Contact met collega buiten werktijd om

31-07-2026 15:58 450 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man en ik zijn bijna 20 jaar samen met twee tieners van 13 en 15. Sinds vorig jaar heeft hij via een project van zijn werk veel contact met een vrouw (meisje) van 22. Enkele maanden geleden heeft hij ervoor gezorgd dat zij bij zijn bedrijf kon komen werken.

Ik kan niet uitleggen waarom maar het contact met haar geeft mij een vervelende bijsmaak. Hij heeft het veel over haar, is 15 kilo afgevallen en collega’s maken er grapjes over, dat hij tegenwoordig voor jonge bloemen gaat. Ondertussen blijft hij aangeven dat ik me nergens zorgen over moet maken.

We zijn nu op vakantie en hij heeft nog steeds heel veel contact. Hij geeft aan omdat hij haar moet helpen met een project. Maar toen ik gisteren binnenliep vanuit het park waar we zitten hoorde ik ze bellen. Niet meteen iets alarmerends maar het ging zeker niet over werk maar over van alles en nog wat, tot aan een tv realiteitsprogramma aan toe waar mensen met elkaar het bed in duiken en waar hij dan ook aan refereert met termen als ‘maar goed dat men vroeger niet alles opnam’.

Ik heb aangegeven dat ik hier allemaal een heel vervelend gevoel bij krijg. Hij geeft aan het te snappen maar dat er echt niets aan de hand is. Ondertussen heb ik er buikpijn van. Checkvraag; hoe zouden jullie je voelen of handelen in deze?
frettie schreef:
31-07-2026 16:44
En verder is het een lieve en leuke man voor mij dus ik vind mezelf vooral stom nu maar alles bij elkaar kom ik toch weer op een rotgevoel uit
Een echt leuke en lieve man gaat jouw vakantie niet verpesten door steeds maar te bellen met een collega van 22.
Lady*Voldedinges
Ik vind dat niet lief en leuk dat hij een gewijzigde versie van de app-geschiedenis heeft gemaakt.
frettie schreef:
31-07-2026 16:41
Geen eigen bedrijf, een collega waar hij eerst mee in aanraking kwam en waar hij het vaak over had. En waar hij vervolgens veel moeite in heeft gestoken om haar bij zijn bedrijf aangenomen te laten krijgen.

Hij blijft lief als ik het bespreek maar ik heb toch een gevoel van gaslighten erbij: ‘ze is 20 jaar jonger’ en ‘ik heb een mentorgevoel bij haar’.

Ik heb iets gedaan waarvan ik had gedacht het nooit te zullen doen: ik heb zelf in de whatsapp gekeken van zijn werktelefoon. Lappen tekst over van alles en nog wat en echt nul met werk, opmerkingen over hoe jong hij nog van geest is, collega’s die er echt grappen over maken. Toen ik vroeg om de whatsapp heeft hij zijn geschiedenis laten zien maar dan een gewijzigde versie. Ik heb aangegeven dat ik al had gekeken, dat ik dat heel stom vind van mezelf maar gek word van mijn onderbuik. En dat een gewijzigde versie niet helpt. Hij geeft aan dat ik me nergens zorgen om hoef te maken. Kan overigens uit de berichten wel afleiden dat er niets is gebeurd. Maar aard en toon is absoluut niet dat van een proffesionele verhouding. Tel daarbij dat afvallen bij op, dat valt precies in deze tijd, en dat ik zelf worstel met overgang. Ik ben heel verdrietig nu en baal van mezelf.

Ik ga nu uit eten met de kinderen en gezin, ben er later weer.
Maar is het mentor of flirterig/geilend/etc?
Everything is possible for the one who believes.
Ik vind dit behoorlijk problematisch, ongeacht het geslacht van de persoon (m/v/x) in kwestie. :lol:

Het is hartstikke onprofessioneel om met haar zo anders om te gaan dan met andere collega's. Het lokt op werk ook allerlei reacties uit waardoor hij de jonge vrouw in een startersfunctie eigenlijk ook in een heel lastige positie brengt en contact met andere collega's voor haar nu moeilijker is. En hij had de taak 'hulp' met haar project aan iemand anders moeten overdragen, want je werk niet kunnen doen zonder een collega die op vakantie is te bellen is wederom een onwenselijke situatie die hij creëert.

Kortom, hij haalt hier blijkbaar iets uit, maar mijn inziens wel ten koste van anderen.

Disclaimer: Ik heb geen woord gezegd over wel/niet privé met elkaar omgaan. Dat komt uit de stropopkoker van anderen.
prei wijzigde dit bericht op 31-07-2026 16:55
Reden: disclaimer
14.58% gewijzigd
Het klinkt eerlijk gezegd alsof hij zijn ego aan het boosten is met de aandacht van een 22-jarige meid. Zit hij in een midlifecrisis of zo? Hoe dan ook vind ik het nogal triest gedrag.

