet maken.
We zijn nu op vakantie en hij heeft nog steeds heel veel contact. Hij geeft aan omdat hij haar moet helpen met een project. Maar toen ik gisteren binnenliep vanuit het park waar we zitten hoorde ik ze bellen. Niet meteen iets alarmerends maar het ging zeker niet over werk maar over van alles en nog wat, tot aan een tv realiteitsprogramma aan toe waar mensen met elkaar het bed in duiken en waar hij dan ook aan refereert met termen als ‘maar goed dat men vroeger niet alles opnam’.
Ik heb aangegeven dat ik hier allemaal een heel vervelend gevoel bij krijg. Hij geeft aan het te snappen maar dat er echt niets aan de hand is. Ondertussen heb ik er buikpijn van. Checkvraag; hoe zouden jullie je voelen of handelen in deze?
vrijdag 31 juli 2026 om 16:11
Ik zou toch wel een stevig gesprek aangaan. Dat ik het sneu gedrag vind en dat ik wil dat dit contact in vrije tijd per direct stopt.
Zit je wel met de vraag 'en anders?'. Het zou mij niet waard zijn om hier nu al een heel huwelijk voor op te geven, maar ik zou wel tegen hem zeggen dat hij anders zijn huwelijk kapot aan het maken is.
En herhaal de argumenten die je hier geeft: heel veel contact (wat hij nooit zo met andere collega's heeft gedaan neem ik aan), de aard van het contact, dat afvallen en dat collega's hem er ook mee plagen en dat hij het heel veel over haar heeft. Heel duidelijke signalen.
karrota wijzigde dit bericht op 31-07-2026 16:11
4.64% gewijzigd
vrijdag 31 juli 2026 om 16:12
Zit niet perse met de vraag ‘wat anders’. Want ik heb niets concreets behalve dat wat ik aangeef en mijn rotgevoel. Ik heb het echt vrij stevig aangegeven, ook omdat hij nooit op deze wijze contact heeft met een (vrouwelijke) collega, laat staan een 22 jarige collega.Karrota schreef: ↑31-07-2026 16:11Ik zou toch wel een stevig gesprek aangaan. Dat ik het sneu gedrag vind en dat ik wil dat dit contact in vrije tijd per direct stopt.
Zit je wel met de vraag 'en anders?'. Het zou mij niet waard zijn om hier nu al een heel huwelijk voor op te geven, maar ik zou wel tegen hem zeggen dat hij anders zijn huwelijk kapot aan het maken is.
En herhaal de argumenten die je hier geeft: heel veel contact (wat hij nooit zo met andere collega's heeft gedaan neem ik aan), de aard van het contact, dat afvallen en dat collega's hem er ook mee plagen
vrijdag 31 juli 2026 om 16:19
Hij neemt je iig niet serieus, anders was hij samen met jou tot een oplossing gekomen.frettie schreef: ↑31-07-2026 16:12Zit niet perse met de vraag ‘wat anders’. Want ik heb niets concreets behalve dat wat ik aangeef en mijn rotgevoel. Ik heb het echt vrij stevig aangegeven, ook omdat hij nooit op deze wijze contact heeft met een (vrouwelijke) collega, laat staan een 22 jarige collega.
En mijn ervaring: meestal is er vuur waar al rook is.
Everything is possible for the one who believes.
vrijdag 31 juli 2026 om 16:32
Ik zou dit niet vertrouwen. Best een hoop rode vlaggen.
Hem voor het blok zetten is wat ik zou doen. Zou hem vragen zijn Whatsapp geschiedenis te laten zien. Als hij dat weigert dan is dat een teken aan de wand. Al hoeft het natuurlijk niet zo te zijn dat hij met haar Whatsappt.
Het is natuurlijk belachelijk dat hij met haar zit te bellen buiten werktijd. Op vakantie notabene. Hier speelt iets.
Hem voor het blok zetten is wat ik zou doen. Zou hem vragen zijn Whatsapp geschiedenis te laten zien. Als hij dat weigert dan is dat een teken aan de wand. Al hoeft het natuurlijk niet zo te zijn dat hij met haar Whatsappt.
Het is natuurlijk belachelijk dat hij met haar zit te bellen buiten werktijd. Op vakantie notabene. Hier speelt iets.
Delulu
vrijdag 31 juli 2026 om 16:35
Ik begrijp ook niet zo goed hoe dat contact tot stand komt op vakantie. Belt zij hem op?
Dat is toch vreemd. Ik bel collega's nooit op vakantie. Ook niet als ik erg goed met ze door een deur kan. En al helemaal niet als ze een gezin hebben.
Of is het zijn eigen bedrijf? Dan kan ik het misschien nog begrijpen.
Dat is toch vreemd. Ik bel collega's nooit op vakantie. Ook niet als ik erg goed met ze door een deur kan. En al helemaal niet als ze een gezin hebben.