Ik zou er een open en duidelijk gesprek met hem over voeren. Geef aan waar jouw grenzen liggen en wat je wel en niet acceptabel vindt. Daarna zou ik er niet te veel aandacht meer aan schenken, tenzij hij alsnog over jouw grens gaat.
Prei schreef:
31-07-2026 16:50
Ik vind dit behoorlijk problematisch, ongeacht het geslacht van de persoon (m/v/x) in kwestie. :lol:

Het is hartstikke onprofessioneel om met haar zo anders om te gaan dan met andere collega's. Het lokt op werk ook allerlei reacties uit waardoor hij de jonge vrouw in een startersfunctie eigenlijk ook in een heel lastige positie brengt en contact met andere collega's voor haar nu moeilijker is. En hij had de taak 'hulp' met haar project aan iemand anders moeten overdragen, want je werk niet kunnen doen zonder een collega die op vakantie is te bellen is wederom een onwenselijke situatie die hij creëert.
Gaat bij jullie niemand privé met elkaar om?
Heb geëdit voor de duidelijkheid
prei wijzigde dit bericht op 31-07-2026 16:55
87.60% gewijzigd
Prei schreef:
31-07-2026 16:52
Bij ons probeert iig niemand dmv sturende retorische vragen iemand een ander woorden in de mond te leggen

Ga heen met je geframe.
?
Prei schreef:
31-07-2026 16:52
Heb geëdit voor de duidelijkheid
Wat een heftige reactie, kennen jullie elkaar?
Moiren schreef:
31-07-2026 16:48
Ver voorbij de grens van professioneel mentorschap maar absoluut zonder seksuele toespelingen op hun gericht. Over politiek, tv programma’s, etc.

Richting collega’s wel opmerkingen over hoe de dame in kwestie knap is l. En dan is mijn vraag voor mezelf; zit dat in de categorie zoals hier eerder aangedragen; ‘als je er maar niets mee doet’ of is het gevarenzone.
frettie wijzigde dit bericht op 03-08-2026 00:00
19.29% gewijzigd
frettie schreef:
31-07-2026 16:44
En verder is het een lieve en leuke man voor mij dus ik vind mezelf vooral stom nu maar alles bij elkaar kom ik toch weer op een rotgevoel uit
Hij is vast leuk en lief, maar momenteel is hij dat vooral voor een jong grietje waar hij heel veel tijd en moeite in steekt waarbij hij jou een veranderde versie van whatsappgesprekken voorschotelt en door dat vele contact zijn gezínsvakantie verstiert.
Het feit dat hij dat volledig schaamteloos doet en het hem ook niet lijkt te interesseren dat jij hem al meerdere malen hebt gezegd dit niet oké te vinden maar zich daar, hoe vriendelijk ook, niets van aantrekt maakt hem vooral een sneue, onbetrouwbare man.
frettie schreef:
31-07-2026 16:55
Ver voorbij de grens van professioneel mentorschap maar zonder tekstuele toespelingen direct op hun gericht. Over politiek, tv programma’s, gericht op seksuele relaties in realiteitsprogramma’s.over hoe hij altijd jong wil blijven.

Richting collega’s wel opmerkingen over hoe de dame in kwestie knap is en dat hij enkel kijkt maar het wel mooi vindt. En dan is mijn vraag voor mezelf; zit dat in de categorie zoals hier eerder aangedragen; ‘als je er maar niets mee doet’ of is het gevarenzone.

Nu echt even uit de lucht maar dank voor meepraten, lucht sowieso op.
Ik denk vooral: ouwe snoeperd die zichzelf een keer belachelijk maakt.
Star⁴ schreef:
Wat een heftige reactie, kennen jullie elkaar?
Ik reageer altijd fel op suggestieve retorische vragen. Geen trek in dat soort semantische ongein. Maar dat is offtopic hier
prei wijzigde dit bericht op 31-07-2026 16:57
5.60% gewijzigd
frettie schreef:
Ver voorbij de grens van professioneel mentorschap maar zonder tekstuele toespelingen direct op hun gericht. Over politiek, tv programma’s, gericht op seksuele relaties in realiteitsprogramma’s.over hoe hij altijd jong wil blijven.

Richting collega’s wel opmerkingen over hoe de dame in kwestie knap is en dat hij enkel kijkt maar het wel mooi vindt. En dan is mijn vraag voor mezelf; zit dat in de categorie zoals hier eerder aangedragen; ‘als je er maar niets mee doet’ of is het gevarenzone.

Het is wel enorm sneu, of hij er nou wel of niet iets mee doet.
Moiren schreef:
31-07-2026 16:48
Nou ja, in beide gevallen is het op zn minst vreemd.