Of is het zijn eigen bedrijf? Dan kan ik het misschien nog begrijpen.
vrijdag 31 juli 2026 om 16:36
Ik vind het ook belachelijk, ook al als hij met een oude lul zat te bellen.
Als hij zogenaamd zo onmisbaar is op zijn werk dan zou ik voorstellen dat hij maar op kantoor gaat zitten.
vrijdag 31 juli 2026 om 16:36
Ik spreek mijn partner liever als gelijke en niet als een klein kind dat aangepakt moet worden.Karrota schreef: ↑31-07-2026 16:11Ik zou toch wel een stevig gesprek aangaan. Dat ik het sneu gedrag vind en dat ik wil dat dit contact in vrije tijd per direct stopt.
En herhaal de argumenten die je hier geeft: heel veel contact (wat hij nooit zo met andere collega's heeft gedaan neem ik aan), de aard van het contact, dat afvallen en dat collega's hem er ook mee plagen en dat hij het heel veel over haar heeft. Heel duidelijke signalen.
vrijdag 31 juli 2026 om 16:37
Ik zou het op een ander moment nogmaals aangeven. Wat dit met jou doet. En je toch op zn minst hoopt dat hij daar rekening mee houdt.frettie schreef: ↑31-07-2026 16:12Zit niet perse met de vraag ‘wat anders’. Want ik heb niets concreets behalve dat wat ik aangeef en mijn rotgevoel. Ik heb het echt vrij stevig aangegeven, ook omdat hij nooit op deze wijze contact heeft met een (vrouwelijke) collega, laat staan een 22 jarige collega.
Wat is zijn argument om het door te zetten? Want het is niet vreemd dat hij daar een stapje in terug zou doen als het om een normale collega gaat. En het is ook niet zijn verantwoordelijkheid om haar vader te zijn. En dat betekent dat er ook geen noodzaak is om te gaan bellen tijdens vakantie.
Eerlijk gezegd ben ik bang dat jouw gevoel toch wel gelijk kan hebben. Juist het feit dat hij je zo geruststelt, zou me zorgen baren.
nadinexxx wijzigde dit bericht op 31-07-2026 16:39
4.65% gewijzigd
vrijdag 31 juli 2026 om 16:38
vrijdag 31 juli 2026 om 16:39
vrijdag 31 juli 2026 om 16:41
Omdat hij er wel wat mee doet.
Dat zit in de definitie van 'niks mee doen' denk ik. Ik vind bellen en close contact al een stap te ver. Op afstand fantaseren kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar dit contact is in mijn ogen niet 'niks doen'.
Geen eigen bedrijf, een collega waar hij eerst mee in aanraking kwam en waar hij het vaak over had. En waar hij vervolgens veel moeite in heeft gestoken om haar bij zijn bedrijf aangenomen te laten krijgen.
Hij blijft lief als ik het bespreek maar ik heb toch een gevoel van gaslighten erbij: ‘ze is 20 jaar jonger’ en ‘ik heb een mentorgevoel bij haar’.
Hij geeft aan dat ik me nergens zorgen om hoef te maken. Kan overigens uit de berichten wel afleiden dat er niets is gebeurd. Maar aard en toon is absoluut niet dat van een proffesionele verhouding.
Hij blijft lief als ik het bespreek maar ik heb toch een gevoel van gaslighten erbij: ‘ze is 20 jaar jonger’ en ‘ik heb een mentorgevoel bij haar’.
Hij geeft aan dat ik me nergens zorgen om hoef te maken. Kan overigens uit de berichten wel afleiden dat er niets is gebeurd. Maar aard en toon is absoluut niet dat van een proffesionele verhouding.
frettie wijzigde dit bericht op 02-08-2026 23:56
39.73% gewijzigd
vrijdag 31 juli 2026 om 16:44
Haha, ik wilde net precies hetzelfde schrijven
Probleem is in dit geval wel dat deze meneer er wel iets mee doet. Hij gaat nota bene uitgebreid met het kind zitten bellen terwijl ie met zijn vrouw op vakantie is. Kan het nog steeds best wezen dat ie helemaal niet van plan is om zijn huwelijk op het spel te zetten, maar één grens is ie alvast over.
Lady*Voldedinges
vrijdag 31 juli 2026 om 16:46
vrijdag 31 juli 2026 om 16:46
Ja dat is dan idd maar net hoe je iets mee doen interpreteert zoals iemand anders ook al schreef. Uit de OP vond ik het allemaal niet zo 'iets mee doenerig', latere aanvulling van Frettie over haar man en de berichten naar collega zijn wel wat sneu.Lady*Voldemort schreef: ↑31-07-2026 16:44Haha, ik wilde net precies hetzelfde schrijven
Probleem is in dit geval wel dat deze meneer er wel iets mee doet. Hij gaat nota bene uitgebreid met het kind zitten bellen terwijl ie met zijn vrouw op vakantie is. Kan het nog steeds best wezen dat ie helemaal niet van plan is om zijn huwelijk op het spel te zetten, maar één grens is ie alvast over.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in