Waarom zou je iemand willen binnen halen bij het bedrijf en je vervolgens opwerpen als haar mentor? Wat haalt hij daar uit? Hij maakt het, zoals iemand anders ook zei, voor haar in haar carrière zo alleen maar ingewikkelder.

En als het wel om geiligheid gaat: waarom zou je dan iemand binnenhalen bij het bedrijf? En het risico lopen dat anderen dit gaat opvallen? Vind ik ook apart.
Prei schreef:
31-07-2026 16:57
Ik reageer altijd fel op suggestieve retorische vragen. Geen trek in dat soort semantische ongein.
Vandaar mijn vraag of jullie elkaar eerder tegen zijn gekomen, je gaat direct van bovenstaande uit. Ik zie daar geen aanleiding toe.
Prei schreef:
Ik reageer altijd fel op suggestieve retorische vragen. Geen trek in dat soort semantische ongein. Maar dat is offtopic hier
Het was een gewone vraag. Dat het suggestief of retorisch is maak jij er zelf van.
Ik kom uit een sector waarin veel vrije omgang tussen collega’s was en vroeg me gewoon af of dat op andere plekken juist helemaal niet is.

Neem een raketje.
frettie schreef:
Zeker niet categorie 'als je er maar niets mee doet'.

En gruwel, wat een verschrikkelijke bedrijfscultuur dat die mannen zo over die vrouw appen!
frettie schreef:

Gesprekken over de wens om jong te blijven en dus ook ouder worden voor je toch met leeftijdsgenoten? Dat is toch in zijn geheel niet boeiend om met jonge mensen te bespreken. Weten zij veel.

Tenzij je graag iets anders wil benadrukken. Zoals jezelf bewust als jong neerzetten.
paradise wijzigde dit bericht op 31-07-2026 17:00
0.16% gewijzigd
Sowieso onprofessioneel idd. Als hij een sooet mentorrol kan vervullen is zijn functie kennelijk ook hoger dan die van haar. Ze lijkt de aandacht wel leuk te vinden maar dit heeft best wat gevolgen als er gezeik over komt. Als zij nu afstand zou willen nemen maar ook als er meer gebeurt op dit vlak. Daar moet je als volwassen vent gewoon niet aan beginnen

Verder zie ik nogal wat rode vlaggen. Veel privé contact, wissen van gesprekken. Wellicht blijven de appjes netjes maar is er toch meer gaande? Ik zou toch een harde grens stellen van geen contact buiten werk. Ala hij dat voor zijn gezin niet eens over heeft dan weet je helemaal hoe de vlag erbij hangt….
Nadinexxx schreef:
Nou ja, in beide gevallen is het op zn minst vreemd.

Waarom zou je iemand willen binnen halen bij het bedrijf en je vervolgens opwerpen als haar mentor? Wat haalt hij daar uit? Hij maakt het, zoals iemand anders ook zei, voor haar in haar carrière zo alleen maar ingewikkelder.

En als het wel om geiligheid gaat: waarom zou je dan iemand binnenhalen bij het bedrijf? En het risico lopen dat anderen dit gaat opvallen? Vind ik ook apart.
Ego? Gewoon aardig zijn? Willen helpen?
Moiren schreef:
31-07-2026 17:01
Ego? Gewoon aardig zijn? Willen helpen?
Dat kan ook best zonder oeverloze gesprekken over hoe jong van geest hij nog wel is en allerlei geneuzel over televisieprogramma's. En hij kan ook best zeggen 'joohhh ik wil graag je mentor zijn maar nu even niet want ik ben met mijn vrouw en kinderen op vakantie'.
Lady*Voldedinges
frettie schreef:

Dit is toch enorm gênant als je vent dit soort dingen uitkraamt? En hoe weet je eigenlijk zo precies wat hij allemaal tegen zijn collega’s vertelt? Heb je daar soms een spion zitten, of vertelt hij het je gewoon zelf?

Knap je zelf niet enorm af op dit gedrag? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je deze man nog met plezier aan je laat zitten..
Lady*Voldemort schreef:
31-07-2026 17:06
Dat kan ook best zonder oeverloze gesprekken over hoe jong van geest hij nog wel is en allerlei geneuzel over televisieprogramma's. En hij kan ook best zeggen 'joohhh ik wil graag je mentor zijn maar nu even niet want ik ben met mijn vrouw en kinderen op vakantie'.
Natuurlijk kan dat.
Larosa schreef:
31-07-2026 17:08
Dit is toch enorm gênant als je vent dit soort dingen uitkraamt? En hoe weet je eigenlijk zo precies wat hij allemaal tegen zijn collega’s vertelt? Heb je daar soms een spion zitten, of vertelt hij het je gewoon zelf?

Knap je zelf niet enorm af op dit gedrag? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je deze man nog met plezier aan je laat zitten..
Ze heeft zijn telefoon gelezen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven